X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסקנה העולה ממסקנות ועדת שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה, היא שראוי כי כלל עסקני לשכת עורכי הדין הפועלים כיום בלשכה יתפטרו מתפקידם
▪  ▪  ▪
לשכת עורכי הדין, מחוז תל אביב

למקרא מסקנות ועדת שופטת בית המשפט העליון בדימוס, אילה פרוקצ'יה, שהתמנתה בידי שר המשפטים היוצא, פרופ' יעקב נאמן, על-רקע משבר חריף בדבר דרכי התנהלותה ותפקודה של לשכת עורכי הדין, דומה כי מן הראוי הוא, כי כלל עסקני הלשכה הפועלים כיום בלשכה יתפטרו מתפקידם. חוק לשכת עורכי הדין אינו מאפשר לפטר את העסקנים שהביאו את הלשכה למשבר הקיים בסכסוכיהם התכופים עד כדי שיתוק, כמעט מוחלט, בכל הקשור לכינוס ישיבות הוועד המרכזי שהינו הגוף המנהל (או ליתר דיוק האמור לנהל) את לשכת עורכי הדין בישראל.
בל נשכח, כי החברות בלשכת עורכי הדין אינה חברות וולונטרית, פרי רצון חופשי, אלא עניין לנו בחברות כפויה, מכוח הוראות חוק לשכת עורכי הדין. חברות כפויה זו כופה ומאלצת כל חבר וחברה בלשכת עורכי הדין לממן מכיסם, אחת לשנה, בסכומים גבוהים ביותר את חברותם הכפויה בלשכת עורכי הדין. כל חבר וחברה כפויים אלה, בלשכת עורכי הדין, חייבים לממן מכיסם לא רק את חברותם בוועד המחוזי אליו משתייכים הם, אלא הם חייבים - בנוסף - לשלם דמי חבר לוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין.
בגלל המבנה התפקודי ומערכת הבריתות הקואליציוניות הקיימת כיום בלשכת עורכי הדין, כמעט שלא הצליח ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מאז נבחר לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין, בחודש יוני 2011, לכנס את מליאת הוועד המרכזי. למצער - שעה שהצליח ראש לשכת עורכי-הדין לכנס את הוועד המרכזי - הרי לא הצליח ראש לשכת עורכי הדין להעביר החלטות שביקש הוא להעביר בוועד מרכזי זה.
הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין הוא אחד ממוסדות הלשכה. חוק לשכת עורכי הדין קובע, כי הוועד המרכזי הוא המוסד המבצע של הלשכה ובידו כל סמכויות הלשכה שלא יוחדו בחיקוק למוסד אחר ממוסדותיה. הוועד המרכזי מורכב מראש לשכה, עורכי הדין ועוד 16 חברים הנבחרים לתפקידם כחברי ועד מרכזי זה. עוד קובע חוק לשכת עורכי הדין, כי יושב-ראש הוועד המרכזי ינהל את ישיבות הוועד המרכזי ויקבע את סדר יומן.
לעניין פיטורי ראש הלשכה או ליתר דיוק העברת ראש הלשכה מתפקידו, קובע חוק לשכת עורכי הדין, כי המועצה הארצית רשאית, בהחלטה שהתקבלה ברוב של לא פחות משני-שלישים מחבריה, להעביר את ראש הלשכה מכהונתו וכי החלטה כאמור יראוה כהחלטת המועצה על התפזרותה. כמו-כן קובע החוק, כי המועצה הארצית לא תדון בהעברת ראש הלשכה מכהונתו, אלא על-פי הצעת הוועד המרכזי שהתקבלה ברוב של שני-שלישים לפחות מחבריו וכי הוועד המרכזי לא ידון בהצעה כאמור אלא על-פי פניית רוב חבריו או רוב חברי המועצה הארצית. בנוסף, נקבע בחוק לשכת עורכי הדין, כי דיוני המועצה הארצית בדבר העברת ראש לשכת עורכי הדין מתפקידו ייערכו בישיבה שנועדה לעניין זה בלבד או בישיבות סמוכות זו לזו שנועדו כאמור; הדיון יתחיל לא יאוחר מעשרים ימים לאחר החלטת הוועד המרכזי; על מועד הישיבה הראשונה תימסר לכל חברי המועצה הארצית הודעה בכתב, לפחות עשרה ימים מראש.
למעשה, היריבות הפוליטית הקיימת בין ראש הלשכה המכהן לבין ראשי חמשת הוועדים המחוזיים של הלשכה - שלהם יש רוב בקרב חברי המועצה הארצית שממנה נבחרים חברי הוועד המרכזי - גורמת לשיתוק פעילותו הסדירה של הוועד המרכזי. כיום, אין יכול ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד דורון ברזילי, להחליט על רכישת מחק מכספי הלשכה, בשל חוסר רוב ואי-שליטה בוועד המרכזי. עד כה נמנעה המועצה הארצית מלהביא להדחת ראש הלשכה המתפקד על תקן של "ברווז צולע" ולא על תקן של ראש לשכה פעיל בעל סמכויות האמורות להיות בידיו, מכוח הוראות חוק לשכת עורכי הדין.
ייתכן כי יריביו של ראש הלשכה, השולטים במועצה הארצית וכנגזרת מכך בוועד המרכזי ומשתקים פעילות הוועד המרכזי, אינם ממהרים להביא להעברת ראש הלשכה מתפקידו בשל קיומו של סעיף קטנטן בחוק לשכת עורכי הדין. סעיף זה קובע, כי החלטת המועצה הארצית על העברת ראש הלשכה מתפקידו, יראוה כהחלטת המועצה על התפזרותה. מי מבטיח לשורת העסקנים, המשתקים כיום - בשל יריבות אישית עם ראש הלשכה - פעילות הוועד המרכזי, כי במצב הקיים, כיום, ייבחרו הם, מחדש, בבחירות המחודשות למועצה הארצית ולתפקיד ראש הלשכה שמחייב המחוקק לקיימן תוך 60 יום מקבלת החלטה על העברת ראש הלשכה מתפקידו?
מנכ"ל הלשכה החדש, עו"ד גיל סלומון, האריך המועד לתשלום דמי החבר הכפויים מכוח חוק ללשכת עורכי הדין, בהנחה עד ל-20 בחודש זה. לא ברור לי, בכל הכבוד הראוי, מדוע חייב אני לשלם מיסי חבר כפויים ללשכה, הן לוועד המחוזי בו אני חבר והן לוועד המרכזי שאינו מתפקד ומושבת חודשים רבים, כאשר חלק מכספים אלה משמשים לצרכים טפלים לתפקוד הלשכה, דוגמת קיום ארוחות בראנץ' שיועדו לחברי ועד מחוז תל אביב והמרכז, שהתקיימו - בעבר - על גג "בית הפרקליט", על בסיס של כל הקודם והקודמת זוכים.
הדבר המינימלי המצופה מכלל חברי הלשכה שנבחרו לתפקידם, לאור ההערות וההצעות המפורטות במסקנות ועדת כבוד השופטת אילה פרוקצ'יה, כי כולם - כאיש אחד - יקומו ויתפטרו מתפקידם ויביאו לבחירות חדשות ללשכה. כן. כן. עוד עניין "קטן" ששכחתי. אף אחד מאלה המכהנים - כיום - בתפקיד של נבחרי בציבור בלשכה, לא יהיה רשאי להגיש מועמדותו לבחירות הבאות ללשכה. בחירות אלה תהיינה חפות מעסקנים שמסקנות ועדת פרוקצ'יה מתייחסות להתנהלותם שנבדקה על-ידי ועדה זו, ואפילו שלא הייתה התייחסות אישית אליהם במסקנות ועדה זו. הטוהר הציבורי ונקיון הידיים הציבורי מחייב הסתלקותם של עסקנים פוליטיים אלה - ומיד - מהלשכה.
גילוי נאות: כותב רשימה זו עתר, בשעתו, לבג"ץ, להביא לפירוק לשכת עורכי-הדין ולהפסקת החיוב בתשלום דמי החבר הכפויים ללשכה זו ועתירתו נדחתה. הח"מ מצוי בסכסוך אישי עם עו"ד אפרים (אפי) נוה, יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז ויו"ר ועדת האתיקה של מחוז זה, שפסל עצמו מלדון בענייניו האישיים של הח"מ, מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת האתיקה המחוזית, בהתאם לדרישת הח"מ. הח"מ הורשע בעבירה של איום על שכנו, שאינה קשורה לעבודתו השוטפת כעו"ד ובגינה הורתה ועדת האתיקה, בראשות עו"ד אפרים (אפי) נוה, להעמיד הח"מ לדיון משמעתי, שטרם הסתיים הדיון בעניינו. עו"ד אפרים (אפי) נוה ממשיך לכהן כיו"ר ועדת האתיקה המחוזית של ועד מחוז תל אביב והמרכז, למרות שהודיע - ברבים - על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין. עו"ד יורם (יורי) גיא-רון, ראש הלשכה היוצא, ועו"ד אפרים (אפי) נוה ואחרים, יצרו ברית קואליציונית במועצה הארצית של הלשכה, שמנעה - והמונעת גם כיום - כינוס שוטף של ישיבות הוועד המרכזי ותפקודו של ראש הלשכה הנבחר, עו"ד דורון ברזילי, כיו"ר לשכת עורכי הדין, בעל סמכויות ביצוע, כנגזר מתפקידו זה.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  16/01/2014   |   עודכן:  16/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימו ת'מפתחות על השולחן ולכו לדרככם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
באנגליה 4 לשכות -תחרות
מונעת שחתות  |  16/01/14 19:45
2
עם כזה גילוי נאות שב ושתוק
ניגוד עניינים  |  17/01/14 15:34
3
האם שופטים לוקחים שוחד?
מתיו  |  18/01/14 20:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר הורנשטיין
מה הם התנאים, כולל התנאי השלישי והחדש, המעניקים פטור ממס במקרה של מכירת דירה יחידה
ראובן לייב
יצחק משולם נטל על עצמו להתגייס למען האזרח הקטן הסובל מהתנכלותן של הרשויות ועושה כל שלאל ידיו כדי לחלצו מן הסבך שבו הוא נתון
KPMG סומך חייקין
"מס יסף", דירות שכורות, תקנות דולריות, דוחות מכירת ני"ע - על מה צריך לדווח וכיצד?
אריאל י. לוין
תראו מה מטריד את טורקיה    מה באמת חמור בהדלפת דבריו של יעלון נגד קרי    אירן מצליחה להביס שוב את המערב    גורמי מודיעין מערביים מחליפים מידע עם משטרו של אסד    ומדוע חבל שהירי הרקטי על הדרום לא בוצע בעיצומה של הלווית שרון
הרב שי פירון
כיצד אפשר ללכת בשבת לבית הכנסת, לעשות קידוש, ואחר כך לפתוח את הרדיו - ולשמוע חזנות? החשש מפני קריעתה של התורה משליך על היחס לעשרת הדברות, ומצד שני - אין לזלזל גם מי ששומר רק את עיקריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il