X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכתב לתלמידי הישיבה וממשיכי דרכה בנוגע לפרשת אולמרט בשעה שמבקש אדם ללכת בדרכי שמיים ולעשות את רצון ד' כראוי - הוא עוסק בתיקון העולם, בכוונון הצדק והמשפט שבארץ, בגר ביתום ובאלמנה, וביצירת התשתית הראויה לחברה הוגנת וצודקת
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. מכתב בנוגע לפרשה [צילום: פלאש 90]

פסק הדין במשפט פרשת שכונת הולילנד, שכונתה ע- ידי לא אחת בישיבה "יד לשחיתות", מהווה הזדמנות מצוינת להזכיר לנו את העיקר שבו. העיקר שבו אינו מה שהתחולל בהולילנד. זו כבר היסטוריה, אפילו רכילות. אמנם, הפרשה הזו עוד תלווה אותנו כנראה זמן רב - המורשעים יערערו וכדו' - אולם כתמיד אנו עסוקים בעבר, ולא מפנים את פנינו אל העתיד.
כל עוד בני אדם מנהלים את אורחות חייהם של בני אדם, גם החלקים הרעים שבנו יהיו שותפים בהתנהלות זו, וממילא תקומנה לצערנו עוד פרשיות שחיתות, ושוב נמצא את עצמנו במצב המביך בו "שריך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים".
אלא אם כן. אלא אם כן נציב את המאבק בחלק הרע שבתוכנו במקום הראשון בהתמודדות שלנו עם עצמנו, נלך בדרכם של נביאי ישראל, ונראה ביסודות החברתיים של מדינת ישראל את התשתית הראשונית לזהותה האנושית והיהודית של מדינת ישראל; אלא אם כן, נקבל על עצמנו בראש ובראשונה לא להיות מושחתים, ומכוח זה נראה בטיהור המחנה כולו מפרשיות שחיתות יעד ומשימה; אלא אם כן נפנה חלק ממאמצינו הדתיים לכיוון הזה, ונראה בכך מילוי ציווי ריבונו של עולם, וכדו'.
לאורך כל ימיכם בישיבה עסקנו גם בכך. בראש ובראשונה, נתייחדנו בהאזנה קשובה לדברי הנביאים, ולסולם הערכי והרוחני שהם הציבו. הם אלה שלימדו אותנו, לאורך דבריהם כולם, כי בשעה שמבקש אדם ללכת בדרכי שמיים ולעשות את רצון ד' כראוי - הוא עוסק בתיקון העולם, בכוונון הצדק והמשפט שבארץ, בגר ביתום ובאלמנה, וביצירת התשתית הראויה לחברה הוגנת וצודקת. משם הוא מטפס למעלה - לשבת ולכשרות, למקדש ולצניעות - אולם בלי הקומה הראשונה, תשומת לב עיקרית אליה, ומאבק גדול למענה, אין טעם של ממש בעבודת ד' שלו. לא זו בלבד אלא שהנביאים אמרו "למה לי רוב זבחכם", לאמור: אל תבואו אל בית ד' אם "ידיכם דמים מלאים" ואם אין אתם נקיי כפיים וברי לבב.
ביום נורא זה, נקבל על עצמנו להמשיך לפעול לאור דברי התורה הקדושה ודברי הנביאים, שחיזקו עוד ועוד את תיקון פני העולם הארץ. ביום נורא זה, נקבל על עצמנו שלא לסבול התנהגות לא מוסרית - בין בתקיפות מיניות ובין בהעלמת מס, בין בשחיתות שנעשית במערכות כשרות ובין בעיוות דין כלפי עגונות וגרים, בין במינויי מקורבים ובין בלשון הרע והכפשות - ולראות בכך את השורש הראשוני של הטיפוס בסולם העליון המוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה.
מכוח זה, נהיה ראויים יותר למחפשי הדרך לעשות את הטוב והישר בעיני ד', ולהמשיך את דרכו של אברהם אבינו, אשר ציווה את בניו ואת ביתו אחריו לעשות צדקה ומשפט. זהו הכוונון היותר מדויק לעשיית רצון ד', שכל הדברים האחרים יונקים ממנו.
כל עוד לא נזכה לכך שירא שמיים יהיה מוסרי יותר; כל עוד לא נוכל לצטט בלב שלם את המילים "רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני על דבר אשתי", כמבטא באמת את המצב שבין נאמני ריבונו של עולם; כל עוד לא נזכה לקדש את שם ד' בעולם בזהות שבין שמירת מצוות ובין נקיות כפיים - נותרה לנו משימה גדולה לעשותה. המשימה הזו היא גם אישית - וגם לאומית, גם אנושית מוסרית וגם מצוותית.
אני מבקש שתשובו ותלמדו את שלמדנו בישיבה. אני מצרף כאן, לדוגמה, נייר עמדה שהגשנו ביחד לכנס ישראל לחברה, לפני שש שנים, תחת הכותרת "מלוכה, שחיתות והמאבק נגדה", כדי שתתחזקו מחדש בשליחות הגדולה של חיינו, הליכה בדרכו של ריבונו של עולם, והפיכת האומה הישראלית למופת בתחום טהרת השלטון, הצדק והחסד, המשפט והרחמים, כבסיס לטיפוס לקומות הגבוהות יותר, ברוח יש סדר לתורה.
בכאב גדול ובתקווה מבורכת

תאריך:  02/04/2014   |   עודכן:  02/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיקון פני העולם - דרגה ראשונה בסולם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
במדינת היהודים יש לעשות הכל
פלא יועץ  |  2/04/14 16:08
2
מתי תלמידי הישיבה ילמדו על ???
bz  |  3/04/14 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הולילנד
אלכס נחומסון
אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד    תאוות הבצע, היבריס, התחושה של הזכות לעמוד מעל לחוק, העיוות המוסרי והיעדר מצפן ומצפון באים לידי ביטוי לא רק במישור השחיתות הציבורית אלא גם משתקפים במהלכים הפוליטיים שיזם, ביצע, כשל, תמרן ולאחרונה - שותפות בחברה לייעוץ ביטחוני עם ראש המוסד ורמטכ"ל לשעבר
עמוס אריכא
דרכו של יואב יצחק במערכה הזאת חשפה אותו כלוחם בעל משקל במערכה הזאת שלעיתים היא מייאשת    צריך אדם כוחות-נפש מיוחדים בכדי לעמוד מול לחצים של אנשים המחליטים על דרכי התקיימותנו    מזה שנים שהוא נכנס לעבי הקורה ומנגד תקשורת שברובה חנפה, עמד כתף-אל-כתף עם אריה אבנרי
ראובן לייב
הרשעת אהוד אולמרט בפרשת הולילנד היא הישג עיתונאי ממעלה ראשונה, הנזקף לזכותו של יואב יצחק, שהיה הראשון לחשיפת מעללי השחיתות, וגם זה שלא נתן מנוח עד לרגע שבית המשפט פסק את דברו
אריה אבנרי
עבירת השוחד הייתה עוגת חוקו של העבריין הסדרתי אהוד אולמרט מאז שמילא תפקידים אופרטיביים של ראש עיריית ירושלים ושר במשרדי הבריאות, התקשורת והתמ"ת, שאפשרו לו להעניק הטבות שונות, לתפור מכרזים ולבצע עבירות מגוונות, גלויות וסמויות    התעשרותו הגדולה של אולמרט היא מקבלת שוחד שיטתי מאילי הון ומגופים כלכליים שסייע להם בדרך זו או אחרת    על עבריין ותיק ומיומן
משה גולדבלט
מה שאנחנו רוצים לדעת, ללא כל מבוכה או בושה, כמה שכר טירחה שולם עבור ההגנה? מי שילם את שכר הטרחה? והאם יש מקום לחשוד שחלק משכר הטרחה מומן באמצעות טובות הנאה מהקופה הציבורית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il