X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטת ממשלת הימין לקדם לתפקיד פרקליט המדינה דווקא את רודף ההתיישבות, כמוה כמינוי פירומן מדופלם לתפקיד נציב כבאות ראשי המהלך מרמז שראש הממשלה מכין לעצמו גב משפטי לעת גירוש מתיישבים מיו"ש
▪  ▪  ▪
ניצן. רדף את המתיישבים [צילום: פלאש 90]
מישהו התבלבל
"המינוי יותר ממקובל עלי", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "שי ניצן הוא המועמד הראוי ביותר, חכם, ישר, משכיל בתחומו ומשכיל בכלל, ומאוזן. ניצן הוא האיש הראוי ביותר בעיני להיות פרקליט המדינה". לקרוא ולא להאמין. הראוי ביותר? מאוזן? מישהו פה התבלבל קשות

   איציק וולף
אושר מינוי שי ניצן לפרקליט המדינה

שי ניצן - האיש והתפקיד
עו"ד חיים שטנגר
הטענה כי "הטיה פוליטית" של עו"ד שי ניצן אל כיוון השמאל פוסלת אותו מלשמש בתפקיד פרקליט המדינה, הינה טענה חמורה שמן הראוי לגדוע אותה באיבה
לרשימה המלאה

"לא ארץ נוכריה לקחנו ולא על נוכרים השֹתררנו, אלא על נחלת אבותינו, אשר נכבשה בידי אויבינו באחת העיתים בלי צדק. ואנחנו, כאשר הייתה לנו שעת כושר, השיבונו אלינו את נחלת אבותינו".
הדברים אינם לקוחים ממצע הליכוד, הבית היהודי או ישראל ביתנו. אמירה נחרצת זו באה לעולם לפני 2,150 שנה, מפי שמעון החשמונאי, אחרון בניו של מתתיהו המכבי, שאת נס נצחונו במלחמת המעטים נגד רבים, אנו חוגגים ממש בימים אלה. הדברים נאמרו באזני אתנוביוס, שליחו של אנטיוכוס השביעי, אשר דרש להסגיר לממלכה הסלבקית שטחי יהודה ושומרון, ששוחררו בידי החשמונאים.
שמעון לא הסתפק בעמידה על זכויותיו של העם היהודי על יהודה ושומרון. לגבי דרישת אנטיוכוס להסגיר לידיו גם את יפו וגזר, העלה שמעון נימוק כפול וחדש, ביטחוני ו'חינוכי', באשר לזכות העם היהודי להחזיק בהם: "ועל יפו וגזר אשר אתה דורש, הן עשו מכה גדולה בעמנו ובארצנו". לאמור: סבלנו מיפו ומגזר "מכה גדולה", ועצם הסבל מצדיק המשך הישארותן בידינו. דברים כדורבנות.
הדברים תועדו לראשונה בספר חשמונאים א', פרק ט"ו, שהופיע בארץ במהדורה מחודשת, בתרגומו של הרטום, עשר שנים לאחר קום המדינה. אבל אנחנו, לא תאמינו, ציטטנו את הדברים מתוך ספר עב הכרס של אחד ושמו בנימין נתניהו, 'מקום תחת השמש' (עמ' 180). האם ייתכן שראש הממשלה בנימין נתניהו, אבי רעיון 'שתי מדינות לשני העמים', אשר קידם ורומם רק השבוע, ממש ערב חנוכה, את אויב ההתיישבות והמתיישבים שי ניצן, תאומו הסיאמי של יריב אופנהיימר, לתפקיד פרקליט המדינה, בכלל לא קרא את 'מקום תחת השמש'?
נתניהו האמיתי
מיהו, אם כן, נתניהו האמיתי? נתניהו הראשון, ש-500 עמודי ספרו המקיף 'מקום תחת השמש', שראה אור לפני כמעט 20 שנה, מתארים נאמנה ומתוך אהבת ישראל כנה, את כמיהת עם ישראל לארצו בכל שנות ההיסטוריה, ואת זכותו הבלעדית עליה ("מאבקם של הערבים להרחיק את היהודים מחבלי יו"ש, כמו מאבקם בשנות ה-30 להרחיק את היהודים מא"י כולה, מעוגן היום, כמו אז, בעוול ולא בצדק", עמ' 181, וזו רק דוגמית מקרית למאות אמירות נכוחות המשובצות לאורכו ורוחבו של הספר); או שמא נתניהו השני, שהשבוע ביצע סאלטה מורטאלה מדהימה בדהירתו לעבר עקירה וחורבן נוספים של יישובים ומתיישבים ביהודה ושומרון, באמצעות מינויו של מי שאחראי משפטית לרדיפה שיטתית של ההתיישבות?
ככלות הכל, לא איש מתוחכם כנתניהו ימנה איש שמאל קיצוני, ממשיך דרכה של טליה ששון, לתפקיד בכיר יותר, אם אינו מתכנן גירוש נוסף, והפעם ביהודה ושומרון, על-פי תכתיבי וושינגטון הבוגדנית והמחבל אבו מאזן. ההתנהגות ה'להכעיס'ניקית' הזו, למנות דווקא את מי שנחשב סדין אדום בעיני המתיישבים, בוודאי אינה מקרית ואינה תמימה. יש מניע מאחוריה.
אין מנוס מן המחשבה, שמדובר פה בהתנהגות מתריסה מכוונת. 'נא בעין'. סוג של אמירה ברורה, שאומרת: אני כבר לא איתכם. ממש כאילו התמנה לתפקיד גדעון לוי מ'הארץ'. מה ההבדל, בעצם? שניהם, ככלות הכל, אוהבי ההתיישבות ממש באותה מידה.
מאוד ייתכן, על כן, שמאחורי התנהלות זו של נתניהו, עומדת המזימה להבטיח לעצמו גב משפטי במקרה שייקלע לגירוש נוסף. מי שמשחרר רוצחים בסיטונות כאילו היו בסך-הכל גונבי אופניים, מקפיא בפועל את הבנייה ביו"ש ובירושלים, מפקיר את הר הבית לאויב, נמנע מלהביא את דוח לוי לאישור הממשלה, זקוק גם לגיבוי המשפטי שיספק לו שי ניצן, לעת הגירוש והעקירה ביו"ש.
רדיפה בששון
אין להבין אחרת את מה שקרה בראשית שבוע זה, כשכל שרי הממשלה, למעט השרים בנט, אריאל, אורבך ולנדאו, ובהם כל שרי הליכוד וישראל ביתנו (למעט לנדאו) המתחזים לאנשי המחנה הלאומי, נכנעו לגחמותיו של נתניהו והצביעו בששון לטובת מי שרדף בששון (בנוסח טליה ששון) את המתיישבים. הייתה זו לא פחות מיריקה בוטה בפרצופם של לפחות 90% ממצביעי הליכוד-ישראל ביתנו, שתומכים בכל סקר שנעשה בקרבם, בהמשך ההתיישבות בחבלי יו"ש. אלא, שכרגיל, המצביעים ימחו את הרוק, וימשיכו לצעוק 'ביבי מלך ישראל'.
והפעם, בניגוד למקרים אחרים שבהם ניתן היה לטעון "לא ידענו" (כבפרשת מינויו של פרנקל, שמעידתו בהונג קונג נחשפה רק לאחר שכבר הוחלט למנותו), היו כל תעלוליו של ניצן מונחים על שולחן הממשלה. כל הרדיפות כלפי המתיישבים והפיכתם לאזרחים סוג ב', מתועדים בדוח השערורייתי בנושא אכיפת החוק ביו"ש של ארגון זכויות האדם היהודי ביש"ע.
ועל-אף המידע המתועד הזה, הוביל נתניהו, במין זחיחות של דווקא'יזם, את הנמושות שמסביבו הפוחדים לפצות פה מול החלטותיו, גם כשהן עקומות. "המינוי יותר ממקובל עלי", אמר להם נתניהו בישיבת הממשלה. "שי ניצן הוא המועמד הראוי ביותר, חכם, ישר, משכיל בתחומו ומשכיל בכלל, ומאוזן. ניצן הוא האיש הראוי ביותר בעיני להיות פרקליט המדינה". לקרוא ולא להאמין. הראוי ביותר? מאוזן? מישהו פה התבלבל קשות.
וכי לא היה זה ניצן שהוביל באורח אובססיבי אכיפה סלקטיבית דורסנית, אפלייתית, כנגד ההתיישבות ופעילי המחנה הלאומי ביהודה ושומרון? לא היה זה ניצן שהורה לאפשר התפרעויות של אנרכיסטים נגד חיילי צה"ל, גם כשחיילינו נפצעו? זהו אותו ניצן שסירב לפעול נגד תערוכה שביזתה והשפילה את שר החוץ ליברמן, אך הורה לכלוא מפגינים באוטובוסים כדי לסכל הפגנה; שסגר כמאה תיקי אלימות שוטרים בעמונה, אך עמד מאחורי הבקשות לעצור עד תום ההליכים נערים ונערות כתומים שהפגינו נגד ההינתקות וחסמו כבישים; שהפעיל כלי אכיפה שנועדו למלחמה בטרור, כלפי מתיישבים שהשתתפו בהפגנות, אך ניהל מאבק נגד חוק החנינה למפגינים נגד ההינתקות (חוק שבג"ץ אישר, בניגוד לדעתו); שהכריח מרצה באוניברסיטת חיפה להתחייב לא להתבטא נגד ערבים, אך לא עשה דבר נגד מרצה באוניברסיטת בן-גוריון שקרא לשבור למתנחלים את המפרקת; שסגר תיק נגד דנה אולמרט (הבת של) כשהפגינה עם אנשי שמאל מול בית הרמטכ"ל, בעוד שאסר על קיום הפגנה מול בית אלוף פיקוד המרכז. מעכשיו הוא יהיה האחראי גם לניסוח תגובות המדינה לבג"צים של שלום עכשיו בענייני ההתיישבות.
אג'נדת הפגיעה בהתיישבות שהנהיג ניצן במחוז ש"י של המשטרה הובילה להתנהלות אפלייתית, כמו סיכול בלתי דמוקרטי של הפגנות, אלימות אכזרית בעמונה, הריסת בית פדרמן על כל תכולתו באישון לילה, החרמת נשק הגנה עצמית מאזרחים בשל תיקים פליליים מינוריים, מעצר מבזה של הרב דוב ליאור בשל הסכמה זניחה שכתב, סתימת פיות ועוד ועוד. הוא האיש שהורה למשטרה לפתוח 'תיקים ללא מתלונן' (מהלך שהמשטרה חומקת משימוש בו) בתחומי יו"ש בהיקפים מבהילים, יחסית לשאר חלקי הארץ.
מלחכי פינכתו של נתניהו ודאי יאמרו שנתניהו נאנס ליישם את התכתיב של וינשטיין, משום שדברים שרואים משם לא רואים מכאן. חסידיו השוטים יפליגו בנימוקי הבל אחרים, בשבח ההצטרפות לתעלולי כנופיית שלטון החוק. אבל הרי דברי הבל כאלה שמענו גם מפי אריאל שרון ואהוד אולמרט, והתוצאה הייתה כידוע החרבת גוש קטיף והתכתשות אלימה ודורסנית עד זוב דם בעמונה.
מה לא בסדר?
ומעניין לעניין באותו ענין. עוד לפני שפרקליטות המדינה תיכנס בכל הכוח במתיישבים, אם נחוץ או לא נחוץ, בפקודת השפן מהבית הלבן, ראוי לשים לב למה שכתב עכשיו באתר שלו הסטיריקן הרפובליקני היהודי האמריקני, ברט ברלוצקי, לגבי בריחת הנשיא חוסיין אובמה ממחויבותו למניעת התגרענותה של אירן: "בטוח שיש משהו מאוד לא בסדר, באדם שנראה מוטרד מיהודי שבונה בית בישראל, הרבה יותר מאשר ממוסלמי שבונה פצצה אטומית באירן".

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא ארץ נוכרייה לקחנו
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 26 ]  כתוב תגובה 
1
תרגיל לפיד
באום  |  27/11/13 21:03
 
- הלוואי שהצדק איתך. חוששני
קורצ'אק  |  27/11/13 22:48
 
- דרוש מנהיג חזק שידע לחסל
איריס כהן  |  29/11/13 11:31
2
מדאיג מאוד ל"ת
מדאיג מאוד  |  28/11/13 00:50
3
מאמר מצויין-להניח העובדות על ה ל"ת
דניאל סבלדי  |  28/11/13 01:12
4
רשימה הגורמת לאי שקט וחששות
דאגנית  |  28/11/13 08:39
 
- דאגנית - פספסת כנראה את דברי
איריס כהן  |  29/11/13 11:56
 
- צודקת איריס
דאגנית  |  29/11/13 13:58
 
- חג אורים שמח - עם ניסים כמו
איריס כהן  |  29/11/13 15:14
5
מגפת "געוואלד!!!" במחנה הימין
אהוד פרלסמן  |  28/11/13 11:55
 
- לוחץ יד לשונאי ישראל
שים לב איך אתה   |  28/11/13 16:45
 
- מי אלה שונאי ישראל? נתניהו?
אהוד פרלסמן  |  28/11/13 18:12
 
- הבלים
משולם  |  28/11/13 21:58
 
- ניצן מנוול, ורהט חסר היגיון.
אהוד פרלסמן  |  29/11/13 00:22
 
- פרלסמן, אתה אובר חוכם! ל"ת
לולינקה  |  29/11/13 08:18
 
- בעיות בהבנת הנקרא
דאגנית  |  29/11/13 11:02
 
- את צודקת. פעמיים.
אהוד פרלסמן  |  29/11/13 13:33
 
- אנשים מודאגים וחוששים והם
דאגנית  |  29/11/13 14:07
 
- תקראי את מאמרו של ברנדשטטר.
אהוד פרלסמן  |  30/11/13 11:41
 
- אתמול
דאגנית  |  30/11/13 13:49
6
בילדותי נהגנו לשיר בחנוכה חג
פלא יועץ   |  28/11/13 18:22
 
- אכן כך בדיוק אתה מפליא באמת ל"ת
אנני  |  29/11/13 08:29
 
- מצויין הגבתה.. לצלוף במתיוונים ל"ת
שבת שלום  |  29/11/13 12:12
7
הכתבה:שעון יקיצה לכל הליכוד
מ.אלקרייאף  |  29/11/13 09:40
8
מי כתב את מקום תחת השמש? ל"ת
טענו-אשתו הראשונה  |  29/11/13 16:01
 
- מה ז'תומרת: רהט כתב שאחד
קורצ'אק  |  2/12/13 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
נראה שלמרבית הנשים די נוח עם השימוש הנרחב שנעשה במיניותן. אם כך, עליהן להשלים עם המחיר ה"מוסרי" שזה כביכול גובה מהן
יעקב קורי
אם המנכ"ל והבעלים הוא אתי, יהיה הארגון שהוא עומד בראשו אתי אף הוא    יש ללמד את הסטודנטים אתיקה עסקית אקטיביסטית בהיקף נרחב
אפרים הלפרין
התמונה המוצגת לנו, לפחות להבנתי, היא כי "פרויקט לפיד" הוא פרויקט של דירות להשכרה, ומסתבר שיש שתי בעיות מרכזיות בפרויקט: מחסור בכוח האדם לבנייה על שלביה, וקיים ספק גדול בכל הנוגע למקורות המימון
מרק בריל
אריק איינשטיין היה מקברניטי הפופ הישראלי    הספד לאריק - מהיבט אישי
ציפורה בראבי
מול זוהר הכוכבים הרבים שמעכירים את חיינו, בימים בהם כמעט כל אחד רוצה להיות הכוכב הבא, דעך כוכב אחד ענק. אריק איינשטיין הלך לנו. הוא כבר לא יסע לאט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il