X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

לאורך השנים הייתה לתקשורת השפעה רבה על עיצוב סדר היום הציבורי ודעת הקהל. היכולת לנתב את אור הזרקורים באירועים רבים כלפי אדם אחד או יותר שעושה את הסיפור כולו. שתי דוגמאות לכך הן גילוי קיומן של שתי פרשיות במרכזן עמדו ענת קם ובן זיגייר שכונה האסיר X, בהן הונהג צו איסור שבוצע בו כרסום.
לפני שבוע ימים החלה חרושת שמועות על שני זמרים ידועים שנחשדים בבעילת קטינה, אך על-אף העובדה שהוצא צו איסור פרסום על פרטי זהותם, רשת האינטרנט גועשת כעולם מקביל שפועל במסגרת חוקים משלו. בלוגר אחד החליט לחלוק את המידע שהיה ברשותו. לעומת הצנזורה שביקשה להמתין עם דבר הפרסום, סביר להניח מתוך המודעות להשלכות של החשיפה, ובחינת הסיטואציה האפשרית שיתברר בסופה של חקירה מאומצת כי ההאשמה המיוחסת לשני החשודים היא משוללת כל יסוד, אך די בשיח הנרחב והניסיונות הבלתי פוסקים במרחבי הרשת כדי לגלות מי הם שני הידוענים, כדי לשים אות קין שילווה אותם לאורך כל חייהם ויפגע באופן חסר תקדים בקריירה המקצועית שלהם.
קשה עד בלתי אפשרי לפקח ולבקר כיום את אמצעי התקשורת השונים, מחמת הטכנולוגיה המציעה להביא במהירות את פרטי האינפורמציה לכל בית, בלי לחוש צורך לבצע סינון או עיבוד של החומר כחלק מההנחה שעל מוסר המידע חלה החובה להעביר לצופה או לקורא תוצר נקי ללא התערבות חיצונית, אך יש שיאמרו שראוי להעביר את המידע תהליך, כך שיתאפשר ליצור מסגרת סינון במסגרתה יוחלט מתי העת לחשוף פרטים ובאיזה אופן לעשות כן.
אותם אמצעי מדיה אינטרנטיים אשר במסגרתם מופעלים בלוגים בין שלל הרשתות החברתיות, עושים ככל העולה על רוחם ללא מחשבה על השלכות מעשיהם ואם שמא יש סיכוי סביר שהאשמה תתברר כשגויה. הנזק לטווח הארוך על איכות חייו של אותו אדם כבר נעשה ואין ביכולתו של אותו מאשים לפזר את עננת ההאשמות מעל הידוענים.
מילה טובה
עכשיו, אחרי כל הביקורת אגיד גם מילה טובה ואנסה להאיר את הצד החיובי שניתן להבחין גם בו כשעוסקים בהתפתחות הרשתות החברתיות וכניסתן לחיינו אי שם בשנת 2008, אשר מסייעות ביצירת קשרים חברתיים וביכולת לשוחח ביתר קלות עם אנשים שנמצאים בקצה השני של העולם, לשלוח תמונות ולהבין שמרחק גיאוגרפי כבר לא משחק תפקיד מרכזי כפי שהיה בעבר.
לסיכום אוסיף מילה גם על התוצאות. בכל פעם שידיעה כזו מגיחה לעולם דרך אמצעי התקשורת עלינו להביא בחשבון את ההשלכות על עתידו של אדם כשמחליטים להקיש בהינף יד על מקש השיתוף על הצג שלנו. יש להניח שזה לא ייגמר שם אלא רק יתחיל. ובמקום שבו דברים מגיעים מתוך הגחמה לפרסום קל וזול סופם להיות מעשה מר ונמהר שאת השלכותיו ימים יגידו.

הכותב שירת בחטיבת דובר צה"ל. כיום סטודנט במחלקה למדע המדינה, אוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  18/11/2013   |   עודכן:  18/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ענת קם
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
אריה גל
כמו כל קוסם טוב מנופף שר השיכון חזק בידו הימנית כדי שלא נבחין מה עושה (או לא עושה...) יד שמאל
אריה גל
הרי אתם לא באמת יודעים במה ליברמן הואשם וממה זוכה. כולה לא רציתם שחוליגן יעמוד בראש המדינה. ואשכרה ציפיתם לנס
אריה גל
כשמחיר כוס קפה יורד מחמישה-עשר לחמישה שקלים, גם מחירי הדירות יצנחו. ולנו זה יהיה טוב אבל בנקים יתמוטטו. וכשחתמת והבית שלך נהרס, על מי אתה סומך שתקבל חדש?
רועי אורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il