X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שבזמן מלחמה (כמו ביום כיפור 73') חזר לארץ מחו"ל מטיולים, מעבודה, מלימודים ואפילו מירח דבש. במלאת 40 שנה למלחמת יום כיפור כדאי שנזכור את אלה שלחמו, הקריבו, הסתערו ובלמו בגופם את הפגיעה האנושה במדינה ובריבונותה
▪  ▪  ▪
העת לשפץ את האמרה המיוחסת לטרומפלדור [צילום: פלאש 90]

עם התקרב יום כיפור אנו רגילים לעשות חשבון נפש, רשימת הטוב והרע, להתכונן לחתימת השנה, מי לחיים ומי להמשיך לסבול, או להתלבט לחיות בשקר, להישאר מתוסכל ולחכות לניסים.
מי ישראלי בעיני – מי שבזמן מלחמה (כמו ביום כיפור 73), חזר לארץ מחו"ל מטיולים, עבודה, לימודים ואפילו ירח דבש. מה ישראלי בעיני - ההתלכדות סביב מטרה, כיבוד – ערך החברות, הנאמנות, ההקרבה למדינה
מה ומי שייך לנפולת הנמושות?
אלה שבורחים מהמדינה, כדי לא לשרת בצה"ל, אלה ששולחים את ילדיהם ללמוד בחו"ל לקראת סיום התיכון מסיבות שונות ומשונות, כדי כביכול להגן ולשמור עליהם. אלה שמשמיצים את ישראל ביושבם בציון ואלה שעושים זאת בחו"ל.
אקדמאים ויפי הנפש ורפי הגוף שמסיתים נגד המדינה, מצטרפים למש"טים ההזויים, כדי להפגין נגד ישראל, בטוענות שווא של עזרה הומניטרית, כאשר עיניהם רואות ואוזניהם שומעות את ההסתה, שנאת ישראל, המבעבעת מכל כנס ומכל הרצאה מלומדת.
אלה המשתתפים במש"טים, כמו "המרמרה" וטוענים שמדובר בשליחי שלום ולא במלאכי מוות, אלה שקוראים להחרמת ישראל, אבל נהנים ממשכורות עתק באוניברסיטאות שבישראל, שהכספים שלהם זורמים מהציבור שהם קוראים להחרים ובעקיפין להשמיד.
הצביעות שבהתנהגות אלה, הפוגעים במדינה, לא מפריעה להם ולא מדירה שינה מעיניהם, אלה עוכרי ישראל – לדורותיהם. מאז המתייוונים, דרך המתנצרים בתקופת האינקוויזיציה, דרך המשת"פים בתקופות השואה, תמיד היו יהודים שבגדו בעמם וניסו לתרץ זאת באידאולוגיה ובחשיבה יוצרת.
לכל אלה שתוהים עד מתי נחיה על החרב? - אכן שאלה טובה ובמקומה, במיוחד לימים הנוראים. ובכן רבותי – אל דאגה. עוד הרבה שנים לפנינו כשביד אחת נאחז בשלח וביד השניה במחרשה. הפרטנר שלנו הוא ד"ר אבו-מאזן ביום ובשיחות עם ציפי ומיסטר הייד, בלילה עם השיחות הפנימיות עם הפלשתינים. הפלשתינים לא מוכנים להסדר ביניים, דורשים בתוקף נסיגה לקווי 67 והורדת כל הישובים ביו"ש, חצי מירושלים וגבולות פתוחים למתנדבי חמאס, חיזבאללה ואפילו מבקרים חמושים מאירן, וזאת בלי לוותר על זכות השיבה.
ברור לכולם שבתנאים אלה, השלום נמצא בהישג יד, וזה רק עניין של זמן 25-20 שנה והנושא יגיע להסדר. ועד אז – כדאי שנתכונן, נתארגן, נתאמן ונתחמש.
כשקוראים את הסיפורים שמתפרסמים על מלחמת יום כיפור על הלוחמים, על האחים לדם והאחים לנשק, שנפלו, שנלחמו, שהקריבו מעצמם, בלי לחשוב, בלי לבקש תמורה, בלי לבקש הנצחה, רק לתרום למדינה וביטחונה, אתה מבין וחש בגאווה, להשתייך לקבוצה זו של אזרחי ישראל, שנתנו לנו וממשיכים לתת לנו את החיים ואת המדינה.
לסיכום:
  • ממליץ על מאמרי שפורסם באתר זה תחת הכותרת: "40 שנה אחרי – אנשי הפלדה, שבגופם הגנו על המדינה".
  • על הספרים: "לא נחדל", מאת אלוף (מ') אמנון רשף; על "עוז 77" של תא"ל (מ') אביגדור קהלני, "דדו 48 שנה + 20 יום" של חנוך ברטוב, "ראש גשר" – אורי דן, "מלחמת יום הדין" מעת חיים הרצוג, "הרועה", סיפור חייו של אריאל שרון, והרשימה לא סגורה.
  • לרשימה הארוכה של גיבורי ישראל, להוסיף את סיפורו של משה לוי, גיבור ישראל על מעשי גבורתו בחזית הדרום, שגם אחרי שידו נקטעה, המשיך להילחם לצד חייליו ופינו את הציר לכוחות לכיוון התעלה. הבחור השתקם, התעשר, אבל ממשיך לתרום למדינה, להרצות לחיילים על גבורה והקרבה. זה בהחלט ישראלי – בעיני.
  • הגיע הזמן, לשפץ את האמרה שיוחסה לטרומפלדור, ולהשמיע כך: "טוב לחיות בעד ארצנו".

תאריך:  12/09/2013   |   עודכן:  12/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ישראלי בעיניך?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אויביה האמיתיים של המדינה
עידןסובול  |  13/09/13 20:40
 
- ואויבים אישיים
הנ"ל  |  14/09/13 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
נרי אבנרי
אפרופו מלחמת יום הכיפורים: "מבחינה צבאית, ניצחנו". זאת הייתה הכותרת הראשית בעיתון ישראל היום (12.9.13). ניצחנו! זה גם מה שאמר האלוף בני פלד בראיון פרידה לפני 10 שנים. היו לו עוד כמה מסרים מעניינים. הלכתי לארכיון...
רפאל בוכניק
צלצול הטלפון בשעה שש בבוקר של יום הכיפורים כבר בישר רעות, בפרט כאשר הקצין המתקשר היה שומר שבת אדוק    עד מהרה התקבצו ביחידה לבד מן הסגל הסדיר גם עשרות אנשי מילואים, רובם ללא תכלית ייעודית של ממש, אולם כך תורגם המושג "גיוס כללי", כחלק מהאנדרלמוסיה שאחזה בכל
תרצה הכטר
המלחמה הנוראה ההיא שימשה ומשמשת אותי כשדה מחקר, מזה כעשרים שנה    למדתי שבישראל חיים זה לצד זה בעלי אידיאולוגיות שונות ואף סותרות בנושא השלום, שנדחק לדאבוננו לשולי השיח הציבורי והפוליטי    את הרשימה הזאת אני מקדישה לדור מלחמת יום הכיפורים 1973, הדור שדימה את המלחמה מאז ועד היום לעקדה נצחית ואת המציאות ל"הווה שאין בו גם קרן אחת של אור"
נרי אבנרי
ועדת אגרנט קבעה את ראש אמ"ן, האלוף אלי זעירא, כמי שנושא באחריות כבדה להפתעת מלחמת יום הכיפורים. הוא בחר להסתגר. לפני 10 שנים ערוץ 2 שלף מהארכיון ראיון נדיר עם זעירא ששודר 5 שנים קודם. אני שלפתי מהארכיון את הראיון הזה
ד"ר רון בריימן
בערב יום כיפור השנה חל יום השנה ה-20 למחדל אוסלו ולהישגים האדירים לאויב כתוצאה ממעשיהם הנפשעים של האוסלואידים. עדר התקשורת כמובן אינו עוסק בכך, וכדרכו מאדיר את "השלום" וממזער את המחדל ואת תרומתם של האוסלואידים. חובתו של רה"מ היא לחצות את הרוביקון בכיוון הנכון ולמנוע הקמת מדינת אויב בלב א"י
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il