X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ספר אודות ילד להורים גרושים המתגורר לסירוגין בשני בתים
▪  ▪  ▪
ילד מיוחד

שני בתים לאוהד מאת עדי קוליק, מספר על ילד להורים גרושים, המתגורר לסירוגין בשני הבתים ומעניק הדרכה והבנה למתרחש בליבו ובקרב חבריו. מדובר בספר פיוטי, מלא דמיון והומור על ילד מיוחד ושמח, על אהבה ועל חשיבות המשפחה. גם אם זו משפחה קצת שונה או אחרת, אין ספק שזו משפחה נהדרת.
העלילה עוסקת באוהד, ילד שמח ומלא דמיון, שאין לו רק בית אחד, אלא יש לו שניים: הבית של אימא והבית של אבא. הספר מתאר את השמחה בשני הבתים וכיצד אוהד מביט רק בחצי הכוס המלאה. יש לו את כל הדברים שהוא אוהב בשני הבתים. יש את הבית של אימא, שהתחתנה עם איציק המצחיק, שם נולדו לו אחיות תאומות וזהו בית עם רעש והמולה רבים. בבית של אבא, שחיי עם סיון הווטרינרית, הוא הילד היחיד, שם יש לו שקט והוא כמו נסיך.
"אוהד הוא ילד שמח ומיוחד, אין לו רק בית אחד - יש לו שניים וגם שתי גיטרות ושני זוגות אופניים. בוקר אחד בגן הילדים, כשבנה אוהד מגדל עם חבריו, שאל אותו גל: למה אבא ואימא שלך גרים בנפרד? איך זה שיש לך שני בתים ולא רק בית אחד? והאם להיות ילד שונה, זה עצוב במיוחד?" (מתוך הספר)
זהו ספרה הראשון של עדי קוליק (37), אם ל-2 מכפר שמריהו, שניסיון החיים ואהבתה לבתה הובילו אותה לכתבו. עדי מספרת על ההשראה לכתיבת הספר "כאשר בתי הגדולה, לי, הייתה בת 11 חודשים, אביה ואני נפרדנו. לאורך כל תקופת הגירושין, הדבר החשוב ביותר שעמד לנגד עינינו היה, כיצד אנו שומרים על מערכת יחסים מספיק טובה, על-מנת שלי תפגע כמה שפחות. לשמחתי, זכיתי בגרוש נפלא ואבא נהדר ומצאנו את הדרך לספק לה קרקע בטוחה ונעימה לצמוח בה, מקום בטוח בו גם אם אימא ואבא אינם יחד, אך הם עדיין חברים ועדיין משפחה! בחלוף השנים אני מביטה בה ובדרכה המקסימה והנפלאה לתאר את מציאות חייה באזני חבריה השואלים שאלות. לדוגמה: באחת החופשות נשאלה:"למה החבר של אימא שלך פה ולא אבא שלך, כיף לי שאבא שלי פה" וביתי המקסימה ענתה: "ולי יש שני אבות ולך יש רק אחד". זה היה הרגע בו החלטתי לכתוב!. היה לי גם חשוב להמשיך את חיי וליצור תא משפחתי חדש, הכרתי את שי, בן זוגי ונולד ללי אח מקסים בשם מיכאל".
ניסיון אישי
אורית גנור-מילר, פסיכולוגית קלינית המתמחה בילדים ונוער כותבת בספר, כי "לעיתים קשה לנו, ההורים, להתמודד עם השאלות העולות לאחר קריאת הסיפור. שאלות שוודאי שמעתם בעבר והייתם מעדיפים להימנע מהן. בפועל, השאלות, כמו גם הספר, מאפשרות עיבוד נוסף של הנושא. זה בהחלט לא פשוט לדבר עם הילדים על נושאים, שאפילו עבורנו, קשים ומורכבים. לעיתים אנו חושבים שכדאי לא לפתוח את הדברים ושאם נתעלם, זה יעבור; אבל המציאות מוכיחה שצריך, כיוון שילדים כל כך רגישים אלינו, למתרחש סביבם, רגישים לכל שינוי. ספר הוא אמצעי נפלא דרכו ניתן להגיע לליבו של הילד מבלי שירגיש מאוים. הוא מאפשר מרחק, היות שמדובר בדמות אחרת (שלא תמיד זהה לדמותו של הילד) וכתוצאה מכך, נוצרת היכולת להתקרב ולגעת, לגעת באותם דברים שאם היינו מנסים להעלות אותם באופן ישיר היינו נדחים על הסף. לעיתים במהלך הקריאה, הילד מוצא נקודת הזדהות, שאליה הוא מתחבר ודרכה הוא יכול להביע את תחושותיו ולומר: "אני מרגיש לפעמים כמו אוהד". כך שגם אם הסיפור לא זהה לחלוטין למה שעובר עליכם או על ילדיכם, אין זה אומר שהקריאה לא תאפשר עיבוד נוסף של המשבר. תחושת ההזדהות עם גיבור הסיפור מסייעת להפיג את הבדידות ואת תחושת השונות, תחושה שמופיעה פעמים רבות אצל ילדים שהוריהם עברו פרידה או גירושין".
עדי קוליק אומרת, כי "אם אתם מתגרשים, או התגרשתם, אינכם אוהבים זה את זה ומלאים ברגשות נקם הדדיים, אל תשכחו מי באמת חשוב. אתם אנשים בוגרים, מבינים, נאורים המסוגלים להתעלות על הכול בשביל ילדכם. למרות המצב, תנו לילדיכם, תמיד, להרגיש חשובים, נאהבים, להרגיש שאימא ואבא מכבדים זה את זו. למדו אותם להסתכל רק על הטוב, צרו להם משפחה אוהבת. זה העוגן האמיתי היחיד והחשוב ביותר בילדות. הביטחון הזה הוא הבטחת חייהם הבוגרים!"
שני בתים לאוהד מאת עדי קוליק, איורים ססגוניים: מירל גולדנברג, הוצאת הספרים גוונים, עמודים לא ממוספרים, מחיר לצרכן 68 שקל, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב בר כוכבא 29 תל אביב ובאתר ההוצאה.

תאריך:  23/07/2013   |   עודכן:  23/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שני בתים לאוהד" מאת עדי קוליק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ילדים גרושים מאת מיכל דגן
יוא"ב  |  27/07/13 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
היה כדאי ששרת החינוך הכה מעורבת בענייני הספורט והתרבות בישראל, תערוך ביקור בבית ביאליק בתל אביב    אולי גם היא כמוני וכמו כל מבקר, תרגיש שמשהו בסיסי חסר שם?
חיים שיר
בקיץ, מומלץ לחפוף את השיער מדי יום בשמפו שמתאים לשימוש יומיומי    מומלץ לתת לשיער להתייבש באופן טבעי    יש לשטוף את השיער לפני הכניסה לים או לבריכה ולמרוח עליו קרם הגנה
איילת נדיב
אנו חייבים לאכול הרבה ירקות ופירות, כי הם תורמים למניעת מחלות בזכות הפוליפנולים שבהם    חייבים לאכול מגוון של פירות וירקות על כל חלקיו של הפרי או הירק, כי לכל חלק יש ערך משלו וכל המרבה הרי זה משובח
יואב יצחק
מפכ"ל המשטרה ניצב יוחנן דנינו מחפה על תנ"צ אפרים ברכה    במקום לפעול לחקירת מח"ש נגדו ולהעמדתו לדין, הוא פועל לקידומו לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תוך הסתרת מידע מהציבור
לאה טרן
בלט בוריס אייפמן חוזר לישראל בפעם ה-13 בשתי הפקות - "אנה קרנינה" וה"רודן"    על הסרט השלישי של הבמאי ריצ'ארד לינקלייטר "לפני חצות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il