X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שופטת בית משפט בישראל, המכהנת בתפקיד סגנית נשיאת בית משפט מחוזי, מודיעה בנאום פרידה שלה בתוככי אולם המשפטים שלה, כי החוק לא יקבע לה מתי היא תפרוש
▪  ▪  ▪
אלשיך. החוק לא יקבע לה [צילום: פלאש 90]
"החלטתי שאיש לא יקבע מתי אפרוש"
איתמר לוין
שופטת הפירוקים המובילה פורשת לאחר 37 שנות שיפוט, שמונה חודשים לפני יום הולדתה ה-70 * אומרת שמצטערת רק שלא למדה מהנשיא שמגר את השקט המאפיין אותו
לרשימה המלאה

כמה מתאים וכמה אופייני לורדה אלשיך, שופטת בית המשפט המחוזי, בדימוס, לסיים את כהונתה, אחרי שנות שיפוט מרובות, בהצהרה, לפיה לא החוק ולא שום גורם אחר יקבעו את המועד שבו תפרוש היא לגמלאות. היא - ורק היא! - תקבע מתי היא תפרוש ואפילו אם החוק מאפשר פרישה מאוחרת יותר!!
אלמלא היו הדברים כה חמורים. אלמלא הוגש בג"ץ בעניינה של שופטת זו, על-ידי לקוחי, עו"ד רפאל ארגז, שנדחה השבוע, תוך הבנה שורדה אלשיך מסיימת את כהונתה השיפוטית, ביום שבת הקרוב, ולא תמשיך לכהן עוד שלושה חודשים, לצורך מתן פסק-דין, לאחר מכן, הייתי פורץ בצחוק פרוע.
ורדה אלשיך אינה מסיימת כהונתה בגיל 70, כפי שקובע החוק. היא מסיימת כהונתה - במועד מוקדם יותר, מיוזמתה ומרצונה שלה - שאם לא כן, כפי שרמזה שרת-המשפטים, ציפי לבני, במכתב מלפני כחודש לעו"ד ארגז, הייתה היא מסולקת, מיידית, מתפקידה כשופטת ביוזמת שרת-המשפטים.
שופטת בית משפט בישראל, המכהנת בתפקיד של סגנית נשיאת בית משפט מחוזי, מודיעה - בנאום פרידה שלה בתוככי אולם המשפטים שלה - כי החוק לא יקבע לה מתי היא תפרוש. היא צודקת לחלוטין. כל שופט ושופטת יכולים להודיע, מרצונם הם, על מועד פרישתם מוקדם יותר, ללא קשר למועד הפרישה החוקי לגמלאות. הדברים יכולים היו להיחשב כהקרבה של ממש וכרצון של מי שהבין שעליו לפרוש מוקדם יותר ואפילו החוק מאפשר לו להמשיך עוד בתפקידו.
העיניים קוראות את הדברים ומסרבות להאמין. האם זה המסר שיש לשופטת בת עשרות שנות ותק בתפקידי שיפוט, למסור לציבור אזרחי המדינה, ביום פרישתה מכהונתה השיפוטית? האם לא הראוי הוא בתאריך פרישתה המוקדמת תבוא ורדה אלשיך ותודיע, כי אלמלא פרישתה המוקדמת הייתה המערכת השיפוטית "מפרישה" אותה, על-כורחה ושלא בטובתה שלה לפנסיה מוקדמת?
הצחקתם אותי. למה שורדה אלשיך תגלה את הקלפים לעיני כל ותספר, כי הוא אולצה לפרוש - מוקדם משמאפשר זאת החוק היבש - מכהונתה השיפוטית. הרי הרבה יותר קל להציג דברים בסגנון: "אני עשיתי"; "אני פרשתי"- מאשר בסגנון: "אם לא הייתי פורשת היו מדיחים אותי מכהונתי השיפוטית".
חוק יסוד: השפיטה, קובע, כי בענייני שפיטה אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה, זולת מרותו של הדין וכי מי שהתמנה לשופט, יצהיר הצהרת אמונים בפני נשיא המדינה, בזו הלשון: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, ולשפוט משפט צדק, לא להטות משפט ולא להכיר פנים".
ורדה אלשיך מעידה על עצמה, באופן בוטה וגס, בכל הכבוד הראוי, כי בכל הקשור למועד סיום כהונתה השיפוטית, היא - ורק היא - תחליט מתי תסתיים כהונתה השיפוטית. כל הכבוד לנחרצות האישית של שופטת בדימוס זו. נשאלת השאלה, תמיד בעבר, האם חלו - בכל הכבוד הראוי - הוראות החוק, בכל הקשור להתנהלותה האישית והשיפוטית של השופטת, בדימוס, ורדה אלשיך, שמודיעה לכל - ביומה האחרון בתפקידה - כי החוק, לא תמיד, קובע לה עשיותיה האישיות.
על שופטים מסוגה של השופטת בדימוס, ורדה אלשיך, ניתן לברך את הברכה שמברך האב כשבנו עולה לתורה בגיל בר-מצווה ומקבל על עצמו עול תורה ומצוות, בשינויים המחויבים - בכל הכבוד הראוי - לאור יחסה הדואלי להוראות החוק והיא: "ברוך שפטרנו מעונשה של זו".
[בשולי הדברים מבקש אני להעיר כי קיים ביני לבין השופטת ורדה אלשיך סכסוך רב-שנים, זאת לאחר שבתה, עו"ד הילה זונדר, נכשלה במבחני הקבלה ללשכת עורכי-הדין. מאז, רדפה אותי ורדה אלשיך, מתוקף תפקידה השיפוטי, בעניינים משפטיים בהם ייצגתי לקוחות שלי, עד שנאלצתי לבקש פטור מלהופיע בפניה - פטור שניתן לי על-ידי נשיאו הקודם של בית המשפט בתל אביב-יפו, השופט בדימוס אורי גורן.]

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  15/11/2013   |   עודכן:  15/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטת שהחוק אינו שיקול יחיד אצלה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לעו"ד שטנגר
עו"ד מהצפון  |  15/11/13 11:06
2
לא רק אצלה החוק אינו שיקול
אובד מדינה  |  15/11/13 12:18
3
אלשיך מקבלת כסף מצד לדיון
מייק זילבר  |  15/11/13 16:47
4
שחצנית חסרת בושה
נתנהגותה מחפירה  |  16/11/13 04:13
5
קורה משהו- הביטחון העצמי שלהם
מדען לא פורנזי  |  16/11/13 10:23
6
המשך-
מדען לא פורנזי  |  16/11/13 10:56
7
המשך2
מדען לא פורנזי  |  16/11/13 11:18
8
המשך 3
מדען לא פורנזי  |  16/11/13 11:45
9
בית משפט רקוב ומושחט ל"ת
איציק מהשכונה  |  16/11/13 12:06
10
משהו רקוב במערכת המשפט
חי בלילה  |  16/11/13 15:44
11
אלה מירז
שלמ  |  16/11/13 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ורדה אלשיך
איתמר לוין
עו"ד רפאל ארגז מבקש להורות ללבני לפעול מיידית להדחתה של אלשיך ולא להמתין למועד הפרישה שקבעה אלשיך    טוען שנקבעו לה 193 דיונים לאחר מועד הפרישה המוצהר
איציק וולף
שרת המשפטים הודיעה כי למרות שהיא רואה בחומרה את מעשיה של סגנית בית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר זייפה פרוטוקולים, לא תנקוט הליך משמעתי נגדה מכיוון שהודעתה על פרישה ייתרה את ההליך ומחשש לפגיעה במתדיינים בתיקים שניהלה אלשיך    "החלטות הנציב והצטברותן יעמדו לנגד עיני השרה ביחס למינויים עתידיים של אלשיך שבתחום סמכות השרה"
איציק וולף
עו"ד חיים שטנגר, בא-כוחו של עו"ד רפאל ארגז, פנה אל נשיא בית המשפט העליון, אל שרת המשפטים ואל נציב תלונות הציבור על השופטים בדרישה שיביאו לפיטוריה של סגנית נשיא המחוזי בתל אביב עוד לפני מועד פרישתה הצפוי בעוד כחודש    עו"ד ארגז מאיים בעתירה לבג"ץ
עו"ד חיים שטנגר
יותר ויותר מקרים של שופטים שסרחו ומעלו בתפקידם כשופטים, כמו-גם בהצהרת האמונים שהצהירו בפני נשיא המדינה מוצאים את עצמם נזרקים אל מחוץ למחנה כדי למנוע שערוריות מיותרות, העלולות לפגוע בכבודה - החבוט, ממילא של מערכת המשפט
חיים שטנגר
עו"ד אפרים נוה, המוכתר בתקשורת כ"לוחם" בקשר לסילוקה של השופטת ורדה אלשיך, לא העז לממש הכרזות בומבסטיות אלה ולפנות בעתירה לבית המשפט העליון כדי להביא לסילוק אלשיך מהשיפוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il