X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארה"ב מודאגת מהדיווחים על נשק כימי בסוריה - ולא עושה כלום תשמעו פסק הלכה של שייח' סעודי האם נתניהו לא ידע על המתרחש בין ברק לאשכנזי, או שמא ידע והתעלם? שחרורו של חוסני מובארק עלול לשחק לידי האחים המוסלמים הדרך הפסולה של ברדלי מנינג
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

קשר כימי

כבר בשנות ה-80' עשתה סוריה מאמץ להשיג ארסנל של נשק כימי, ולאורך השנים שכללה אותו ושדרגה את החומרים שברשותה. ההערכה היא, שסוריה החליטה להשיג נשק כימי לאור התבוסות שלה מול ישראל במלחמות שונות. ככל הידוע, בסוריה יש מפעלים לייצור גז חרדל, גז סארין וגז עצבים VX. לפי ניתוח התמונות מהשבוע, לא ידוע בוודאות באלו חומרים מדובר.
ומה ארה"ב אומרת בנושא? "מודאגים מהדיווחים מסוריה". זהו. זאת לאחר שברק אובמה הגדיר שימוש בנשק כימי כקו אדום שיביא לכך שארה"ב תפעל בסוריה. למען האמת, אני לא מתפלא יותר מדי. אני לא מצפה ליותר מדי מאדם כמו אובמה, שלחם-חוקו הוא בדלנות וסובלנות. יכולים לומר, כי ארה"ב רק מדברת אבל אי-אפשר לדעת אם היא באמת לא עושה, שהרי יכולות להיות פעולות חשאיות בסוריה. כנראה שזה לא נכון, אבל אם כן – הם לא עושים עבודה כל-כך טובה שהרי ההרג נמשך ללא הרף.
בשורה התחתונה: למרות שקרנה של ארה"ב יורדת בתור מעצמת-על, היא עדיין נחשבת ככזאת. ומכאן שיש לה אינטרסים חיוניים בכל העולם. וזה אמור להיות אינטרס חשוב לה, שסוריה תתייצב לפני שהיא תהפוך למדינת ג'יהאד ואז המצב יהיה הרבה יותר גרוע.

רישיון לאנוס

שלוש המילים שהביאו לרוב ההרוגים לאורך ההיסטוריה הן: "זהו רצון האל". כל הצדקה לכל מלחמת דת הייתה האמירה שזה מה שהאל רוצה. ממלחמות הכיבוש המוסלמיות, דרך מסעות הצלב, מלחמות בין עמים שונים באירופה וגם כיום כך ארגוני הטרור מצדיקים את מלחמתם. כעת הצדקה זו הגיעה גם לסוריה: פסק דין של שייח' בסעודיה אומר, כי נשים שרוצות לעזור למורדים בסוריה צריכות למכור להם את גופן ולספק את צרכיהם המיניים של המורדים. השייח' הבטיח, כי כל נערה שתעשה את זה, תזכה למקום בגן עדן.
פילוסופים שונים דנים במה שנקרא "מצב הטבע". זהו המצב שהיה לפני שבני אדם התאגדו ויצרו את המדינה. לפי הפילוסוף האנגלי ג'ון לוק, האדם הוא טוב מטבעו ולכן במצב הטבע האדם פועל על-פי התבונה ונשמע לה. לעומתו, הפילוסוף האנגלי תומס הובס סבר, כי המדינה היא דבר מלאכותי לחלוטין. מצב הטבע הוא האנטיתזה של המדינה, במצב הזה האדם רע מטבעו, והאלטרנטיבה היא אין-מדינה – כאוס.
נראה, כי זהו המצב בסוריה כיום. המצב בסוריה מראה לנו את טבעם האמיתי של הלוחמים, ודומה שכולם איבדו צלם אנוש ואין דבר שנחשב כאסור והמטרה מקדשת את כל האמצעים. אותו "פסק הלכה" מראה, כי מנסים לתת אישור ולגיטימציה למעשי התקיפה שמתרחשים בסוריה, תוך שימוש מעוות באחד הדברים החשובים לכל אדם – אמונה.

חופשי ומאושר

בעוד המהומות במצרים נמשכות, שם אחד חזר לכותרות: חוסני מובארק, היוצא מן הכלא. השלטון של האחים המוסלמים הוא ששפט את מובארק בזמן שזה מה שהציבור רצה. כעת, השלטון החדש משחרר את מובארק לאחר שהציבור גילה את פרצופם של האחים המוסלמים והבין מי הם באמת. פעולה זו יכולה להרע לשלטון ולשחק לידיהם של האחים המוסלמים, בטענה שהשלטון החדש שחרר את מובארק ואולי הוא אפילו יחזור לשלטון. כך יכולים האחים המוסלמים למשוך אליהם אזרחים רבים ולערער את הלגיטימציה של השלטון הנוכחי, ששחרר את הנשיא שאזרחים רבים נהרגו ונפצעו כדי להפילו.

ורק ביבי לא ידע

פרשת הרפז הדהימה את המדינה לאור התנהלות מערכת הביטחון והעומדים בראשה. בכל הפרשה הזו יש אדם אחד שכולם שכחו: בנימין נתניהו. לא יכול להיות שראש הממשלה לא ידע על מה שקורה בין הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, לבין שר הביטחון, אהוד ברק. לא יכול להיות שאף אחד מהם לא בא לדבר איתו ולספר הכל או לפחות חלק. לא יכול להיות שלא הגיעו לאוזניו סיפורים ושמועות על היחסים בין ברק לאשכנזי. אם נתניהו לא ידע – זו רשלנות פושעת. אם נתניהו ידע והתעלם – זו רשלנות פושעת.
לא יכול להיות שבין שניים מהאנשים הכי משמעותיים בישראל, שאחראים במישרין לבטחון המדינה, יתקיימו יחסים כאלו וראש הממשלה לא ידע על זה כלום. כנראה שנתניהו ידע על הכל ולא רצה להתערב כדי לא לספוג מהלומות. במקרה כזה צריך לחשוב טוב על טיבו של ראש הממשלה, שאמור לקבל החלטות כבדות-משקל ולייצג את עמדות המדינה מול העולם, בעוד הוא לא יכול לטפל בכביסה המלוכלכת שלו בקריה.

דליפה מתוקנת

ברדלי מנינג, החייל האמריקני שהעביר לויקיליקס כ-700 אלף מסמכים, נדון ל-35 שנים בכלא. מנינג העביר מסמכים המעידים על התנהלות ותקריות של הצבא האמריקני בעירק ובאפגניסטן, כולל סרטון המראה הפצצה אמריקנית באפגניסטן שגרמה למותם של עיתונאים ואזרחים.
מנינג טען, כי הוא האמין שיוכל לשנות את העולם לטובה. הוא אולי היה מצליח אם רק היה פועל במישורים החוקיים והנכונים. אם כל חייל יוציא החוצה מידע מסווג שלדעתו מראה על מחדלים, הרי שאין לדבר סוף ואפשר לסגור את הצבא, כל צבא שהוא. במדינה דמוקרטית יש לנהוג לפי הכללים הדמוקרטיים.
אם למנינג היה באמת אכפת והיה לו רצון אמיתי לשנות משהו, הוא יכול היה לפנות לעשרות גורמים שונים (הקונגרס, עורכי דין, מבקר המדינה ואחרים) ולהגיד להם שלדעתו ישנם מקרים שבהם הצבא לא פועל כפי שהיה ראוי שיפעל. גורמים אלו היו יודעים כיצד לפעול; לא דרך הדלפת מאות אלפי מסמכים מסווגים.

תאריך:  22/08/2013   |   עודכן:  22/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוריה, מצרים והקריה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כשביבי לא רוצה הוא "לא יודע"!
פועה  |  22/08/13 09:42
 
- פעם ראשונה
יוסי שפניר  |  22/08/13 10:38
 
- מקווה שזאת לא פעם אחרונה.
פועה  |  22/08/13 12:17
2
טוב למות בעד ארצנו!
יוסףטרומפלדור  |  22/08/13 09:45
3
שתי הערות: הבדלנות של אובמה
בני בנקר  |  22/08/13 09:56
4
לתשומת ליבה של ענת קם
צייר   |  22/08/13 10:52
5
האמריקנים "מודאגים" ?
א.ל. רמת-גן  |  22/08/13 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הפיכה במצרים
איציק וולף
הנשיא המודח בן ה-85 ישתחרר מן הכלא לאחר יותר משנתיים וחצי    בוטלו האישומים נגדו בגין מעשי שחיתות
איציק וולף
הנשיא האמריקני החליט להמשיך את הסיוע אך במקביל יינקטו סנקציות אחרות נגד הממשלה המצרית הזמנית    האיחוד האירופי יכריע האם יקצץ את הסיוע שלו למצרים
עופר וולפסון
ה"ראיה" לדברי ראש הממשלה הטורקי - שיחה בין אינטלקטואל יהודי ושר המשפטים הטורקי ב-2011 - אז טען הראשון כי "האחים המוסלמים" לא יישארו בשלטון גם אם יזכו בו
עופר וולפסון
מוחמד בדיע נעצר קרוב לכיכר רביע אל־אדוויה בקהיר, שבה יותר מ-200 מתומכי מורסי נהרגו ביום רביעי
אורי נטע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il