X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוזי בנזימן מנסה להגן על נחום ברנע ובפועל מחשיד אותו במתן שוחד העסקה, לגרסת בנזימן, היא זו: ברנע יקבל ראשון מראש הממשלה אולמרט ידיעות בלעדיות נחשקות ובתמורה יספק לו חומת הגנה בתקשורת מפני כל מאשימיו ויתקוף את יריביו
▪  ▪  ▪
עוזי בנזימן. מנסה להגן [צילום: לע"מ]

אמנון דנקנר, חברו הטוב של אולמרט, המליץ לפרקליט המדינה משה לדור להתאבד לאחר שהתפרסם פסק הדין בעניין ראשונטורס בו הורשע חברו רק בעבירה "פעוטה" של הפרת אמונים.
אמנון דנקנר הלך לעולמו במפתיע ויש מי שמתאבל על-כך - לא כולם. במותו חסך לעצמו את ההתמודדות עם פסק הדין של השופט רוזן וחסך למשה לדור להסביר שהוא לא היה מעלה בדעתו לייעץ לדנקנר לעשות מעשה דומה.
דנקנר הלך ונותרנו עדיין עם כמה מכתבי חצר של אולמרט, חברים טובים לסיגרים ולנסיעות לחו"ל ומגוננים עד הסוף המר או כמעט. נחום ברנע הוא ללא ספק אחד מהם. הכל תוהים עכשיו כיצד נאלם דום לאחר פרסום פסק הדין. האם הוא עושה חשבון נפש? כותב ספר? ממתין לקבלת ראיון בלעדי גמול על שנות חברות ונאמנות? כיצד יסביר ברנע את ההגנה הצמודה שהעניק כעיתונאי צמרת למי שאורח חייו הנהנתני והחשוד נודע ברבים הרבה לפני שהורשע בעבירה כלשהי?
בעוד ברנע מתלבט וחוכך בדעתו כיצד יחזור וידווח לציבור ויבקש את אמונו, מתייצב עוזי בנזימן [לשעבר איש הארץ] להגנתו של ברנע וכן להגנת שמעון שיפר - עוד עיתונאי חצר מהזן הידוע. נא קראו בעיון את כתב ההגנה מפי מבקר התקשורת הנודע כתב הגנה המתפרסם באתר "העין השביעית" אתר צדקני למדי שמטרתו לעסוק בביקורת התקשורת:
  • "זה המקום להבחין בין ארגוני התקשורת של ידיעות אחרונות לשניים מעיתונאיו הבכירים, ברנע ושיפר. השניים, אם כשכתבו בצוותא על אולמרט ואם כשפרסמו את עמדותיהם בנפרד (לא תמיד הייתה דעתם זהה לחלוטין), אינם בובות של המו"ל. האבחנה הזו חשובה בעיני משום שבעיקר לעברם נשלחו בימים האחרונים חצים משוננים מצד כותבים שהאשימו את התקשורת בשחיתות בהקשר לפרשת הולילנד. לעניות דעתי, יחסם של ברנע ושיפר לראש הממשלה אולמרט נגזר מתפיסתם את תפקידם העיתונאי ומשיטות עבודתם - ולא ממניעים מוסריים פסולים.
    ברנע ושיפר דוגלים בקרבה מרבית לראש הממשלה. כל ראש ממשלה. הם יודעים שאצלו מצוי מיטב ומירב המידע העיתונאי והם שואפים להתוודע אליו ולהיות הראשונים לדווח על כך. מזגם, כישוריהם העיתונאיים והיותם הפרשנים הבכירים של העיתון של המדינה מאפשרים להם להשיג את מטרתם: הם אכן צמד העיתונאים שנהנה במשך שנים ארוכות מהנגישות הגבוהה ביותר לראשי הממשלה המכהנים. יש מחיר להתנהלות הזו, ולפעמים השניים נאלצים לשלם אותו: הקרבה יוצרת הזדהות והיא מסמאת מדי פעם את העיניים."
משום מה לא זכור לי שנחום ברנע היה מקורב במיוחד לנתניהו ולאהוד ברק מתוקף תפקידם אבל נניח לזאת. השאלה שצריכה להישאל היא האם בנזימן באמת מתכוון למה שכתב? האם הוא קרא את מה שכתב להגנתו של ברנע? האם הוא מבין את משמעות הדברים?
מה שבנזימן אומר "להגנתו" של ברנע הוא שחתן פרס ישראל, על-מנת לבצע את תפקידו העיתונאי ולהקדים את הקולגות, נתן בעצם שוחד לאהוד אולמרט. העסקה, לגרסת בנזימן, היא זו: ברנע יקבל ראשון מראש הממשלה אולמרט ידיעות בלעדיות נחשקות ובתמורה יספק לו חומת הגנה בתקשורת מפני כל מאשימיו ויתקוף את יריביו [מבקר המדינה הקודם לדוגמא].
בניגוד לטעות מקובלת שוחד הניתן לאיש ציבור אינו חייב להיות תמורה כספית וסעיף 293 לחוק העונשין קובע:
  • 293. אין נפקא מינה בשוחד -
    (1) אם היה כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת;
    (2) אם היה בעד עשיה או בעד חדילה, השהיה, החשה, האטה, העדפה או הפליה לרעה;
    (3) אם היה בעד פעולה מסוימת או כדי להטות למשוא פנים בדרך כלל;
כתיבה אוהדת ושיטתית והתקפה על כל יריביו של ראש ממשלה בתמורה לידיעות בלבדיות שראש הממשלה יכול לספק מתוקף תפקידו היא בעצם עסקת שוחד רגילה ואם זה מה שעשה נחום ברנע לגרסת עוזי בנזימן ייתכן שיש לפתוח מיד בחקירה נוספת.
אני מניח שחקירה כזו לא תיפתח. לעיתונאים מותר כידוע הכל. הם יכולים להחזיק בחומר ביטחוני סודי שהודלף להם ושכל אזרח רגיל היה נשלח לכלא לו היה נמצא ברשותו. עיתונאים יכולים גם לשלם שוחד לאנשי ציבור - להם מותר.

תאריך:  16/04/2014   |   עודכן:  16/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון דנקנר  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הארץ / Haaretz  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מבקר המדינה / The State Comptrollr  ממשלת ישראל / Israel Government  משה  ישראל  משה לדור  משה שמיר  נחום ברנע  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי בנזימן  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שמעון שיפר / Shimon Shifer
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נחום ברנע שיחד את אולמרט
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
לעיתונאים הכל מותר
tkhvu  |  16/04/14 18:18
2
הראשון חולרע והשני צרעת ל"ת
נבלות מעצם מהותם  |  16/04/14 18:57
3
אכן שני הכתבלבים הללו הינם שתי
פלא יועץ  |  16/04/14 21:21
4
תמיד חשבתי שהם נבזים מנוולים. ל"ת
שולם  |  17/04/14 20:32
5
עאלק עתונאים
בורק  |  18/04/14 14:19
6
יש לקחת בחזרה מנחום ברנע
אובד מדינה  |  18/04/14 18:16
7
עובדה? ערוץ 10 תחקירים.
אבי רוכבק  |  18/04/14 22:57
8
לכו תחפשו לכם חיים. משועממים ל"ת
ב  |  19/04/14 00:30
9
וטיבי? מכנסת ישראל יועץ רשמי
לערפאת ואבו מאזן  |  19/04/14 08:56
10
מלחך פינכה עלוב.
יוסי מ  |  20/04/14 08:47
 
- אתה טועה
שמעון אמסלם  |  20/04/14 12:39
 
- ענין של השקפה.
יוסי מ  |  20/04/14 13:43
 
- אולי הכוונה לאחד מגדולי תומכיו
בני בנקר  |  21/04/14 16:23
 
- יוסי מזרחי, זה קורה לך תמיד
סלמן רושדי  |  24/04/14 21:27
 
- עיתונות מושחתת
גד  |  30/04/14 01:02
 
- תשובה לא ממצת
גולדבלט משה  |  22/04/14 08:46
 
- איני שולל אפשרות שבעתיד יתגלו
גד  |  30/04/14 01:14
 
- פרשנות כזאת יכולה להיות רק באת
יוסי מ. צודק פרש  |  29/04/14 18:00
11
עיתונאים רבים כאן 'משוחדים!' ל"ת
ברנע ושיפר כדוגמה  |  20/04/14 13:31
12
ידיעות בלעדיות - הגנה לשרים
זה היה ידוע לכול  |  26/04/14 17:50
13
האם ידיעות אחרונות = הון שלטון ל"ת
השואל  |  28/04/14 22:23
 
- הון שלטון ועיתון
גד  |  30/04/14 01:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
יואב יצחק
במשטרה ובפרקליטות כבר מכינים טיוטה ובה עיקר הממצאים נגד אולמרט    עיקרם: שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, תוך הפעלת גורמים-מקורבים להפעלת לחצים ו/או פיתויים על שולה זקן וגורמים נוספים
אריה אבנרי
כאשר נתגלה בימים האחרונים בפומבי טפח ממערכת היחסים ההדוקים ששוררת לאורך השנים בין ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט לבין איש העסקים השנוי במחלוקת אלפרד אקירוב היה ברור שזה רק קצה הקרחון והעיקר עוד לפנינו
איתמר לוין
שולה זקן מודה כיום שבמשך שנים ארוכות ביצעה עבירות פליליות על בסיס כמעט יום-יומי - לדבריה עבור אהוד אולמרט, אבל לבטח גם עבור עצמה. היא אולי חוזרת בתשובה, אבל עושה זאת רגע לפני ששערי הכלא ננעלים מאחוריה
איתמר לוין
בנה של שולה זקן מתאר תהליך ארוך שהביא להחלטתה של אמו להעיד נגד אולמרט    "אימא סגדה לאהוד ואנחנו נולדנו לשרת אותו"    "הוא לא אמר מילה טובה אחרי שהורשעה"
איתמר לוין
דוברו של אולמרט מגדיר את הראיון עם נדב זקן כחלק מקמפיין ציני שמטרתו למלט את זקן מעונשה וכחלק מהמשך זיהום ההליך המשפטי בפרשת הולילנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il