X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הפתעה בפריימריז מתנגדי ההינתקות, ובהם משה כחלון, עקפו את השרים לבנת נדחקה למקום ה- 11 לנדאו למקום ה-14 נתניהו: בחרנו את הנבחרת הטובה במדינה
▪  ▪  ▪
השמינייה הפותחת

מקומות 16-9 [צילום: ישראל 10]

נכנס למקום החמישי

קיבלי את המקום העשירי בזכות השריון

נדחק למקום ה-14

יואב יצחק
נתניהו הגיש מכתבי ההתפטרות של השרים

   עומר שיקלר
"אוהבים אותך, נצביע פייגלין, נלך לקדימה"

   יואב יצחק
בליכוד מפיצים רשימות מומלצים/חיסול

   עומר שיקלר
מפלה ללפיד ופורז; יוזמים פילוג שינוי

מתנגדי ההינתקות זכו לניצחון סוחף במרכז הליכוד, בפריימריז שנערכו (יום ה') לקביעת רשימת הליכוד לכנסת ה- 17. חברי המרכז העניקו מקומות גבוהים לחלק ניכר מהמתנגדים, ודחקו לסוף העשירייה הראשונה את השר את השר דני נוה, ואת השרה לימור לבנת דחקו לעשירייה השניה. חבר הכנסת משה כחלון זכה במקום הראשון (3) בבחירות הפנימיות לרשימת הליכוד לכנסת, אחרי שני האישים המשוריינים: בנימין נתניהו וסילבן שלום. תוצאות הפריימריז מעידות כי מפלגת הליכוד זזה מהמרכז לעבר הימין היותר קיצוני.
המשך הרשימה, כפי שנקבעה על-ידי המרכז: גלעד ארדן (4), גדעון סער (5), מיכאל איתן (6), ראובן ריבלין (7), דני נוה (8), יובל שטייניץ (9), לימור לבנת במקום (10, שיריון לנשים), נתן שרנסקי (11), ישראל כץ (12), חיים כץ (13), עוזי לנדאו (14), יולי אדלשטיין (15), דניאל בן-לולו (16), לאה נס (17), נעמי בלומנטל (18).
משה כחלון יוצב כאמור במקום השלישי ברשימה, מיד אחרי נתניהו היו"ר, וסילבן שלום, לו שוריין המקום השני ברשימה.
מיד עם פרסום התוצאות הרשמיות אמר נתניהו, כי הרשימה משלבת צעירים עם ותיקים. "יש פה ייצוג של המדינה, כל המדינה נמצאת על הבמה הזאת", הוסיף ואמר: "בחרנו את הנבחרת הטובה במדינת ישראל".
נתניהו תקף את מפלגות קדימה, שינוי והעבודה, וטען כי בעוד שהבחירות בליכוד היו דמוקרטיות, הרשימות האחרות נקבעו שלא בצורה דמוקרטית. "בקדימה אין דמוקרטיה, בעבודה בכירים סירבו לקבל את התוצאות, בשינוי אין דמוקרטיה", אמר נתניהו.
ברשימת הליכוד, כפי שנבחרה על-ידי חברי המרכז, לא נקבע מקום ריאלי למספר חברי כנסת מכהנים, כדוגמת: איוב קרא, גילה גמליאל, ענבל גבריאלי וחברים נוספים, אשר איבדו את מקומם. גם עוזי לנדאו, אשר פרש מהמירוץ לראשות התנועה וסמך על נתניהו כי ידאג לו למקום בראש הרשימה, נדחק למקום ה- 14. ח"כ אהוד יתום, אשר אף הוא לא נכלל ברשימת ה-20, הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.
נתניהו הציג את המנצח הגדול של הערב ואמר: "משה כחלון, הילד מגבעת אולגה, הילד ממשפחה של 9 נפשות שהגיע להיות סגן יו"ר הכנסת, הגיע למקום 1 בבחירות הערב. זה מה שהליכוד מסמל, זה המקום שבו כל אחד יש לו הזדמנות".
בדברים שנשא לאחר שנודעו תוצאות ההצבעה אמר כחלון: "אני מאושר מהתוצאה ומודה לחברים. לאחר עבודה מאומצת של שנים החברים גמלו לי על הנאמנות לערכים ולדרך הליכוד".
הצבעה בצל הגשם והודעות ההתפטרות
מזג האוויר הסוער והוראתו של היושב-ראש החדש, בנימין נתניהו, שלא לקיים פסטיבל המוני בסגנון "מרכז הנקניקיות", הביאו להתנהלות שקטה ורגועה יחסית של חברי מרכז הליכוד בפריימריז לקראת הכנסת ה-17.
עד השעה 17:00 הגיעו כ-37% מהמצביעים לקלפי. כשעה לאחר מכן דווח, כי אחוזי ההצבעה עומדים על כ-50%. הקלפיות נסגרו בשעה 22:30, לאחר שמועד הסגירה הוארך במחצית השעה בעקבות הדוחק הרב שנוצר, והעובדה שרבים המתינו להפוגה בגשמים כדי להגיע ולהצביע. בסיום ההצבעה דווח כי אחוז ההצבעה עמד על 91%.
ההצבעה התנהלת כסידרה, אך במשך כל היום ריחפה ברקע עננת פרשיית התפטרות שרי המפלגה מהממשלה, פרשה שהסעירה את המרכז במשך כל היום. בשעות אחר-הצהריים נפגשו יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ושר החוץ סילבן שלום, לפגישת פיוס ותיאום.
הושגה פשרה - שלום מתפטר
בבוקר אמר השר שלום, כי יגיש את התפטרותו ביום שישי, לאחר שיקבל פנייה ישירה מנתניהו. הגשת ההתפטרות ביום שישי מאוחר בצהריים, תאפשר לשר שלום להשתתף בישיבת הממשלה ביום ראשון, שכן ההתפטרות נכנסת לתוקף אחרי 48 שעות.
לפני שנכנס לפגישה אמר השר שלום, כי לכולם יש מטרה משותפת: ניצחון המפלגה בבחירות. לדבריו, ניתן יהיה להשיג מטרה זו רק באחדות. בתום הפגישה נמסר, כי יושרו ההדורים בין שני האישים.
שלושת שרי הליכוד האחרים, לבנת, כץ ונוה, הפקידו כבר בשעות הבוקר את מכתבי ההתפטרות בידיו של נתניהו. מכתביהם כבר הוגשו למזכירות הכנסת והם יכנסו לתוקפם בתוך 48 שעות.
הנהלת הליכוד עשתה את כל ההכנות הטכניות, כדי שניתן יהיה לקבל תוצאות רשמיות סופיות עד חצות. על-פי החלטת ההנהלה, יש איסור על תעמולה באולם הקלפי. כמו-כן, נאסר על המועמדים לחלק כיבודים למועמדים, כלומר בלי דוכני מתנות, בלי נקניקיות או פלאפל, ובלי פיצוחים ורעשנים. עם זאת נמסר, כי מועמדים שונים מחלקים לבאים מטריות ועליהן כיתוב עם ההצבעה המועדפת.
הפריימריז לכנסת ה-17:
3,012 חברי מרכז בוחרים מבין 92 מועמדים
92 מועמדים מתמודדים על רשימת הליכוד לכנסת ה-17. 3,012 חברי המרכז הם שיכריעו מי מהמועמדים ייבחרו לרשימה לכנסת. הקלפיות נפתחו בשעה 10:00 וההצבעה תימשך עד לשעה 22:00. 146 קלפיות פוזרו בביתן 10 בגני התערוכה.
על-פי הליכי ההצבעה שנקבעו, כל חבר מרכז יוכל לבחור/לסמן בטופס 15 שמות של מועמדים. התוצאות יוזרמו למחשב, ולמעשה, זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות ניתן יהיה לקבל תוצאות ראשונות וממוחשבות.
ברשימת הליכוד משוריינים שני המקומות הראשונים: בנימין נתניהו (מס' 1) וסילבן שלום (מס' 2). ההתמודדות עתה היא: ברשימה הארצית: 16 מקומות, החל מהמקום ה-3 ועד 18; ברשימת המחוזות והמגזרים: מקומות 19 ועד 33.

תאריך:  12/01/2006   |   עודכן:  13/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הנער, המתאמן באופן קבוע ככדורגלן, התמוטט בסיום שיעור ספורט, לאחר ריצה קצרה של כ- 80 מטרים    הנער פונה לבית החולים תל השומר במצב קשה, אך יציב
גלית יצחק
התשובה היא: לא    רופא אינו רשאי לחשוף את מצבו הבריאותי של איש ציבור ללא הסכמתו, כל עוד המחלה אינה פוגעת בצלילות מחשבתו וכן הוא מסוגל לתפקד
ניר וייס
החלטת הפסילה באה בעקבות סדרת תלונות שהגיש הנאשם, בעניין הרשעתו בתיק אחר מול אותו השופט    הנשיא ברק קיבל את ערעור המדינה על ההחלטה, וקבע כי "גם רצף תלונות שמגיש בעל דין אינו יכול להקים עילת פסלות, מקום בו לא היתה עילה כזו מלכתחילה"
עומר שיקלר
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שוחח עם ממלא-מקום ראש הממשלה אולמרט ושיגר איחולי החלמה לשרון    שוחחו על המצב באזור    ח"כ הרצוג: הממשל מתערב בבחירות בישראל
עומר שיקלר
כוחות צה"ל ומג"ב פועלים בעיר ג'נין ללכידת מבוקשים פעילי ג'יהאד איסלאמי    לפחות חמוש אחד נהרג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il