X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
סדאם חוסיין, חשמלאי ממזרח בגדד בן 35, אומר כי כשהיה תלמיד בית-ספר, זיכה אותו השם ביחס מיוחד. ואילו עתה, קיבלו הוריו איומים ונדרשו לשנות את שם בנם
▪  ▪  ▪
המשחק של ארה"ב ורוסיה במגרש הסורי [איור: "אלווטן" סעוד]

בניגוד לציפיות, תוניסיה הפתיעה בסוף ינואר 2014, כשבית הנבחרים שלה אישר ברוב מכריע את החוקה החדשה, שעל ניסוחה שקדו יוזמיה במשך שנתיים. החוקה מבטיחה שוויון מלא לנשים, מלחמה נגד הטרור, שירותי בריאות ממלכתיים לכל התושבים, מניעת אפליה גזענית, איסור מוחלט על עינויים והנהגת כלכלת-שוק מתקדמת.
אישור החוקה היה בניגוד לציפיות מתנועת "אלנהדה" האיסלאמית, שזכתה בבחירות, תנהג כמו "האחים המוסלמים" במצרים. אך כאמור, הבלתי יאומן קרה. התנועה האיסלאמית הרכיבה ממשלה עם העצמאים, הליברלים והטכנוקרטיים, ובכך הוכיחה שדרכה שונה מזו של "האחים המוסלמים".
החוקה החדשה זכתה לתמיכה בינלאומית רחבה, ובאירוע חגיגי לאישורה נכחו נציגים ממדינות רבות, ביניהם מנהיגים מארצות ערב ונשיא צרפת שתיארו את החוקה כמתקדמת ביותר בעולם הערבי.
זאת ועוד. חוגים קיצוניים בתוניסיה נחלו כישלון חרוץ בנסיונם להביא לפיטוריה של שרת התיירות אמל כרבול בטענה שביקרה בישראל ושהיא קוראת לנורמליזציה ביחסים עמה. הממשלה החדשה בתוניסיה רואה בכרבול אישיות שיכולה לקדם את תנועת התיירות לארץ זו ולהחזירה לרמה שבה הייתה לפני פרוץ "האביב הערבי".
שמו הארור של סדאם
נושאי שמו של סדאם חוסיין הפכו יעד לחיסול על-ידי הקבוצות העדתיות.
אלפי עירקים שזכו להיקרא סדאם כששם זה היה סמל לגאווה, סובלים היום מרדיפה, בעיקר על-ידי השיעים אוהדי אירן.
סדאם חוסיין, חשמלאי ממזרח בגדד בן 35, אומר כי כשהיה תלמיד בית-ספר, זיכה אותו השם ביחס מיוחד וכי מוריו נרתעו מלהעניש אותו כשהפר משמעת או התרשל במילוי חובותיו כתלמיד, מחששם שמא יתפרש העונש כהתנגדות לנשיא. ואילו עתה, קיבלו הוריו של סדאם החשמלאי איומים ונדרשו לשנות את שם בנם. אלא שתהליך שינוי-השמות בעירק מסובך ביותר בגלל מכשלות הביורוקרטיה.
הדברים אינם נעצרים כאן. משרדי ממשלה בעירק אינם מעסיקים עובדים הנושאים את השם הארור. אדם אחר הנושא את השם מספר כי נאלץ להסתיר את שמו כדי להציל את חייו, וכי אביו פוטר ממשרתו בגלל שם בנו. זאת, למרות שהצהיר כי אינו תומך בסדאם, וכי אולץ לתת לבנו שם זה על-ידי הרופא המיילד. אדם נוסף שנקרא סדאם אומר כי שילם סכום כסף נכבד כדי לקבל תעודת זהות מזויפת שבה אין זכר לסדאם.
פיקוח בלי נפש
סטודנטית הלומדת באוניברסיטת המלך סעוד בסעודיה מצאה את מותה בין כותלי האוניברסיטה. אמינה באוזיר לקתה בהתקף לב ונפטרה כעבור כשעתיים משום ששלטונות האוניברסיטה לא הִרשו לאמבולנס ולצוות ההצלה שבו להיכנס למתחם הבנות, בנימוק כי זהו אזור האסור בכניסה לגברים. בנוסף טענו האחראים כי הסטודנטית הייתה ללא כיסוי ראש. העיתון הסעודי "עוכאד" דיווח כי סטודנטיות שחוו את הטראומה של גסיסתה, בכו ופתחו בצרחות, וחלקן התמוטטו.
המקרה עורר תגובות חריפות ותרעומת בעיתונות וברשתות החברתיות, ומרבית המגיבים טענו שזהו החושך והפיגור של המאה ה-21. הסופרת הסעודית בדריה אלבשר כותבת על כך ("אל-חיאת" 8.2.14) כי:
"ב-2005 מתו 15 תלמידות מסיבה דומה. פרצה שריפה בבית ספר לבנות. למקום הגיעו מכבי האש, אך לא הורשו להיכנס כדי להציל את הבנות, משום שלא הייתה על ראשיהן רעלה. האם יכולה בחורה להיות אוביקט גירוי כשהיא מעולפת או עולה בלהבות?".
חתונה פוליטית
שלטונות חמאס ברצועת עזה הרשו לרשות הפלשתינית לקיים טקס נישואין קיבוצי ל-50 זוגות של חברות וחברים בתנועת פת"ח ברצועה. הטקס מומן על-ידי יו"ר הרשות אבו-מאזן.
בטקס נעלמו לחלוטין סמלי חמאס. הכלות עטפו את ראשיהן בכאפייות של תנועת פת"ח. היו ריקודים, אך נשים וגברים רקדו בנפרד.
להפסיק עד להודעה חדשה
בעקבות גל הפיגועים וההתאבדויות בלבנון, מרבים הלבנונים להתלוצץ על התופעה ברשתות החברתיות. כך לדוגמה הופיעה באחד האתרים הודעה בזו הלשון:
"בעקבות המלחמות באפגניסטן, עירק, לבנון, תימן וסוריה, מנהלת גן עדן מודיעה כי בינתיים אינה יכולה לקלוט מתאבדים חדשים, היות שמלאי הבתולות אזל. אי-לזאת, קוראת מנהלת גן עדן להפסיק את פעולות ההתאבדות עד להודעה חדשה".

תאריך:  21/02/2014   |   עודכן:  21/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אזל מלאי הבתולות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עולם ללא איסלאם
אהרון שחר  |  22/02/14 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איציק וולף
הפיצוץ אירע בצדו המצרי של הגבול באוטובוס של תיירים מקוריאה הדרומית    לפחות ארבעה הרוגים ו-16 פצועים    במערכת הביטחון מעריכים: האוטובוס אמור היה להתפוצץ במעבר לישראל
אודי דקל , אורית פרלוב
נראה כי בית המלוכה הסעודי, אם אינו תומך ישירות אזי מעלים עין מפעולות המטיפים והאופוזיציה הווהבית, כדי להפיק את הרווחים במאבקו בציר השיעי וכדי להבהיר לעולם ולסביבה האזורית, מבלי להצהיר על כך, כי לסעודיה היכולת לחולל תהליכים שליליים שיגבו בעתיד מחיר מכל השחקנים המעורבים
אלכס נחומסון
חלפו למעלה מ-500 שנה מאז "הרקונקיסטה", כיבושו מחדש של חצי האי האיברי מידי המוסלמים ששלטו בו ונראה שההיסטוריה של אירופה שוב משנה כיוון, אך הפעם הכיבוש יחול על כל היבשת
אדי כהן
המופתי מנהיג את הציבור הערבי בפלשתינה נגד היהודים והציונות    סימני אהדה להיטלר ולנאציזם הלכו ורבו בין הערבים בפלשתינה ובעולם הערבי
פזית רבינא
הגנרל האמריקני דיוויד פטראוס, שהתארח בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר שהפלת מסוק האפאצ'י בסיני מדאיגה: איום על התחבורה האזרחית תמיד היה הסיוט העיקרי של האמריקנים
רשימות נוספות
4 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בלבנון  /  איציק וולף
האחים המוסלמים הוכרזו ארגון טרור  /  איציק וולף
דיווח בלבנון: יחידת "כידון" חיסלה את לאקיס  /  עופר וולפסון
התמוטטות האיסלאמיזם  /  משה חסדאי
הטרור חוזר למצרים  /  יורם שוייצר, שלמה ברום, שני אביתה
סוריה לפי המודל העירקי  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il