X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הקריאה בספר 'הוכחה לגן עדן' יכולה לשנות את האופן שבו כולנו תופסים את חיינו ואת עובדת המוות שלנו
▪  ▪  ▪
יוסי שריד. דבק באידיאולוגיה שלו [צילום: איתי כהן]

אתם ידעתם כי יוסי שריד מת מוות קליני? החי שמת סיפר על כך בשידור חי למראיין בני בשן ב'גלי צה"ל' בתאריך 29.12.13. כמובן, שהמראיין נדהם ואף קבע כי זהו התיאור המשכנע ביותר לחיים שאחרי המוות. דווקא משום שמדובר ביוסי שריד האתאיסט, הפוליטיקאי, חבר הכנסת והשר, לשעבר.
"פעם מתתי". כך פתח את סיפורו יוסי שריד: "פעם הייתי מת", כך סיפר. "כבר לא הייתי פה". זה היה כשנסע יחד עם כל משפחתו במכונית. הוא זוכר את הילדים שלו אומללים, ובוכים. יושבים מאחור, ובוכים מרה על אביהם שנסתלק. משפחת שריד נסעה באוטו, ופתאום הרגיש יוסי שריד חולשת הדעת, הרגיש פרץ חום עצום, ופתאום הרגיש שהוא מתרומם, מתעופף מעלה מעלה. הוא הרגיש תחושה מאוד עמוקה של יציאת הנשמה. כנשמה מעופפת, התבונן יוסי שריד על פני כדור הארץ. ואז ראה את משפחתו שממשיכה לנסוע באוטו. אשתו שמה את פעמיה לבית החולים תכף ומיד. כל זאת כשיוסי חווה כיצד הנשמה - נפרדת מהגוף.
יוסי כמובן משתף כי אף אחד לא מאמין לו שזה אכן קרה לו. הרי הוא אינו מאמין בהישארות הנפש. זה גם בניגוד לאידיאולוגיה שלו. הוא בעצמו מתקשה להאמין שזה קרה לו. הוא מספר כי פעם ייסד עם חבריו בארץ, לפני שנים רבות, יחד עם אנשים מאוד מוכרים בימים ההם, את אגודת ההיפוכונדרים. הם היו אז צריכים לבחור נשיא לאגודה. הם נמנו וגמרו ביניהם שמי שיספר את סיפור ההיפוכונדריה היותר מרתק ומשכנע - הוא יהיה להם לנשיא. יוסי העדיף להיות אחרון המספרים. כשסיפר להם את סיפור מותו, הוא היה משכנע עד כדי כך, שכל כך נפעמו מסיפורו, עד שבחרו בו תכף ומיד לנשיא האגודה.
ממשיך ומספר יוסי שריד, כיצד ראה את ילדיו בוכים על מותו, את אשתו חיוורת. את עצמו הוא חווה כמי שצפה בהם ממרחקים, מהרקיע. כשהגיע לבית החולים, משום שהיה מדובר בפיקוח נפש, זה היה חיים או מוות, אז הוא זוכר איך אשתו אמרה לצוות בית החולים, באופן מפתיע ובלתי אופייני במיוחד: הבאנו את יוסי שריד. יוסי מספר כיצד הרופאים התאספו סביבו, כשלהם היה רושם אחר כנראה, שהוא לא ימות. ואכן הוא חזר לחיים. הרופאים עודדו אותו להסיק שלחוויה זו אין כל משמעות.
למרות החוויה האדירה הזו, שניתן לשמוע אותה מכלי ראשון, ביוטיוב ובאתר ערוץ 7, יוסי שריד לא מצא לנכון להודות בקשר רליגיוזי - דתי - לאירוע שחווה. הוא דבק באידיאולוגיה שלו, שאדם ברשות עצמו, שהוא חי בתוך עצמו. יוסי סבור שהאדם הוא יצור אוטונומי, בלי שום השגחה עליונה אלא עם השגחה פנימית, במקרה הטוב. כל החוויה הזאת נתמצתה בינו לבין עצמו. בעיניו של יוסי שריד אין לחוויה הזו, שום קשר לא לאלוהים, ולא לאבינו שבשמים, ולא להשגחה עליונה. כל זאת, כיוון שמה שקרה לו אינו עולה בקנה אחד עם ה'אני מאמין' שלו, עם תפיסת העולם שלו. אך הוא מתיר למראיין שייקח לו את התרשמותו ויעשה בה כרצונו.
בשיחה הזכיר יוסי ספר שהגיע לידיו, וגם לידיי, רב מכר עולמי שמעורר סערה, ושמו 'הוכחה לגן עדן'. זהו ספר המתאר את מסעו המופלא של מנתח מוח ושמו ד"ר אבן אלכסנדר, אל העולם הבא. זהו ספר מהפכני שאי-אפשר להתעלם ממסקנותיו. לעומת ההכחשה וההדחקה של יוסי שריד את החוויה העל טבעית שעבר, הד"ר אבן אלכסנדר מפנים ומטמיע את מלוא המשמעות של מותו: את כוחה של תפילה, את כוחה של אהבת בני המשפחה וחברים ואהבת אלוהים, למי שהקדיש עצמו לעשיית הטוב בעולם הזה.
הקריאה בספר 'הוכחה לגן עדן' יכולה לשנות את האופן שבו כולנו תופסים את חיינו ואת עובדת המוות שלנו. ב-2008 (אותה שנה בה חווה יוסי שריד את מותו) בעקבות חיידק אלים ונדיר שפגע במוחו של ד"ר אבן אלכסנדר, הוא שקע בתרדמת עמוקה, ולמעשה חווה מוות מוחי. הרופאים לא האמינו שנותר לו סיכוי לשוב לחיים. אך לאחר שבעה ימים הוא התעורר, החלים וסיפר לבני משפחתו סיפור מדהים: הוא חווה את אלוהים, את העולם הבא. מסקנתו העיקרית: יש אלוהים אישי והוא אוהב אותנו. אלוהים מבין את המצב האנושי שלנו באופן עמוק ואישי ומזדהה איתו יותר מכפי שאנו מסוגלים לדמיין, כי אלוהים יודע שרבים מאיתנו שכחנו, והוא מבין כמה קשה - ולו לרגע - לחיות עם שכחת האלוהי.

תאריך:  03/02/2014   |   עודכן:  03/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל  יוסי שריד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוסי שריד המת החי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה. ל"ת
י.ש  |  3/02/14 12:22
2
אתה טועה ומטעה...
י.ש  |  3/02/14 12:30
3
אמונות טפלות
הכופר בעיקר  |  3/02/14 12:44
 
- המדע רואה רק מה שלפניו, אבל
יוסי ירושלמי  |  3/02/14 20:00
4
נרקסיסט
גד דרום  |  4/02/14 10:48
5
נרקסיסט
גד דרום  |  4/02/14 10:59
6
איפה היה אלוהים כשסבי נרצח
חן45  |  4/02/14 23:17
 
- אין אלוהים
אהרון שחר  |  5/02/14 22:50
7
מנפלאות המריחואנה
יש אלהים  |  5/02/14 14:09
 
- מנפלאות הסובלנות לפרסם תגובתך ל"ת
משה חסדאי  |  25/02/14 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
ג'ון קרי כיום מהלך עלינו אימים בסיסמה מאיימת של "חרם עולמי" - על איזה חרם הוא מדבר בכלל?
נסים גבאי
איך נתעל את הנאיביות של כל אחד מאיתנו לפרסום מדויק ורחב? איך נענה לרה"מ ו/או לכל גורם ממסדי שטוען X, בלי ש"יחשבו" בשבילנו העיתונאים, פרשני הטלוויזיה, הח"כים, השרים והיחצנים
יואב לוין
שיווק שותפים ותיירות מהווים שילוב מצנח ומתבססים על ניצול מרבי של יכולות המודיעין התחרותי ושיווק הגרילה. בעולם של היום זהו גם שילוב מתבקש!
לירן רוזנצוייג
קו ישר מחבר בין ניסיונות ארה"ב לאורך השנים ללחוץ את ישראל לבצע ויתורים אשר עלולים לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר שלה. באופן אירוני, איומי קרי עלולים להביא לכשלון המו"מ
יצחק שפי
בסיס "חברת העובדים" היה היחיד האפשרי למדינה הזאת, בעיקר מפני שכך המדינה הזאת נוצרה, זה "הקוד הגנטי" שלה, בעלות-ציבורית-אך-לא-ממשלתית היא המנטליות האמיתית שלנו, הילידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il