X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
מכתב לקוראים של עורכי העיתון מקור ראשון המתפרסם (24.4.14) בעמוד הראשי
▪  ▪  ▪

קוראים יקרים,
איננו אוהבים לכתוב מאמרים מהסוג הזה, ולהפוך את עצמנו לכמעט כותרת ראשית, אבל אין ברירה. לעיתון שאתם מחזיקים ביד נשקפת סכנת סגירה מידית ולא בגלל חוסר ביקוש צרכני, אולי בגלל עודף ביקוש. ככל שנמשכת הסחבת בעניין עתידו נעשה יותר ויותר קשה להתעלם מן החשש ששיקולים פסולים עלולים לחרוץ את גורלו.
וזו השתלשלות העניינים בקצרה: לפני כחודשיים הודיע הבעלים של 'מקור ראשון' כי משבר כספי מונע ממנו להמשיך להחזיק בעיתון. "מקור ראשון' הוכנס להקפאת הליכים והועמד למכירה. לשמחתנו ולגאוותנו, נמצאו לו קופצים לא מעטים, ובהם גורמים בולטים בעולם התקשורת. הם העריכו שנשקף לו עתיד ורוד.
נאמן בית המשפט, רואה החשבון חן ברדיצ'ב, פעל באופן מהיר ביותר כדי לזרז את ההליך. בתוך שבועיים הוא קיבל את אישור בית המשפט למכור את העיתון לקבוצה שהציעה את ההצעה הטובה ביותר, קבוצת 'ישראל היום' בבעלותו של שלדון אדלסון. הקבוצה התחייבה לשמור על עצמאותו המערכתית ועל אופיו הייחודי של העיתון, ויש לנו סיבות טובות לבטוח בהתחייבות זו. קיווינו אפוא שהליך האישור השגרתי של העסקה אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דייוויד גילה, יהיה זריז אף הוא. זאת לנוכח מצוקת העובדים, אשר רבים מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום. שאר העובדים קיבלו משכורת חלקית בלבד.
לצערנו, טיפול הממונה אורך זמן רב, והוא לא מחליט לא לכאן ולא לכאן. לפי דרישתו, סיפקו לו כל הגורמים הנוגעים בדבר תשובות מקיפות לשאלות שהציג, ואף על-פי כן ההחלטה מתמהמהת כבר שבועות, וצינור החמצן הזמני של העיתון הולך ומתקצר. ייתכן שמדובר בהחלטה מורכבת, אבל לא עד כדי כך מורכבת. לדעתנו, פרופסור גילה היה אמור כבר לקבל אותה. אנחנו חוששים שההחלטה מתעכבת עקב לחצים של גורמים פוליטיים ומסחריים המפעילים לחצים על הממונה שלא לאשר את העסקה.
אמש הודיע הנאמן ברדיצ'ב לבית המשפט כי החל מהשבוע הבא ייבצר ממנו להמשיך להוציא לאור את העיתון, והוא נערך לסגור אותו ולפטר את כל העובדים. פירוש הדבר הוא ש'מקור ראשון' לא יופיע, ועל עתידו ירחף סימן שאלה גדול. אי-אפשר לקבל את העובדה שעיתון חיוני מאוד בישראל יחדל מלהופיע בגלל ביורוקרטיה במקרה הטוב, ובגלל פוליטיקה במקרה הרע.
כן, אין מנוס גם מהעלאת העניין הפוליטי: אנחנו זוכרים איזו מהומה גדולה קמה כשנשקפה סכנת סגירה לערוץ 10, ואנחנו מאזינים בכאב לב לדומיה הכללית עכשיו. הפוליטיקאים שותקים, בכירי עולם התקשורת שותקים, ואפילו מועצת העיתונות שותקת. גורמי התקשורת המעטים שבכל זאת התבטאו בסוגיה – בעל פה או בכתב – הביעו תקווה מרומזת שהממונה לא יאשר את העסקה. איבתם ל'ישראל היום' מניעה אותם לפגוע גם ב'מקור ראשון'. אולי הם לא רוצים עיתונות פרו ימנית בכלל.
איננו סבורים שגם הממונה עצמו שותף לתפיסת עולם אנטי דמוקרטית שכזו, אבל ייתכן שהחשש מכוחם והשפעתם של גורמי השמאל בתקשורת גורם לו להסס לאשר את העסקה. אלא שהרגע האחרון כבר הגיע ומעתה דחייה של ההחלטה מקרבת את הקץ של 'מקור ראשון'. אנחנו אומרים לממונה ברגע האחרון ממש: אזור אומץ ואשר את העסקה לאלתר. אל תסגור עיתון בישראל.

תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבריאל גרסיה מרקס
מכתב פרידה מאת גרסיה גבריאל מרקס    שמור את אהוביך קרוב, תלחש באזנם עד כמה אתה זקוק להם, תאהב ותתייחס טוב אליהם, תקדיש זמן להגיד להם "אני מצטער", "סליחה", "בבקשה", "תודה", וכל אותן מילות האהבה שאתה מכיר
יואב יצחק
משרד האנרגיה והמים
הדרך הקרה לחסוך בחשבון החשמל: כעת כולם יכולים להחליף את המזגן הישן והבזבזני במזגן חדש וחסכוני
עו"ד נעמי אסיא
מה רע בשימוש תוכנה מועתקת או ללא רישיון? מה בדבר הורדת תוכנה מהאינטרנט? מה אם התוכנה מותקנת על יותר תחנות מהמותר ברישיון? אם עובדים התקינו תוכנות פיראטיות, מי נושא באחריות?
הרבנות הראשית לישראל
נמסרה בערב יום העצמאות הס"ה למדינת ישראל [ה' באייר תשע"ג, 15.04.2013]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il