X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתי יבינו תאגידי המזון בישראל את חומרת המשבר בינם לבין הצרכנים?
▪  ▪  ▪
מחלבת תנובה [צילום: איתמר לוין]

ראשית מצב משברי הוא הזדמנות מצויינת ליצור בידול אמיתי ו"חיבוק" עם הלקוח ובניית תדמית חיובית לטווח ארוך אם עושים זאת נכון.
במשבר החברתי צרכני הנוכחי בישראל נעשו כמעט כל השגיאות האפשריות דווקא מצד תאגידי מזון עתירי משאבים וניסיון מקומי ובינלאומי רב.
כל החברות המככבות במשבר הנוכחי תנובה, שטראוס, טרה, תלמה קשורות בדרך זו או אחרת למותג בינלאומי מצליח, אך נידמה שמישהו שכח לפתוח את מהקלסר בעמוד "התמודדות החברה בזמן משבר".
למה אני מתכוון?
האסטרטגיה של התאגידים מאז פרוץ המחאה החברתית, מחאת הקוטג' החרם על תנובה, שטראוס, הייתה "לשבת על הגדר" ולחכות לראות מה יהיה.
כשיתעוררו בחברות המזון לנוכח "החבטות" של הציבור וראשי המחאה בתנובה, החליטו באופן מינורי ומגמגם לפעול באסטרטגיה של "פולו אפ" וחיקוי המתרחש אצל המתחרה המוכה תנובה, דהיינו הורדת מחירים באותה קטגוריה, לדוגמה הקוטג'. מאז כידוע, גם מחיר הקוטג' סמל המאבק עלה בעקביות.
במקום ליזום מהלכים מקוריים, אמיצים לכאורה ולנצל את "הרעש התקשורתי" לאמירה ישירה לציבור הצרכנים "אנחנו איתכם" ללא צורך בקמפיין של מיליוני דולרים, כמו למשל:
הורדה דרסטית של% 40-50% של מוצרי הדגל הבסיסיים והאהובים והנמכרים ביותר בכל תאגיד ויש כאלה (פתיתים אפויים ופסטה באסם, שטראוס בקטגוריית המילקי ודניאל, טרה במעדני מולר, תלמה - יוניליוור בקורנפלקס העממי ובמיונז הרגיל), פשוט כמעט ולא עשו שום צעד מעשי ומשמעותי פרט להורדה זניחה! מדהים.
מה עם אריזות מוגדלות במחיר מופחת דרסטית של המותג האהוב? למה לשמור "מהדורה מיוחדת" רק לשבועות או לפסח?? האם לא הגיוני לקבל חשיפה אדירה אם אתה תאגיד חלב לדוגמה ויוצא במבצע הוזלה דרמטי, מגדיל את הכמות, מוותר על אריזות "סינגל" של מעדנים ומוכר אותם ב200 גר או 300 מ"ל במקום 150 מ"ל באותו המחיר?
הרי התהודה הציבורית תגדיל משמעותית את המכירות ותדמית החברה לא רק בטווח המיידי לאותם "מותגי מבצע", אלא לכלל מותגי החברה.
אי-אפשר לשכוח את המהלך הנכון והכל כך מרשים של חברת "קוקה קולה" בתקופת מלחמת העולם השנייה שחרטה על דיגלה "חזון פטריוטי" והוא שכל חייל ולא משנה היכן הוא מוצב יקבל את המשקה האהוב והפופולרי כל כך ולא משנה באיזה עלות ומשאבים תידרש קוקה קולה ככדי לעמוד בכך!
הצעד "הפטריוטי" של קוקה קולה יצר בידול מיידי באותה תקופה עם מוצר שהוא מעל ומעבר לסתם עוד משקה, כך בדיוק צריך לנהוג תאגיד מזון לנוכח עוצמת המשבר החברתי צרכני בישראל ובמיוחד לנוכח יוקר המחיה והקושי בהישרדות מצד שכבות נירחבות בעם.
אגב, יש "צדיק בסדום" שמבין היטב שיווק ויחסי ציבור- רמי לוי. לוי למרות שהוא לכאורה תלוי באספקת המוצרים מידי אותם תאגידים, הפנים כבר מזמן, מה שכל כך פשוט להבנה ומוכיח את עצמו - תמכור במחירים סבירים במיוחד מוצרי יסוד, תגדיל את מחזור המכירות והרווחים שלך, ותיזכה באהדת הציבור.
חברות המזון יכולות בתקופה זו להמשיך למכור את מוצרי "הפרימיום" שלהם בכל קטגוריה במחירים הרגילים ואפילו גבוהים, מכיוון שהמוצרים ניתפסים ע"י כלל ציבור הלקוחות "כמוצרים של עשירים" וע"י כך כמעט ולא להינזק גם מצעדי ההורדה הדרסטים במוצרי הבסיס העממיים.
מי שקובע את אסטרטגיית ההתנהלות בתאגידים במבט רק דרך "החור של הגרוש" בזמן משבר כל כך אמיתי ועמוק כיום בישראל טועה טעות חמורה לטווח המיידי והארוך. מי שאינו נוקט בצעדים שהוזכרו כדוגמה להתמודדות אפקטיבית בזמן המשבר הנוכחי, מפספס הזדמנות נדירה לבידול ויצירת תדמית חיובית ואמפטיה מצד הלקוחות, שישמרו אמונים למותג ולחברה עם שוך הסערה והמשבר ויזכרו לטובה את המותג והחברה.
לחלופין, כפי שלמרבה הצער קורה בפועל כיום, אותם תאגידי מזון שניתפסים מצד הציבור כ"עושקי הציבור", יזכרו לרעה לא רק בזמן המשבר אלא ובעיקר גם בעתיד בתקופה טובה יותר, ויסבלו מתדמית שלילית ושחיקה בחוזק תדמית המותג, ואמון הציבור בכלל במסרים של אותם תאגידים.

תאריך:  04/03/2014   |   עודכן:  04/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטעות של תאגידי המזון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוב מוצרי תנובה מפוקחים-המדינה ל"ת
קובעת את המחיר של  |  4/03/14 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
יש הצדקה לדרוש שוויון בנטל ולדרוש שכולם ימלאו את החובות כולן בתמורה לזכויות. הבעיה היא שלעיתים חייבים ללכת לפי הממרה המוכרת מתחום התחבורה: בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם
רפי לאופרט
מלחמה יעילה בפשע מתוחכם כרוכה באמצעים מודיעיניים משוכללים, אבל אין בכך די ולא כל הפשעים הם "מתוחכמים", אבל כל הפשעים הם פשעים וכולם יחד משרים אווירה של אנרכיה
ראובן לייב
במפגש עם ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון בניו-יורק מזהיר מנהיגה הרוחני של טיבט את ישראל מג'נוסייד דמוגרפי שעלול לבצע ראש הרשות הפלשתיני, מחמוס עבאס, ושיפגע עמוקות במדינה היהודית
אהוד פרלסמן
גם המשוכנעים שזדורוב הוא הרוצח, וגם המשוכנעים שהוא קורבן של משטרה מושחתת ושופטים הנותנים לה גיבוי, מתעלמים מהעובדות המצביעות לכיוונים הסותרים את דעתם
זאב בן-יוסף
כניעה לתוקפנות הרוסית באוקראינה מעודדת טרור בינלאומי ומלחמת עולם שתביא למיליארדי קורבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il