X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום הזיכרון לשואה בעיני הארץ: אפרטהייד מקארתיזם הנאכבה מה כתבו העורכים ו"הוגי הדעות" של הארץ לרגל אירועי וטקסי ימי הזיכרון לשואה ולגבורה
▪  ▪  ▪
נרטיב פלשתיני [צילום: פלאש 90]

שלושה מאמרי מערכת ורשימות דעה של חבורת "הוגי דעות" קיצוניים שכותבים בהארץ חושפים את מדיניות העריכה המופקרת והפוסט ציונית של העיתון. במאמרים ישנם ביטויי לעג ציני, ביקורות ו"רעיונות" מאוסים, והגיגים שמבזים את זיכרון השואה, תוך התעלמות מהתכנים ההיסטוריים והטרגים של השואה וקורבונותיה.
בימי זכרון אלה בשנת 2014, לעורכי הארץ היו נושאים חשובים יותר מהשואה כדי לטפל ולכתוב עליהם. במקום לעסוק בשואה הארץ עוסק בפלשתינים ובכיבוש.
מאמר המערכת (22.4) עוסק במקארתי. בערב יום השואה.
מאמר המערכת (28.4) עוסק באפרטהייד. יום זכרון השואה.
מאמר המערכת (29.4) עוסק בנאכבה הפלשתינית. יום לאחר יום השואה.
"מקארתי ברשות המיסים". המאמר עוסק בניצול לרעה של מס הכנסה לרדיפת פלשתינים. זהו מקארתיזם שמתכוון להציגם כבוגדים. הכוונה של ממשלת נתניהו לרסק את ארגוני זכויות האדם המתנגדים לכיבוש.
"אפרטהייד תכנוני". המאמר עוסק במדיניות האפליה של הפלשתינים בתכנון האזורי שמוביל לנישולם לטובת המתנחלים.
"להכיר בנאכבה". המאמר קובע שממשלת ישראל חובת להפוך את ההיסטוריה של הפלשתינים (הנאכבה = האסון) לחלק בלתי ניפרד מתוכנית הלימודים בישראל, ולמסד תוכנית של סיורים בחורבות הכפרים שנהרסו. לזכור את השואה אין צורך. "לחגוג" את הנאכבה זו חובה.
כצאן לכיבוש
בנוסף לשלושת מאמרי המערכת, בתאריכים המוזכרים, פורסמו גם חמישה מאמרים של עיתונאי הבית של העיתון, ספוגים בדעות ביקורתיות וחריגות נגד טקסי זכרון השואה. מאמרים "ברוח" מאמרי המערכת המופקרים.
"זכרון השואה ונזקיו" מאת רוגל אלפר הכותב מצדד בהשכחת זכרון השואה ולא הזכרתה ושימורה! הוא מסתמך על דעתו התמוהה של פרופי אלקנה, שאמר שיש "להפסיק לקבוע את השואה כציר מרכזי בהוויתנו". הכותב מתנגד גם "למצעד החיים" ולשימוש בזכרון השואה לשימוש פוליטי.
"כצאן לטבח, כצאן לכיבוש", מאת גדעון לוי הכותב משווה את השואה למה שישראל עושה לפלשתינים, על-רקע הכיבוש. לדעתו מדינת ישראל שוטפת את מוחותיהם של אזרחיה בנושא זכרון השואה להצדקת המשך הכיבוש. לדעתו, "47 שנות הכיבוש עברו על הכובש ישראלי בנעימים".
מאמר נוסף שכתב גדעון לוי (16.2.14) בכותרת "להשמיד את מדינת ישראל" לדעתו איומי ההשמדה של ישראל, בהם משתמש נתניהו, הם המצאה שמשרתת את מטרותיו הפוליטיות. גם זכר השואה מנוצל היטב למטרה זו. זו כותרת מקוממת ומבזה של עיתונאי מופקר שהפך לתועמלן הסברה של אויבינו היושב בתוכינו וכותב נגדינו.
"איפה אתם ביום השואה" מאת אורי משגב - מאמר של לעג ושנאה חולנית כלפי זכר השואה והעיסוק בה. משגב הוא ציניקאי מתנשא ומיואש מעצמו וממדינתו ומכל סביבתו. דעתו ההזויה והקיצונית: "יום הזיכרון הפך לחג השואה"! "השואה זו המימונה של האשכנזים"! "יום השואה נהפך לפסטיבל"! פסטיבל שהממשל, הצבא החינוך והתקשורת מרשתים אותו. הוא מתנגד ל"מצעד החיים" ולמסעות הנוער לפולין.
"ואיה הדממה" מאת יצחק לאור - יצחק לאור הוא אנרכיסט סופר ומשורר קיצוני שבז ולועג "לתרבות האבל הישראלית" לדעתו "האבל (יום השואה) נהפך לקשקשת, בניצוח הקהילה הפוליטית ושדריה. טיפוח האבל זו אמצעי שליטה יעיל באזרחים". הוא לועג למשלחות שמגיעות לפולין לאנדרטה בוורשה שלדעתו האנרכיסטית מדובר "בשילוב של כיף ואבל". הוא מאשים את הטלוויזיה שמשרתת את אבל יום השואה אבל מסתירה את האפרטהייד ומציגה רק את הישראלי כקורבן ולא את הפלשתיני שהוא הקורבן האמיתי. הוא מאשים את המנגנונים של המדינה בצבא, בחינוך, בתקשורת ובאוניברסיטאות שמתגיסים למען זכרון השואה המשתלט על חיינו.
אלה הם דברי הרס, ארס ולעג של "משורר" אנרכיסט שמאלני קיצוני אנטי ציוני, שמקבל במה קבועה ב"עיתון לאנשים חושבים" הארץ.
"קורס הכנה לשואה" מאת קרולינה לנדסמן - לדעתה "משרד החינוך ויד ושם התבלבלו בין השואה לבין יום השואה" היא מבקרת את כוונת משרד החינוך להעמיק ולהרחיב את תודעת זכרון השואה במערכת החינוך. עוד כותרת צינית מבית "היוצר" של הארץ.
הארץ התנתק מהנרטיב הישראלי לטובת הנרטיב הפלשתיני
הארץ התנתק סופית מהנרטיב הציוני והלאומי לטובת הנרטיב הפלשתיני. עיתון שאיבד את האמון בצדקת הדרך של החזון הציוני והיהודי. עיתון שהפך לחריג קיצוני.
שלושה מאמרי המערכת של הארץ ביום הזיכרון לשואה ובשני הימים הסמוכים לו עסקו במקארתיזם! באפרהייד! ובנאכבה הפלשתינית! אף מילה ושום התייחסות לחשיבות זיכרון השואה!
ואילו חמשה מאמרים של כותבים, השייכים ל"דמויות המופת" של המערכת, שפורסמו באותם שלושת הימים עסקו אומנם בשואה אבל אך ורק עם תכנים של לעג, זילזול, ציניות וביקורת ארסית בלת ניסבלת.
הארץ ממשיך בעקביות לבוז לכל מה שמבטא פטריוטיזם, לכל דבר שמשדר הזדהות עם גאווה לאומית ויהודית.

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום השואה בעיני הארץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה גם מסלף את הנאמר,
אובססיה  |  11/05/14 13:55
2
כתבלבי הארץ הם אוכלי פינכה
עמיש שחם פוץ  |  25/06/14 13:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יורם דורי
מכתב למשה מילדינר, שנפל בסיני במלחמת יום הכיפורים    לקראת 2015 ראוי היה לחשוב על הישגיה האזרחיים של ישראל ותרומתנו הגדולה לרווחת האנושות כולה מלבד אלה הצבאיים
עידן יוסף
בעיצומו של יום העצמאות שודרה ברדיו קול ברמה תוכנית נגד הציונות ונגד יום הזיכרון    התוכנית שודרה בחסות בזק אך בניגוד להסכמתה    בזק: נשקול את המשך הפרסום בתחנה
יוסף עברון
מבט חדש, 28.9.1966    ומי יודע, מה היה עולה בגורלה של המדינה היהודית, אילו מישהו אחר, ולא דוד בן-גוריון, צריך היה להחליט על הקמתה באותו יום שישי של ה-14 במאי 1948?
יוסף עברון
הראיונות שנערכו בעבר עם דוד בן-גוריון עוררו בשעתו הדים רבים במשך חודשים בארץ ובעולם, כולל דברי פולמוס מתמשכים בעיתונות הכתובה שנהנתה אז מרייטינג בלתי מוגבל
אברהם פכטר
ההמנון היה אקטואלי לזמנו, בעת כתיבתו לפני קום המדינה העצמאית בארץ ישראל. לחלום על מה שכבר התגשם, ולהמשיך לחלום עליו, נראה לי גלותי. יש להתאימו לרוח הזמן
רשימות נוספות
דנינו: נעשה מאמץ להימנע מחילול שבת  /  עידן יוסף
כך חוסל 54% פער שכר בין מנחי טקס יום העצמאות   /  לי-אור אברבך
מצעד צה"ל 1959  /  ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון
מאמצי-על למנוע קריסה בל"ג בעומר  /  עידן יוסף
הנחיות מד"א לבטיחות באש  /  זכי הלר
יום העצמאות: "הכל זהב"!  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il