X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום שר האוצר בכינוס האסיפה הכללית של מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל [כ"ז בחשוון תשע"ד, 31.10.2013]
▪  ▪  ▪

שלום לכם,
יומיים לפני שאבא שלי נפטר, ישבתי ליד המיטה שלו בבית החולים, והוא אמר לי "אל תהיה עצוב יאירי, מבחינתי, הייתי אמור למות בגיל 13. כל רגע שחייתי אחרי גיל 13, היה בשבילי רק בונוס".
חמש שנים עברו מאז שהוא מת, ואני עומד כאן עכשיו בשמה של מדינת ישראל, אבל גם בשמו. בשמה של מדינת ישראל אני רוצה לומר לכם שאני מתבייש. אני מתבייש על כל השנים שבהן הממסד הישראלי פספס כמעט כל הזדמנות לסייע לכם. בשמו של אבא אני רוצה לומר לכם שאני נחוש בדעתי לשנות את זה. זוהי השליחות שלי, זה החוב המוסרי שלי, זו ההבטחה שלי לאבא, ולסבא בלה שמת במאוטהואזן, ולסבתא הרמינה שנספתה באושוויץ, ולשבעת האחים של סבתא הלן, ולששת האחים של סבא דוד.
אתם, ניצולי השואה, ההצדקה המוסרית עליה נוסדה המדינה היהודית, אבל המדינה הזו - לא מתוך רוע, או כוונה רעה חלילה, אלא בגלל רשלנות והזנחה - יצרה סבך ביורוקרטי מסורבל ואטום שהפך את חייכם לבלתי אפשריים. כי את הקצבה מקבלים ממקום אחד, ואחוזי הנכות נקבעים במקום אחר, וכדי לקבל החזר על הוצאות רפואיות צריך ללכת לפקידה ההיא ועבור סיוע סיעודי זו בכלל מחלקה אחרת. הכל מורכב, ומכביד, וקשה.
ואנחנו רוצים שיהיה לכם פשוט. אנחנו רוצים שהשנים האלה - אני לא רוצה לקרוא להן השנים האחרונות שלכם חלילה - יעברו עליכם בשלווה ובנחת שלא זכיתם להן בנעוריכם.
עם כניסתי לתפקידי העברנו בממשלה החלטה שהקצתה לניצולי השואה 500 מיליון שקלים על פני חמש השנים הקרובות. אל הסכום הזה התווספו בינתיים עוד 120 מיליון שקלים, שנועדו לטפל בבעיות הדחופות ביותר של הניצולים: תוספת תקציבית ל-9 שעות סיעוד לכל ניצול הזקוק להן, תרופות והגדלת סל השירותים.
פעלנו לעיגול אחוזי הנכות לניצולי השואה הזכאים להן בהתאם לחוק נכי רדיפות הנאצים, מה שמגדיל את הגמלה החודשית במאות שקלים לכאלפיים ניצולים.
איפשרנו לכל ניצול שואה הזכאי להחזר בגין רכישת מוצרי חשמל פשוט לקבל את הכסף שמגיע להם, בלי להגיש טפסים, בלי ביורוקרטיה מיותרת, בלי לטרטר אתכם מפקיד לפקיד לפקיד.
ועשינו, מה שכמעט אבסורדי לספר עליו כהישג, את מה שלא הצליחו לעשות ב-65 שנות קיומה של המדינה: יצרנו רשימה אחת מאוחדת של כל ניצולי השואה בישראל, כדי שנוכל להגיע לכל אחת ואחד מכם ולתת לכם את מה שמגיע לכם, בלי שתצטרכו להגיע, ולבקש, ולהתרוצץ, ולהצדיק ולהסביר. זה שלכם והתפקיד שלנו הוא להתרוצץ ולהגיע אליכם, ולתת לכם את מה ששלכם.
את כל זה עשינו בשישה חודשים, וכל זה לא מספיק.
לכן כבר בראשית נובמבר נגיש לממשלה הצעת חוק שתגדיל את הסיוע הישיר המשולם לכ-13,000 ניצולי שואה מהמעגל הראשון בהיקף של 60 מיליוני שקלים נוספים. במקביל נתקן את החוק כך שבמקום כרטיס מגנטי חודשי ובו 600 שקלים למזון ותרופות, שקשה לעקוב אחרי היתרה בו ואחרי מועד חידושו, הכסף פשוט יועבר לחשבון הבנק שלכם בלי שום בלבולי מוח.
לאחר אישור חוק השוויון בנטל בכנסת, יהיו אלפי בני שירות לאומי בשנה שאת שירותם יקדישו לניצולי השואה. לשבת איתכם, לשמוע את הסיפור שלכם, להקריא לכם עיתון, לסחוב את הסל מהסופר או ללכת לבית המרקחת ולקנות לכם את התרופות.
ניצולי השואה החיים בקרבנו הולכים ופוחתים כל יום. השליחות שלי היא להפוך את השנים האחרונות שלכם לקצת יותר טובות ושיהיה לכם קצת יותר פשוט. זה מה שהייתי רוצה בשביל אבא שלי. זה מה שהבטחתי לאבא שלי.
תודה רבה.

תאריך:  31/10/2013   |   עודכן:  31/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השליחות שלי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כרשימה עתונאית - יפה מאד. אבל
כשר אוצר שהבטיח..  |  1/11/13 12:30
2
YYY איזה מילים
מתעניין  |  1/11/13 14:59
3
רשע! סופך יהיה כמו של אביך
שינשין  |  4/11/13 07:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יפעת גדות
הסיוע המשפטי הייחודי מוענק בהתאם לתיקון לחוק הסיוע המשפטי, שנכנס לתוקף ביום 6.10.13. הסיוע ניתן במקרים בהם ישנו סיכוי משפטי בהליך
איתמר לוין
בג"ץ אינו מתערב בהחלטת יד ושם בנוגע להגמון הרומני טיט סימדריאה
איציק סיבוש
האחריות לפשע של רציחת כל הלאום היהודי בפולין מונחת בראש ובראשונה על אלה שהוציאו אותו לפועל, אבל בצורה לא-ישירה האחריות נופלת גם על כל האנושות, על האנשים של מדינות בעלות-הברית ועל ממשלותיהם, שעד ליום הזה לא נקטו שום צעדים משמעותיים כדי לעצור את הפשע
ד"ר גדעון גרייף
עם הסתלקותו של פרופ' ישראל גוטמן: הניצול והמורד שהיה להיסטוריון ומורה, הרחיק את עצמו מן הנרטיב ההיסטורי והפך את יד ושם למוסד המוביל בעולם
איתמר לוין
גוטמן היה מלוחמי מרד גטו ורשה ומראשי המחתרת באושוויץ    עמד בראש המכון הבינלאומי לחקר השואה ביד ושם והיה ההיסטוריון הראשי של המוסד    התמחה במיוחד בחקר שואת יהדות פולין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il