X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם לישראל יש השפעה כלשהי על האירועים? רק בדרך שנראית לכאורה בלתי אפשרית: הסכם בשתיקה עם אסד שיכיל את ההתקפה האמריקנית ולא יממש את הקו האדום שהציב. זה יהיה קשה מאוד. לא ברור אם אסד יכול לעמוד באתגר כזה
▪  ▪  ▪
אסד. מה מניע את אובמה לתקוף בסוריה [צילום: פלאש 90]

שר החוץ של ארצות-הברית הודיע בקול נחוש כי הנשיא נחוש לא פחות לבצע פעולת ענישה בסוריה - עונש על השימוש בנשק כימי, דבר האסור על-פי האמנות הבינלאומיות. ההחלטה נפלה למרות שמשלחת האו"ם שנועדה לברר אם אכן נכון הדבר, עדיין אינה מתקרבת לכדי יכולת להגיע למסקנות כלשהן. הקו אדום שהציב הנשיא נחצה, וגם אם היה זה קו אדום מטופש למדי, יש לעמוד בו, אמרו כל הדוברים המורשים של הנשיא תומך "האחים המוסלמים".
"האחים המוסלמים"?
ראשית נתבונן בעניין של האמריקנים לבצע פעולת ענישה. את מי בדיוק הם מענישים? את משטר אסד שאולי הפעיל נשק כימי? את משטר אסד המגונן על 40 אחוז מן האוכלוסיה בסוריה שאינה סונית? את משטר אסד ששמר על 40 שנות גבול שקט בגולן? את משטר אסד ששמר יותר מכל משטר אחר במזרח התיכון על זכויות הנשים?
כיצד הם מענישים את משטר אסד? בתקיפת מטרות אסטרטגיות כגון תחנות כוח, מתקני נפט, מחסני תחמושת ומחסני נשק כימי? האם יש לאמריקנים מידע מדויק אנושי היכן מצוי כל מיכל של חומר כימי היכול לשמש כנשק? היש להם הדיוק הדרוש לעשות כך ללא פגיעה בבלתי מעורבים, כפי שהם דורשים מן המשטר שינהג בכוחות הג'יהאד שהתקבצו בסוריה?
מה בדיוק ישיגו האמריקנים בתקיפה אווירית? האם אסד יזנח 4 מיליון עלאווים וינוס על נפשו לאירן? האם יבטיח לא להשתמש עוד לעולם בנשק כימי ולהסתפק באמצעים מקובלים להרג המונים שכבר הפילו חלל עשרות אלפים? האם תקיפה אווירית ללא גיבוי של מהלך קרקעי הכריעה אי-פעם מלחמה? קוסובו אינה דוגמה, כיוון שמילושביץ ידע שהסיכוי שנאט"ו ישחט את כל הסרבים נמוך למדי. לעומת זאת אסד יודע שתבוסתו היא גזר דין מוות לבני שבטו.
מדוע דווקא עכשיו? האם לא סיפקה ישראל לממשל אובמה מידע מדויק אודות השימוש בנשק כימי כבר לפני חודשים? האם הרג של למעלה מ-100 אלף בני אדם שונה מהרג של פחות מ-100 אלף? האם יש שינוי בזהות הג'יהאד הלוחם באסד לכיוון מתון ודמוקרטי? האם עמדתן של המעצמות האחרות, רוסיה וסין, השתנתה?
לטובת מי מענישים האמריקנים את משטר אסד? לטובת סעודיה וקטר המממנות את הטרור הסוני, התעמולה הג'יהאדיסטית והחינוך הווהאבי-איסלאמו-נאצי ברחבי העולם? לטובת "אלג'זירה" המפיצה את התעמולה הג'יהאדית ברחבי העולם? לטובת אלה העוצרים נהגים קשי יום בדרכים ויורים בהם כיוון שאינם יודעים את הלכות הסונה? לטובת אלה שגירשו 80 אלף נוצרים מחומס ורבע מיליון כורדים מכורדיסטן הסורית?
רשעים - מלאכתם נעשית בידי שליחים
לשאלות הרבות הללו יש גם תשובות. למשטר תומך "האחים המוסלמים" בוושינגטון אין עניין בהגנה על הנוצרים, הנוסיירים, הכורדים, הדרוזים או הנשים. יש לו עניין בנצחון "האחים המוסלמים" הסונים, שהם הגורם הרעיוני המוביל את המהפכה האיסלאמית בקרב מיליארד מוסלמים סונים. הם יודעים כי תקיפת מטרות אסטרטגיות תפגע במיוחד באוכלוסיות העירוניות התלויות בתשתיות, ולא אכפת להם. הם יודעים כי משטר אסד לא ייפגע משמעותית מתקיפות אוויריות , לא ישנה את טבעו ולא ישנה את מטרותיו - שהן בעיקר הישרדות, וזה לא באמת חשוב. אין למשטר אובמה שום הערכה לגבולות שקטים, זכויות הנשים, או זכויות הנוצרים. אין לו מידע מדויק על מיקום נשק כימי, וזה גם לא מעניין אותו. גם עמדתן של רוסיה וסין אינה מעניינת את וושינגטון, כי גם רוסיה וסין יודעות שתקיפות אוויריות יגרמו נזק, אך לא יפילו את משטר אסד, כמו שמלחמת המפרץ של 1991 לא הפילה את סדאם, וסערת האש בדרזדן לא הפילה את היטלר.
למה דווקא עכשיו? התשובה היא במצרים. עד לפני כחודש נראה היה כי מדיניות המשטר תומך "האחים המוסלמים" בוושינגטון הצליחה. "האחים" השיגו שלטון בשתי המדינות המוסלמיות הגדולות והחשובות באזור ביותר, מספרית, כלכלית וצבאית: טורקיה ומצרים. מאז נאום קהיר 2009 ונטישת מובארכּ, ברור כי זו המדיניות, ואני מצטט את ה"וול-סטריט ג'ורנל. עד לפני כחודש נראה היה כי התוכנית להכפפתה של ישראל למשטרי "האחים המוסלמים" צלחה. לראייה, ישראל שחררה מאה רוצחים של "האחים המוסלמים", התנצלה בפני האיסלאמיסט הטורקי, ונכנסה ל"שיחות" עם מנהיג הטרור האיסלאמו-פלשתיני, אבו-מאזן. ופתאום התהפכה הקערה! ההפיכה הצבאית במצרים שסילקה את מוחמד מורסי בתמיכה של המוני מצרים היא מכה אנושה לתומכי "האחים המוסלמים" בוושינגטון. השגיאה האנטישמית הגסה של ארדואן היא מכה קשה לתוכנית ההשפלה של ישראל בפני האיסלאם הטורקי. תוכניות הבנייה של ישראל בירושלים ושאר הישובים בגב ההר הוכיחו כי כניעתה של ישראל הייתה מדומה. המשטר תומך "האחים" בוושינגטון אינו אוהב לספוג מהלומות, ולכן עליו להעניש את מי שאחראי לכשלונות הללו. בסוריה.
האומנם ענישתה של סוריה היא מחוסרת תכלית מדינית וצבאית?
אכן לא סוריה היא המטרה, אך הצעד האמריקני אינו מחוסר היגיון ומטרה. נחזור לרגע לשיטות הפעולה של האיסלאם. במשך שנים שילחה ירדן בישראל את הפדאיון, עד שהפדאיון הפך פניו אליה. מצרים הקימה תשתית עבור הפדאיון מן הכיוון שלה, כך על-פי עדות בִּתו של המפקד המצרי שהפעיל אותם. אירן מפעילה מזה 30 שנה את חיזבאללה, ובחסות העימות הזה- מפתחת נשק אטומי. אסד הפעיל מיליציות שיעיות נגד ישראל ובעלי בריתה הנוצרים בלבנון, בעוד שהוא שומר את גבול הגולן הסמוך לדמשק שקט ורגוע ומקים בעצמו כור גרעיני. מאז הסכם ה"שלום", הפעילה מצרים את חמאס דרך מנהרות רפיח ופתיחת סיני להברחות של נשק 100 אלף "פליטים", וכל הדרוש להקמת תשתית הטרור בעזה. המלחמה באמצעות שליח היא לחם חוקו של האיסלאם, תלמידם המצטיין של הקומוניסטים והנאצים שידעו תמיד להפעיל אחרים כדי לעשות את העבודה המלוכלכת. זאת, בעוד שהעולם המוסלמי רואה בישראל שליחה של אמריקה בלב המזרח התיכון האיסלאמי, כפי שמעידה הבטחתו של אסד, כי אם יותקף על-ידי המערב, ישיב מלחמה אל השליח המערבי - ישראל.
זוהי מטרתה האמיתית של וושינגטון, ואותה היא מתכוונת להשיג באמצעות שליח: אובמה יתקוף את דמשק, דמשק תתקוף את תל אביב, בעוד שהג'יהאד הפנים ישראלי (של התנועה האיסלאמית הפלג הצפוני) יתקוף את ישראל רבתי. שר החוץ האמריקני כבר אמר כי השלווה והשגשוג בישראל משבשים את תוכניותיו. גם נסראללה מסכים עמו. עכשיו זה נגמר.
גם הצעד הצפוי הבא הוא חלק מתוכניתו של אובמה. הוא יודע היטב כי תקיפה של תל אביב לא תותיר בידי ישראל ברירה אלא לחסל את משטר אסד. בכך תיוושע מדיניות התמיכה ב"אחים" של וושינגטון מן הכשלונות הרודפים אותה, ותרוויח, על הדרך, משטר סוני-ג'יהאדיסטי בדמשק שימשיך את המלחמה בישראל, וזאת מבלי להשקיע רגל אמריקנית אחת בבוץ הסורי.
אכן חזון אימים, היישר מבית מדרשה של סמנתה פאוור, שגרירת ארה"ב לאו"ם, שדרשה לפני כעשור פלישה אמריקנית מסיבית כדי להגן על הפלשתינים מפני ישראל. אבל במקום להשקיע בכוח של מאות אלפי נחתים, תסתפק סמנתה בכמה מאות טילי טומהוק על מטרות בסוריה ותיתן לעניינים להתגלגל. מה טוב מכך?
האם לישראל יש השפעה כלשהי על האירועים? רק בדרך שנראית לכאורה בלתי אפשרית: הסכם בשתיקה עם אסד שיכיל את ההתקפה האמריקנית ולא יממש את הקו האדום שהציב. זה יהיה קשה מאוד. ישראל עשתה זאת במלחמת המפרץ. לא ברור אם אסד יכול לעמוד באתגר כזה.
ומה יקרה אם לא יעמוד בלחץ ואכן יתקוף את תל אביב, לא תקיפה קלילה כמו סדאם על רמת-גן, אלא הרסנית כמו של סדאם על טהרן? יש לו היכולות. אלפו הופצצה היטב בטילי סקאד למיניהם. האם יוכל נתניהו להכיל את הרס תל אביב כדי למנוע התפתחות מלחמה אזורית? ולאן ילכו ארבעה מיליון יהודים מן האמ"ט (אזור מוכה טילים) של שפלת החוף?
עכשיו זהו השקט שלפני הסערה. ולוואי שאתבדה.
האם לישראל יש השפעה כלשהי על האירועים? רק בדרך שנראית לכאורה בלתי אפשרית: הסכם בשתיקה עם אסד שיכיל את ההתקפה האמריקנית ולא יממש את הקו האדום שהציב. זה יהיה קשה מאוד. לא ברור אם אסד יכול לעמוד באתגר כזה

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  30/08/2013   |   עודכן:  30/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית שלא ברא השטן
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חשוב
סבא  |  30/08/13 21:20
 
- לפי ויקיליקס ביבי סוכן CIA
ואכן יש בועת נדלן  |  1/09/13 20:22
2
אני מקווה כי זו פנטזיה חולנית
פ.ר.  |  30/08/13 21:36
3
אין גבול לציניות האמריקאית,
הניה   |  30/08/13 21:51
4
תגובה
צנחן  |  31/08/13 00:16
5
קרי ואסד
עקיבא1  |  31/08/13 07:50
6
תסריט לא סביר לאנשים חושבים
אייל, תל אביב-יפו  |  31/08/13 08:45
7
אני אסביר איך זה עובד
סבא  |  31/08/13 13:29
8
כה אמיתי שאין צורך בתוספות !~= ל"ת
יוד יוד  |  31/08/13 13:45
9
פרפר בסין ומזג אוויר בדמשק
פרפר  |  31/08/13 16:16
10
על הכתבה יש שתי אפשרויות:
שולם  |  31/08/13 16:27
11
הצבת כח אמריקאי כבד בשטח
המפורז שברמה"ג  |  1/09/13 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
אלעזר לוין
"הנשיא אובמה מתייעץ עם משרד החוץ, ראשי הקונגרס ובעלות בריתנו לגבי אופי התגובה"    "ברור לנו שממשלת סוריה עומדת מאחורי התקיפה הכימית"    בעוד חודשיים - ועידה כלכלית ישראלית-אמריקנית בוושינגטון
איתמר לוין
סוריה הפכה להיות הזירה בה מתברר שארה"ב היא אולי המעצמה החזקה ביותר בעולם - אך כבר לא מעצמת-על    הגורמים לכך חוזרים הרבה שנים אחורה ואינם מונחים רק לפתחו של ברק אובמה    אותנו זה צריך להדאיג הרבה יותר מאשר השאלה אם יש או אין ערכות מגן
טובה ספרא
מדינת ישראל תעדיף שלא להיכנס למעורבות    האם הכרזת אובמה לטפל בסוריה ו"להעניש" אותה היא רק יחסי ציבור או "אמת דיברתי”?    אנו מצויים בסימני שאלה עד אמצע ספטמבר. אם לא תהיה פעולה עד אז, אז לא תהיה פעולה...    תחזית אסטרולוגית שבועית: 6.9.13-30.8.13
אריאל י. לוין
מפקד הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה, קסאם סולימאני, מבטיח: מדינות הלבנט הן העלייה שלנו לגן עדן והן תהיינה בתי קברות לאמריקנים
רועי גולדנברג
התורים בעמדות חלוקת מסכות האב"כ הביאו בימים האחרונים כמה ישראלים לנסות את מזלם    המסכות, חלקן ישנות, מוצעות למכירה ב-eBay ב-25-165 דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il