X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נדמה שהתרבות הרדודה והנילעגת של "האח הגדול" המשודר 24 שעות ביממה, גורמת לערוצי הטלוויזיה להעדיף את הכמות והשידור האין סופי, על איכות וסלקטיביות בבחירת המרואיינים
▪  ▪  ▪
חדשות ערוץ 2. ממלאים מסך בכל מחיר [צילום: צילום מסך]

אם יש גורם משותף ובולט מאוד בהתנהגות התקשורת במבצעים האחרונים בעזה, הוא ששוב ושוב מתעקשים בעיקר בערוצי הטלוויזיה לא ללמוד לקח מהתנהלותם בזמן חרום.
נדמה שהעיקרון המנחה "והמקודש" של כל ערוצי הטלוויזיה המסחרית 2, 10 וערוץ 1 הוא.. למלא מסך בכל מחיר. אני יכול לראות בדימיוני את העורך והמפיק התורן, זועק לצוות התחקירנים והמערכת עליה הוא "מפקד" בכל בוקר וערב, "הביאו לי כמה שיותר מרואיינים ופרשנים למלא את המסך בכל מחיר!"
נדמה שהתרבות הרדודה והנילעגת של "האח הגדול" המשודר 24 שעות ביממה, גורמת לערוצי הטלוויזיה להעדיף את הכמות והשידור האין סופי, על איכות וסלקטיביות בבחירת המרואיינים והפרשנים.
זה מתחיל בפרשנים הצבאיים שמשלמים את המחיר בתלותם ועצלנותם בימי שיגרה, בכך שהם ניזונים כמעט לחלוטין מהודעות דובר צה"ל, עם אפס תחקיר ויוזמה עצמאית, הנאלצים לחזור שוב ושוב על מנטרות ודיקלומים שחוקים בסגנון "הצבא ערוך ומוכן לכל אפשרות כולל כניסה קרקעית", או "לחיל האוויר יש בנק מטרות גדול", ואאו חידשתם לנו המון...
כל מי שקשור או לא קשור לסיכסוך הישראלי פלשתיני, או מלמד "מזרחנות " באקדמיה, או קצין במיל' שמדבר בפאתוס עד כדי גיחוך, מוזמן אחר כבוד להיות אורח באולפן ולברבר בלי סוף. וכדי להוסיף חטא על פשע מוסיפים לנו שידורים ישירים באיכות גרועה, עם שדרנים "מאולתרים", שאין להם מושג בשידור, ומשדרים את השבלונה הכל כך נדושה של "פגשנו אזרח מודאג" או "אזרח שמתעקש להמשיך בחיי השיגרה".. כמו פוסטרים מהלכים של פיקוד העורף. כשמאחוריהם כרגיל האספסוף המתלהם או אותם טיפוסים קבועים בכל מקום המנופפים לשלום מול המצלמה, כדי "להיכנס לפריים" עם הנייד התקוע להם באוזן, העיקר שיראו אותם בטלוויזיה.
וכדי להיות נאמנים לתרבות הפח והתת רמה של "האח הגדול" מזמנים לנו מידי פעם הערוצים "דו קרב והתגוששות" בין ח"כ ערבי או פעיל שמאל, לבין דובר מטעם הממשלה או אחת ממפלגות הימין.
מתי יבינו שם בערוצי הטלוויזיה המסחרית ובערוץ 1 המתיימר להיות "איכותי", מה שדי ברור כבר מזמן לתקשורת העולמית ובעיקר לערוצי הטלוויזיה בעולם?
מי שמעדיף כמות ותוכן שיטחי ורדוד, על תוכן איכותי ומחשבה על מה משדרים בזמן חרום, משלם את המחיר במיאוס, בנטישה, וחוסר אמון מצד הצופים באותם ערוצים, לא רק בחרום אלא גם לטווח הארוך.

הכותב הוא יועץ ומרצה לתקשורת שיווקית ויחסי ציבור.
תאריך:  15/07/2014   |   עודכן:  15/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הזמן האבוד" - תקשורת במצוקה בזמן מלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ציפורה בראבי
עולם החלומות של זהבה גלאון לא מתבלבל מעובדות    האם זוהי אטימות או תמימות? האם זהו סירוב להביט לאמת בעיניים, או שאולי זהבה גלאון הינה מין מלאך שלום המסרב לאלימות מכל סוג, כלומר – כשזה בא מצד ישראל?
ראובן לייב
מבצע "צוק איתן" שוב וזר ומוכיח כי את החמאס לא ניתן לחסל בשדה-קרב, כשם שארגון הטרור לא יצליח לכופף את העורף הישראלי
איתמר לוין
אם ישראל תרסק את חמאס, יעלו במקומו לשלטון ברצועת עזה גורמים קיצוניים עוד יותר שכבר היום פועלים בשטח. לכן, הפסקת אש עם חמאס הוא הברירה הפחות גרועה בין שתי אפשרויות גרועות
יעקב אסתרליס
התמונה היא אותה התמונה שאנו רואים בתדירות די גבוהה עם אותה התוצאה: ארגוני הטרור קובעים את תחילת ה"אקשן" ואת "הפסקת האש" - עד שהם יחליטו שכדאי לבצע עוד סיבוב
שמעון זיו
פרובוקציות מימין ומשמאל כשהבולטות בהן הן של חנין זועבי, מוחמד זחאלקה והיום של גדעון לוי מתקבלת בתגובה תמוהה אם לא טפשית של התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il