X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בואו נעמוד כולנו כ"צוק איתן", לא לשם קידוש המוות, אלא לשם הבטחת החיים היקרים מפני כוחות של רוע שמבקשים להרוג יהודים רק מפני שהתיישבו בארץ ישראל. בואו לא ניתן שיבלבלו אותנו שמערכה בעזה תחזק את חמאס ותסכן את תהליך השלום
▪  ▪  ▪
לפיד. הטוקבקיסט האמיתי [צילום: יוסי זמיר]

מול דרישתם של שרים כמו נפתלי בנט ואביגדור ליברמן לשבור את חמאס (או לכל הפחות לגבות ממנו מחיר חסר תקדים), נעמדו פוליטיקאים ועיתונאים, יאיר לפיד וגאולה אבן כמייצגים בולטים, שהעמידו שיח חתרני שעל פיו "שרי ממשלה מסוימים חושבים ומתבטאים כמו טוקבקיסטים". מדובר בטריק ידוע, חלק מהארסנל הרטורי של כל פוליטיקאי: כשעמדה כלשהי של עמית אינה נראית להם, חבל לבזבז זמן על התמודדות ראויה ומושכלת עמה אם אפשר פשוט להנמיך אותה לרמת טוקבק. מבחינה זו, בבואם להזנות את התפיסה המדינית-ביטחונית של יריביהם האידיאולוגיים, דווקא נציגי מחנה לפיד-אבן מיצבו את עצמם כטוקבקיסטים, משום שגם התבטאות בנוסח "שרי ממשלה מסוימים חושבים ומתבטאים כמו טוקבקיסטים" היא טוקבקיסטית במהותה. הרי לא זכור שמאחורי סיסמתם זו הם הסבירו לעומק מדוע "להיכנס בחמאס" זו אופציה גרועה שאינה משרתת את ביטחון ישראל ולא טרחו להוכיח מדוע ההכלה וההידברות שהם מציעים היא אופציה טובה יותר. מכאן, שאבן הבוחן לרצינותה של הצעת מדיניות כלשהי אינה טמונה בסגנונה, אלא האם בעקבות ההצעה התקיים דיון סדור ורציני על משמעויותיה והאפקטיביות שלה: האם היא בת ביצוע? איזה מחירים (חיי אדם, הון, רכוש, לגיטימציה בין-לאומי) יידרשו על-מנת להוציאה לפועל? אלו תוצאות תניב ואלו לעולם לא תשיג? מהי התועלת שתצמח מכך לישראל לטווח הקצר ולטווח הארוך? האם יש חלופות טובות ממנה עבור יעדי הממשלה?
אחרי שנים של עימות עם הטרור הפלשתיני, ניכר כי תקופות של שקט שררו רק לאחר הפגנת נחישות ולאחר מבצעים צבאיים אפקטיביים: "חומת מגן", "עופרת יצוקה", "עמוד ענן" (ובהקשר של חיזבאללה - מלחמת לבנון השנייה). המבצעים לא מוטטו את הטרור הפלשתיני שניזון מציווי דתי להשמדת ישראל, אך הבטיחו רגיעה ביטחונית לתקופה מסוימת. תשאלו את תושבי הדרום אם היו מעדיפים תקופת "הידברות" ארוכה, עקרה ושטופת קסאמים, או מבצע שנמשך שבוע-חודש שבסיומו מתקפל חמאס ללקק את פצעיו ולאיים על ישראל מהבונקר למשך שנתיים-שלוש - תקופה שבמהלכה נהנה אזור עוטף עזה (ו"בַּעד בַּעד עוטף עזה") משגרת חיים בטוחה. עדיפים גם עשרה ימי מעצרים המוניים וחיסול פעילי חמאס ביהודה ושומרון ממחוות שתוצאתן שטח שורץ טרוריסטים הפועלים יום ולילה לחטיפה ורצח של ישראלים, או כפי שמיוחס למדינאי הרומי קיקרו: "התירוץ היחיד למלחמה הוא רצוננו לחיות בשלום".
בחינה מדוקדקת של הדברים, אם כן, עשויה להוביל למסקנה ש"לקרוע את האמ-אימא של החמאס" היא אופציה עם קבלות. לעומת זאת, מאחורי האמירה השטחית באותה מידה של "בחינת התנאים לרגיעה מול חמאס" (בין התנאים, אגב: שחרור מחדש של כל אסירי עסקת שליט) לא עומד דבר שיצדיק אותה. ובכלל, לאחר שנים של קריאות נגד התלהמות, אולי כדאי לאפשר להתלהמות הזדמנות אחת לקחת חלק בתהליך קבלת ההחלטות מול הטרור?! אין הכוונה להתלהמות כמהות או לחמימות מוח כמובילת הדיון, אלא לרגש אנושי שיזכיר לממד השכלי כי איננו יכולים ואיננו מוכנים להמשיך לחיות תחת איום תמידי של טילים, חטיפות ופיצוצים קטלניים, ל"יציאה מהכלים" שתשמש כטריגר לפעולה שבבסיסה חישוב של עלות מול תועלת ושקילת סיכונים. אז בואו נעמוד כולנו כ"צוק איתן", לא לשם קידוש המוות, אלא לשם הבטחת החיים היקרים מפני כוחות של רוע שמבקשים להרוג יהודים רק מפני שהתיישבו בארץ ישראל. בואו לא ניתן שיבלבלו אותנו שמערכה בעזה תחזק את חמאס ותסכן את תהליך השלום (בינינו, מיגור הטרור רק יתרום לשלום). הלוואי שתהיה רגיעה ובעקבותיה שלום אמיתי, אבל אם לא (וכנראה שלא) - בואו לא נירתע מלהגן על ילדינו ועל עצמנו, כי כפי שמיוחס למדינאי רומי אחר, סנקה: "הפחד מהמלחמה גרוע מהמלחמה עצמה".

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  11/07/2014   |   עודכן:  11/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם "להיכנס בחמאס" זו מדיניות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יופי של דברים, רציונליים,
שקולים והגיוניים  |  12/07/14 07:59
2
רק להזכיר שגאולה אבן הינה
רעיתו של שר   |  12/07/14 08:13
 
- ואל תשכחו שהיא שמאלנית קיצונית
אשקלוני  |  12/07/14 10:16
3
הונאה
מגיב ותיק  |  12/07/14 10:36
4
מה גאולה אבן לפתע הפכה
צורי  |  12/07/14 10:37
5
שחכת לציין שהזמן לטובתנו
אייל, תל אביב-יפו  |  12/07/14 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עמוס אריכא
כוהני השלום כמובן לא המציאו את "הסכסוך" או את "הבעיה". הם רק הציפו את הסכסוך אל פני השטח והוא, כבולען מהגיהנום, ינק ללועו חסר התחתית את כל התקוות הנאיביות שנכרכו במילה אומללה אחת בת ארבע אותיות
מרדכי קידר
ביום שבו שיגרו הפלשתינים מעזה למעלה מ-100 טילים ורקטות אל ערי ישראל, משדרות בדרום עד חדרה בצפון, העבירה ישראל לרצועת עזה 170! משאיות עמוסות אוכל ומצרכים אחרים. היש אבסורד גדול מזה?
עופר וולפסון
ראש הממשלה אומר בתדרוך בקריה כי נסיגה מיהודה ושומרון "תביא אחריה 20 עזות"    מציין כי מבצע "צוק איתן" יימשך עד לשקט מלא בדרום    "נערכים לכל האפשרויות"
צבי גיל
בעיצומו של מבצע "צוק איתן", מתבקש מבוא קצר לרשומה שלי    ישראל נסוגה מעזה לגבול הבינלאומי, וטוב שנסוגה. לכן כל תקיפה מעבר לגבול, נגד כל מטרה במדינת ישראל, לא רק נגד אזרחים אלא גם נגד הצבא, היא פעולת מלחמה, ויש לנהוג בהתאם    לכן צבא ההגנה לישראל צריך להכות בעוצמה בישות הקנאית - הטרוריסטית מעבר לגבול. זאת כדי להניא אותו מתקיפות להבא או למצער להרתיע אותה ככל שיידרש, שכן להביס תנועת טרור שנטועה בתוך אוכלוסייה אזרחית, לא ניתן בדרך צבאית
עידן יוסף
באשדוד - תפילות רק בבתי כנסת ממוגנים    המשרד לשירותי דת יממן מיגוניות לבתי כנסת בקו האש
רשימות נוספות
הבוגדנות של הארץ  /  איתמר לוין
מטחי ירי כבד לעבר אזורים נרחבים  /  איציק וולף
"אתם נגררים לאש ושורפים עצמכם"  /  עידן יוסף
הטור של פריצי  /  אברהם (פריצי) פריד
זעם האל  /  משה חסדאי
מה יותר חמור?  /  אהרון שחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il