X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מן הדין שיובן כי נצחון תודעתי של החמאס הוא בהישג יד, שכן כל מהלך סיום של הלחימה שיותיר בידיו יכולת רקטית יהווה בבחינת תבוסה ישראלית, ויביא כמו מטבע הדברים להאצת תהליך של מיסוד סניף נוסף של "המדינה האיסלאמית" ממש מעבר לדלת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

גורמים ישראלים בכירים אינם חוסכים שבט ביקורתם מגישתה המדינית של ארה"ב במזה"ת וחוזרים וטוענים כי וושינגטון מפגינה בורות בהבנת המציאות האזורית. מכאן משתמעת תובנה כי הקברניטים הישראלים קוראים היטב את המפה המזרח תיכונית.
מבצע "צוק איתן" מהווה סבב נוסף של התכתשות בינינו לבין החמאס במאפיינים דומים בעיקרם, אף כי המערכה הנוכחית חושפת יכולות מרשימות של החמאס ובכלל זה סל הפתעות בלתי נדלה . הרחבת טווח הירי של המערך הרקטי של הארגון אינה עניין של מה בכך, מה גם שזו נצברה למרות עינו הפקוחה של המודיעין, וחרף מה שנראה כמאמצי סיכול של המצרים.
אין חולק על העליונות הטכנולוגית הישראלית המשתקפת הן ביכולות המדהימות של "כיפת ברזל" והן במרחב הפעילות המרשים של חיל האוויר הפועל באופן נרחב ונמרץ ללא הפרעה או איום של ממש . הרושם המתקבל הוא כי מקבלי ההחלטות בישראל מתבשמים בנתונים הסטטיסטיים של הישגי התקיפות הישראליות ובעיקר מתחושת הביטחון הנובעת מיכולותיה של מערכת "כיפת ברזל".
בהקשר זה מטמיעים גורמי הסברה רשמיים ישראלים את הרושם כי החמאס נקלע למצוקה ולתסכול נוכח היירוטים המוצלחים של "כיפת ברזל" ובעיקר ממיעוט הנפגעים והנזק בישראל על-אף ה"בליץ" הרקטי של הארגון ובעיקר האינטנסיביות של השיגורים ארוכי הטווח. יתר על כן, תושבי ישראל מולעטים בתמונות ובסרטונים פירוטכניים על-אודות תקיפות מדויייקות של חה"א, של הרס בתי בכירים ופגיעות אפקטיביות במאות משגרי רקטות.
לפי שעה שואבת ממשלת ישראל עידוד רב מהחוסן הכמעט מלא שמגלים התושבים במרחבים הנתונים למטחי רקטות; עובדה זו, המוכרת גם מסבבי הלחימה הקודמים מול החמאס וחיזבאללה, נשענת על האמון המוחלט של הציבור ביכולות צה"ל להתמודד ולהביס את איום הטרור הרקטי. אולם ראוי שקברניטי המדינה יפנימו את משמעות הפסוק (משלי פרק כ"ז ) "לא לעולם חוסן", ויפה שעה אחת קודם.
מדאיגה מאוד העובדה כי מערכת הביטחון הישראלית טרם הפנימה את המשמעויות הנגזרות ממהלכי הסיום של המבצעים הקודמים מול החמאס - "עופרת יצוקה" ו-"עמוד ענן". חוסר היכולת להביא לסוג של הכרעה מוחשית ותודעתית של גורמי הטרור ברצועה, מחד-גיסא, וניסיון להנחיל לתושבי ישראל את התחושה כי מהלכי צה"ל רשמו הישגים בעלי משמעות אסטרטגית בלחימה באופן שיבטיח תקופת שקט ארוכה כפועל יוצא של שיקום ההרתעה, מאידך-גיסא, יש בהם כדי לשקף גישה תמימה ונעדרת הבנה של "נפש" הצד שכנגד.
עליונות טכנולוגית אינה חזות הכל במזרח התיכון! במציאות הנוכחית הישגי החמאס מול ישראל, בראייתו, הם עצומים, ובתודעה הג'האדיסטית הוא שדרג את מעמדו לאין שיעור. כל ההערכות המודיעיניות בדבר חולשתו חסרת התקדים של הארגון נוכח בידודו, קורסות לנגד עינינו, שכן נרשמת זקיפות קומה בזירה הפלשתינית לנוכח כל שיגור רקטה אל עומק השטח הישראלי.
דומה כי ההערכות הישראליות הן סטריליות מדי, ונעדרות הפנמה של משמעות ההתמודדות מול גורמי טרור ג'האדיסטיים אשר אינם חסים על חיי אזרחים ואף עושים שימוש ציני ומכוון מעצם חשיפתם לתקיפות האוויר הישראליות.
תמוה הדבר שגם כאשר אנו נחשפים למתרחש בימים אלה בזירה העירקית, כאשר צבא עירק החמוש בציוד מודרני מתוחכם ועתיר טכנולוגיה, ניגף בפני הסתערות ארגון "המדינה האיסלאמית" המצוייד בעיקר בנשק אישי, אין אנו מטמיעים את הכורח שבנקיטת מהלכים מכריעים ומעצבי תודעה בלחימה מול החמאס.
"שעון החול" המדיני אינו עומד מלכת ולמדינת ישראל יש עדיין "חלון הזדמנות" להשיג תוצאה שתותיר חותמה על ארגון החמאס לאורך זמן. מן הדין שיובן כי נצחון תודעתי של החמאס הוא בהישג יד, שכן כל מהלך סיום של הלחימה שיותיר בידיו יכולת רקטית יהווה בבחינת תבוסה ישראלית, ויביא כמו מטבע הדברים להאצת תהליך של מיסוד סניף נוסף של "המדינה האיסלאמית" ממש מעבר לדלת. במקביל, מובן כי יש גם "תחתית" לחבית הארסנל ההגנתי של מערכת הביטחון ככל שתתעצם יכולת השיגור של גורמי הטרור מרצועת עזה.
הקולות הנשמעים אצלנו כבר עתה בדבר הצורך לחתירה להפסקת אש, גם אם חד-צדדית, הם מדאיגים ביותר, שלא לאמר בלתי אחראיים. הברירה הניצבת בפני הקברניטים הישראלים היא אפוא, בחירה בין "כניעה" - שתנבע מהפסקת הלחימה על בסיס "הבנות", לבין סוג של הכרעה - שתתבסס על היכולות העדיפות המובנות של צה"ל.
בשולי הדברים, מתקבל הרושם כי גם במערכה זו נחשפת חולשה תמוהה של מערך הלוחמה הפסיכולוגית של צה"ל, לצד העדר יכולת של שידורי תעמולה מתוכננים בשפה הערבית מול תושבי רצועת עזה. העובדה שרוב ניכר של הפלשתינים תושבי הרצועה מסתייגים מעריצות שלטון החמאס היא בבחינת "תחמושת" אסטרטגית עבור מתכנני מבצעי הלוחמה הפסיכולוגית בצידנו, מדוע אין מנצלים מציאות זו?
הערה אחרונה, יש לשקול מהלכי תקיפה לשיתוק כלי התקשורת - רדיו וטלוויזיה - של החמאס והג'האד האיסלאמי, כדי לאפשר השתלטות על הספקטרום התקשורתי ברצועת עזה, באופן שישרת את מטרות המלחמה של ישראל.

תאריך:  12/07/2014   |   עודכן:  12/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיכונים בהפסקת אש ללא הכרעה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
איש חכם
zaz  |  12/07/14 13:34
2
אין סיכון מיידי בהפסקת אש
רפי לאופרט  |  12/07/14 15:49
3
מעימות לעימות החמאס משתפר
דן ה  |  12/07/14 17:02
4
ביבי רץ לארדואן-על הברכיים ביב
ראיס-פוטין-טיל400  |  12/07/14 20:34
5
הפסקת אש חד צדדית-למה????
ראיס-פוטין-טיל400  |  12/07/14 20:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עופר וולפסון
חוסלו שני בכירים בחמאס ובג'יהאד    הלילה הרג חיל האוויר 10 פלשתינים, מתוכם 6 המעורבים בירי הרקטות    שני בכירי חמאס וג'יהאד חוסלו    הושמד מסגד ששימש מתחם לחימה    רקות שוגרו לבאר שבע, ירושלים, חברון וים המלח    מאז תחילת המבצע ירה חמאס קרוב ל-700 רקטות
עופר וולפסון
בפגיעה נפצעו שניים, אחת מהם באורח בינוני    מטחי פאג'ר 5 כבדים לכיוון המרכז: אזעקות נשמעו בתל אביב וסביבתה    36 שעות להחלטה על מהלך קרקעי
עופר וולפסון
משרד הביטחון: "הסוללה השמינית תאפשר לנו להגן על שטחים גדולים בכל רחבי הארץ מהאיום של ירי רקטות מרצועת עזה"
מנשה שאול
תורת המזימה היא תולדה של מאפיין בסיסי בחברה הערבית: התנערות מאחריות והטלת אשמה על הזולת לכל מה שקורה. התנהלות זו משמעותה העדר ביקורת עצמית שהיא כמובן תנאי יסוד לתיקון, לרפורמה ולחדשנות
דורון בקל-איילון
בואו נעמוד כולנו כ"צוק איתן", לא לשם קידוש המוות, אלא לשם הבטחת החיים היקרים מפני כוחות של רוע שמבקשים להרוג יהודים רק מפני שהתיישבו בארץ ישראל. בואו לא ניתן שיבלבלו אותנו שמערכה בעזה תחזק את חמאס ותסכן את תהליך השלום
רשימות נוספות
נתניהו: "זה המחיר של הנסיגה מרצועת עזה"  /  עופר וולפסון
גל שקט יופעל במהלך כל השבת  /  עידן יוסף
הבוגדנות של הארץ  /  איתמר לוין
דרך ללא מוצא  /  עמוס אריכא
לא ליפול במלכודת חמאס  /  מרדכי קידר
תחייתה של רוח מצדה - פולחן המוות  /  צבי גיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il