X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עורך הארץ איבד את ההבנה של הצו ההיסטורי של לקחי זיכרון השואה להבטחת עתידנו. מקומם הדבר שעורך עיתון ישראלי יהודי סבור שהעיסוק בזיכרון השואה מפריע כביכול לסיכויים להגיע לשלום.
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל, בני גנץ באושוויץ. לזכור ולא לשכוח [צילום: פלאש 90]

רא"ל בני גנץ, רא"ל אהוד ברק, האלופים אמיר אשל, אליעזר שקדי, עידו נחושתן ונוספים, הם סמלי התהילה והגאווה של התקומה מהשואה. זאת לאור תרומת פעילותם בהנצחת השואה ולקחיה בחיינו, בתודעתם של חיילי צה"ל בכלל ובחיל האוויר בפרט.
לחלק מקצינים בכירים אלה שכולם צברים יש גם רקע אישי משפחתי לשואה. הוריו של רא"ל בני גנץ הם ניצולי שואה. הוריו של אלוף אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר לשעבר, הם ניצולי שואה. אמו של אלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר הנוכחי היא ניצולת שואה.
חיל החינוך מופקד על מכלול הפעילויות בנושא זה. ראוי לציין כמה מהפעילויות והאירועים בתחום: משלחות צה"ל "עדים במדים" למחנות ההשמדה. משלחות צה"ל ל"מצעד החיים". הרצאות של אנשי עדות. הקרנת סרטים תיעודיים וקיום דיונים בקורסים השונים למפקדים ועוד.
מטס חיל האוויר מעל אושויץ
ארי שביט (הארץ) פרסם לאחרונה ‏4.9.13 ראיון עומק מרגש עם אלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר, ובו הסיפור הסמלי וההיסטורי של מטס חיל האוויר מעל אושויץ לפני עשר שנים. מארגניו ומבצעיו של אירוע זה היו מפקדים בכירים של החיל שהביוגרפיה שלהם הובילה לכך.
האלופים דן חלוץ, עידו נחושתן ואמיר אשל, כולם מחיל האוויר, היו שותפים לגלגול תחילתו של הראיון וביצועו. האלוף אליעזר שקדי ושבח וייס, שגרירנו לשעבר בפולין היו שותפים פעילים למימוש הרעיון.
המטס התקיים בתחילת חודש ספטמבר לפני עשר שנים. אלוף אשל הוביל את שלשת המטוסים מעל אושויץ יחד עם אבי אלקבץ והצלם אבי מאור שתיעד הכול. המטוסים חלפו מעל אושויץ בשמים, ואילו על הקרקע התקיים במקביל מסדר הצדעה של משלחת צה"ל "עדים במדים" בראשו עמד האלוף נחושתן.
האלוף אשל - חיה"א עמוד הענן להבטחת בטחון המדינה
אמיר אשל טייס בעל תפיסה היסטורית, הפך את הטיסה לאושויץ לאייקון ישראלי. הוא רואה בה את טיסת חייו. בלשכתו מוצגות כל התמונות של האירוע. לכל האורחים שלו הוא מספר על המטס לאושויץ. צילומי המטס הופצו לכל המפקדים הבכירים בצה"ל, לראשי המוסד והשב"כ, לרה"מ ושר הביטחון. מפקדי חיל האוויר חשים את האחריות ההיסטורית המוטלת עליהם להיות עמוד הענן של עוצמת המדינה להבטחת בטחונה ועתידה. אמיר אשל: "זה חלק מהתוכנה שלנו. אנחנו נולדים עם זה. הלכנו עם טלאי צהוב ועכשיו חזרנו עם מגן דוד ענק. איפה היינו ולהיכן הגענו. איפה היינו לפני 70 שנה בגראונד זירו ואיפה אנחנו אחרי 70 שנה".
כל הצמרת הפולנית הצבאית והממשלתית כיבדה את האירוע והייתה נוכחת במהלך טקס הזיכרון, במעמד משלחת צה"ל בראשות האלוף נחושתן, ושגריר ישראל בפולין, פרופסור שבח וייס, שבזכות קשריו האישיים עם ראש הממשלה הפולנית התאפשר כל האירוע, לאחר התנגדות קודמת.
ראוי להזכיר כי המפיק ואיש הטלוויזיה חיים הכט, הפיק סרט על האירוע ועל משתתפיו בשם "טיסה אחת בשבילנו". הסרט מוקרן בקורסים לקצינים בבה"ד 1.
ציטטות מדבריהם של מפקדי צה"ל
ר"אל בני גנץ - "למדנו את הלקח. מוכנים להתייצב מול מבקשי רעתנו. אני כמפקדו של צה"ל צועד כאן במצעד החיים של עם ישראל, כבנה של אמי מלכה גנץ שאולצה לרוץ במצעד המוות למחנה ברגן בלץ. אני צועד כבנו של אבי נחום גנץ ז"ל שהיה פליט בשואה." (במצעד החיים 2013).
ר"אל (במיל.) אהוד ברק - הוא מיסד את הקשר בין השואה לצה"ל והפך זאת למורשת צהלית. "צבא ההגנה לישראל, בשמה של המדינה, ניצב בדור הזה נחוש, על משמר הגורל היהודי, פקוחי עיניים ובוטחים בכוחנו. 50 שנה לאחר אושויץ, אל פני העתיד". (נאומו באושויץ באביב 1992 בראש משלחת צה"ל).
אלוף אמיר אשל - "אנו טייסי חיל האוויר הישראלי בשמי מחנה הזוועות. קמנו מאפר מיליוני הקורבנות, נושאים את זעקתם האילמת, מצדיעים לגבורתם ומבטיחים להיות מגן לעם היהודי ולמדינת ישראל". (דבריו ממטוסו מעל אושויץ אל טקס הזיכרון של מסדר חיילי צה"ל על הקרקע 2003).
אלוף אליעזר שקדי - "בשם מדינת ישראל והעם היהודי. לזכור, לא לשכוח, לסמוך רק על עצמנו". (נכתב על תצלום מטס חיל האוויר מעל אושויץ שהופץ). האלוף שקדי עמד בראש משלחת צה"ל למחנות בפולין בשנת 2002.
"גורלנו אזהרה לכם". "לעולם לא עוד". "לזכור ולא לשכוח" - שלטי זיכרון המוצבים במחנות מידנק וטרבלינקה
יש חשיבות עצומה לפעילות של צה"ל וחיל האוויר בהעברת מסר השואה לדורות החיילים הצעירים שנולדו למציאות של מדינה יהודית עצמאית וחופשית, המתמודדת על קיומה.
ניסיון חיים הוא אוסף של חוויות אישיות ולאומיות, המלוות את האדם במעשיו ובמחשבותיו כל חייו. עם שאין לו זיכרון קולקטיבי אין לו הווה. עם שיש לו רק זיכרון טרגי של עברו, אין לו עתיד. למדינת ישראל ולעם היהודי יש הווה ועתיד, בתנאי שנזכור את העבר ונפיק לקחים בחיינו. צה"ל הוא הזרוע הזוכרת והמבצעת.
מדוע הארץ מבקר את מפקדי צה"ל בנושא השואה ?!
מאמר בהארץ: "מתי התחלנו לפחד מהשואה ? " (3.6.13) - עורך הארץ "מאשים" שני מפקדים בכירים של צה"ל בכך שהם שותפים פעילים בהשלטת זיכרון השואה בצה"ל, ובשליחת משלחות ("עדים במדים") של אנשי קבע למחנות ההשמדה בפולין.
עורך הארץ "מאשים" אותם שהם פועלים להשגת המטרות הבאות:"הפיכת המפקד לנאמן ביחידתו ובסביבתו להנחלת זיכרון השואה". "חיזוק תחושת המפקד בצה"ל, למדינת ישראל ולעם היהודי".
עורך הארץ איבד את ההבנה של הצו ההיסטורי של לקחי זיכרון השואה להבטחת עתידנו. מקומם הדבר שעורך עיתון ישראלי יהודי סבור שהעיסוק בזיכרון השואה מפריע כביכול לסיכויים להגיע לשלום. לדעתו חובה על ישראל להכיר באסון (הנאקבה) הפלשתיני, כתנאי לסיכויים להגיע לפתרון. ("די לשכתוב ההיסטוריה" 19.5.13).

תאריך:  22/09/2013   |   עודכן:  22/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרומת אלופי צה"ל לשימור לקחי השואה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חוזר מלפני כמה חודשים.
מאמר ממוחזר  |  22/09/13 14:35
2
איזה לקח למדתם מהשואה?
חוזה בכוכבים  |  24/09/13 02:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
אברהם שרנופולסקי
שר השיכון אורי אריאל גאה במדיניות שלו. אנחנו נדרסים תחתיה. אנחנו לא סולחים לו על ההשפלה. הוא נדרש לחשבון נפש מיידי לפני יום כיפור
יניב כהן
מתנדבי אינטל חיפה וארגון "לתת" ערכו מסיבה לכ-170 ניצולי שואה
צבי גיל
רנה שיינפלד מוכיחה שרקדנית נפלאה, כמו יין טוב, משתבחת עם הזמן. לחיים
עופר וולפסון
מסדירות את סמכותן של הוועדות הרפואיות לעגל לניצולי השואה את אחוזי הנכות כלפי מעלה    עלות המהלך: כ07.5 מיליון שקל
צבי גיל
גם השתיקה שלנו לנוכח המתרחש בסוריה מזכירה את השואה    ומורגש גם העדרה של מחאה והפגנה נגד הטבח במדינה השכנה, ובאחרונה נגד השימוש בגז להמתת אנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il