X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פניה דחופה לנשיא בית המשפט העליון ולשופטים שקיבלו הזמנה להשתתף בכנס מחוזות לשכת עורכי הדין פעילות מתחרה של ראשי המחוזות בלשכה
▪  ▪  ▪
אילת. מה מטרת הכנס? [צילום: איתמר לוין]

לאחרונה תיבת הדוא"ל שלי שופעת הזמנות וסרטונים שמרטתם לפתות אותי להשתתף בכנס השנתי של מחוזות לשכת עורכי הדין. מדובר בכנס שנועד להתחרות בכנס לשכת עורכי הדין המאורגן על-ידי הוועד המרכזי.
הנחת היסוד של מארגניו שרוב עורכי הדין לא ייסעו לאילת פעמיים בתוך זמן קצר והם יבחרו באחד מהכנסים. כנס זה הוא ביטוי לכך שלמול ההנהגה המרכזית של הלשכה קמה הנהגה לעומתית, בראשות יו"ר ועד מחוז תל אביב ושאר ראשי המחוזות, והיא מקיימת פעילות מתחרה בזו המאורגנת על-ידי הנהגת הלשכה ומתנהגת כאילו היא נבחרה במקובץ להנהגת הלשכה.
פילוג זה שמאפיין את התנהלות הלשכה בשנים האחרונות שגרם לשיתוקה והביא להקמת הוועדה הציבורית בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה. למותר לציין כי החגיגה הזאת, שמטרתה לשרת מאבקים פנימיים בלשכה, ממומנת על-ידי ציבור עורכי הדין מדמי החבר-יש תמורה לאגרה!
גילוי נאות - איני מתכוון להשתתף בכנס של הלשכה, לא זה המאורגן על-ידי הוועד המרכזי ולא בכנס המתחרה המאורגן על-ידי המחוזות. מעולם לא הטרחתי את עצמי לכנסי הלשכה, אילת אינה חביבה עלי במיוחד ואני מקפיד להפריד בין חופשה והשתלמות מקצועית.
מכל מקום אפילו העובדה שחגיגות אלו מאורגנות וממומנות על-ידי דמי החבר שלי והן מתנהלות מתקציב שנועד למטרות חשובות יותר, לא הייתה טורדת אותי משלוותי. כבר מזמן התרגלתי לתעלולי עדת העסקנים המתייצבת בשם לשכת עורכי הדין. כך היה ומן הסתם כך יהיה בעתיד עד שיבוא משיח, או שכנסת ישראל תבין סוף-סוף שיש לפרק את הגוף המסואב הזה.
פנייתי מיועדת לשופטים. לא ניתן היה שלא להבחין כי לכנס הוזמנו שופטים נכבדים רבים החל מנשיא בית המשפט העליון, שופטי בית המשפט העליון ושופטים מערכאות נוספות. לשופטים הנכבדים שלוחה פנייתי - אנא בטלו הופעתכם בכנס! הופעה כזו אינה ראויה והיא שמה לקלס דוח וועדה ציבורית בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס. ועדה זו יצאה חוצץ נגד הפעילות המתחרה של ראשי המחוזות בלשכה ובאופן פרטני יותר גם נגד הכנס המתחרה שיזמו וכך כתבה:
"בגדרו של המשבר התפקודי, ותוך חריגה מהסדר הקיים המקובל, נטלו המחוזות לידם סמכויות לקיים מערכת מקבילה ומתחרה של השתלמויות מקצועיות לעורכי הדין במחוזות, ואף בפרישה כלל-ארצית, שאינה קשורה ואינה מתואמת עם המכון להשתלמות; בפעולה זו יש לא רק חריגה מהסדר התקין, אלא גם אובדן האחידות והשוויוניות באמות המידה המקצועיות המופעלות על-ידי המכון להשתלמות עורכי הדין."
"כן מקיימים המחוזות בשנים האחרונות כנסים שנתיים לכלל עורכי הדין בארץ, במקביל ובאופן מתחרה לכנס השנתי הנערך מטעם המוסדות הארציים. אין צריך לומר, כי כפילות זו בניהול השתלמויות מקצועיות ובקיום כנסים שנתיים ארציים לעורכי דין, פוגעת לא רק ברמה המקצועית של האירועים ובחובה לקיים פעילות ריכוזית של המוסד המנהל, אלא יש לה גם השלכות כספיות-תקציביות חמורות. קיום פעילות מקצועית כפולה, המתיימרת לשרת אותה מטרה, מהווה פעילות בזבזנית, וזאת מעבר לפגיעה הקשה בהרמוניה הארגונית הנדרשת וברמה המקצועית " (ע"מ 12-13 לדוח הוועדה).
דברים חמורים ברורים ונוקבים מאוד והם מבהירים מה עמדתה של ועדה ציבורית נכבדה ביחס לכנס מחוזות הלשכה ועד כמה כנס זה מהווה סטייה חמורה ממנהל תקין ומניהול ראוי של כספי ציבור. על-רקע דברים חמורים אלו חובה על השופטים הנכבדים שהוזמנו לכנס לדחות את ההזמנה לבל יהפכו שלא ברצונם שותפים להרס מה שנותר מלשכת עורכי הדין ולאיון מסקנות ועדה ציבורית חשובה.

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  13/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילה פרוקצ'יה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הימנעו מכנס מחוזות לשכת עורכי הדין
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק
משה, עורך-דין  |  12/05/14 18:47
2
כנס מחוזות
אדווין פרידמן  |  16/06/14 17:36
3
התארגנות נגד ראשי וועדי המחוזו
נפתלי גור אריה   |  3/07/14 22:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
מורה בבי"ס רכשה דירה בעזרת משכנתא, ולא עזרה מההורים. האם זה אפשרי? מעשה מטורף - אבל שקול... מסקנה: את השמחות צריך ליזום!
רון בריימן
מי שהביא למצב החמור שבו שמעון פרס חודר לתחומי פעילותו וסמכויותיו של ר"מ הוא נתניהו שמינה את לבני לנהל התהליך בלי שהבינה את הנסיבות ואת המציאות ולא עמד על כבודו ועל סמכויותיו
יוסף דיין
האימהות, שצמחו כולן בערוגות הציונות הדתית (או ליתר דיוק של היהדות הציונית), חשו בחסרונם של ארגונים חוץ-פרלמנטריים "לאומיים באמת" ויזמו את הקמתם. בלי תמיכה של כספי ציבור או של ממשלות זרות, ברור, ולבטח לא של "הקרן החדשה לישראל". הן הצליחו מעל המשוער ועשייתן הברוכה ניכרת גם בשטח וגם בתודעה
שמעון זיו
כאשר החליט השר ישי לפרק את הוועדות המרחביות שלחתי לו מכתב בנדון אבל אפילו תגובה לקונית לא קיבלתי
אברהם פכטר
הצהרת נתניהו כי יוביל יוזמה לחקיקת חוק יסוד הלאום היהודי עוררה סערה פוליטית מהאגף השמאלי, כאשר ציפי לבני הצטרפה גם כן למקהלה. חוק יסוד הלאום היהודי אינו סותר את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית ומוסיף ערך מוסף לכמיהתו של העם היהודי למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il