X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבו מאזן איננו לגיטימי לייצג את כל הפלשתינים. הוא מייצג רק את הפת"ח, שהוא בקושי שליש מהפלשתינים
▪  ▪  ▪
אבו מאזן לא מתאים [צילום: פלאש 90]

כל המעורבים, במישרין ובעקיפין, בשיחות השלום המתנהלות בימים אלה, בחסותו ובתיווכו של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, מעלימים ומשכיחים מהציבור מידע חשוב בסיסי וקריטי. לכל המעורבים במו"מ, כולל גם לאבו מאזן, יש אינטרס להעלים ולא להתייחס בפומבי למידע הזה. זה חלק מ"תעשיית השלום" שעובדת במשנה מרץ שאיינה מייצרת שלום. יצוין שלמרות שהשיחות מתנהלות באפלה והמשא-ומתן בחשיכה, זכות הציבור לדעת את עובדות האמת, המפורטים בקצרה במאמר זה.
עם מי מהפלשתינים נציגי ישראל מנהלים מו"מ ועשויים לחתום הסכמים? האם עם נציגות נבחרת, מייצגת ומוסכמת על כל הפלשתינים? כולל עזה? או עם ארגון בלבד? או עם אישים פרטיים?
איזה תוקף יהיה להסכם שייחתם רק ע"י אבו מאזן? מה יקרה אם הוא לא ייבחר שוב? מה תהיינה ההשלכות והתוצאות להסכם שכזה מצד החמאס? מה תהיינה ההשלכות והתוצאות על ישראל? מדוע אבו מאזן אינו מנהיג מייצג ולגיטימי של הפלשתינים?
הוא מייצג רק את הפת"ח, שהוא בקושי שליש מהפלשתינים. אבו מאזן אינו מייצג מיליון וחצי פלשתינים בעזה, בה שולט הארגון היריב החמאס. אבו מאזן לא מקיים את החוקה הפלשתינית, המחייבת בחירות כל 4 שנים לנשיאות ולפרלמנט. אבו מאזן לא מקיים בחירות לשני המוסדות האלה מאז 2009, שנה שבה ניבחר לנשיאות, לאחר מותו של ערפאת.
אבו מאזן והפת"ח מהווים מיעוט בפרלמנט, ולכן הוא המושבת מזה שנים. בפרלמנט הנבחר יש רוב לחמאס, 76 נציגים. לפת"ח ולאבו מאזן יש 43 נציגים. לשאר הקבוצות הקטנות יש 13 נציגים. סה"כ הפרלמנט מונה 132 חברים. יודגש שאבו מאזן והפרלמנט נבחרו בזמנו ב-2009 בפיקוח של 800 פקחים מהעולם בראשותו של הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר ובסיוע צה"ל. הפרלמנט וגם היו"ר אבו מאזן, היום אינם חוקיים, אינם לגיטימיים ולא מייצגים. אבו מאזן לא מקיים בחירות חדשות לפרלמנט מחשש ודאי שהוא כנציג פת"ח, יפסיד בהן לחמאס, כמו שהפסיד בבחירות 2009. אבו מאזן לא מקיים את הבחירות לנשיאות כיון שהוא יודע שלא ייבחר שוב. המידע הזה ידוע גם למזכיר ג'ון קארי ולנשיא אובמה.
מה תהיינה ההשלכות אם ייחתם הסכם רק עם אבו מאזן?
אם ולאחר הקמת המדינה הפלשתינית, בעקבות הסכם כל שהוא, בתוכניות החמאס להשתלט על הגדה המערבית ועל הרשות, אם בבחירות ואם בכוח, כמו שעשה בעזה. תומכי פת"ח שברשות בראשם של אבו מאזן, שיחתמו על ההסכם, יברחו לישראל מאימת שלטון החמאס ויוגדרו כ"פליטים" או "מבקשי מקלט". הסכם לא יהיה, קץ הסכסוך לא יהיה. התוצאה תהיה תקופה של סכנה וטרור ברחבי מרכז הארץ.
החמאס בעזה ביחד עם תומכיו הרדומים בערי ובכפרי הגדה עשויים לפתוח באינתיפאדה נגד ההסכם, נגד אבו מאזן והרשות וכמובן נגד ישראל. תוך כך עשוי להתפתח מאבק אלים כמו בעבר בין הרשות לבין החמאס עד כדי מלחמת אחים בדומה למה שקורה בסוריה. במזרח התיכון של היום זו אפשרות ריאלית ולא דמיון. התדמית מתממשת לתרמית. התדמית של אבו מאזן שהוא כביכול מייצג את כל הפלשתינים, היא למעשה תרמית שכל המעורבים בתהליך מעוניינים לשמר.
ובסופו של יום על מי תפל האחריות? ומי יסבול מכך? ומה יהיה עם ההסכם? אז אפשר יהיה רק למסגר אותו אך לא לקיימו. ומה יעשו אז ג'ון קרי ונשיאו אובמה?
הנכסים האסטרטגים (נסיגות וויתורים) שישראל תמסור על-פי ההסכם לא יהיה ניתן להחזירם. "התמורה" שישראל תקבל עבורם תהיה דומה למה שקיבלנו אחרי הנסיגה מעזה! טרור ופיגועים.

תאריך:  12/01/2014   |   עודכן:  12/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו מאזן אינו מנהיג נבחר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אבו מאזן אינו מייצג איש,
ד"ר רון בריימן  |  12/01/14 12:43
 
- לרון בריימן ולמתי דוד
ברוך שטיין  |  13/01/14 08:32
2
סוף סוף מישהו מעלה הנושא
יגאל הירושלמי  |  14/01/14 22:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מאיר אינדור
אם רוצים לחסל את פעולות תג מחיר צריך לקרוא את הערת השוליים קצובר: את המניע לפעולות תג מחיר צריך לחפש במשרד המשפטים ובפרקליטות הצבא
עופר וולפסון
שר האוצר על מכרזי הבנייה: "יש עתיד תעשה כל שביכולתה כדי להבטיח שהדבר יישאר בגדר רעיון רע ולא יבוצע"    האחראי על המו"מ הפלשתיני לעולם: "לנתק כל הקשרים עם ישראל"
אלעזר לוין
ראש האופוזיציה הרצוג: "בתמורה תיתן ישראל שטחים"    "המדינה הפלשתינית חייבת לכלול את עזה"    "יש להחזיר לארצם את 40,000 האריתריאים ולתת התרי עבודה לשלוש שנים לאחרים"    "נגדיל את קצבאות הילדים"
דרור אידר
דברי הימים במזרח התיכון מלמדים שהניסיונות להיכנס לדפי ההיסטוריה כמגשימי חזון השלום - סופם להיכשל    אל לנו ללכת שולל אחר פתרונות מפתים שיוצרים אשליה של שליטה במציאות כאוטית
איתמר לוין
בניגוד לתדמית הציבורית והתקשורתית, את המתנחלים בשומרון מעסיקים לא רק עניינים מדיניים וצבאיים שברום עולם, אלא גם ענייני יום-יום. מפגשים עם שלוש דמויות מרתקות ומיוחדות
רשימות נוספות
במימון ממשלתי: קמפיין נגד ג'ון קרי  /  עופר וולפסון
מחבלים ירו פצמ"רים על כוח צה"ל  /  איציק וולף
הרצוג: אם לא יהיה הסדר נספוג חרם  /  איציק וולף
ברגל שמאל  /  איתמר לוין
מדינת ישראל וזכויות העם היהודי  /  אליקים העצני
טרור פמיניסטי  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il