X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל דסק"ש ויו"ר סלקום בפאנל בוועידת ישראל על שוק התקשורת: "חשבון משותף מביא לחברות התקשורת רק צרות, כי אז הצרכן מבין מאיפה לקצץ"
▪  ▪  ▪

עמי אראל, מנכ"ל דסק"ש ויו"ר חברת סלקום ומנכ"ל בזק לשעבר, דיבר היום (ב') בפאנל "איך לנצח בשוק התקשורת", בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". אראל אמר: "אני לא יודע איך לנצח בשוק התקשורת, השאלה היא איך לא להפסיד. אנחנו חושבים על התקשורת כעל צנרת. האינסטלטור, האחראי על הצנרת, הוא האחראי היום גם על התכנים".
אראל הסביר את כוונתו: "היום מדברים על סינרגיה של כל המוצרים. בזק עשתה Bundling לכל חברות הבת שלה, אבל אין אפשרות לעשות Bundling ללא סינרגיה תפעולית או רק חשבון משותף.
"יש סינרגיה תפעולית והיא יוצרת חיסכון, ואחריה הוזלה ללקוח, או רווח נוסף למפעיל. ברגע שנקבל חשבונית אחת על כל המוצרים, הצרכן ידע איפה עליו לקצץ בתקציב התקשורת המשפחתי שלו. לכן, חשבון משותף מביא לחברות התקשורת רק צרות".
על ההשקעה של בזק בלוויין, שהחלה בתקופתו, אמר אראל: "בזק לקחה את הרישיון ללוויין כדי להתחרות בכבלים. היא הקימה אותו בהשקעה של כ- 900 מיליון דולר, וצברה עד כה הפסדים של 750 מיליון דולר. השאלה היא האם הלוויין ייפול, ואם יגיע למצב כזה - איך מטפלים בו. לצאת מהלוויין זה לא קל. הלוויין שייפול לא ייפול בגלל שמישהו יפיל אותו, אלא בגלל שטבעם של לוויינים ליפול".
אראל הוסיף: "בתשתית הקווית, יש לבזק ירידה בכמות הדקות וירידה חדה גם בחיוג לאינטרנט בעקבות הטכנולוגיה החדשה, זאת ההשפעה של הפס הרחב. צריך לבחון מה השווי של המנוי לחברה ועד מתי החברה תתקיים על השילוב של צנרת ותוכן".
אראל הפנה אצבע מאשימה למשרד התקשורת והרגולטורים: "אני עדיין בשלב של איך לא לעשות טעויות ויש לי שאלות לרגולטורים: מהם כללי ה- unBundling המתוכננים של בזק והכבלים? מתי זה יקרה ובאלו תנאים? מתי צריך להפחית את שווי הנכסים הקבועים שלנו? האם שווה להשקיע בתחנות שידור אינטרנט ובערוצים? מתי להפיל את הלווין? האם להשקיע במיזמי תוכן? אם אין כללים אי אפשר לנצח. משרד התקשורת צריך לקחת את השנה הקרובה ולקבוע כללים, כדי שאני אוכל להרצות בעתיד על איך לנצח את שוק התקשורת".
שכי גרליץ מאייפקס פרטנרס, השותפה לרכישת השליטה בבזק, הצטרף לאראל בטענות לרגולטורים: "הרגולטור לא מאפשר לחברות להפעיל שיחות של VoIP. מה היתרון בכך שאנשים יצטרכו להשתמש בסקייפ, אך לא יוכלו להשתמש בשירותים דומים של בזק או של הכבלים? זה יקרה גם אצלנו בקרוב, אבל בצורה איטית ביותר. בסופו של דבר, למי מאיתנו יהיה אכפת איזו טכנולוגיה משמשת אותנו כדי לדבר בטלפון?"
גרליץ סיכם, בראייה לעתיד: "בעוד עשר שנים יהיה בבית מרכז תקשורת אחד, אליו ייכנסו כל המכשירים, הטלוויזיה, הטלפוניה, האינרנט - הכל בשקע אחד".
טל ליאני, דירקטור במריל לינץ', אמר בפאנל: "הטכנולוגיה של ישראל בהיי-טק היא מהמתקדמות בעולם, אבל יש לה בעיה של רמת ההשקעה בטכנולוגיות. לרגולטור יש בעיה: הוא רוצה שכשנגיע לקו הסיום - בזק, כבלים, סלולר - כולם יציעו חבילה כוללת של טלפון, טלוויזיה ותקשורת אלחוטית, ועליו לדאוג לתחרות הוגנת.
"עדיין לא התחלנו להיכנס לעולם הביתי. עד כה, חברות התקשורת פנו בעיקר לחברות ולארגונים, אבל ההשקעות הבאות יהיו בבית. לכן סיסקו רכשה את סיינטיפיק אטלנטה, כי היא יודעת לאן השוק הולך".

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי ברגמן
עימות בין מנכ"לי סלקום ופלאפון בפאנל התקשורת בוועידת ישראל    שפירא לגיל שרון: "גם בעוד שבע שנים תהיה באותו מקום - במקום השלישי"
גיל שלמה
כך מציין רוני קוברובסקי מקוקה קולה    אמר את הדברים בפאנל "מצויינות עסקית" בוועידת העסקים של ישראל    יו"ר מקורות, בוקי אורן, מגלה כי מנוע צמיחה מרכזי של החברה יהיה בשנים הבאות, שוק המים בכדים
גיל שלמה
מנכ"ל משרד התיירות מכוון גבוה    הנתון הוצג בפאנל "שמיים פתוחים" בוועידת ישראל לעסקים, בו התגלו מחלוקות מהותיות בשאלה כיצד להביא עוד תיירים לישראל
רועי ברגמן
הורביץ בוועידת ישראל: צריך לברך את ביבי על הפסקת תהליך הקצבאות לכל דורש    עוד אמר יו"ר טבע: "אנחנו עדים לצמיחה מנוגדת. מצד אחד צמיחה חזקה בענפי היי-טק ומצד שני צמיחה שלילית בתעשיות המסורתיות"
רועי ברגמן
מנכ"ל אמדוקס מסביר במושב הנעילה של ועידת ישראל לעסקים את האסטרטגיה העיסקית של אמדוקס והתמקדותה בלקוחות גדולים בשוק התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il