X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיכה לינדנשטראוס: "כל פגיעה באדם על-רקע גזענות או מין מחייבת בדיקה יעילה ושקולה ומיצוי הדין בצורה משמעותית" ח"כ פולישוק, לרמטכ"ל: "תתייחס לנושא יותר ברצינות, אל תזלזל בחיילים"
▪  ▪  ▪

"כל פגיעה באדם על-רקע גזענות או מין מחייבת בדיקה יעילה ושקולה ומיצוי הדין בצורה משמעותית", כך אמר מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בדיון שהתקיים היום (ב', 5.12.05) בוועדה לביקורת המדינה בנושא אפליית הקהילה ההומו-לסבית בצה"ל.
יו"ר הוועדה, ח"כ מלי פולישוק-בלוך משינוי, אמרה כי "על-פי המדיניות הרשמית של צה"ל חל איסור להתייחס באופן משפיל או מבזה כלפי אדם בשל נטיותיו המיניות, אולם באמצעות התקשורת אנו נחשפים למקרים של התעללות בחיילים וחיילות בשל היותם הומואים או לסביות. המדיניות היא, ככל הנראה, על הנייר בלבד. אנו עוסקים בקורבנות שווא של מערכת. אני פונה מפה לרמטכ"ל - תתייחס לנושא יותר ברצינות - אל תזלזל בחיילים".
ח"כ פולישוק התייחסה בדבריה לידיעות שהתפרסמו בתקשרות בתקופה האחרונה בה הושפלו ונפגעו חיילים וחיילות אשר חבריהם ליחידה גילו את נטיותיהם המיניות. אחד המקרים התרחש ביחידת "קרקל" בה לוחמים ולוחמות משרתים יחד. במקרה זה מפקדי הגדוד היו מודעים לנסיבות ההשפלה אך לא עשו דבר להפסיקה.
ח"כ אראלה גולן משינוי ציינה בדבריה, כי "קיימת אומנם מדיניות בצה"ל אך הצבא לא עושה מספיק כדי למגר את התופעה". היא הוסיפה, כי ריבוי המקרים על התעללות בחיילים וחיילות בעלי נטיות חד-מיניות הם רק דוגמא לאוזלת ידו של צה"ל בהסברה מערכתית לכלל היחידות בצבא.
"אני דורשת את התערבותו של מבקר המדינה על-מנת לבדוק באלו אמצעים נוקטת מערכת הביטחון לחינוך חיילי צה"ל ומפקדיו לקבלת הקהילה ההומו-לסבית", היא המשיכה וציינה.
ח"כ אילן ליבוביץ' משינוי אמר, כי "יש לבדוק את מערכת ההסברה של צה"ל בנושא וגם במערכת החינוך, רשויות המדינה מפגרות בכל הנושא של הקהילה ההומו-לסבית".
ח"כ רן כהן ממרצ-יחד ציין בפני הוועדה, כי מדובר בסוגייה בעלת חשיבות גדולה מאוד. "חוסר לגיטימציה של חיילים יכול לגרום להתאבדויות. צריכה להיות בדיקה חדה וחסרת פשרות, גם אם הצבא ינסה להתחמק".
שירלי קרני, סגנית יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים אשר השתתפה בדיון הדגישה, כי חל איסור על-פי פקודות הצבא להתנכל לאדם בשל נטייתו המינית. לדבריה בשל כך "יש הוראת הסברה לפחות פעם בשנה. לגבי החיילת ח', נפתחה חקירת מצ"ח".
נועה אזולאי, ראש מדור זהות ישראלית, נציגת קצין חינוך ראשי הוסיפה כי "חינוך וההסברה בצה"ל עוסק בנושא הכללי של "כבוד האדם" ולא ספציפיים ביחס לנטיות מיניות".
מייקל המל, יו"ר אגודת ההומואים והלסביות: "במקרה פרטי שטיפלתי בו - ברמת המפקדים הישירים - הטיפול היה גרוע. כשהנושא הגיע לרמת פיקוד גבוהה של מפקדת הבסיס - התחיל טיפול מתאים והסברה נאותה".
בסיום הדיון הודיעו חברי הוועדה כי הם התרשמו כי המצב רחוק מלהשביע רצון, הן במערכת החינוך והן במערכת הצבאית. "אנו רואים בחומרה את העובדה שלקצינים ניתן מנדט לשמור על החיילים והם לא עושים זאת, דבר המביא לאובדן בנפש של חיי אדם".
חברי הוועדה הדגישו כי הם דורשים שהביקורת תהיה על תפקוד הפיקוד בשל "הכשל הפיקודי" שהיה. בנוסף, הוועדה פונה למבקר המדינה לבדוק מבחינת המערכת לראות כיצד הצבא מטפל בבעיית החיילים השייכים לקהילה ההומו-לסבית "מאחר ועל-פי התרשמותנו אין טיפול הולם בצה"ל בנושא זה", אמרו בוועדה.
כמו כן סוכם כי הוועדה תיפנה לרמטכ"ל ולשר הביטחון על-מנת שימצו את הדין לגבי מספר מקרים הספציפיים שעלו בישיבה. בנוסף, הוועדה תיפנה גם לשרת החינוך ותבקש להגביר את מערך החינוך העוסק בנושא.

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מחקר שערכה חברת החשמל מצא כי אפר הפחם אינו מפגע סביבתי והוא יכול לשמש כחומר גלם יעיל בתשתיות כבישים, בבנין ובחקלאות
נוה יוסף
בהחלטתו דוחה הבורר את טענת דור אנרגיה לפיה החוזה בין הצדדים הותנה בסלילת כביש "עוקף ערד"
גלית יצחק
החל מה- 1 בינואר 2006 כל נהג בישראל יחויב להחזיק אפוד זוהר בתא הנהג של הרכב    מחיר האפוד: עד 19.90 שקלים
אלעזר לוין
מנהלת החברה בארץ פירסמה היום סקירה הצופה עתיד מזהיר לדאון טאון בעיר
אלעזר לוין
פסגות אופק צופה ירידה ברווחי השקעות אבל ממליצה לקנות את המניה במחיר הגבוה ב-24% ממחיר השוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il