X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפיד ובנט ואנשיהם הבטיחו שוויון בנטל אז למה השרים לפיד ואריאל מחלקים דירות ציבוריות לאלה שאינם מפנים אותן לנצרכים אחרים? ואיך קרה שהתיאטרון הפוליטי-שמאלני תוקצב בזכות דב חנין, אך בחתימת הרב שי פירון?
▪  ▪  ▪
למה לדייר עמידר יש "זכות דיירים"? [צילום: פלאש 90]

שר השיכון, אורי אריאל ושר האוצר, יאיר לפיד, החליטו להפעיל מחדש את החוק למכירת דירות עמידר לדייריהן: הדיירים יוכלו לקנות דירות ששוויין מיליון שקלים אפילו ב-100 אלף. החוק נחקק בניגוד לדעת אגף התקציבים - השומר הלאומי של קופת המדינה.
למה לדייר עמידר יש "זכות דיירים" אף על-פי שלא קנה את הדירה ולכל היותר שילם במשך שנים שכר דירה מופחת? הוא חי בדירה על חשבון משלמי המיסים, שרבים מהם גרים בדירה שכורה ומשלמים עליה במיטב כספם.
שר השיכון לשעבר, נתן שרנסקי, שלמד משהו על יתרונות הדיור הציבורי ברוסיה וחסרונותיו, הסביר לי בעבר מדוע צריך להקפיא את החוק: לא יהיו דירות חלופיות, כי בכסף שיתקבל מהמכירה - למשל 100 אלף שקלים לדירה - אי-אפשר לבנות דירות חלופיות. ואם הכספים יופנו לסבסוד שכר דירה בשוק החופשי, הם ייגמרו מהר.
הורתו של החוק בחטא קדמון של הח"כ והשר לשעבר רן כהן ממרצ. הקיבוצים טענו לחזקה על הקרקע הלאומית שניתנה להם בנדיבות ובחכירה לטובת חקלאות, ובג"ץ קבע: לא לעסקי נדל"ן, כמו שעשה קיבוץ גן-שמואל, לשעבר קיבוצו של כהן. ארגון 'הקשת המזרחית' עתר לבג"ץ בטענה שאם מתירים לקיבוצים חזקה, אז גם לדיירי עמידר מגיע. כהן השיב: ניתן לשניהם.
וכך, כמו במשטרים קומוניסטיים, הכופתאות חולקו למי שצעק ולמקורבים - הקשת המזרחית והקיבוצים. בדרך לצדק החברתי נוסח השמאל, השאיר רן כהן את הפרולטריון וההמונים הרחק מהשלל.
כדי להבין את גודל העוול: לעמידר היו 108 אלף יחידות דיור. הנוהג היה שזוגות שהיו בתחילת דרכם, שכרו מהחברה דירות במחירים נמוכים. משהתבססו, החזירו את הדירה, והיא הועברה לזוג הבא. אלא שהיו משפחות שסירבו לפנות את הדירות, ואפילו כאלו שהצליחו להעביר לבניהן. כך גדל דור שני של נצרכים-על-הנייר, עם מכוניות בחצר האחורית.
אלה גם אלה זכו לקנות את הדירות ב-10% משוויין. לדוגמה, מכר שלי באזור פיתוח קנה דירה ב-13 אלף שקלים לאחר שהשמאי הפחית את ערך הדירה ל-130 אלף. כיום שווייה 650 אלף. ב-2009 הוקפא יישום החוק הפופוליסטי של רן כהן ביוזמת אגף התקציבים.
כיום נשארו 61 אלף דירות. גרים בהן. במקום לבדוק מחדש את זכאותם של דייריהן הנוכחיים, ימכרו להם אותן. במקום לרענן את רשימות הזכאים ולתת לזוגות צעירים נוספים תקופת התבססות בדיור הציבורי, מחלקים לאלה שקיבלו כבר במשך שנים.
ולפני שנבנות עוד 100 אלף דירות להשכרה, יש לוודא שגורלן לא יהיה כמו הדירות הבנויות שעומדות להימכר לדייריהן במחיר מגוחך.
השרים אריאל ולפיד, צדק חברתי הוא גם שוויוניות בחלוקת המשאבים.

התיאטרון בידי השמאל

רוב מוסדות התרבות משדרים תכנים באותו תדר. למשל הצגה המעוותת את דמותם של יהודי חברון וההצגה על יהודה עציון, החלוץ האידיאולוג מעפרה שהדביקו לו, בשם 'חופש היצירה', אמרות שמעולם לא אמר. לא רק המתנחלים הם טרף בהצגות רבות, גם חיילי צה"ל מצטיירים כקלגסים.
התיאטרונים שאינם לאומיים נמצאים בפשיטת רגל מוסרית ותקציבית. מאות המיליונים שמזרימה המדינה דרך משרד התרבות, בראשות השרה לימור לבנת, אינם מספיקים למשכורות העתק למנהלים ולאולמות המפוארים.
נכון, יש גם שחקנים במצב כלכלי קשה. אבל כשאין שוק, לא ממציאים שוק. הולכים לעבוד. הם היו יכולים ללמוד מהתיאטרונים הדתיים-לאומיים שמתנהלים אחרת, באופן יעיל וחסכוני יותר.
הלובי הנמרץ של השחקנים מצא את ח"כ דב חנין. כמו כל קומוניסט, הוא יודע את סודות הרבולוציה גם בשטח שאינו תחת שלטון המפלגה. ח"כ חנין מצא להפסדים האדירים פתרון בנוסח הסובייטי הידוע - תיאטרונים אידיאולוגיים בשירות המהפכה ובמימונה. ומכיוון שאנשים אינם הולכים להצגות די הצורך, אפשר להסיעם בקבוצות מאורגנות. ומי מאורגן יותר מבתי-הספר?
למשרד החינוך יש תקציב ענק - שני רק למשרד הביטחון. אז השבוע הצליח ח"כ חנין להעביר הצעת חוק בשם "סל תרבות" לכל תלמיד. שר החינוך, הרב שי פירון, בירך על היוזמה.
מעתה, ילדיהם של בתי אב חילוניים-לאומיים ודתיים-לאומיים יצטרכו לספוג את הרעל של יוצרי הצגות מעוותות ופוליטיות בשש מנות קצובות במשך השנה, כך על-פי חוק סל התרבות.
האם גם תיאטרונים כמו 'אספקלריא' יקבלו מעתה תקציבים? לא. בדקו את התקציב שניתן להם כעת לעומת המוסדות שנמצאים בצד ה"נכון" של המפה, זו שבידי ועדות הקצבה תואמות השמאל הקיצוני בישראל.
שחקנים ציונים, הקימו תיאטרונים והילחמו על התקציב. כל שקל שתשיגו מהתקציב הוא רווח כפול - לצמצום התקציב להצגה נוספת של השמאל ולהבאת ערכים יהודיים יותר אל בתי-הספר.

פורסם לראשונה ב"מקור ראשון" (מהדורה מודפסת)
תאריך:  17/07/2013   |   עודכן:  17/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוויון בנטל נוסח לפיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"ערכים יהודים" , נוסח אינדור
שלמה המגיב  |  18/07/13 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
אם לרב שמואל אליהו ישנן דעות פסולות וגזעניות שמעוררות מחלוקת, אזי, מדוע היועץ המשפטי לממשלה נזכר בכך רק עכשיו, והרבה לאחר הגשת המועמדות של הרב אליהו?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לעג לחוק - דרס משפחה שלמה ונשלח לחמש שנות מאסר בלבד    חוק הגיוס החרדי עלה תאנה    קנס על שיכחת פעוטות ברכב    על ראש הסם בוער הכובע    להזדקן בכבוד    ולקינוח מתכון לאהבה
איתן קלינסקי
במשך שנים מועצת בית-אל גבתה מחברות סלולריות ישראליות סכומי כסף שאינה בבעלותה ומחוץ לתחום שטח השיפוט שלה
יהודה דרורי
ידידיי, לשעבר המילואימניקים הוותיקים, המרגישים באיזה מקום נזנחים, אני כמותכם, אבל אני מפרגן לצה"ל ומפקדיו, אני מפרגן לצבא ומפקדיו שהחליטו שדם בנינו הוא הנכס היקר ביותר שיש לשמור עליו ומקווה שתתעוררו להבין את המשמעויות החדשות של ביטחון ישראל
אלברט שבות
הערב והבוקר יקדמו מעכשיו את רצון הצופה והשינוי בסדרת היום יזוהה על ידו לפרקים - בשינוי קל ואיטי; החושך לא ירד באחת וגם האור לא יעלה באחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il