X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ערך מוסף לנוער. "הקיץ שלי" [צילום: יח"צ]
הקיץ שלי
כמה טוב היום לילדים ולנוער: מיטב התיאטרונים מקדישים להם תשומת לב, ובוחרים בקפידה מחזות אותם הם מתאימים במדויק לכל פלח גילאים. ההצגה "הקיץ שלי" שמעלה התיאטרון הארצי לילדים ולנוער, מיועדת למתבגרים בכיתות י"א-י"ב. היא כה מרגשת אותם ומדברת לליבם, כמו גם למבוגרים

המחזאית דפנה אנגל שאבה את נושאי המחזה "הקיץ שלי" מהחיים האישיים שלה, כפי שהכירה במציאות. לכן הדילמות הניצבות בפני החבר'ה העומדים לפני גיוס, כה חיות ונוקבות עבורם. כל הצעירים עוברים את השלב הזה, בו הם עומדים לבחור בזהותם, מה יהיה המשך דרכם, ואיך ליישם את עקרונות החברות האמיתית במלואם. לכן, בגמר ההצגה, כשירדן, העולה לי"א, אמר: "אהבתי מאוד את ההצגה" - היו לו הרבה סיבות לכך.
הבימוי הקצבי של משה קפטן (הצעיר בנפשו כמו גם בגילו, מבין הבימאים שלנו הניצבים בשורה הראשונה), וכן הליהוק הכה מוצלח וקולע, השירים הנודעים שכל מילה בהם תואמת להתרחשויות בהצגה, יכולות המחול והשירה של השחקנים, היסודות הדרמטיים הנחשפים יותר ויותר לקראת הסוף, עד השיא הכה מטלטל שבסוף ההצגה - כל אלה כובשים את הקהל הצעיר והמבוגר כאחד.
המחזה מתחיל כשהגיבור, יונתן, המכונה ג'וני, עומד להקרין את סרט-עבודת הגמר שלו, בתחרות של בוגרי החוג לקולנוע בתיכון. תוך-כדי ההקרנה, בה אנו מתוודעים לגיבורי המחזה - שלישיית החברים מילדות ועד לאותו רגע, מתחלפות הסצנות הקולנועיות ועוברות מהמסך, למשחק על הבמה. אז אנו מתוודעים לאמו של יונתן, אלמנת טייס צה"ל, אורנה כץ השופעת חום ורגש לשלושת הילדים שהפכו לנערים, והם כולם כמשפחה אחת. אך עצם אובדן בעלה, והיותה אם רק ליונתן, מחברת אותה נפשית בכבלים עזים לשלושה, וגם הם מחזירים לה חום ואהבה. יחד עם זאת, היא דבוקה אל בנה, ואינה מוכנה לחתום לו על הסכמה להתגייס לקורס טיס, מהפחד שתאבד גם אותו. הוא אכן מתקבל לקורס, ושרוי בהתלבטות: האם להגשים את חלומו וללכת בדרכי אביו וסבו, או למלא את רצון אמו?
הגיוס המתקרב לצה"ל הוא הנושא המרכזי התופס את שרעפיהם. יונתן הרגיש (יולי סקר) נפסל לגיוס בגלל מחלת האסטמה שלו. הוא לא מתייאש, וחוזר שוב ושוב לבדיקות אצל הרופאה הכה מצחיקה במבטא ובדיבורה של העולה החדשה מרוסיה, שנוסכת אוירה קומית בהצגה הרצינית. לאחר אימונים שוב ושוב, הוא מתקבל לבסוף ככתב בגלי צה"ל. עוזרת לו באימונים ובתמיכה הנפשית אחותו, דפי אלפרן המתוקה, אף שאחיה מתלונן שהיא "חופרת” יותר מדי ומנדנדת.
הבעיה בשיבוץ לצה"ל רצינית עוד יותר עבור הדמות שמגלם שחר ישי רב-הכישרונות (שחר זכה בעבר במקום הראשון באודישנים למחזמר "גריז" בסדרת הטלוויזיה שיצרה ציפי פינס). בגלל יכולת השירה הנפלאה שלו (אותה הוא מדגים לכל אורך ההצגה), הוא מעדיף להתגייס ללהקה צבאית. אך בעיני אביו יש רק אופציה אחת: שיהיה לוחם קרבי. יש לו גם סיבה נוספת להתלבטות: גם הוא מאוהב בילדה היפה והמקסימה את כולם, אילנית גרשון הג'ינג'ית, שנחשבת לעילוי ביניהם, ואמורה להתקבל לקורס מרגלים. אך גם היא מתאכזבת מרות כשמחלת הסוכרת שלה מתגלה והיא נדחית מהגיוס. את העידוד היא מקבלת רק משחר, המאוהב בה, למרות שהיא חברתו של הידיד השלישי בחבורה (שלומי טפיארו החמוד), וכאן הוא ניצב בפני דילמה: האם החברות חזקה יותר מהאהבה, או להפך?
את כל ההתלבטויות, הפגישות הסודיות, העימותים ביניהם ובין האימא של כולם - את כל זה מתעדת המצלמה של יונתן. וגם אם הם כועסים עליו, עד שהוא מבטיח שזה לא ייראה לעיני אף אחד - הסרט לבסוף מוצג בתחרות של בוגרי התיכון במגמת הקולנוע. הקרנתו מביאה את כולם למסקנה שהאמת חזקה מכל, יש להיצמד אליה, ויתרה מכך - גם לומר אותה ולהתוודות במיידי, ולא לגרום למפח נפש גדול יותר בהמשך. אמירת האמת וגילוי הלב תמיד וללא דחייה - היא הערך הגדול אותו נושאים בני הנוער שצפו בהצגה להמשך דרכם.
המשחק המעולה של כולם - שחר ישי, אילנית גרשון, אורנה כץ, שלומי טפיארו, דפי אלפרן ויולי סקר - הודות לבימויו הרגיש של משה קפטן, עצם הנושא המתרחש בקרב כל בני הנוער - עם המוזיקה הנכונה שבחר חגי דוידוף, התאורה של זיו וולושין, התפאורה של שני טור, והתלבושות המתאימות של אורן דר, וכולם - בכוריאוגרפיה של אביחי חכם - כל אלה מציגים הצגה חווייתית ביותר, מלאת תוכן והרבה ערך מוסף לנוער שיצפה בה. ובעיקר - תענוג וכיף של הצגה.
ברכות לתיאטרון הארצי על ההפקה הכה מושקעת ומקצועית לעילא ולעילא.

תאריך:  16/08/2013   |   עודכן:  16/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי פינס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקיץ שלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחזמר ממש יפה!
מחזמר   |  19/11/13 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
הכאוס והאלימות במצרים ימשיכו    מדינת ישראל תדע לעמוד על שלה למרות הלחצים החיצוניים    חוסר האמון שלנו בג’ון קרי יתחזק    על ארה”ב להמשיך להתגונן מפני אל-קאעידה    תחזית אסטרולוגית שבועית: 23.8.13-16.8.13
ראובן לייב
מסתבר שיש, עדיין, מעבר לים, בתי-מלון ישרים ותמימים, המסתפקים בשם המזמין בהזמנה טלפונית ואינם מבקשים ממנו את מספר כרטיס האשראי כמקדם-ביטחון לכל צרה שלא תבוא. לקרוא ולהאמין!
דרור אידר
חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן, מסרב להיכנע להיסטריה סביב האיום האירופי בחרם, גם אקדמי, על יהודה ושומרון    הוא מצפה מישראל שלא להיכנע לתכתיב הזר, שלמיטב הבנתו אינו טהור    ומתקשה להאמין שיש תוחלת למו"מ עם הפלשתינים    המציאות של תורת המשחקים
אריה אבנרי
ארבעה תיקים פליליים נגד ארבעה ראשי ערים עדיין שרויים באפלה    תיק אחד נגד ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, תיק שני נגד ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, תיק שלישי נגד ראש עיריית חדרה חיים אביטן ותיק רביעי נגד ראש עיריית פ"ת לשעבר יצחק אוחיון    מתי פרקליטות המדינה תתעורר?!
איילת נדיב
מומלץ להפחית ממתקים, אותם ניתן להחליף בארוחות על בסיס פחמימות מורכבות    חשוב להקפיד על צריכה נאותה של קלוריות בסוף ההריון, וכמובן בזמן ההנקה, לא פחות מ-1,800 קק"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il