X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההסכם לפתרון הנשק הכימי בסוריה - מי ירוויח ומי יפסיד אובמה? פוטין? אסד? ישראל?
▪  ▪  ▪
הסורים בטוח מפסידים [צילום: AP]

באם יאושר ההסכם להוצאת הנשק הכימי מסוריה והשמדתו, ובמשתמע מכך לא תהיה תקיפה אמריקנית, ובאם הסכם זה יבוצע באמת ותוך פרק זמן סביר - יהיו הרבה גורמים שירוויחו ממנו בטווח הזמן המיידי. הגורמים העיקריים אשר ירוויחו מביצוע ההסכם הם:
הראשון הוא נשיא ארה"ב ברק אובמה, אשר מאז פרוץ המלחמה בסוריה ניסה להתעלם ממנה ולא להיסחף למלחמה נוספת. גם לאחר שהכריז על הקו האדום כנגד השימוש בנשק, ואף שהיו מאז שימושים בנשק זה, ניסה הממשל כל הזמן להתעלם מכך בהסברים קלושים של אין מספיק ודאות וכדומה. רק לאחר המקרה של ה-21 באוגוסט לא היה יכול יותר להתאפק, אך עדיין ניסה להתחמק מכך, הן על-ידי ניסיון שנכשל ליצור קואליציה והן על-ידי פנייה לקונגרס, דבר שלא היה חייב לעשות.
הרעיון שהועלה על-ידי ולדימיר פוטין נרקם ככל הנראה בין שניהם, ובעקבות כך יכול אובמה לומר לעם האמריקני "אני לא רוצה מלחמה בדיוק כמוכם, אך באמצעות הסכם זה השגתי את המטרה המרכזית, והיא הפסקת השימוש בנשק כימי. יחד עם זאת, אם סוריה לא תקיים את ההסכם, תמיד אוכל לפעול בהתאם לאישור הקונגרס".
השני הוא נשיא רוסיה, אשר הציב את עצמו כשווה-ערך לנשיא המעצמה הראשית הן בהעלותו את ההצעה והן בשמירה על ההשפעה שבנה במזרח התיכון באמצעות הגנה על השלטון הסורי. יש להניח כי ההסכם שפוטין הציע מתואם עם בשאר אסד (או נכפה עליו בלית ברירה), ובעקבותיו תחזק רוסיה את הצבא הסורי בנשק שיאפשר לה להתמודד טוב יותר עם המורדים ואף לייצר התראה כנגד ישראל באמצעות אמצעי לחימה חדישים, התראה שסוריה איבדה עם הוצאת הנשק הכימי, בייחוד ראשי הקרב של טילי הסקאד.
השלישי הוא בשאר אסד, אשר חשש מאוד מתוצאות התקיפה האמריקנית, שעיקרה היה – על-פי דיווחים גלויים - הצבא הסורי, בדגש על חיל האוויר ויחידות הטק"ק. חיזוק הצבא באמל"ח חדישים יעזור לאסד להתמודד יותר בקלות מול כל ארגוני המורדים בו.
הגורם הרביעי שירוויח היא מדינת ישראל. הוצאת הנשק הכימי מסוריה תוריד משמעותית את האיום על אזרחי המדינה מפני ירי טילים עם נשק כימי. כל המערך של ערכות המגן והמסכות לאזרחים קיים רק בשל החשש מהטילים הסורים.
דבר שני, ולא פחות חשוב - תגובה סורית/אירנית/חיזבאללה לתקיפה האמריקנית הייתה פוגעת בראש ובראשונה במדינת ישראל. ואם להתייחס להתבטאות שליטינו שאנו נגיב בחומרה רבה, הרי שהפוטנציאל לכך נוטרל בהתאם להסכם זה.
דבר שלישי - תקיפה אמריקנית יכולה הייתה לגרום להפלת משטרו של אסד ולהקמת מדינת אל-קאעידה בסוריה. היום שמעתי את גיא בכור בתוכניתו של ניסים משעל, אומר כי 60 אחוז מכוחות המורדים בסוריה הם קיצוניים איסלאמיים מסוגים שונים כולל אל-קאעידה. אי-ביצוע התקיפה האמריקנית מנע את השתלטות האיסלאם הקיצוני בסוריה.
אז אם כולם מרוויחים, האם אין מפסידים? בטח שיש - העם הסורי הוא המפסיד הראשי.

תאריך:  11/09/2013   |   עודכן:  11/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ירוויח ומי יפסיד מההסכם בסוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מתקפה בסוריה
יוסי גדור
עידן יוסף
בנאום לאומה, אמר נשיא ארה"ב כי הוא ספקן באשר להיתכנות הצלחת היוזמה הרוסית וכי אין לשלול תקיפה מוגבלת בסוריה    על ישראל: "תדע להתגונן בסיוענו"
עידן יוסף
מחלוקת קשה בין רוסיה למדינות המערב באשר לתוכנית הפיקוח על הנשק הכימי    פוטין כורך זאת בוויתור על תקיפה    רוסיה שוללת הטלת אחריות על סוריה    בריטניה חוששת מפני תחבולה רוסית
איציק וולף
הנשיא האמריקני, שמודע להתנגדות רוב האמריקנים לפעולה בסוריה, שוחח עם נשיא רוסיה    ההצעה להעברת מאגרי הנשק הכימי הסורי לפיקוח בינלאומי החלה כהערה רטורית של ג'ון קרי אך מסתמנת כעת כאופציה הדיפלומטית החזקה ביותר שעשויה למנוע מתקפה בסוריה
איציק וולף
אנגלה מרקל ציינה כי ההצעה לפיקוח בינלאומי על הנשק הכימי הסורי היא הצעה מעניינת    הדגישה שצבא גרמניה לא ישתתף במתקפה    שר החוץ הצרפתי: תנאי לקבלת ההצעה - לו"ז ברור שתקבע מועצת הביטחון
רשימות נוספות
רוסיה הציעה למסור הנשק הכימי לפיקוח  /  איציק וולף
צה"ל ערך תרגיל פתע בגבול עם סוריה  /  איציק וולף
אסד: כל תגובה למתקפה - אפשרית  /  איציק וולף
הנשר הפך לבת-יענה  /  איתמר לוין
כלי הנשק הכימיים של סוריה - איום הטרור  /  המכון למדיניות נגד טרור
"נמר של נייר"? - לאו-דווקא!  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il