X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שלמרבית הנשים די נוח עם השימוש הנרחב שנעשה במיניותן. אם כך, עליהן להשלים עם המחיר ה"מוסרי" שזה כביכול גובה מהן
▪  ▪  ▪
גולן. גם ל"קטינות" יש חלק באי-המוסריות [צילום: פלאש 90]

אייל גולן הוא אייקון התרבות של דור הנעורים הנוכחי, וכאייקון מותרים לו "חטאים" שאסורים על "בן תמותה רגיל". רק להזכיר לקשישים שאתנו את דן בן אמוץ זצ"ל ואת מעלליו הנסלחים עם מגוון רחב של קטינות ובוגרות שאפילו "העולם הזה" של אורי אבנרי המעיט לספר בהם.
הפער המוסרי-תרבותי שנחשף מראה עד כמה ה"קטינות" של ימינו נעשו להרבה יותר בגירות מהמודל הקלאסי שיצרה התרבות לקטינה. ועד כמה מגוון יחסי מין הפכו בעיני הדור הזה לשגרת חיים יומיומית.
עיקר כללי המוסר התרבותי בחברה החילונית החופשית נשאבו, הותאמו, תוקנו ונשמרו כהמשכיות מחוקי המוסר הדתי שאף הוא נבנה והותאם בהדרגה, שתוקן, נחקק ונקבע על פני אלפי שנים.
ההינתקות מהתרבות הדתית נתפסת כהשתחררות מכבלים עתיקים ולכן היא גם "גובה מחירים". החילוניות מטבעה אינה מייצרת קודי מוסר אחרים, אלא מסתפקת במציאת פשרות סבירות לתופעות שנראות כפריצה של אמות מידה מוסריות, שהיו ועודן מקובלות לפחות על החלק הבוגר בחברה.
בסיפור על אייל גולן והקטינות אין איזו תופעה חריגה חדשה. זאת תופעה ביולוגית לא מוסרית, שהייתה קיימת ונוכחת מאוד כבר בתרבות הדתית העתיקה, אלא שבתרבות ההיא, הפטריארכלית, הכובלת, היא פשוט הוצנעה.
התרבות החילונית מוטטה את הבלעדיות הגברית, ושחררה את האישה מכבליה, והשיח החברתי הפך נשי ונהיה לשווה לשיח הגברי. "דת" החילוניות "מקדשת" את חופש השיח ושוללת את ההסתרה. וכך את הסיפור הישן-חדש הזה, מנהל ברמה הפעם בעיקר השיח הנשי החופשי, שממהר להשמיע בקול גדול את כעסו ולתבוע את "עלבונו".
העניין הגדול הזה הפעם הוא כולו נשי! החל בקטינות שמתוך החופש שניתן להן, והפתיחות המינית ה"מוקדמת" שפיתחו בסביבתן, בעצם כפו את עצמן בעיקר מינית על הגברים. וכלה בבגירות למגוון גיליהן, שעדיין מאטות לקלוט את משמעות הפער התרבותי, ונוח להן למהר להטיל את האחריות כרגיל על המין הגברי, ה"מנצל" את "הילדות הטיפשות והמסכנות"...
הרי אין כאן בכלל שאלה לגבי אי-המוסריות של הגברים הבוגרים בסיפור! כך זה היה מאז ומעולם, רק שאז יכלו הנשים לטעון בצדק שהן נוצלו. לפחות לא היה מי שיטרח ויוכיח אחרת... זה כבר לא המצב בסיפור הזה! כאן כבר יש לנשים את אחריות חופש הבחירה. וזאת אחריות כבדה, והן בחרו, בוחרות ויבחרו גם להבא, ולכן הן צריכות ללמוד לקחת אחריות על בחירתן.
כל הנשים המתקוממות היום, צריכות להביט במראה ולשאול את עצמן בכנות, מה הן כנשים באמת עושות כדי לתת דוגמאות מוסריות ישנות לילדות המתבגרות? החל בסגידה למראה החיצוני, מהתסרוקות, ממגוון האיפור, מהבשמים, מהתכשיטים, מהקעקועים הנועזים, המחשופים הנדיבים, הבגדים הצמודים ובגדי הים המינימליים. המשך בשיח המיני הנפוץ, עבור לפולחני הטיפולים הפלסטיים ה"משפרים" ועוד.
למה כל אלה נועדו? מהי התכלית? ומה זה משדר בביתן ומביתן לבנותיהן הילדות המתבגרות ו"קלות הדעת"? הרדיפה והדחיפה לפרסום קל ומהיר כאתגר ראשוני תוך ניצול גלוי של הנתונים המיניים.
אז נכון, הסיפור של אייל גולן והקטינות הוא בלתי מוסרי לפחות באמות המידה הישנות. אבל הרי אייל גולן ושותפיו התפתו לפי הפרסומים השונים לפרצה שנפרצה בפניהם, ונכנסו לתוכה כגנבים תאוותנים מזדמנים או מזמינים, ומן הסתם הם לא היחידים. ואולי זה גם חלק מטקטיקת השיווק הנוכחית של אייקון התרבות לצעירים?
הסיפור הזה בעידן החילוני הנוכחי, הוא קודם לכל מבחן תרבותי נשי! אם ניתן בכלל להכליל אותן לתוך מגדר מאחד. האם האישה החופשית הנוכחית מעוניינת להמשיך ולהיות אוביקט מיני מושקע ומתעצם? על פניו נראה שלמרבית הנשים די נוח עם השימוש הנרחב שנעשה במיניותן. ואם כך, עליהן להשלים עם המחיר ה"מוסרי" שזה כביכול גובה, ועל הדעתניות המתבטאות שבתוכן, להכיר במציאות שבה השימוש במין הפך לאמצעי לגיטימי במלחמת ההתבלטות! מציאות, שהמגדר שלו הן משתייכות, שותף פעיל מאוד ביצירתה, ולהפסיק לחיות בהכחשה ובצביעות. או לקום להתגייס ולהילחם כדי להחזירה לקדמותה, בדיוק כפי שהתגייסתן להילחם להשגת שוויון.

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי אבנרי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואריאציה עלובה לקלאסיקת הצביעות הישנה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חותמת על כל מילה=שפתיים יישקו! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  28/11/13 05:37
2
נאוה, על מה את חותמת?
חנה שרה-  |  28/11/13 09:10
 
- בניגוד לך ראית הקטינות נורמלית
גד גזית  |  29/11/13 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
אם המנכ"ל והבעלים הוא אתי, יהיה הארגון שהוא עומד בראשו אתי אף הוא    יש ללמד את הסטודנטים אתיקה עסקית אקטיביסטית בהיקף נרחב
אפרים הלפרין
התמונה המוצגת לנו, לפחות להבנתי, היא כי "פרויקט לפיד" הוא פרויקט של דירות להשכרה, ומסתבר שיש שתי בעיות מרכזיות בפרויקט: מחסור בכוח האדם לבנייה על שלביה, וקיים ספק גדול בכל הנוגע למקורות המימון
מרק בריל
אריק איינשטיין היה מקברניטי הפופ הישראלי    הספד לאריק - מהיבט אישי
ציפורה בראבי
מול זוהר הכוכבים הרבים שמעכירים את חיינו, בימים בהם כמעט כל אחד רוצה להיות הכוכב הבא, דעך כוכב אחד ענק. אריק איינשטיין הלך לנו. הוא כבר לא יסע לאט
ד"ר רון בריימן
למי ששכח, השכן ממול של "השותף לשלום" שהובא לרמאללה במסגרת "תהליך השלום" אינו אלא אנו עצמנו, כולל ירון לונדון, דן מרגלית, הח"מ ועוד מיליוני יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il