X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה קרה לחברת הכנסת חנין זועבי שמפיצה שנאת יהודים ומדינת היהודים בציבור הערבי ובעולם? מרחביה כסמל וכמשל לדרך ארץ ודרך המלך
▪  ▪  ▪
חנין זועבי [צילום: פלאש 90]

סולם היא שונם המקראית, עיר בנחלת שבט יששכר. ממנה באה אבישג השונמית, ובה התחולל הנס שעשה אלישע הנביא לאישה השונמית, כשהחיה את בנה. ועל השאר למדתי מדברי רחבעם זאבי ז"ל.
כיום זהו הכפר סולם שליד עפולה, שהוא אחד משבעת הכפרים בעמק יזרעאל המזרחי, הנמנים עם שבט זועבי (נין, דחי, כפר-מצר, תמרה, נעורה, א-טיבה וסולם). הם הגיעו לארץ ישראל המערבית לפני כ-200 שנה מרמת-אירביד שעבר הירדן, בה חיים עד היום כ-50,000 זועבים. אין בידיהם מסמכים כלשהם שיעידו כי רכשו אדמותיהם מהסולטן הטורקי או מהסורי העשיר סורסוק. סורסוק מכר את רוב אדמות העמק, ובכללן את אדמת סולם, ליהושע חנקין ואחרים. הזועבים פשוט מצאו את סולם ריקה ונטושה והשתלטו עליה.
וזאת לידיעה, הזועבים קיימו יחסים טובים עם שכניהם היהודים עוד בטרם קום המדינה והפגינו נאמנות למדינת ישראל הקמה לתחייה. הם נשארו בכפריהם עם פרוץ מלחמת השחרור וידעו כי לא יאונה להם כל רע. שניים ממנהיגי השבט התבלטו כמנהיגים במגזר הערבי - סיף אדין זועבי, בן הכפר נין ותושב נצרת שהיה חבר כנסת מאז הכנסת הראשונה והיה אף סגן יושב-ראש הכנסת וראש עירית נצרת, וכן בן דודו עבדול עזיז זועבי שהיה סגן שר הבריאות. סיף אדין הטיף כל ימיו לשיתוף וידידות יהודית-ערבית.
אז מה קרה לחברת הכנסת חנין זועבי, שממיטה חרפה וקלון על משפחתה ועל שבטה, ומפיצה שנאת יהודים ומדינת היהודים בציבור הערבי ובעולם? ככל הנראה היא בוחרת להזדהות דווקא עם קבוצת בריונים שודדים וגנבים מהכפר סולם. אלה כבר התנכלו ליהודים שרכשו ב-1910 כדין את אדמת מרחביה, וקיבלו אישור רשמי לרכישה מדמשק וקושטא. על מרחביה שמרו אז אנשי "השומר". אלה היו שלושת חברי "השומר" שנשלחו לכיבוש ולשמירה על מרחביה שהיו גם נתינים טורקיים: מרדכי יגאל, צבי נדב, ויצחק נדב. באחת מהפגישות על גבול סולם איימו השודדים הערביים על יגאל במוות.
באחד הימים סעיד זועבי, ראש הבריונים מהכפר סולם, הסיג גבול ופלש לשדות התבואה של מרחביה ואף קצר בהם. יגאל יצא לשדה ולקח ממנו את האדרת ואת התבואה הקצורה. למחרת, באמצעות מתווכים, הוחזרה האדרת. הבריונים לעגו לסעיד והוא נשבע לנקום ולגזול את סוסתו היפהפייה של יגאל. הוא בא שוב להסיג גבול ולפלוש ולקצור בשדות מרחביה, כשהוא מתרברב שגם הממשלה אינה מעיזה לשים ידה עליו וכי הוא כל יכול. ההולכת וההולכים בדרכיו הנפשעות והחצופות, נוהגים כאז כן היום.
פלטיאל סלע ("פלה") בן העמק האמון על כל סודות העמק, סיפר לרחבעם זאבי הי"ד ז"ל, מה אירע בין יגאל לבין סעיד. ואני אנסה לשלב את הגרסאות לאותו אירוע. ביום הקציר הראשון, על אם הדרך לעבר הכפר זרעין (יזרעאל של היום), בצד שדות מרחביה מצד דרום, ארבו ליגאל שלושה רוכבים. הם הקיפו את יגאל, כיוונו אליו את נשקם וציוו: "יהודי! רד מעל הסוסה!". המצווה היה סעיד מסולם. סעיד המשיך: "הפעם נפלת בידינו! מסור את סוסתך ואת נשקך והיכנע!"
יגאל ענה: "אני לפקודתך", והציע להם סיגריה. הוא הכניס ידו לשוקיים שעל הסוסה, הוציא את אקדח המאוזר, שהיה טעון ומחובר אל נרתיק העץ שלו, ואל מול שלושה קנים שהיו מכוונים אליו, הכניס ללוע אקדחו סיגריה. ואז שאל: "מי רוצה סיגריה"? וירה בסעיד, שנהרג במקום. יגאל התכופף ומיד חלפו שתי יריות מעל ראשו שלא פגעו בו. סוסתו הנפלאה הזדקרה, קפצה ודהרה, וכך הגיע למרחביה.
הערבים הקיפו את מרחביה, צלפו עליה וצרו עליה. בבוקר באה משטרת נצרת ועצרה 14 מחברי היישוב. לערבים הותר לבזוז את השעורה ולקחת גם סוס אחד. שבעה חברים שוחררו ושבעה נשארו במעצר. הקאדי תבע 400 לירות טורקיות בעד שחרורם. בעצה עם חנקין הוחלט שלא לשלם והשבעה ישבו במאסר כשנה בבתי הסוהר של נצרת ועכו עד שנעשתה סולחה (בלי זבח) עם משפחת הנרצח מסולם שעלתה יותר מ - 400 לירות טורקיות....אז שוחררו השבעה וכפרי הסביבה למדו להכיר בזכותה של מרחביה להתקיים ולשמור על עצמה ועל רכושה. מרחביה כסמל וכמשל לדרך ארץ ודרך המלך.

תאריך:  08/12/2013   |   עודכן:  08/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזועבים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה המקור של חנין זועבי הבזויה
דאגנית  |  8/12/13 10:55
 
- המקור של הזועבים הינו הכפר
פלא יועץ  |  9/12/13 07:06
2
מרתק לא פחות ! ל"ת
חתיכת היסטוריה  |  9/12/13 00:48
3
העובדות.
נינוה  |  9/12/13 07:01
4
אפשר להגיע לירח ולהפריח שממה ל
קורןנאוה טבריה  |  9/12/13 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי שלום
האם מנהלות מסע דה-לגיטימציה של האופציה הצבאית נגד אירן?
ירון אביב
המילה גטו מעלה בי חלחלה כמו בכל יהודי שפוי אבל אמר אותו חרד בכתבה, אין לנו בעיה להתכנס בגטאות של חרדים אבל אין לנו כאלה, אז אנו "כובשים" שטחים בבת ים חדרה ערד ירושלים...
אפרים הלפרין
אין כל ספק שהוצאות משפחת נתניהו על שלושה הבתים שהם מחזיקים הן מוגזמות, אין כל ספק שהדרך היחידה לצמצם את המספרים המקוממים האלה היא באמצעות חשיפתם, ובואו נראה מה היה לפרקליטות המדינה יש לומר בנידון
אפרים הלפרין
כולנו משתאים אל נוכח תושייתם של מתנדבי המשטרה אשר מנעו תאונה קשה מנהגת רכב אשר איבד את בלמיו, כולנו נפעמים מקור הרוח שהפגינה הנהגה במרבית שלבי המצב אליו נקלעה וכעת עלינו לשאול, מה קרה לרכב, והאם מישהו מאיתנו משקיע די בחקר כשלים טכניים כגורם מוביל יותר או פחות בקטל בכבישים
יוסי אחימאיר
תופעות הירידה והאזרחות הכפולה אינן מטרידות כל-כך את ממשלת ישראל ואת העם בישראל    האם הן רק תוצאה של מצוקה כלכלית, יוקר המחיה, אי-שביעות רצון כזו או אחרת מתנאי החיים בישראל?    ממש לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il