X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שאין כמו ראובן ריבלין שיידע לבטא את רוחה ואת ערכיה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, את הכמיהה להשבת היעדים היהודיים, הציוניים והערכיים לראש סדר היום הציבורי בישראל, ואת מרכזיותה של ירושלים כבירת ישראל. נראה שבחירתו של ריבלין יכולה לאחד, וגם להשיב את הכבוד האבוד ואת ההדר הראוי לתפקיד שזוהרו הועם על-ידי שלושת הנשיאים שקדמו לו
▪  ▪  ▪
ראובן ריבלין. המועמד הטבעי לתפקיד [צילום: דוברות הכנסת]

כלל לא בטוח שיש צורך במוסד הנשיאות במדינת ישראל. התפקיד נועד מלכתחילה להעניק לעומד בראש המדינה מעמד סמלי, כזה שיסמל את ערכיהן של המדינה והחברה בישראל ואת המשותף לחברה רבת הפנים שבתוכה אנו חיים. הנשיאים הראשונים ענו על צורך זה והביאו כבוד לתפקיד.
למרבה הצער, שלושת הנשיאים האחרונים לא פעלו ברוח זו, וכל אחד מהם בדרכו פגע במוסד הנשיאות והביא להרהורים שמא עדיף לבטלו. מדובר בעזר ויצמן, במשה קצב ובשמעון פרס. הפגיעה לא נבעה מעברם הפוליטי. גם לרוב מבין ששת הנשיאים שלפניהם הייתה זהות פוליטית ברורה. הפגיעה נבעה מהתנהגות בלתי מוסרית שהטילה צל כבד על נושאי המשרה הבכירה במדינה. במקרה של פרס גם מדובר באדם שהעמיק את השסע בחברה הישראלית, כאשר ניצל את המשרה הרמה והפך אותה קרדום לחפור בו לצורך קידום מדיניותו הכושלת והשנויה במחלוקת, בלשון המעטה. העובדה שראש הממשלה נתניהו שגה ואיפשר לו לנהוג כך, מעל ראשו ולעתים גם מאחורי גבו של ראש ממשלה מכהן, הטילה צל כבד על המשכן, שראה כבר מעשים מחפירים ואשר זקוק לתיקון דחוף, אחרי עשרים ואחת שנים ושלושה נשיאים שקעקעו את יוקרתו של התפקיד הסמלי.
שאלת הצורך בתפקיד הנשיא ראויה לדיון ציבורי. דיון כזה אסור היה שיתקיים תוך כדי תהליך הבחירה של הנשיא העשירי. הוא יכול להתקיים בהמשך, אחרי שהנשיא העשירי נבחר, ושנים לפני בחירתו או אי-בחירתו של הנשיא האחד-עשר. הוא גם אינו יכול להתבצע בהקשר של מועמד זה או אחר לתפקיד, אלא במנותק מהם, כלומר בשלב שבו לא ידועים המתמודדים על התפקיד הרם.
זה המקום לברך על בחירתו בסופו של דבר של המועמד הטבעי לתפקיד הנשיא, יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ ראובן-רובי ריבלין, האיש הנכון במקום הנכון. לא ברור מה בדיוק הביא לכך שהוא סיים בטרם עת את כהונתו כיו"ר הכנסת. היום תוקן הדבר, ולמשכן הנשיא הגיע המועמד הטבעי לתפקיד נשיא המדינה. נראה שאין כמו ראובן ריבלין שיידע לבטא את רוחה ואת ערכיה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, את הכמיהה להשבת היעדים היהודיים, הציוניים והערכיים לראש סדר היום הציבורי בישראל, ואת מרכזיותה של ירושלים כבירת ישראל. נראה שבחירתו של ריבלין יכולה לאחד, וגם להשיב את הכבוד האבוד ואת ההדר הראוי לתפקיד שזוהרו הועם על-ידי שלושת הנשיאים שקדמו לו ועל-ידי תהליך בחירה פגום, בלשון המעטה.
חשוב מאוד ודחוף מאוד שראש הממשלה נתניהו יחדל מן ההתנגדות התמוהה למועמד הטבעי ומעתה והלאה ישתף פעולה עם מי שכנסת ישראל בחרה לתפקיד הרם. אם ראש הממשלה הצליח במשך שנים לבלוע צפרדעים ולשתף פעולה עם נשיא חתרן, שחדר לתחומי הפעילות המוגדרים של ראש הממשלה ואשר פעל לא פעם בניגוד למדיניות הממשלה, קל וחומר שלא צריכה להיות מניעה כיום, כאשר הנשיא וראש הממשלה הם בעלי שורשים אידיאולוגיים משותפים.
התקשורת הישראלית צפויה להתמסר שוב - כהרגלה - לשמעון פרס, ולערוך פסטיבל פרידה מהנשיא השנוי במחלוקת, שסיים זה עתה את תפקידו. מעולם לא כיהן בישראל נשיא שייצג והעמיק את השסע בציבור הישראלי, שערער את היחסים התקינים בין נשיא לראש ממשלה, ושניהל מדיניות חוץ פרטית, המשך למדיניותו הכושלת מזה עשרים שנה. אין מקום לפסטיבל או לגעגועים.
ארי שביט, בכיר הכותבים בביטאון השמאל הקיצוני, הגדיר (05.06.14) את מועמדותו של ריבלין כ"מתכון לאסון", והזהיר: "אסור להעביר את כס הריבונות הישראלית לשליטתם של אלה המקעקעים את הריבונות הישראלית". לו היה נוטל קורה מבין עיניו היה מבחין שדווקא הנשיאות התשיעית, זו של פרס, הביאה לקעקוע הריבונות הישראלית, ולהמשך צעידתו של הכובש הערבי, מכחיש השואה מרמאללה, מחיל אל חיל.
שמעון פרס חתר באופן בלתי נלאה, לרבות בשבע שנות נשיאותו, לקידום השלום החזירי והגזעני, על-אף מדיניותה האחראית יותר וההרפתקנית פחות של הממשלה הנבחרת. בחירתו של ראובן ריבלין עשויה להביא תקווה מחודשת למי שרוצים מדינה יהודית, דמוקרטית, ציונית ומוסרית.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  15/06/2014   |   עודכן:  15/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיש הנכון במקום הנכון
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם אפילו אני חותם על כל
שלמה המגיב  |  15/06/14 10:43
2
ראוי ראוי
א-דפנה  |  15/06/14 12:22
 
- פרס זוכה להערכה בינלאומית משום
א. מהמרכז  |  15/06/14 12:42
 
- יש בדבריך הסתה כנגד הנשיא
הניה  |  15/06/14 18:55
 
- אין כאן הסתה אלא תיאור עובדות
מוטי מ.   |  15/06/14 19:29
 
- די להתחזות! ל"ת
די להתחזות!  |  15/06/14 23:10
 
- פרס גורם לי להתגעגע לקצב
שלמה המגיב  |  16/06/14 00:19
3
גם השלדים בארון של פרס-- יתגלו
כדור שלג מתגלגל  |  15/06/14 13:43
4
ישנו איזה שהוא חשש שמוסד
הנשיאות בתקופת  |  15/06/14 19:11
5
בתקווה שריבלין יוכיח את ההצדקה ל"ת
לבחירתו  |  15/06/14 20:08
6
נכון מאד!!! ל"ת
וינטר הניה  |  15/06/14 21:37
 
- "נכון מאוד", מה הכוונה הניה?
ויקטור עיני  |  18/06/14 07:09
7
רס לא היה נשיא רק חתרן בלתי נל ל"ת
גלית חדרה   |  16/06/14 00:09
 
- פרס ממשיך כך עד הסוף
בתיה  |  27/06/14 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הרצח בישרש: הכתובת צעקה על הקיר    השופטת המתמודדת    זמן שווה כסף - לתשומת לב אלקטרה    קידום מעמד האישה סיבה למסיבה?    רות, בניגוד למסתננים, התגיירה כדת וכדין    ולקינוח פסוקו
עו"ד יוסי דר
כל שרצה שטרית הוא לשפר עכשיו את סיכוייו במרוץ שיתקיים לנשיאות בעוד שבע שנים    אלא שבדיוק עכשיו החליטה השלד של פואד לעשות מעשה
אברהם פכטר
נשיא עשירי מייצג את הגוש הימני    ריבלין גבר על שטרית, שהפתיע כנציג גוש השמאל והערבים והגוש הדתי, שרצה להתנקם בביבי ובליכוד בסיבוב הראשון    בסיבוב השני – ש"ס + יחימוביץ' ונאמניה נתנו נצחון לרובי    כישלון מנהיגותי מהדהד – לנתניהו
איתמר לוין
המונדיאל הוא אחד האירועים המושחתים ביותר בעולם - הן מבחינת פיפ"א והן מבחינת ברזיל    ובינתיים אצלנו: הריקבון בשלטון המקומי נמשך, ומנהלים בבנק לאומי ודאי ידעו על תרמית הענק בארה"ב    נקודת האור: בחירתו של ראובן ריבלין
עידן יוסף
גורמים שהקשיבו להקלטות של עוזרת הבית בביתו של מאיר שטרית, סיפרו כי היא הטיחה בפניו כי ניסה לנשק אותה ללא הסכמתה    עקבת אחרי, נגעת לי בגב ובירך"
רשימות נוספות
אובמה: ריבלין בעל רקורד נתינה לציבור  /  איציק וולף
טעות בזיהוי: יונית לוי מתבלבלת  /  עידן יוסף
ראובן ריבלין - הנשיא הצמחוני הראשון  /  עופר וולפסון
לכל מכסה יש פח  /  אביתר בן-צדף
מדינה מושחתת  /  דודי אילת
פושעי בית הנבחרים בישראל  /  נסים גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il