X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרושה רשות שידור ציבורית משקפת ללא פוליטיזציה עיתונאית מעוותת
▪  ▪  ▪
רשות השידור. מסירת הנכס הציבורי לשליטת עיתונאים אינטרסנטים [צילום: פלאש 90]

בימים אלה דנה ועדה מיוחדת של הכנסת בהכנת חוק חדש לרשות השידור. מדובר ביוזמה של השרים ארדן ולפיד. משמעות החוק "סגירה ופתיחה", פיטור כל 2000 העובדים, ביטול הפיקוח הציבורי, והשתלטות קבוצת עיתונאים (פוליטיקאים במסווה "מקצועי") על רשות השידור בסיסמה "רפורמה". היוזמה של שני השרים היא שערורייה שאין לה שום הצדקה. אם יש בעיות ארגוניות ומנהלתיות ניתן לפתור אותן ע"י החלפת ההנהלה ללא הרס כללי ופיטורים של כולם. ידוע שלא מזמן הגיעו כל הצדדים המעורבים, האוצר, העובדים, העיתונאים וההנהלה עם תוכנית הבראה מפורטת. מדוע היא בוטלה? אולי מחר "נסגור ונפתח" גם את נמל אשדוד?
"תוכנית ההבראה" האמורה להתבצע, משמעותה המעשית היא מסירת הנכס הציבורי התקשורתי הקיים לשליטה בלעדית של חבורת עיתונאים אינטרסנטים (חלקם מחפשי תעסוקה), ללא בקרה ופיקוח ציבורי, כפי שזה קורה בפועל בשתי הרשתות המסחריות. "הרפורמה" תהפוך את השידור הציבורי לשידור בשליטה של עיתונאים שיעצבו את דעת הקהל על-פי השקפתם, ללא איזונים ופיקוח ציבורי אמיתי.
"מפלגת התקשורת" מתכוונת להשתלט על רשות השידור
על-רקע המשבר האמיתי והמתמשך בו מצויה רשות השידור(משבר ארגוני, כספי וניהולי) ועל-רקע הרפורמה שלא יצאה אל הפועל, ועל סמך ההמלצות של וועדת לנדס, קיימת התארגנות של קבוצת עיתונאים אינטרסנטים להשתלט על רשות השידור הציבורית כביכול בשם "המקצועיות". "מפלגת התקשורת" הלוחמת נגד "הפוליטיזציה" של הרשות ע"י הפוליטיקאים לדעתה שואפת להפוך את הרשות לטובת פוליטיזציה של העיתונאים בעצמם, כפי שזה קורה בערוץ 2, 10. קבוצה קטנה של כ 25 אנשי תקשורת בכירים, פועלת בפועל כמפלגת התקשורת בזירה הפוליטית, ללא שקיפות וללא אחריות. הם רוצים להפוך נכס ציבורי זה לנכס בראנג'אי במסווה "מקצועי" תוך פזילה אל ההטבות והיתרונות כמו בערוצים המסחריים.
הפוליטיקה של חופש הביטוי הסלקטיבי בתקשורת
חלק מהתקשורת הפכה לגוף פוליטי אקטיבי, המשמש חלופה לחלק מהשמאל שנכשל אלקטוראלית, אבל השפעתו התעצמה בתקשורת. התקשורת הפכה למונופול של חבורה קטנה, שחבריה מראיינים איש את רעהו כביכול "בשם" קשת הדעות בעם.
כתוצאה של החלשות הממשל הממסדי, נוצר ואקום אליו חדרה התקשורת המפלגתית, ששמה את הדמוקרטיה ללעג. תקשורת מפלגתית זו הפכה לפוסקת מהו ביטחון ומהו אמון. מי הוא המשיח הפוליטי ואת מי יש להדיח. מהו תקני וראוי ומהו פסול ושלילי. תקשורת זו סבורה שהיא "הרשות הפוסקת" העליונה במדינה. תקשורת מפלגתית תמיד תחת המסווה "המקצועי", חופש הביטוי לכל כשאיפה לא קיים. הסלקטורים של "מפלגת התקשורת" קובעים ומסננים למי תינתן הזכות לחופש הביטוי.
מפלגת התקשורת אינה רוצה ביקורת של הרשות
"תמונה אחת שווה יותר מ 1000 מילים", נאמר בפתגם הידוע. העיתונאים מממשים פתגם זה. הם שולטים גם על המילים וגם על התמונות וכך הם מצליחים להשפיע על דעת הקהל בכוון הרצוי להם.
הביקורת נגד "הדרג הפוליטי" ברשות השידור הוא דחליל הפחדה שמשתמשים בו חלק מהעיתונאים, בעלי האג'נדה הפוליטית, שסבורים שחופש הביטוי זה מונופול רק שלהם. כל זאת כדי למנוע את הזכות והחובה של גוף דמוקרטי וייצוגי לבקר אותם. עיתונאים אלה מצליחים להרתיע ולחסל ציבורית כל איש ציבור המבקר אותם. רוב העיתונאים העוסקים באקטואליה הפוליטית הם פוליטיקאים מוסווים "כמקצוענים".
הרצון לבטל את מוסדות הניהול הציבורי של רשות השידור, ע"י הקמת "הנהלה מקצועית" בראשות שופט בדימוס כקישוט, משמעותה תהיה ניתוק השידור הציבורי מכל חובה לאיזון, לביקורת, לשקיפות ולביטוי אמיתי של מגוון הדעות בציבור.
הכישלון של רשות השידור, שתפקידה לפקח על השידור הציבורי למען מתן ביטוי אמיתי למגוון הדעות, הוא בכך שהוא לא התערב לבחון האם חוק רשות השידור מבוצע.
האם "שיקולים מיקצועיים" בתקשורת נקיים משיקולים פוליטיים?
בכל שיקול מקצועי ברוטו של עיתונאי יש גם שיקול אישי נטו, המושפע בדעותיו והשקפותיו בנושאים אקטואליים ואידיאולוגים. חלק מהעיתונאים יודעים לעשות ההבחנה בין העובדות נטו לבין האישיות נטו. ואולם חלק אחר של העיתונאים שיש להם אג'נדה, לא רק שלא עושים את ההבחנה אלא במודע ובגלוי לא רוצים לעשות ההבחנה ומובילים את האג'נדה הפוליטית שלהם בשם "המקצועיות" כביכול. אלה עיתונאים שהם פוליטיקאים.
ישנם עיתונאים של אג'נדה שמעוותים ומסלפים מידע אמין, באמצעות הטיה של "פרשנות מקצועית" כביכול שתתאים לדעתם הפוליטית. רבות מהתחזיות הוורודות או הכושלות של חלק מהעיתונאים, מופקות בהתאם להטיות האישיות של דעותיהם שלרוב גם נכשלות ולא מתקיימות.
שיקולי עריכה מקצועיים של עיתונאים, בתחומי החדשות והאקטואליה, אינם מבוססים על מדע מדויק ואף לא על בסיס מתמטי. הוא מבוסס אומנם על המידע העובדתי, אבל גם במידה רבה על הפרשנות והטעם האישי שאיננו מנותק מדעה פוליטית. ואולם העיתונאים לא מודים בכך ותמיד כשמבקרים אותם, הם מתגוננים באמירה שכביכול הכול רק "מקצועי נטו". אין דבר כזה.
תקשורת מגויסת - תקשורת מופקרת - תקשורת מאוזנת
בין תקשורת מגויסת בסגנון הבולשביקי, לבין תקשורת מופקרת בסגנון האנרכיסטי, יש מקום וצורך בתקשורת אמינה, הגונה, מקצועית, מאוזנת, משקפת, אך גם פטריוטית בלי להצטדק.
חלק מהעיתונאים שומרים על הגינות ועל איזון, על כללי האתיקה וגם על האינטרסים הביטחוניים והלאומיים. ואולם חלק אחר מצפצף על הכללים ורואה עצמו כרשות עליונה במדינה, מעל למחוקקת ולשופטת. חלק זה של העיתונאים, בעלי אג'נדה פוליטית אקטיבית מנצלים את שליטתם בתקשורת להטיות ו"לפרשנויות" מגמתיות של העובדות.
החל משנות האלפיים, כאשר גברה האכזבה מ"תהליך השלום" ומהכישלון האלקטוראלי של השמאל, התעצמה תופעה חריגה בתקשורת. חלק חשוב בתקשורת הפך לגוף פוליטי אקטיבי במסווה של "מקצועי".

תאריך:  15/07/2014   |   עודכן:  15/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגד תוכנית "סגירה ופתיחה" של רשות השידור
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צודק ישר כוח  ל"ת
אדוה נוה   |  15/07/14 21:33
 
- איןדרך אחרת לייעול+החלפת הנהלה
ע_הראל  |  16/07/14 14:35
 
- לא מזכיר אנשי שמאל אחרים
ע. הראל  |  17/07/14 06:49
 
- חובת האיזוןעל מנהלים=לא מגישים
ע_הראל  |  17/07/14 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מותר לחבר הכנסת זחאלקה להבהיר למוטי יוגב, שבנית בית המקדש מחייבת בראש ובראשינה מציאות של שלום, דור של שלום, אנשי שלום, דור שלא ידע מלחמות
מנחם ברוד
כניסה לרצועת עזה משמעותה הודאה מהדהדת בכישלונה של קונצפציית ההינתקות, ולזה אין ההנהגה המדינית והצבאית בשלה
אפרים הלפרין
השאלה איך לסיים את מבצע צוק איתן נתונה בידי הממשלה, ולה יש הרבה יותר נתונים מאתנו לקבל החלטה מושכלת    מה שאנו יכולים לעשות זה לעזור לממשלה בהארת נקודות ושיקולים אשר אולי לא עלו על שולחנה, או אולי לא קיבלו עדיפות מספקת
רון בריימן
לא ישראל מציבה תנאים, אלא האויב. כל עוד זה המצב, הפסקת אש היא השלמה עם חידוש קרוב של האש, במועד ובתנאים הנוחים לאויב. אסור שיהיה מו"מ על תנאים להפסקת האש
עמוס גלבוע
איני יודע אם תהיה הפסקת אש או לא, אך כבר עכשיו אפשר לדעתי לקבוע כי המערכה נוהלה ע"י השלישיה בתבונה, בשיקול דעת, ובהרמוניה. זה כמובן "משגע" את כל שונאי ביבי ובוגי, והם לבטח יזעקו כי היה כאן כשלון וכיוצא באלה דברי שטנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il