X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלה החובה על ראשי עיריות לשנות את דפוסי התנהגותם לפחות בכל הקשור להכנסות מתורמים למפעלים שהם עומדים בראשם
▪  ▪  ▪
בעקבות הולילנד [צילום: פלאש 90]

השופט דוד רוזן לא רק שלח לכלא את יו"ר יד שרה שמילא גם תפקיד בכיר בעיריית ירושלים ובוועדה המקומית שלה אלא שלף גם אצבע מזהירה לכל בכירי העיריות, אנא, בדקו היטב, מה אתם מקבלים ממי אתם מקבלים, כאשר שאלת הוכחת התמורה היא שאלה משנית, או אפילו איננה נדרשת.
השורה התחתונה של משפט הולילנד היא קשה מאוד לשורה של אנשים בכירים, העונש הקשה ביותר לעיכול הוא עונשו של אורי לופוליאנסקי, אשר על-פי פסיקת בית המשפט הוא כבד מאוד מחד-גיסא, ואידך לופוליאנסקי. לא לקח אגורה לכיסו, ומפעלו - מפעל קודש.
לא נבדק כלל אם נתן תמורה כלשהי, הוא היה בנקודת מפתח בקבלת החלטות בעניין תכנון ובניה, כאשר במקביל עמותה היקרה לליבו (ויקרה ללב כל אדם בישראל) קיבלה הרבה כסף מהיזם פרויקט בנייה מהגדולים בעיר, ומי ששילם את המתת מרח במקביל באמצעות עד המדינה גורמים רבים נוספים (הכול נמצא בערעור ותלוי בתוצאתו).
החלטה זו של בית המשפט המחוזי בת"א אפילו אם תבוטל או תשונה על-ידי בית המשפט העליון, אמורה להיות תמרור אדום לכל בכירי העיריות, ראשי עיריות, סגנים, יו"ר וסגנים של ועדות מקומיות וכיו"ב.
ומדוע? בואו נעזוב לרגע את החוק שאומר שבעבירת שוחד, אין חובה שתהיה תמורה, די במתת, וייתכן שניתן לסבור שבהיבט המקבל לא היו אלה כספי שוחד, אך ודאי הייתה קבלת כספים במצב של ניגוד עניינים קיצוני, ואני מניח, שהוגש כתב אישום גם על עבירת הפרת אימונים, ואז מה יקרה בעליון? עבירת השוחד תימחק, 6 השנים יוחלפו בשירות למען הציבור של 6 חודשים, ההרשאה על הפרת אימונים תישאר על-כנה, אך החברה תמשיך ותטען שקבלת כספים כזו היא פלילית.
ובמקרים הבאים, יבוא שופט אחר, שיגרד קצת את הקליפה, וכן יחפש תמורה, ומישהו חושב שהתמורה לא תימצא? היא תימצא ב 99% מהמקרים, ולגמרי בלי מאמץ. אין מצב שגביר תורם למפעלים של בבכיר המחליט בענייניו של הגביר, ואיננו נותן לו הקלות, מי שמאמין שההסתברות של כזה דבר גדולה מאחוז או אפילו חצי אחוז משטה בעצמו.
אין ראש עירייה עוזר לתורם? נניח שהתורם הוא בנק, לבנק יש סניפים, סניף הוא עסק, וזקוק לרישיון עסק, לבנק יש שלטים ונדרש לרישיונות שילוט, לבנק יש שירותים, מחובר למים, לפעמים יש פיצוץ וחשובה העדיפות של הטיפול על-ידי העירייה, בנקים בונים בעיריות וזקוקים להיתרים, המפקחים על הבנייה ביישובים מפקחים גם על הבנייה בבנקים, ואם אין מדובר בבנק אז מדובר ברשת שיווק, או מדובר חברת תקשורת או בכל גוף מסחרי אחר.
על ראשי העיריות הרוצים לסיים קדנציה בבית ולא בשיכון צר על חשבון המדינה, וחליפה כתומה, להבין שההחלטה של רוזן מתבקשת, גם אם בית המשפט העליון יקצץ לה קצת את השפיצים.
עליהם להבין שעל רובם חלה החובה לשנות את דפוסי התנהגותם לפחות בכל הקשור להכנסות מתורמים למפעלים שהם עומדים בראשם, במישרין או בעקיפין, שעליהם לכסת"ח עצמם טוב טוב לפי המצב החוקי העדכני בכל פעם שבעל אינטרסים מזרים כסף לפעל החשוב להם, ועליהם לתת לצבור את כל הכלים על-מנת להבחין את ההבחנה הדקה בין הפרת אמונים/שוחד לבין מעשה מצווה.
הכלי הראשון במעלה הוא כלי השקיפות, שקיפות איננה מטהרת שרצים בגודל של פיל, אך שרצים קטנים היא מטהרת, השקפות של יד שרה-הולילנד לא היה בה די (הוצאת חשבונית) על העיריות מיוזמתן לפרסם את רשימת תרומות, הסכומים, התאריכים, התורמים המקוריים (מקורות הכסף), התורמים בפועל (מי שמעביר בפועל את הסכומים) והמפעלים הנתרמים על הפרסום להיות בשיטה קבועה באתרי האינטרנט, ואז כל אזרח הרואה העדפה כלשהי של תורם, סוגר בפועל תשתית ברורה ומובהקת לחקירת אשמת שוחד, אפילו מעבר לתנאים הנדרשים בחוק, מעבר לתנאים הנדרשים בפסיקה.
וכל עוד לא מפורסמים הנתונים האלה מה אפשר לומר על בכירי העיריות? שיש להם מה להסתיר? אולי, לפחות בחלק מהמקרים ודאי שיש מה להסתיר.
במקביל על העיריות לדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה להוציא הנחיות ברורות לגבי המשך קבלת תרומות, עליהם למוצא דרך יחד עם היועץ המשפטי לממשלה להלבין פעולות לופוליאנסקי LIKE כי בהעדר הלבנה כזו, יש לנו לטעמי הרבה בכירי עיריות עבריינים פליליים.

תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדרשת שקיפות בקרב בכירי עיריות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הולילנד
אריה אבנרי
מה הם מוקדי השוחד השכיחים במישור הממשלתי ובתחום המוניציפלי? כיצד המערכת המושחתת עובדת? מה הן פרשות השחיתותת הגדולות? והאם ניתן להפסיק את החגיגה? - כתבה אחרונה בסדרה
עמוס אריכא
אני מציע לכל אותם עיתונאי החצר האחורית, המייללים נהי מעורר רחמים על גורלו המר של הגדול בנבלים, ראש ממשלה לשעבר, שיטלטלו את ראשיהם פעם אחת ולתמיד ויתעוררו מחזון ההכנעה המשפילה שלהם לאולמרט ולבני משפחות הנהנתנים עד בחילה
נסים גבאי
במה הואשם והורשע אולמרט? האם מישהו כולל השופט רוזן מצא עובדות שהאיש לקח שקל אחד לכיסו? לא!! האם קיימת מפלגה אחת בישראל שלא ביצעה עבירות פליליות במיליונים, ולא כמו פסה"ד במשפט אולמרט המדבר כאילו הביא אישית למפלגתו 60,000 שקל אסורים?
רן חרמש
צעד סמלי ראשון צריך להיות שינוי שמה של "דרך הולילנד" ל"דרך השחיתות". כך יחלוף במוחו של כל העובר במקום שהמקום נוצר בחטא, בהליכים שמן הראוי לסכלם
אפרים הלפרין
בשלב הטיעונים לעונש אומר השופט רוזן לצ'רני: "זה מה שאני חושב שהיה. נתגלה פה עולם מסואב מלמעלה עד למטה, ולא נגעו בכולם. דכנר הכיר את העולם הזה ואמר לך שזאת הדרך, וכאן הייתה הטעות שלך. אתה רצית לבנות את הפרויקט, ולא הכסף עניין אותך. בדרך שלו הגעתם לאן שהגעתם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il