X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קל להשתלח באלון חסן, יו"ר ועד פועלי נמל אשדוד - איך לומר בעדינות... הוא "לא משלנו" ובכלל, מה הוא חושב לעצמו, שנסכים להעסיק בנמל קרובי משפחה? כיצד הוא מעז לחשוב שנסכים ל"השוואת תנאים" למתרחש בהנהלת בתי המשפט שמנהל שפיצר ובבית המשפט העליון שמנהל גרוניס?
▪  ▪  ▪
קל להשתלח באלון חסן [צילום: עומר זעירא]

מהכתבות המשתלחות בעיתונות בימים אלה למדנו, שפועלי נמל אשדוד פצחו בשביתה, עקב התעקשות רשות החברות למנוע קליטת עובדים חדשים שהם קרובי משפחה של עובדי נמל, ופה ושם היו דיבורים על כך שעסקינן גם בקרובים של חברי ועד וכו' וכו'.
בואו ונבחן את המתרחש בתחום העסקת קרובי משפחה בהנהלת בתי המשפט ובית המשפט העליון, כדי לנסות ולהבין אם קיימת מדיניות כלשהי, כיצד והיכן מותר להעסיק קרובים ובאילו תנאים.
איילת פילו, דוברת בתי המשפט והדוברת האישית של נשיא בית המשפט העליון, היא זוגתו של עו"ד ברק לייזר, שהתמנה בדצמבר 2011 ליועץ משפטי של הנהלת בתי המשפט והשניים אף יושבים בישיבות מטה (דירקטוריון) של הנהלת בתי המשפט, וכל זאת באישור מר מיכאל שפיצר מנהל בתי המשפט, ובתמיכת הוועדה להעסקת קרובי משפחה בשירות המדינה. יודגש, כי כל ההיתרים וההסדרים לא גובשו טרם המינוי כמתחייב בחוק, אלא כחצי שנה לאחר המינוי, וזאת בעקבות פניותי לקבלת הבהרות מהנהלת בתי המשפט ונציבות שירות המדינה.
הזוגיות ביניהם נוצרה בעת שלייזר כיהן כעוזר מקצועי למשה גל מנהל בתי המשפט דאז, ופילו כיהנה במשרת אימון כראש מערך דוברות בתי המשפט ויועצת התקשורת של נשיאת בית המשפט העליון דאז ובני הזוג עברו להתגורר יחד בסוף 2010, ובשעטו"מ אף נולדה לזוג בת. יש להניח שהריונה של פילו לא נעלם מעיני ביניש ולא ידועות לי הנסיבות מדוע לא פעלה כמתבקש למנוע את קשרי העבודה בין בני הזוג האסורים על-פי החוק.
כנגד המינוי של לייזר ליועץ משפטי להנהלת בתי המשפט, פניתי בעתירה לבג"ץ (1879/13) נגד היועץ המשפטי לממשלה ושורת משיבים פורמליים ביניהם נציב שירות המדינה. הפרקליטות באמצעות מחלקת סכסוכי עבודה התעקשה עד-כה שאין כל דופי במינוי, למרות פסקי דין בעניינים דומים, שבהם התעקשה אותה הפרקליטות שמדובר במצב אסור ויש להפריד בין בני-הזוג.
ביום 12.3.14, התקיים דיון בבג"ץ בעתירה. הסתבר כי חומרים ששלחתי בדואר לא הגיעו במועד עקב שביתת דואר וההחלטה נדחתה למועד בלתי ידוע.
בינתיים, ביום 16.3.14, פניתי במכתב אל מר אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות, והצעתי לו להצטרף לעתירה שלי נגד היועץ המשפטי לממשלה וזאת למרות השתייכותו למשרד המשפטים, שכן אם הוועדה להעסקת קרובי משפחה אישרה שבדירקטוריון של הנהלת בתי המשפט יכהנו בני-זוג, מצב אסור על-פי סעיף 17א(ב) בחוק החברות הממשלתיות, נשאלת השאלה כיצד יפסוק בית משפט בעתירה שתדרוש "השוואת תנאים".
עד-כה טרם הגיעה תגובת רשות החברות להצעה, אך כך או אחרת, אם לדעת היועץ המשפטי לממשלה המצב בבית המשפט העליון ובהנהלת בתי המשפט הוא תקין וראוי להגנה בבג"ץ, אין כל סיבה מדוע לא להתיר לאלון חסן את מה שמותר לגרוניס ושפיצר וליישם על כלל עובדי המדינה והחברות הממשלתיות את אותם הכללים החלים על לייזר ופילו של מתן היתרים והסדרי ניגוד עניינים על-ידי הוועדה להעסקת קרובי משפחה בשירות המדינה ונוכל להעסיק ללא כל מעצורים בני-זוג באותן יחידות מינהליות ובדירקטוריונים.
אמש, שלחתי את מסמכי העתירה עד-כה הכוללים התכתבויות רבות ואת התגובה המקדמית של מחלקת סכסוכי עבודה בפרקליטות אל ועד עובדי נמל אשדוד. לא ידוע לי בעת זו אם בכוונתם לעשות בהם שימוש.

לכתבה במקור
הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר), מחבר הספר מערכת המשפט במשפט הציבור
תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  07/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שמותר לגרוניס מותר לאלון חסן
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
עוד טוחן מים
אהרון שחר  |  7/04/14 13:04
2
מה שמותר לרב..
הצדקנית  |  7/04/14 18:28
3
אלון חסן ואהרון ברק וההבדל====
יוד יוד  |  8/04/14 14:49
4
ההשואה בין גרוניס לחסן ל"ת
מבישה את כותבה  |  8/04/14 23:36
 
- אתה צודק .מעכשיו נשווה
urixo  |  9/04/14 19:41
5
פטפוטי ביצים והשוואה שלא במקומ
יוא"ב  |  9/04/14 08:29
 
- אחרי שקבענו מה גרוניס
ברנרד שאו  |  9/04/14 11:08
 
- דממת קשר
ציקי  |  9/04/14 14:24
 
- טעות
אורי פ  |  9/04/14 15:13
 
- 30% , 40% , 50% וכן הלאה...
עידןסובול   |  10/04/14 10:56
6
למסמכי העתירה
שבתאי עזריאל  |  9/04/14 17:13
7
נפוטיזם מפושט
עידןסובול   |  9/04/14 17:35
 
- מי בוחר במי ומי מקדם את מי
הנ"ל  |  9/04/14 20:29
8
אף אחד לא הגן על השופטים
ירון זכאי 1  |  9/04/14 23:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
בקהל היו חברים של קבוצת המשוררים, ביניהם יוסי כהן אלרן ויחזקאל מוריאל הפתח תקוואים
יורם מרקוס
כל דבר שלא מובן, שלא לומר ביזארי מחשש שיוציא אותנו ממנוחתנו, הוא דבר ש'פעם יימצא לו פתרון'    נכון שזו הגישה הלוגית, המציאותית, השפויה? מתי סוף-סוף יימצא העוז, להודות שיש דברים, והקרדינאליים ביותר, שהיו תעלומה ויישארו תעלומה? שגם אם נחכה עוד מילניום ועוד מילניום עד אינסוף (למי? – לחוקרים? למדענים?), לעולם לא ייפתרו?    על אחת התעלומות ויישור ההדורים שהביאה, ונהסס מלקרוא לה "נס" כי הרי הכרזנו אין נסים, המעשה הבא
רז ראובני
נערי האוצר לא שומעים את זעקת החלשים בחברה ש"בחרו במצבם" ויכולים בכל רגע לקום, לקחת את מיטלטליהם ולנדוד בין העשירונים המככבים בסקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
משה סטרוגנו
מה השתנה בתהליך פתיחת חשבון בנק בחו"ל מאז משבר הסאבפריים שפקד את העולם לפני כמה שנים
אפרים הלפרין
חשבנו כולנו שמפ"מ ומפא"י אלה היסטוריה, אנו מבינים שכלכלה בריאה מחייבת חברה בריאה, אך אנו גם יודעים שכלכלת שוק היא נדבך הכרחי, ובהקשר הזה ראוי לראות את הכותרת "מהפכה" שהעניק סבר פלוצקר לביטול המע"מ על-ידי לפיד, כמהפכה הבולשביקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il