X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העסק במערכת החינוך רקוב ותוכנית ההבראה של השר פירון לא תביא לפתרון קסם. כל אחד משרי החינוך שהיו כאן השאיר משהו, האחד תמונה, השני רפורמה, אך מעטים מהם זכו לסיים קדנציה שלמה. רגע אחרי שמתחו במו ידיהם את סרט הסיום של פרויקט חשוב ובעל ערך, מישהו אחר בא במקומם ושינה את הכל מהיסוד. ככה באמת אפשר ליצור ולעבוד?
▪  ▪  ▪
השר שי פירון. נפל על הראש? [צילום: פלאש 90]

6 חודשים חלפו מאז הורכבה ממשלת נתניהו השלישית, העיתונאי לשעבר יאיר לפיד הפך לפוליטיקאי בהווה ולמשרד החינוך נכנס איש מעשה שכבר מזמן לא ראינו כאן, הרב שי פירון בחר לחולל סופת הוריקן במסדרונות המאובקים בתחום שכבר ראה כמעט הכל, אחרי כל כך הרבה דיירים : שולמית אלוני,יוסי שריד,זבולון המר, גדעון סער ועוד רבים שכל אחד מהם בחר בדרך שונה לנסות ולהטביע את חותמו על המערכת למען הדורות הבאים, אך הגיע הזמן לעצור ולשאול האם יש צורך לשנות משהו? אז כדי להמחיש טוב יותר את הנקודה אשתמש בהשאלה בשורה מסיפורה של לאה דולדברג, דירה להשכיר. הנאים התכנים בעינייך?
מספר מהלכים ניתן למנות בקדנציה הנוכחית בהובלת השר פירון:
ביטול שיטת המיקוד לבחינות הבגרות, הניסיון לבטל את בחינת הבגרות בהיסטוריה ובשבועות האחרונים מתרכז הדיון בביטול בחינת המיצ"ב שהגיעה לכאן במהלך שנות ה-80 במטרה לשמש כלי למדידת הישגים לימודיים,אך עד מהרה הפכה הבחינה לכלי מבדל בין בתי ספר בישובים אמידים לאלו שפחות ומצאה עצמה מסייעת בהדגשת פערים חברתיים. זוהי למעשה תקרת הזכוכית של מערכת החינוך.
כמה קשה הניסיון לבחון האם דפוס העבודה המוכר כל כך מקדמם את התלמידים או שדווקא יוצר דיכוי לחשיבה ביקורתית,יצירתיות, הטלת ספק, הפחד משינוי מוביל בחירה שלא להשתמש בשיטת ניסויי וטעייה בדיוק כמו נהלים צבאיים שהשתרשו פה עוד מימי המנדט הבריטי ואז אמרו,עוד שנה מקסימום שנתיים זה ישתנה, אך איש לא חשב לפתוח אותם לדיון ובחינה מחדש כי זה מפחיד זו המגמה גם בחינוך.
שאלה נוספת שעולה מלבד תכני הלימוד הוא מקומו של המורה. התואר הזה שכבר אבד מזהותו והפך מעורפל. מי הוא, מה תפקידו ועד כמה הוא באמת מרכזי בסדר יומו של התלמיד הבודד? על הכינוי מחנך הס מלדבר כי מי חושב שאדם שכל תכליתו היא להכין לבחינה שתתקיים אי שם בלוח השנה יכול להנחיל ערכים כמו כבוד, ערבות הדדית, יכולת להיות קשוב לאחר כי דווקא המנהיג בכיתה לא באמת יכול לראות אל מעבר לאופק כשהוא מתעסק בכל יום בדאגה להשאיר את ראשו מעל פני המים ולהסתכל בצפייה אל החופשה הקרובה.
ומה לגבי שיעורי החברה? שגם הם שכחו מאין באו ולשם מה נוצרו, לעצירה, לשיחה רגישה בין תלמיד למורו, ללמד מצוות בין אדם לחברו, לתהיות על העתיד ומה יעשה כשיגדל, לטעת בו תקווה שכמעט הכל אפשרי גם אם לא מוכר, שיידע שמותר לו לשאוף, לחלום ולקוות לשאול, וגם לדרוש תשובות.
ואחרי כל זה צריך להגיד את האמת, העסק רקוב ותוכנית ההבראה של השר פירון לא תביא לפתרון קסם. כל אחד משרי החינוך שהיו כאן השאיר משהו, האחד תמונה, השני רפורמה, אך מעטים מהם זכו לסיים קדנציה שלמה , רגע אחרי שמתחו במו ידיהם את סרט הסיום של פרויקט חשוב ובעל ערך ואז משהו בא במקומם, ושינה את הכל מהיסוד, ככה באמת אפשר לצור ולעבוד?
מסקנה אחת עולה מכאן והיא לא מעודדת, כל אותם השרים הם אותה גברת אבל בשינוי אדרת. במשרדו של פירון תלויה תמונתו של ראש הממשלה הראשון,דוד בן-גוריון, שנהג מידי יום בעמידת ראש בחוף הים, כי אז היו שטענו כי זה מוליך בצורה טובה יותר את הדם מהמוח לשאר חלקי הגוף. האם השר כשבחר להעז ולעשות מה שלא חשבו לפניו, בעצם נפל על הראש?

תאריך:  25/08/2013   |   עודכן:  25/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
פרסמתי את המאמר הבא ככתבו וכלשונו בעיתון הארץ ב-28.8.2003, בדיוק לפני 10 שנים. 10 שנים מאוחר יותר החלטתי לפרסמו שוב, כדי שהקורא יתרשם כיצד - בעשור השני של אוסלו ומול ראשי ממשלה מן "הימין" - התקדם האויב לקראת הגשמת יעדו האמיתי - מדינה פלשתינית בשתי גדות הירדן, מן הים עד המדבר, וכיצד הידרדרה ישראל לרמה של ישות זמנית המתחמקת מלהשמיע את המנונה הלאומי וחזונה האמיתי - "להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים". ישפוט הקורא!
יורי מור
קבוצת אינטלקטואלים, עיתונאים ואנשי רוח מצרים חתומים על עצומה הקוראת לביטול הסכם השלום עם ישראל, אשר לדבריהם פוגע בכבוד הלאומי של העם במצרים
הרב אפרים זלמנוביץ
מבחן חשבון הנפש עובר דרך השאלה: האם מה שאני רואה בעיני רוחי, ומה שאני מבין מתוך הכרה שכלית ובחירה חופשית - הוא נס או טבע?
דוד חכמוב
כך קובע שר הביטחון בצו שהוציא ולפיו נושאי תפקידים במוסדות חינוך חרדים יסווגו כחיילים בשירות סדיר. המשמעות – הם זכאים לאותם המענקים להם זכאים חיילים בחילות השונים, ובפרט מענק שחרור והטבות לחיילים משוחררים
נורית גרינגר
יש להביא את פרשת מוחמד א-דורה לנצחון מכריע ולסייע לפילפי קרסטי - אמיל זולא המודרני - במלחמתו להשגת הצדק בתביעת ערוץ הטלוויזיה צרפת 2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il