X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאומו של יושב-ראש "יש עתיד" ושר האוצר בכינוס סיכום העשייה השנתית של המפלגה בתל אביב [י"א באיר תשע"ד, 11.05.2014]
▪  ▪  ▪
[צילום: אלעד גוטמן]
המצב לא היה קל כשנכנסנו לתפקיד לפני שנה, והוא לא קל גם עכשיו. במשך שנים התעלמו ממעמד הביניים, ועם כל הנחישות שלנו אי-אפשר לתקן הכל בשנה. לא קל פה, זה לא קל להיות ישראלי, לא קל להיות ממעמד הביניים שלא מרוויח מספיק, זה לא קל כשאתה נכנס לסופר ורואה את המחירים...הישראלים יודעים שגם אם זה לאט מדי, גם אם זה קשה, דברים משתנים

אנחנו צריכים עכשיו גם להחזיר את התהליך המדיני למסלול, וגם בנושא הזה לא נרפה ולא נרים ידיים. בעוד כמה שבועות נדע איזו ממשלה מגבש אבו מאזן ונחליט איך מתניעים מחדש את התהליך...כמו שלא וויתרנו בקלות בשום נושא אחר, אנחנו לא נוותר עד שניפרד מן הפלשתינים. אנחנו בצד הזה, הם בצד השני

יש לנו עוד הרבה מה לעשות, אבל בדיוק בגלל זה בחרנו בנושאים שהכי מטרידים את הציבור הישראלי ביום יום של חייו – במאבק ביוקר המחיה, בהשקעה בחינוך, בהצלת מערכת הבריאות הציבורית, בלקיחת אחריות על הרווחה של אזרחי מדינת ישראל. לכן בחרנו לעמוד בקו החזית ולשנות את סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. כי הכי קל זה לעשות מה שנעשה עד עכשיו, מה שצריך באמת זה לשנות. לכן בחרנו לקחת את התיקים הכי קשים, שהוזנחו הכי הרבה שנים. בשביל זה שלחתם אותנו לכנסת ולממשלה, וזה מה שאנחנו עושים

ערב טוב לכם,
אני רוצה להודות לכל מי שארגן את הכנס הזה, לתמי נשיא, לאטל, לגיל סגל ולגדי מאירי, לכל הצוות שלנו, ובעיקר לכל מי שבא הנה מכל קצוות המדינה כדי ליטול חלק בכנס הזה. אתם מקור הכוח שלנו, אתם המצפן שלנו, ותודה שאתם פה.
אני רואה פה היום לא מעט חברים שניגשו אלי בשנה האחרונה, ואמרו לי, "למה אנחנו לא מסבירים?"
אמרתם לי, "אנחנו עושים את כל הדברים הטובים האלה, אנחנו משנים את המדינה, אבל אנשים לא יודעים את זה. אנשים לא יודעים את כל מה שעשינו. למה אנחנו לא מסבירים?"
ואתם צודקים. לא עשינו עבודה טובה בלהסביר את עצמנו השנה, ואנחנו משפרים את זה, אבל יש עוד אמת: אנשים כן יודעים. הם יודעים שאנחנו עובדים יותר קשה מכולם, הם יודעים שאנחנו נמשיך לעבוד יותר קשה מכולם, הם יודעים שאין ולא יהיו נציגים נאמנים יותר למעמד הביניים.
המצב לא היה קל כשנכנסנו לתפקיד לפני שנה, והוא לא קל גם עכשיו. במשך שנים התעלמו ממעמד הביניים, ועם כל הנחישות שלנו אי-אפשר לתקן הכל בשנה. לא קל פה, זה לא קל להיות ישראלי, לא קל להיות ממעמד הביניים שלא מרוויח מספיק, זה לא קל כשאתה נכנס לסופר ורואה את המחירים.
אבל עמוק בליבם, הישראלים יודעים שגם אם זה לאט מדי, גם אם זה קשה, דברים משתנים.
ראיתם את הסרטון. אנחנו קמים כל בוקר, והולכים לעבוד אצל מעמד הביניים. השוויון בנטל, עבר. שינוי שיטת הממשל, עבר. בסוף השנה הזו כיתות א'-ב' ילמדו עד לשבוע האחרון של חודש יולי. מע"מ אפס על הדירות עבר בממשלה. מיליארד שקל לניצולי השואה עבר בממשלה. הרפורמה בבגרויות בעיצומה, המלחמה נגד יוקר המחיה בעיצומה. את ברית הזוגיות הנחנו על שולחן הכנסת ונלחם עליה עד שהיא תעבור.
אנחנו צריכים עכשיו גם להחזיר את התהליך המדיני למסלול, וגם בנושא הזה לא נרפה ולא נרים ידיים. בעוד כמה שבועות נדע איזו ממשלה מגבש אבו מאזן ונחליט איך מתניעים מחדש את התהליך, אבל רק אנשים לא רציניים מסוגלים לומר שאם בסכסוך שנמשך150 שנה יש עיכוב של שלושה שבועות, אז מיד צריך להכנס להיסטריה ולפרק את הממשלה ויחד איתה את הסיכוי להיפרד מן הפלשתינים. בסוג כזה של משא-ומתן יש אינספור משברים ורגעים שבהם הולכים על הקצה, וצריך לשמור על קור רוח ולהמשיך לעבוד. אנחנו יודעים לעמוד בלחצים, וכמו שלא וויתרנו בקלות בשום נושא אחר, אנחנו לא נוותר עד שניפרד מן הפלשתינים. אנחנו בצד הזה, הם בצד השני.
יש לנו עוד הרבה מה לעשות, אבל בדיוק בגלל זה בחרנו בנושאים שהכי מטרידים את הציבור הישראלי ביום יום של חייו - במאבק ביוקר המחיה, בהשקעה בחינוך, בהצלת מערכת הבריאות הציבורית, בלקיחת אחריות על הרווחה של אזרחי מדינת ישראל. לכן בחרנו לעמוד בקו החזית ולשנות את סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. כי הכי קל זה לעשות מה שנעשה עד עכשיו, מה שצריך באמת זה לשנות. לכן בחרנו לקחת את התיקים הכי קשים, שהוזנחו הכי הרבה שנים. בשביל זה שלחתם אותנו לכנסת ולממשלה, וזה מה שאנחנו עושים.
כשנכנסתי לתפקיד אמרתי שתוך שנה וחצי יהיה פה טוב יותר. אם אתה ניצול שואה, או תלמיד בבית ספר בפריפריה, או זוג צעיר ממעמד הביניים שרוצה לקנות את הדירה הראשונה שלו, מצבך היום קצת טוב יותר ממה שהיה לפני שנה. דברים מתחילים לזוז, ואנשים מתחילים לראות את מה שאתם רואים: שיש סיבה להיות אופטימיים. עדיין קשה מדי לאנשים שעובדים הרבה שעות, משרתים בצבא ובשירות אזרחי ומשלמים לא מעט מיסים. זה כרוך במאבק מתמיד מול כוחות גדולים ואינטרסים חזקים שמנסים לשמר את המצב הישן, אבל מתחילים להרגיש את השינוי.
אנחנו ממשיכים להיות אנחנו, ואנחנו זוכרים תמיד, שאין מישהו אחר: אם אנחנו לא נשנה את המדינה, היא לא תשתנה מעצמה. אבל אם נעבוד יחד, ונעבוד נכון, אין בעיה שלא נוכל לפתור, אין אתגר שלא נוכל לעמוד בו, אין נפילה שלא נוכל לקום ממנה. אנחנו נוריד מחירים למעמד הביניים, אנחנו נשפר את החינוך ונקטין את הכיתות, אנחנו נסייע לילדים אוטיסטים ולחיילים משוחררים ואנחנו נפתור את משבר הדיור שמאיים על דור שלם של ישראלים צעירים.
כי גם את זה למדנו השנה. אם אתה מאמין בדרך שלך, והולך קדימה בלי לפחד, עד הסוף, אז אפשר לשנות סדרי עולם. רבי נחמן צדק, מי שמאמין לא מפחד.
כי מצידי אתם יכולים לקחת את כל מה שנכתב עלינו השנה, כל המאמרים, כל הנאומים, כל ההפגנות, ושימו את זה מול מכתב טכני, כמעט יבש, של שתי שורות ששלחה לנו אישה בשם לאה שטיינר, שאימא שלה, אסתר, היא ניצולת שואה בת 96 שהייתה צריכה לקבל4,000 שקל למכשיר שמיעה. המכתב אמר: "עכשיו בדקתי בחשבון הבנק של אימא וראיתי שהכסף הועבר לחשבונה. תודה. תודה שוב. יישר כוח. לאה שטיינר, בת לאסתר מיכאלי ניצולת שואה".
זה אנחנו. זו המהות שלנו. אנחנו מאמינים שלישראלים מותר לצפות ליותר מהפוליטיקאים שלהם, מותר להם לצפות ליותר מהממשלה שלהם, מותר להם לצפות ליותר מיש עתיד, מפני שיש עתיד מייצגת תקווה, ותקווה היא שטר שצריך לפרוע בכל יום מחדש. תקווה היא לא המטרה, היא המסע עצמו.
היו המון ציפיות מאתנו כשנבחרנו. אם יש דבר שאני לא מתחרט עליו אפילו לרגע, אלו הציפיות האלה. מפני שהן מכריחות אותנו, והן ימשיכו להכריח אותנו, לכוון גבוה. מפני שבגלל הציפיות האלה, המטרה שלנו היא לא הרבעון הקרוב או הסקר הבא, אלא מדינה טובה יותר. תרשו לי להזכיר לכם את החוזה שלנו. אנחנו באנו לשנות את כל מה שהתקלקל פה בשנים האחרונות. אנחנו באנו לשנות את היחסים בין האזרח לשלטון, בין אזרח לאזרח, ובין הקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, ואנחנו נחזיר את הכוח למעמד הביניים הישראלי ולמי שמשרת ועובד ומשלם מיסים וניפרד מן הפלשתינים ונפרק את כל עולם המושגים הישן של ימין ושמאל וניצור פה מדינה אחרת לגמרי.
זה לא לוקח שבועיים, וגם לא חודשיים, טעויות נעשו וטעויות עוד ייעשו, אבל זו התוצאה של ההחלטה הראשונית שלנו, אנחנו לא צועדים ב"שביל ישראל" אחרי אלה שהלכו שם לפנינו, אנחנו אלה שמפלסים את הנתיב שלו. כי השנה האחרונה לימדה אותי עוד משהו. יותר מאי פעם מחיי, אני גאה להיות ישראלי.
אני גאה להיות ישראלי מפני שבכל השנה הזו פגשתי אנשים מופלאים. פגשתי אנשים שמבינים שהממשלה לא יכולה ולא אמורה לפתור את כל בעיותיהם, אלא לעבוד איתם ביחד. פגשתי אנשים שנותנים מעצמם למען אחרים בלי לשאול את עצמם "מה יוצא לי מזה?", פגשתי אנשים שלוקחים אחריות. שמבינים את משמעותה של אחריות. שמסוגלים להרים ראש לפעמים ולהגיד, המדינה הזו הרוויחה את הנאמנות שלנו פעמיים. פעם אחת בשביל מה שכבר נעשָה, בפעם השנייה בשביל מה שעוד נעשֶה.
ואני אגיד לכם את מי עוד פגשתי השנה. פגשתי אתכם. אתם בעלי המניות של יש עתיד, אתם עמוד השדרה שלנו. אנחנו פה היום כדי לדווח לכם על מה שעשינו בשמכם, אבל גם כדי להגיד לכם תודה. כי בתום השנה הזו אני יודע עלינו משהו: אין דבר בעולם שלא נוכל לעשות כל עוד אנחנו יחד.
באנו לשנות, ויחד נמשיך לשנות.
תודה רבה לכם.

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היו המון ציפיות מאתנו כשנבחרנו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא נרפה מלהתניע את התהליך המד
יאיר לפיד מבטיח  |  12/05/14 03:12
2
כגודל הציפיות כך גודל האכזבות.
ואני לא בחרתי בו  |  12/05/14 06:46
3
עולם החרדות מתנהל כמאפיה סינית
חוזר בשאלה  |  12/05/14 09:57
4
המוני הצעירים אשר בחרו באיש
עשו טעות ענקית.  |  12/05/14 18:16
5
האכזבה היא טוטאלית
ישראלי כועס וזועם  |  21/05/14 00:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
אלעזר לוין
55 מיליון שקל בקופתה של החברה הממשלתית-עירונית יועברו לקופת האוצר, ולא ישמשו לרכישת דירות לנזקקים    השר אריאל הורה לפרזות לרכוש דירות, אך חזר בו לאור התנגדות פקידי האוצר
עידן יוסף
מדד עצמאות הכנסת של המשמר החברתי לכנס החורף התשע"ד: הח"כים של הקואליציה מתקשים לקדם חקיקה
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה תדון בשתי הצעות חוק המבקשות להגביל שחרור של אסירים "כבדים" שהוגשו ע"י ח"כים מכמה סיעות    מוצע לאפשר לשופטים להגביל מראש הכללת רוצחים בעסקות שחרור ולא לאפשר חנינה לאסיר שלא שילם את הקנס שנפסק לו
עידן יוסף
ועדת הכספים של הכנסת אישרה את תשלומי הסובסידיה של הרכבת ל-8 השנים הקרובות    המנכ"ל צפריר: "כל יום יש לנו כמה שעות טיפול ביחסי עבודה"    "היינו במצב סטגנציה. מנהלים חששו לפעול. עכשיו הכל נראה אחרת"
איציק וולף
ראש אגף קרינה ורעש במשרד לאיכות הסביבה מסר מידע בנושא לוועדת הפנים של הכנסת    משרד התחבורה: גידול של 10% במספר הטיסות, אך אין בו השפעה על הרעש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il