X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
דברי ראש הממשלה בטקס הענקת עיטור המאבק בסחר בבני אדם [ה' באדר א' תשע"ד, 05.02.2014]
▪  ▪  ▪
רה"מ נתניהו. "רע שקורע את הלב" [צילום: פלאש 90]

מכובדי, נשיא המדינה, שמעון פרס,
שרת המשפטים ציפי לבני,
שרת הבריאות יעל גרמן,
שר הרווחה מאיר כהן,
סגנית יו"ר הכנסת גילה גמליאל,
חברות וחברי הכנסת,
מנכ"ל משרד המשפטים היוצא או הקודם, גיא רוטקופף, תודה לך על עבודתך המסורה במשרד המשפטים ולמען מדינת ישראל, וברכות לך אמי פלמור. את יודעת שאני נוהג לברך כל מי שנכנס לתפקיד ציבורי בברכותיי ותנחומיי. אני מדגיש היום את ברכותיי. אני גם מברך את המנהלת של הרשות לקידום מעמד האישה, ורד סוויד. יש לי פינה חמה בלב למוסד הזה, משום שהוא הוקם בסוף כהונתי, או במהלך כהונתי הראשונה כראש ממשלה. אני מברך גם את נציגי הסגל הדיפלומטי ואת המתנדבים הרבים וכמובן את מקבלי העיטורים, ברכות חמות לכולכם.
אני מבקש לדבר היום בתמצית על הרע ועל הטוב. הרע זה רוע לשמו. עצם המושג "סחר בבני אדם" הוא מזעזע, פשוט מעורר חלחלה. הרעיון הזה, שאפשר לקחת גבר או אישה או ילד, ולפעמים אפילו תינוק, ולהשתמש בו כחפץ ולהתעלל בגופו או בגופה, לקרוע איברים ממנו או להתעלל בהם מבחינה מינית, או לשעבד אותם לעבדות - זה רעיון שחשבנו שעבר מן העולם. הוא היה שכיח מאוד, אפילו לחם חוק של העולם העתיק, הוא נמשך אל תוך ימי הביניים והוא היה צריך להיעלם בתקופה החדשה, אבל אנחנו יודעים שהוא לא נעלם. הוא גם חוזר ומכה שורש במקומות שונים, ואני אומר לכם, בייחוד במקומות סביבנו. זה הרע. זה רע שלפעמים קורע את הלב.
אני ראיתי לאחרונה כתבה על נערות, בעצם ילדות מן הפליטה הסורית, שנלקחות כשפחות ומתעללים בהן ואחר כך הן מושלכות, ואתה שומע את הסיפורים שלהן ואתה מבין שהחיים שלהן נהרסו ושכבר לא תהיה להן תקומה. הדבר הזה נעשה חדשים לבקרים, במקומות רבים בעולם וגם קרוב מאוד לכאן. זה רע, זה רוע.
ומנגד יש גם את הטוב. הטוב הזה התחיל בתפיסה האחרת, תפיסה יהודית בעולם הקדום, שכל בני האדם נוצרו בצלם אלוהים ומהר מאוד היהודים החליטו, זה כולל גם את חווה, לא רק את אדם, ויצקו זכויות למקום שלא היה לא לאלה ולא לאלה, והדבר הזה התפתח כחוט השני, הוא הגיע כמובן לאומות הנאורות ובוטא בהרבה מאוד מסמכים חשובים כמו הצהרת העצמאות האמריקנית, אחר-כך במגילת האו"ם, וכמובן שהוא ליווה באופן טבעי את כל אבות הציונות ואבותיה של מדינת ישראל, בלי יוצא מן הכלל.
אני מחפש פה ציטוט שגם המחיש את זה, הנה מצאתי אותו. אני קורא ציטוט של אחד מאבות הציונות שאני במקרה מכיר את כתביו בפירוט, אבל הדבר נכון לגבי כולם, מכל הזרמים. ובכן זאב ז'בוטינסקי כתב ב-1929 מה שמשותף לחיים ויצמן, לתיאודור הרצל, לדוד בן-גוריון, לכולם. הוא אמר: "היחס לאישה הוא הקו המבדיל בין תרבות לפרא. אין קדמה בציבור המרשה לכוחות החושך שבו להשפיל את האישה, שזו נקודת בוחן טובה למדי".
ובכן, על הבסיס הזה קמה מדינת ישראל, ואין זה אומר שהטוב לא יכול להיות עם פגמים, ואין זה אומר שהטוב לא יכול להיות טוב יותר, ואכן כפי שציין נשיאנו, נעשה כאן מאמץ מרוכז בשנים האחרונות לבער את הרע מתוך הטוב שבמדינת ישראל, אחת המדינות המתקדמות והנאורות בעולם. למאמץ הזה היו שותפים רבים וטובים בתוכנו, וחלקם יושבים כאן היום, הממשלה והמתנדבים כאחד וגופים שונים.
בין השאר אנחנו הוספנו צעד חשוב בסגירת הגבול בדרום, מה שמנע את המשך הזרימה, את התנועה העצומה הזאת, השיירות האלה שכללו בתוכן גם עבדות וגם סחר בנשים וגם סחר באיברים, וכל התנועה הזאת נפסקה באבחה. אנחנו עברנו את החצי שנה האחרונה עם אפס חדירה, אפס - והדבר הזה הוא הגעה לערינו ולמעשה התנועה הזאת נפסקה. אבל בצדה גם נפסק הסחר בבני האדם שליווה את ההגירה הבלתי חוקית הזאת אל תוך מדינת ישראל.
המלאכה עדיין לפנינו, יש עוד דברים שאנחנו יכולים לעשות, יש הוקרה על המאמץ של השנים האחרונות בדוח מחלקת המדינה, שמציינת את ישראל בין המדינות המתקדמות ביותר בתחום הזה. ואני חושב שהזוכות והזוכה שלנו ראויים לכל ברכה על חלקכם במאמץ החשוב הזה. אני הייתי רוצה להגיד שאנחנו מהווים אור לגויים, אבל זה רק לאותם גורמים בקהילה הבינלאומית שרוצים לראות את האור, כי יש גם הרבה צביעות.
ישראל, שנאבקת על זכויות אדם, שעושה הכל כדי לשמור על צלם אנוש במאבק שמופנה כלפינו באכזריות אין קץ, ישראל זו מתוארת כפושעת מלחמה וכמפרה סדרתית של זכויות אדם, בעוד שסביבנו מתרחשים הדברים הנוראים ביותר, והצביעות הזאת פוגעת במאמץ לבער את הרע ולקדם את הטוב.
אנחנו לא נירתע, אנחנו נמשיך את פעולתנו להיות אור לגויים, אם רק ירצו לראות את האור. ברכות לכם ותודה לכם על המשך המאמצים שלכם שאני יודע שאתם תתמידו בהם.
תודה רבה לכם.

תאריך:  06/02/2014   |   עודכן:  06/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סחר בבני אדם זה רוע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הצביעות היא...
ui;;o  |  7/02/14 16:58
2
גם גירוש יהודים מביתם זה רוע=ו
קורןנאוה טבריה  |  8/02/14 05:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
עופר וולפסון
שתיים מחברות להקת הפאנק-רוק ששוחררו לאחרונה מהכלא הרוסי לאחר שנתיים, ביצעו את הופעת הבכורה שלהן בארה"ב במסגרת קונצרט של ארגון אמנסטי
איתמר לוין
סיכומי הנאשמים במשפט הולילנד שבים ומציפים את עדויותיהם הקשות של כמה מהם על מעצרם. כולם מדברים על תנאים בלתי אנושיים, על חוסר אפשרות לישון ועל הגעה לסף שבירה
עדי בן חור
המשמעות המעשית של פסיקת בג"ץ היא שארגון "זוכרות" יוכל להגיש עתירה נגד הכיבוש הישראלי בשייח' מוניס, קרי באוניברסיטת תל אביב, על סמך אמנת הפליטים, אמנת האג ואמנת ז'נבה
הדר פרבר
מוקד הפעילות במפגש יהיה ניסוח בסיסי של מגילת כבוד האדם, כאשר במהלך המפגש כל אחת ואחד מהמשתתפים להשמיע את קולו ולהביע את דעתו
עידן יוסף
כך מתריעים ארגוני זכויות האדם מפני התוכנית החדשה של משרד הכלכלה    הארגונים טוענים כי לא ניתן להם מידע על פרטי התוכנית בטענה שהיא מתגבשת, אך בפועל יחל יישומה השבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il