X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאבו מאזן יש תמיכה באירופה, בחלק מהמשטרים הערבים, אך אין לו בסיס תמיכה גדול, נאמן ובטוח בקרב הפלשתינים לשם חתימה על הסכם
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. מה יעשה הסכם? [צילום: AP]

שיחות השלום שהתנהלו עד כה בסודיות ובאפלה, נחשפו בימים אלה באמצעות הדלפות ממשרדו של ג'ון קרי לתומס פרידמן ב"ניו-יורק טיימס". רוב המעורבים ב"תעשיית השלום" מפיצים תחזיות וורודות של תקוות למציאות שתיווצר אם וכאשר אבו מאזן ונתניהו יחתמו על הסכם כל שהוא.
מצד אחד מפעילים האמריקנים והאירופאים לחצים ואיומים על שני המנהיגים בסכסוך לחתום על מה שקרוי "הסכם מסגרת" שעדיין פרטיו לא פורסמו רשמית, ואילו מצד שני גם ישראל וגם הרשות הפלשתינית משדרים פסימיות ואי הסכמות למה שפורסם.
מה יקרה בשטחים אם אבו מאזן יחתום על הסכם?
האופטימיסטים מפיצים תחזיות וורודות על מה שיתרחש לטובה בעקבות הסכם אפשרי שיחתם. ואולם הם מתעלמים במודע מהאירועים ומהתהליכים השליליים המתרחשים בשטחים, ונמנעים מלדווח עליהם לציבור.
  • גוברת ההתנגדות והיריבות הפנימית בתוך תנועת פת"ח, שעלולה לאבד את הלגיטימיות שלה ברחוב הפלשתיני ולהפיל את אבו מאזן.
  • בנוסף לחמאס כל הפלגים האופוזיציוניים לאבו מאזן ולראשות הפלשתינית הם נגד כל משא-ומתן עם ישראל, וכמובן גם נגד "הסכם המסגרת" המוצע ע"י קרי.
  • אבו מאזן מאבד שליטה צבאית ומנהלית על מחנות הפליטים הגדולים ברחבי יהודה ושומרון, שאינם מצייתים להוראות הרשות ומונעים כניסה של אנשי הביטחון של הרשות. השטח בפועל עליו שולט אבו מאזן הולך ומצטמצם.
  • אבו מאזן נמנע מזה זמן רב לקיים בחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלשתיני מחשש ודאי שאם יתקיימו בחירות הוא והרשות יפסידו. הוא אומנם הצהיר שלא יתמודד לקדנציה נוספת, אך איבד כבר את הרלוונטיות שלו בקרב חלק ניכר של הפלשתינים.
  • רבים בקרב הדור הצעיר איבדו תקווה ואמונה באבו מאזן ובזקני הפת"ח שחתמו על הסכם אוסלו. הם גורם אופוזיציוני לאבו מאזן ולחתימה על הסכמים.
  • החמאס, הסלפים ושאר ארגוני הג'יהאד האיסלאמי, מחכים לשעת הכושר שלהם להשתלט על הרשות ועל השטחים, הם מצפים שאבו מאזן יעשה את הטעות הגדולה שיסכים לחתום על "הסכם המסגרת" או יסכים על קיום בחירות. לדעתם הם ינצחו וישתלטו על הרשות ועל השטחים או בכוח כמו בעזה או בבחירות כפי שניצחו בבחירות הקודמות.
  • הליגה הערבית תובעת מאבו מאזן לא לוותר על תביעותיה: נגד הכרה במדינה יהודית. נגד מדינה פלשתינית מפורזת. נגד ויתור על "זכות השיבה", נגד ויתורים בירושלים. נגד חיילים ישראלים בבקעת הירדן. כל התביעות האלה מונעות מאבו מאזן להיחלץ מהאופוזיציה הפנימית ולהסכים לפשרות ולויתורים.
חתימת אבו מאזן על הסכם תוביל למרד ולהפלתו
לאבו מאזן יש תמיכה באירופה, בחלק מהמשטרים הערבים אך אין לו בסיס תמיכה גדול, נאמן ובטוח בקרב הפלשתינים לשם חתימה על הסכם.
הלגיטימיות של מעמדו ויוקרתו בציבור הפלשתיני הולכת ומתערערת בהתמדה. מרחב התמרון שלו לצורך חתימה על הסכם עם ישראל מצומצם ביותר. כל חתימה על הסכם עשויה להביא להפלתו. אבו מאזן אינו יותר נציג ניבחר המייצג את כל הפלשתינים. המשך קיומה של הרשות הפלשתינית בסכנה. אם יחתום על הסכם, החמאס יצא למאבק גלוי להפלתו. גם הליגה הערבית לא נותנת לו גיבוי לשם חתימה על הסכם. על-רקע התנגדותה להסכים לשום ויתורים.
התחזית להתפתחות הקרובה, בסבירות גבוהה מסתכמת בדברים הבאים:
אבו מאזן לא יחתום על שום הסכם ממשי גם ובעיקר מהסיבות שפרטתי קודם. ישראל לא תחתום מהסיבות הידועות מצידה. האמריקנים לא יתנתקו מהמשך המאמצים לקידום תהליך השלום. כולם כנראה יסכימו על המשך התהליך לפחות עד סוף שנת 2014, עד אחרי העצרת השנתית של האו"מ בספטמבר ועד אחרי הבחירות לקונגרס האמריקני. כולם ייצאו בהכרזות על אכזבות אך גם תקוות להתקדמות. משפט המחץ לסיום סבב השיחות הזה הוא מה שהיה הוא שיהיה.

תאריך:  22/02/2014   |   עודכן:  22/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם אפשרי בחתימת אבו מאזן יוביל להפלתו?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בממ"ד
הנני  |  22/02/14 16:48
2
אין מצב שאבו ייפול בגלל הסכם,
אופניק  |  22/02/14 21:49
3
הסדר סיבובי של ישראל מול המערב
דודי30  |  23/02/14 16:37
4
פתרון סיבובי בשלבים
גדעון תבורי  |  23/02/14 19:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אורי נוי
בהצעת ה"תרגיל המבריק" שלו, לעומת רווח אפשרי זעום שהיה מפיק ממנה, נטל נתניהו סיכון גדול ומיותר לגמרי
עופר וולפסון
לאחר פגישתם בפריז: אבו-מאזן נותר עיקש ועומד על דעתו לא לקבל את הצעת הסכם המסגרת שהציג קרי - הקוראת להכרה בישראל כמדינה יהודית ולסיפוח גושי התנחלויות לישראל
ד"ר רון בריימן
הכתבה על רוואבי הייתה אוהדת בצורה חריגה: דיור בר-השגה, בנייה חדשנית, נוף המשקיף על ת"א. רק בואו ותרכשו דירה במדינה שמדינת ישראל הרשמית מקימה לאויביה    נראה שנתניהו שכח את נוסחתו הוותיקה והנכונה בעניין הדדיות. לא ייתכן להקפיא בנייה ליהודים ובמקביל לאפשר לערבים להמשיך לבנות באין מפריע
מערכת שלום טורונטו
ארגונים פרו פלשתינים, ובכלל ארגונים יהודיים השייכים לשמאל הקיצוני, טוענים כי ברק "פושע מלחמה" ו"טרוריסט"
עידן יוסף
סגני שרים וחברי כנסת ממפלגות הימין חתמו על מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו נכתב: "אנו מתנגדים בתוקף להקפאה, לרבות הקפאה מחוץ לגושים, ונראה בהתחייבות ישראלית כזו משום שבירת כלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il