X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארה"ב חייבת כמובן לסייע צבאית והומניטרית למורדים בסוריה, אך בו בזמן אובמה יכול להמשיך ולהתמודד עם תקרת החוב, שיעור האבטלה, תוכנית ביטוח הבריאות הפדראלית, וברמה הבינלאומית לדאוג למנוע מצב של הימצאות פצצת גרעין אירנית
▪  ▪  ▪
אובמה. עליו להתמקד באירן [צילום: AP]
ישראל חשופה
מעבר לנזק שעלול להיווצר לארה"ב, ישראל תהיה חשופה למתקפות טילים וטרור בדומה למה שראינו במלחמת המפרץ הראשונה, ומעבר לכך - תקיפה אמריקנית תהווה אמתלה לארגוני טרור לתקוף את ישראל ומטרות יהודיות ברחבי העולם

100 אלף הרוגים, 6 מיליון פליטים ו-2 מיליון אזרחים שברחו מסוריה בשנתיים וחצי של לחימה לא הזיזו אף מדינה להתערב בנעשה שם. רצח העם שמבצע שם אסד זועק לשמיים אך אינני מסכים עם אלה הקובעים שעל ארה"ב להתערב בנעשה בפאתי דמשק.
כל ההתערבויות הצבאיות של ארה"ב במדינות מוסלמיות בעשר השנים האחרונות היו כישלונות צורבים. הממשל האמריקני הגיש למשלמי המיסים האמריקנים חשבון של בין 5 ל-6 טריליון דולר בעבור המלחמות המוצדקות יותר או פחות במדינות כמו אפגניסטן ועירק, שם קיפחו את חייהם 7,000 לוחמים ועוד כ-720 אלף פצועים בשתי המלחמות הללו.
בנוסף למעורבות הצבאית הכושלת, ארה"ב קיבלה ממדינות שעברו את האביב הערבי יריקה בפרצוף. בלוב ובמצרים אובמה בירך על נפילתם של דיקטטורים רק בשביל שהמון משולהב יתקוף את השגרירויות האמריקניות במדינות אלה והשלטון שעלה הוא שלטון איסלאמי שמשתף פעולה פחות עם ארה"ב.
האמריקנים מרגישים מבוזים, אף אחד לא אמר להם תודה על ההשתחררות מהדיקטטור, וחשוב מכך - הפלת הדיקטטורים לא העלתה את רמת הביטחון של אמריקה אלא להפך. בכירי הממשל האמריקני בוודאי שמתגעגעים לסדאם חוסיין, למובארק ולקדאפי שהשליטו יציבות במדינות שלהם ובוודאי שהיו מסייעים לבלום את ההתגרענות של אירן. האביב הערבי שארה"ב תמכה בו הוביל ברוב המדינות לכאוס במזרח התיכון.
הרוב במדינות המערב מתנגד לתקיפה בסוריה. לא כי הם תומכים באסד, אלה כי הם צופים כישלון של הפעולה הצבאית כפי שקרה במקומות אחרים. המחיר של היפטרות מהנשק הכימי של אסד כרוך בקונפליקט אמריקני עם סין, רוסיה ואירן.
מעבר לנזק שעלול להיווצר לארה"ב, ישראל תהיה חשופה למתקפות טילים וטרור בדומה למה שראינו במלחמת המפרץ הראשונה, ומעבר לכך - תקיפה אמריקנית תהווה אמתלה לארגוני טרור לתקוף את ישראל ומטרות יהודיות ברחבי העולם.
כפי שאובמה העביר את ההחלטה האמריקנית לקונגרס, ייטב לו בזירה הבינלאומית אם יתקוף את סוריה באו"ם ויידרש ממנו לצאת כנגד אסד כפושע מלחמה שהפר חוק בינלאומי. לאו"ם יש הזדמנות כארגון לקבל החלטה ולעשות מעשה שיצדיק את קיומו של הארגון הזה. למקרים כאלה כמו הקצב הסורי יצרו את הארגון הזה מלכתחילה.
לעתים, עשיית הדבר הנכון היא פשוט לא לעשות דבר. האו"ם או הליגה הערבית צריכים לנקוט ביוזמה לענישה או הדחה של אסד בסוריה. השנאה המוסלמית כלפי ארה"ב רק תתעצם והקונפליקט האפשרי עם מעצמות אחרות הוא מסוכן מדי בשלב הזה.
הקו האדום של אובמה צריך להיות באירן ולא בסוריה. ארה"ב חייבת כמובן לסייע צבאית ולסייע הומניטרית למורדים בסוריה, אך באותו זמן אובמה יכול להמשיך ולהתמודד עם תקרת החוב, שיעור האבטלה, תוכנית ביטוח הבריאות הפדראלית, וברמה הבינלאומית לדאוג למנוע מצב של פצצת גרעין אירנית שהיא למעשה האיום הגדול ביותר על העולם החופשי שעלול למצוא עצמו מול פצצה כזו כבן ערובה של אוסף דמוקרטיות שמתמודדות עם משטר טוטליטרי לא רציונלי.

הכותב הוא מנכ"ל מוריס גרופ, ברוקר אמריקני המתגורר בישראל.
תאריך:  13/09/2013   |   עודכן:  13/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקו האדום של אובמה - באירן ולא בסוריה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה של אחים איסלמים ו-
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/09/13 13:31
2
אובמה יגיע להסכם עם אירן על לא ל"ת
יותר מגרעינית אחת  |  16/09/13 23:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עקיבה לם
הקו האדום נחצה כבר בעבר, אך התמונות המזעזעות מסוריה עושות את שלהן. הקו האדום הפך להיות קו מוסרי שאין להתעלם ממנו, אך העולם שותק
פזית רבינא
חסן רוחאני, נשיא אירן החדש, היה בעבר היועץ לביטחון לאומי של מדינתו, ועצר את תוכנית החימוש הגרעיני. אבל לא מתוך אהדה למערב, אלא לטובת האינטרסים האירניים ובאמצעות שימוש ב"נשק" הדתי-מוסרי-איסלאמי. זה לא אומר שהוא מתון
אריאל י. לוין
בפעם השנייה: ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית
רפאל בוכניק
דרך הפעולה המועדפת על הנשיא רוחאני מנחה נקיטת טקטיקה מניפולטיבית שתכליתה להרוויח זמן, ובלבד שתוכנית הגרעין הצבאית "תקרום עור וגידים". לדידו, ההיתכנות להסרת הסנקציות על אירן תגבר אם העולם ייווכח כי אירן הגשימה את מאווייה בתחום הגרעין, באופן שיהיה בלתי הפיך
איתמר לוין
ישראל זקוקה לשעון מעורר רב-מימדים, משום שיש לה נטייה לעשות דברים באיחור רב העלול לגבות מחיר בחיי אדם. כך זה בהגנה על העורף, כך זה בטיפול בפשיעה בדרום תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il