X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: די למיחזור מעללי שרה הגם שר הרווחה במועדון שוכרי היחצ"נים? ועל דת הלימוד שמעתם? ולקינוח מודל להתמודדות
▪  ▪  ▪
שרה נתניהו. אוהבים לשנוא [צילום: פלאש 90]

עובדים נמאסתם
לא סוד הוא שאת שרה נתניהו אוהבים לשנוא. אין ספק שעובדי המשק בבית ראש הממשלה קופצים טרמפ על עובדה זו, כדי לתפוס כותרות מהמציצנות העסיסית לחייה של השֵדה שרה בנעלי בית, ולגזור קופה מהתביעות המשפטיות לכאורה נגדה.
כזכור, פרשת העוזרת ליליאן פרץ, שכיכבה זמן רב במרכז החדשות, פרצה בקול תרועה רמה והסתיימה בקול ענות חלושה, ובזיכוייה, איך לא, של הגברת הראשונה. אז אולי כדאי ששאר עובדי התחזוקה, למרות הפיתוי המדבק, ילמדו מתקדים זה, ויחדלו ממיחזוּר מעללי שרה?
יתר על כן, אחת התלונות הרועמות של מני נפתלי הייתה ששרה מתחה ביקורת על האוכל המרוקאי המשמין שהכין לבני הזוג נתניהו. האם אין זו זכותה לבקש מזון בריא, שגם יחמיא לגיזרתה? ואולי תלונה זו כמשל על אי-ממשותן של יתר התלונות, שיתגלו בסופו של דבר כתלונות סרק, כפי שקרה בפרשת העוזרת הראשונה?
תרגיל ביחסי ציבור
דומה כי בעידן התקשורת, שבו 'אם פרסמת - עשית', מנהג חדש בא למדינה: כל מוסד שמכבד את עצמו, אינו מסתפק בדובר בלבד, אלא שוכר יחצ"ן לשירותיו. כשמדובר במוסד פרטי, שהשירות הוא על חשבונו, זו זכותו. אולם כשמדובר בגוף ציבורי ממשלתי, הקופה היא, איך לא, על חשבוננו.
אז עד עתה היה זה ביבי ראש הממשלה, בעקבות פרשת שרה והעובדים, המשטרה בעקבות פרשיות השחיתות, שר האוצר לפיד, בעקבות הגזירות הכלכליות, והכנסת אשר מעוניינים בשיפור הדימוי הציבורי שלהם. במקום לערוך בדק בית בשורותיהם, הם מתעסקים בקנקן, ולא בתוכן הרקוב שבו. נראה שכל מינוי של יחצ"ן חיצוני ראוי שידליק נורה אדומה לגבי תפקודו של המשרד.
לאחרונה הצטרף למועדון מפוקפק זה שר הרווחה, מאיר כהן, שמינה איש יחסי ציבור, בעקבות תפקודו הלקוי של המשרד בפרשות שונות הקשורות בהוצאת ילדים מבתיהם. אז נכון שהוא חבר במפלגה, שבראשה עומד איש תקשורת, אולם דווקא במשרד רגיש זה, שראוי שכל שקל ילך לרווחת הנזקקים, האין מדובר בבזבוז ובהוצאה מיותרת? ואיך הסתדרו שם כל השנים בלי שירות המותרות הזה? לשר הפתרונים.
הפרדת התורה מההלכה
מה המשותף בין הרבנית של ח"כ עליזה לביא, מלכה פטיוקובסקי, ולהבדיל ה'רבנים' אורלי וילנאי וגיא מרוז, המככבים בהרצאות בשיעורי תורה, וגילוי הראש של הח"כית הדתית? דומה שכל אלה מצביעים על הניו רפורמה בדת של לביא וחברותיה.
שיעורי התורה, הניתנים על-ידי אנשים חילונים מובהקים, עם כל הכבוד להיותם ידוענים, מסלפים את הבנת התורה, ומצביעים על מגמה חדשה של הפרדת התורה מההלכה, במסגרת חילון התורה ויצירת דת העיון בלבד.
שבעים פנים לתורה, מתרצת לביא, התלמידה החכמה? זאת כאשר הפרשנות מעוגנת בפרשנות חז"ל וברוחה, מתוך תפיסה מסורתית, כי מעֵבר להעשרה רוחנית מטרת הלימוד היא בראש ובראשונה קיום המצוות הכתובות בתורה. אך ב'ישיבה' החילונית נגרמת זילוּת התורה, כספר המצוות, ופיחוּת ההלכה היהודית וזלזול בה. מה הפלא שלביא מצהירה קבל עם ועדה, מעל בימת העיתון הנכבד, שאין לה כל מטרה להשפיע בלימוד על קיום ההלכה?
יתר על כן, עם כל ההערכה לרבנית מלכה פיוטובסקי, שהיא חלוצה בהקמת בתי מדרש לנשים, ודגם לפמיניזם דתי, שלביא כל כך ששה לאמץ, סמיכה לרבנות עדיין אין לרבנית, ולכן היא לא יכולה להיות מקור לפסיקה הלכתית.
ואחרון אחרון, כיסוי הראש לנשים מעוגן בהלכה, ואין לי ספק שגם הרב הירש והרב משאש סמכו ידיהם על כך. נכון שבגרמניה נשים דתיות נהגו ללכת בגילוי שיער. ייתכן שזו הייתה גזירת שעה בלבד בעקבות ההתבוללות החזקה, כשהיה מדובר בגזירה שהציבור לא יכול היה לעמוד בה.
מודל להתמודדות
דומה כי הנערה שליו שבת, שנפצעה אנושות כתינוקת בפיגוע, כמעט נולדה לתוך התמודדות מתמדת עם מצבה הרפואי והשלכותיו הנפשיות והחברתיות. אין ספק שהיא עושה זאת בנחישות, באמונה ובגבורה מעוררת הערצה, תוך שהיא זוכה לגיבוי ולתמיכה ממשפחתה המסורה.
נראה כי הפציעה לא הצליחה לטשטש את יופייה הטבעי, כמו גם את חוכמתה ותובנותיה, ואף מבליטה את מידת הערכת הטוב הקיימת בה ואת בגרותה הנפשית. כל אלה, ביחד עם קבלתה העצמית, הדימוי החיובי שלה והחשיבה האופטימית, בהחלט יכולים לשמש מודל לא רק לאנשים מוגבלים, המתמודדים עם נכוּת, אלא להתמודדות בכלל.

תאריך:  16/04/2014   |   עודכן:  16/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שמם של רבבות ישראלים הוא כשמו של החג הבא עלינו לטובה - אם כשם פרטי ואם כשם-משפחה, ללא הבדל מוצא או עדה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: די למיחזור מעללי שרה    הגם שר הרווחה במועדון שוכרי היחצ"נים?    ועל דת הלימוד שמעתם?    ולקינוח מודל להתמודדות
אורי שרגיל
האישה – המלכה הדס – לקחה את ההגה בידיים. רק היא, עם ההגה שלנו בידיים, תוכל להסביר למולך השרוע על כסאו או מיטתו כי היהודים כאן לנצח ונצח ישראל לא ישקר
משה גולדבלט
עוזי בנזימן מנסה להגן על נחום ברנע ובפועל מחשיד אותו במתן שוחד    העסקה, לגרסת בנזימן, היא זו: ברנע יקבל ראשון מראש הממשלה אולמרט ידיעות בלעדיות נחשקות ובתמורה יספק לו חומת הגנה בתקשורת מפני כל מאשימיו ויתקוף את יריביו
יצחק מאיר
לפתע זה נגמר    ערב החג על נחליו ופלגיו הקסומים נשפך לתוך ערוצו המלכותי של החג עצמו, וזהו, אין    אבל כל היזע וכל העמל שהיו, הופכים פתע למתיקות שלא מעלמא הדין כנגד כל המרורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il