X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכנס אילת לעיתונות (נובמבר 2013, מלון הרודס) היה פאנל בנושא "העולם כולם נגדנו" עם נציגות תקשורת מכובדת: המנחה ערד ניר, בועז ביסמוט, האלוף יוסי פלד, רוני דניאל, דרור אידר, בן-דרור ימיני, ח"כ טיבי, גדעון לוי ואחרים. התמונה שהתקבלה על סיקור המצב הפוליטי של ישראל ועמדת הממשלה הייתה עגומה למדי
▪  ▪  ▪
אשכנזי והרפז. עוד לא נאמרה המילה האחרונה [צילום: מן הטלויזיה]
"אנו אוהבים להופיע בעיתונים, כל עוד זה בטור הנכון" [ת.ס. אליוט]
"עם שועלים אתה צריך לשחק את השועל" [תומס פולר]

התקשורת (בחלקה) מציגה את ישראל בעולם, באור לא נכון, לא חיובי ואפילו כיהירה, מתנשאת ובטוחה. הקולות הנשמעים בצורה הבוטה והמרגיזה, מציגים נתונים ורעיונות שרחוקים מן האמת והמציאות - והכל בשם "העיתונות החופשית", חופש הדיבור וזכויות האזרח.
העיתונאים בן-דרור ימיני ודרור אידר הוכיחו במספרים ובכתובים, כי הנתונים המוזרמים לעולם והיוצאים מישראל, על יחסינו והתנהלותנו עם הפלשתינים שגויים ובחלקם מעוותים, ושהעובדות האמיתיות והנכונות לא כל כך מעניינות את אלה שתפקידם להציגנו בעולם כמדינה של דיכוי, ניצול והתעמרות בפלשתינים.
כאשר ח"כ אחמד טיבי או גדעון לוי - מעל במת הכנסת או במת העיתון (הארץ) - פוגעים בישראל, בתדמיתה, בשמה, במדיניותה ובכוונותיה, העולם, שברובו נגדנו, מתלהב וקונה את העמדות המוצגות כאילו הן מייצגות את ישראל.
התקשורת הישראלית (בחלקה) לא מגבה ולא תומכת בישראל. אפשר לצפות שממשלת ישראל תקבל יותר גיבוי ועזרה מהתקשורת המקומית.
יש הבדל בין ביקורת להסתה
הבדל מהותי קיים בין ביקורת שהיא חשובה, חיונית, בונה, לפעמים גם מפרה ומתקנת, לבין התקפות בוטות, פרועות, לא מבוססות, על ממשלת ישראל, מנהיגה, מנהיגיה ומוביליה, עד כדי הסתה לאינתיפאדה או פגיעה במדינה, מדינית וביטחונית.
התמוה שבדבר - כאשר פוליטיקאי או עיתונאי מנסה להגן על מדיניות ישראל בשטחים, או ביחס לפלשתינים, תוקפים אותו מכל עבר כמשת"פ של השלטון או של צה"ל, למגינת ליבם של רבים מאזרחי ישראל.
מדיניות ממשלת ישראל מבוססת על קריטריונים של ביטחון ישראל, ביטחון אזרחיה, תוך שמירה מקסימלית על זכויות אזרחיות הניתנות לביצוע במסגרת המלחמה בטרור ושמירה על אורח חיים אזרחי נורמלי. זה לא קל, זה לא תמיד מצליח, אבל זה חייב לפעול ולהמשיך בעקביות את השמירה על איזון נכון בין ביטחון לבין שליטה באזורים מוחזקים, תוך מסגרות דמוקרטיות ובהתאם לכללי המשפט הבינלאומי, דבר שישראל עושה בהצלחה זה שנים.
פרשת גלנט-הרפז
גילויים חדשים ונוספים בפרשת גלנט-הרפז, שמסרבת לגווע, העלתה העיתונאית איילה חסון שראיינה לאחרונה את הרפז בטלוויזיה, בערוץ 1.
מתברר שמה שפורסם עד כה בפרשה, הוא רק קצה הקרחון, לבחישה, לרקיחה, לריקבון שפשה בלשכת הרמטכ"ל, עקב המאבק בלשכת שר הביטחון לשעבר אהוד ברק. עד כדי מעקבים, צילומים והדחות של קצינים בכירים שלא הזדהו או תמכו במחנה גבי אשכנזי.
התדמית של הרמטכ"ל גבי אשכנזי הצטיירה בציבור בתחילת דרכו, ובצדק, כילד טוב ירושלים. היום מצטיירת תמונה שונה של פוליטיקאי קטן, תככן ונקמן. מה חבל.
את פרשת הרפז, להערכתי, יש לחקור מחדש בשל האינטרס הציבורי צה"לי שבעניין, כדי למנוע תככים ובחישות בעתיד. הדרג המדיני - קרי שר הביטחון וראש הממשלה, הם הממונים על הרמטכ"ל וכל רמטכ"ל צריך להבין זאת ולהשלים עם כך.
הגילויים שהועלו בכנס, לא השאירו ספק שמשהו מסריח במדינת דנמרק. וכמו ההר בחירייה שהפך לפארק - נקווה שגם מפרשת הרפז - יצמח פארק ביטחוני.
צווי איסור פרסום וצנזורה
רוב הדוברים בפאנל, ביניהם גיא פלג, ברוך קרא, עו"ד אילן בומבך, עו"ד ציון אמיר, ניצב מני יצחקי - היו מאוחדים בדעתם שצווי איסור פרסום הם כלי חיוני ביותר בכל חקירה פלילית וביטחונית. הנושא העיקרי - השימוש בהם בצורה נבונה ומידתית.
לדברי ניצב מני יצחקי, ראש אגף מודיעין וחקירות, מוצאים על-ידי המשטרה כ-70-60 צווים בשנה. הנתון הזה הדהים את רוב השומעים, כולל כותב שורות אלה, שהרי לפי הפרסומים בתקשורת נראה שהמצב הרבה יותר מוצף בצווים מאשר הנתון הספציפי.
הבשורה על-פי ניצב יצחקי - נוהל חדש שייכנס בימים אלה לתוקף, לפיו צו אסור פרסום יוצא לתקופה מקסימלית ראשונית של שבעה ימים והתקשורת תוכל לערער ולבקש ביטול, כולל העברת הבקשה למועצת העיתונות שתוכל גם לנקוט עמדה.
למרות שברורה הנחיצות של צו איסור פרסום, בשלבים הראשונים של החקירות, הרי התקשורת הרב-ערוצית מחבלת במטרה זו ולפעמים מביאה למצבים מביכים ואפילו ל"פארסה" של צווים מול פרסומים באינטרנט או בפייסבוק, כאשר ניתן לצלם כל אירוע מיידית באמצעות טלפונים ניידים, ואמצעים נוספים שבידי הציבור, והעברת האירוע מיידית לאינטרנט או לפייסבוק.
הצעות של מועצת העיתונות
הנושא של הצווים הועלה מספר פעמים לדיון במועצת העיתונות - שהציעה נוכחות של נציג המועצה בדיון וכן ריכוז הבקשות בבתי-משפט בידי שופט אחד או שניים, שיתמחו בתחום וירכזו את הנושא. הצעות המועצה ראויות לביצוע ויכולות לתרום לנושא, ולמתן יתר אמון בבקשות ובהחלטות של בתי המשפט.
במה עוסקת הצנזורה הצבאית
הצנזורית הראשית, תא"ל סימה ואקנין, ביקשה להבהיר, כי הצנזורה אינה משתתפת ולא קשורה לצווי איסור פרסום בנושאים הקשורים לתחום הפלילי.
הצנזורה הצבאית, מכוח סמכותה בחוק, עוסקת רק בנושאים ביטחוניים פרופר, או בנושאים בעלי השלכות ביטחוניות. עיקרון נוסף - אין צורך לפנות לבית משפט שהרי הסמכות להוראות על עיכוב פרסום או אי-פרסום, נמצאת ישירות ובלעדית בעיני הצנזור הצבאי.
להתראות בכנס העיתונות באילת ב-2014.
הערות והרהורים בענייני דיומא
  • פרשת הזמר המפורסם והקטינות העלתה שוב את ה"מבוכה" בנושא "איסור פרסום" בתקופת הדיווח ההמוני הרב-קווי.
  • בלוגרים גילו במי מדובר ברשתות החברתיות - הכל פורסם, קטינות ונערות רואיינו לרדיו ולטלוויזיה, והזמרים המזרחיים בחלקם הגדול הושמצו על לא עוול בכפם כתוצאה מניחושים פרועים.
  • הפתרון: חייבים לשנות המדיניות של ה"צווים", לחפש אלטרנטיבות, מהר ובצורה יצירתית.
  • "צווי איסור פרסום" חיוניים ויעילים בנושאים ביטחוניים.
  • המלצה: חקירה סמויה לפני ותוך כדי, ללא הדלפות, עד שניתן לצאת בפומבי, בלי להסתבך בצווים לא יעילים.

תאריך:  18/11/2013   |   עודכן:  18/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת ישראל בעיני התקשורת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השוחד מובנה בקבע
ובמשהב"ט  |  19/11/13 01:07
2
והפצ"ר המושחת
מנדבליט  |  19/11/13 01:15
3
אשכנזי סירב להכין
הצבא למלחמה  |  19/11/13 01:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
אלעזר לוין
חיים מסילתי, שמאי וגם עורך דין, ארגן השבוע כינוס מקצועי חשוב בנושאי נדל"ן    חושף את חשיבות ופעילות "ועדת ההשגות"
שימרית חזן
במרכז הכנס, שייערך בשבוע הבא כחלק מאירועי שבוע היזמות הבינלאומי שמקיים בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, תעמוד הרצאה של יוכי סלונים - יזם סדרתי החתום על מספר אקזיטים גדולים
עופר וולפסון
שר האוצר מנה בנאומו בכנס הורביץ את הדרכים בהן בכוונתו לשנות את נתיב חייהם התעסוקתי של צעירי ישראל - הדור הראשון בעל אופק כלכלי גרוע משל הוריו    "חייבים לחזור לצמיחה של 5% לשנה"    התייחס להטבות המס: "לא יעזור לפופוליסטים. נשתמש בכלי הזה"
עופר וולפסון
שר התקשורת לשעבר, שנישא על גלי ההצלחה ברפורמת הסלולר, רומז על חזרתו העתידית לפוליטיקה: "לא המצאנו כלום, הכל היה במשרד האוצר. ניגשנו למדף, לקחנו רפורמה ובזה נגמר העניין"    "לא יודע להגיד מה יותר מסוכן - פערים או איומים ביטחוניים. אני חושב שפערים"
עופר וולפסון
שרת הבריאות אומרת כי אופן המימון של בתי החולים ישונה כך שקופות החולים תהיינה אדישות באשר למקום בו יאושפזו מבוטחיהן    הציעה תוכנית לטיפול בהתאבדויות: "כמעט פי שניים יותר מתים מאשר בתאונות דרכים, שם משקיעים 400 מיליון שקל, ואיש לא מדבר על זה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il