X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מבצע "צוק איתן", הוסיף נקודות רבות לפעולותיו של נתניהו כראש הממשלה איווט ליברמן, פרש מסיעת הליכוד, בשל חילוקי דעות על התגובה ההולמת בעזה, תוך מחשבה שתקיפותו ודרישתו לכיבוש לשם הריסת תשתיות הטרור, תיתן לו את תמיכת רוב הציבור - אבל התאכזב ביבי - התגלה פעם נוספת, כמנהיג שקול, מחושב, רואה את התמונה הכללית, כולל תגובת העולם ופעל לאט אבל בביטחון ובהצלחה לא מבוטלת
▪  ▪  ▪
נתניהו. מכה חזקה [צילום: פלאש 90]

"ליבו של מדינאי צריך להיות תמיד בראשו" (נפוליון בונפרטה). "להכשיר את העתיד, פירושו לבסס את ההווה" (אנטואן דה סנט אכזופרי).
האם ביבי הפתיע לטובה
רבים כבר הספידו את הקרירה הצונחת של נתניהו, במיוחד בשל מעמדו המתערער בליכוד, ואז נוספה הפרישה של איווט מסיעת הליכוד, שנדמה שנתנה מכה חזקה לביבי, תוך קריאת תיגר על מנהיגותו כראש הגוש הימני.
ואז הגיע חמאס.
כמו לאורך ההיסטוריה הקצרה של ישראל מאז 1947, באים שכנינו ופרטנרינו, ומצילים את המצב ובמידה מסוימת ועקיפה גם את עם ישראל.
ב-1947 לא הסכימו הערבים לתוכנית החלוקה, וספגו מכה ניצחת, שעד היום הם מפרשים זאת כ"נכבה" שלהם. כך זה המשיך ב-1956, עבור ל-1967, מלחמת יום הכיפורים, ועד להצעות מרחיקות הלכת של ברק ואחריו אולמרט. אבל המנהיגים המובילים עראפת ואבו-מאזן, סירבו וברחו.
פתיחת האש על-ידי וחמאס מעזה
הרקטות מעזה שיש אומרים שבאים מצד חמאס, בשל תסכול, אובדן מעמד, אובדן השפעה, באים כדי להראות ולהצהיר, אנחנו כאן ויש לנו כוח ואמצעים.
מתברר, שמבצע "עופרת יצוקה" - שלא הגיע עד כדי מימוש מלא והופסק בטרם עת, הביא למצב של היום, לאמור: נתן לחמאס זמן להתארגן, להבריח ולייצר נשק, שאסף במצבורים גדולים, להכין מנהרות ולעצבן את ישראל.
הטוענים שזאת תוצאה של הנסיגה מעזה טועים. ישראל החזיקה בגוש קטיף וסביב לו - 5,000 מתנחלים על טפם ורכושם, כאשר סביבם היה צריך כדי להגן עליהם לפחות כ-20,000 חיילים בסבבים שונים.
בנוסף, היו פיגועים במתנחלים אלה, טילים על אוטובוס שהוביל תלמידים, יריות על הגוש שגרמו לפציעות והרס רכוש. אם היינו נשארים - החמאס היה עולה ממילא.
אלה הטוענים שנוכחותנו בגוש קטיף ובאזור עזה, היו מונעים את עליית החמאס, טועה ומטעה. חמאס עלה, כתוצאה מהתפתחות פנימית ברצועה, בשל השחיתות של נציגי הרשות הפלשתינית, חולשתם והתגברות הקיצוניים.
המצב המשפטי, לפי המשפט הבינלאומי
על-פי כללי המלחמה והמשפט הבינלאומי, צה"ל ששלט בעזה - אחראי על חיי האזרחים, על ביטחונם ורווחתם. פירוש המצב אומר: ישראל כמדינה שכבשה את השטח אחראית על ניהול החיים התקינים של האזרחים, ביטחון אישי, ביטחון כלכלי, ביטחון משפטי, ביטחון הומניטרי.
להיות אחראים על 1.5 מיליון תושבים, באזור הצפוף בעולם, כשעיני כל העולם צופות בך, היא משימה בלתי אפשרית. היכולת להגיב צבאית בתוך עזה, בסיטואציה שאנחנו אחראים בשטח, היא מוגבלת ומבחינה מבצעית כמעט ולא ניתנת לביצוע.
ההחלטה של שרון
ההחלטה של שרון, על נסיגה חד-צדדית עד לגבול הבינלאומי המוכר, נתנה לישראל את האופציות הצבאיות והמבצעיות הרחבות ביותר והטובות ביותר.
אזור חמאס - אזור טרור
עזה הפכה לאזור מקלט לטרור, כאשר חמאס שולט בה ומדכא את רוב האזרחים. התמיכה שהייתה בזמנו, ממצרים, חיזבאללה, אירן - לאט-לאט התמתנה ונחלשה וכיום הם מבודדים ואובדי עצות.
כדי לצאת מהתסכול והאכזבה - הם תוקפים את ישראל כמעשה ייאוש, בבחינת תמות נפשי עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
אילולי הנסיגה המלאה ישראל לא הייתה מקבלת תמיכה בינלאומית ולו חלקית או זמנית, כפי שקיבלה ב"עופרת יצוקה", כפי שקיבלה במלחמת לבנון השנייה, ועכשיו במבצע "צוק איתן". אז נא להבין, להפנים ולהתנהג בהתאם.
ברגע אחרון:
1. מצרים התערבה כמתווך והציעה הפסקת אש. הקבינט הסכים להצעה מתוך נימוק עיקרי שאנו צריכים את מצרים כידידה בתוך המרחב המוסלמי הגואה שבסביבנו.
2. החמאס יצהיר שלא יקבל הנחיות, אך בפועל יקבל אותן, תוך שיצא בהסברה רועשת על ניצחון במבצע, על ירי טילים על ירושלים, דימונה, תל אביב, חיפה ופחד צה"ל להכנס רגלית לרצועה. אז תנו להם לצעוד.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  17/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי - מנהיג, מחושב, מנוסה וכריזמטי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יפה&נכון מאוד עו"ד יקר!ישר כח!
ע_הראל  |  17/07/14 15:03
 
- השמאל מעודד כל נזק לליכוד
חיבוק השמאל  |  18/07/14 18:46
2
הייתי מגייס ראש ממשלה ביבי
YOSS  |  17/07/14 15:06
3
טוקבק ארוך של יחצ"ן הזוי. ל"ת
בבון זה קוף  |  18/07/14 03:19
 
- מה?גם בבונים כמוך בשרות הסמול?
ע_הראל  |  21/07/14 02:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
בעז שפירא
כמה אלפי רוצחים צמאים לדם יהודי המצוידים בפצצות וטילים נחשלים למדי, מצליחים להוריד על הברכיים את ראש מדינת היהודים ויחד עמו בכפיפה אחת תרתי משמע משתופפים ראשי הצבא
אפרים הלפרין
כשם שההתייחסות הביקורתית לציפי לבני היא מגדרית, כן ההתייחסות הביקורתית לליברמן היא גזענית, אולי נתעלם לרגע מהמין, מהצורה החיצונית, מהמבטא ונתייחס למילים?
גורי גרוסמן
על ממשלה ישראל להוריד את השלטר: לפרסם בכל אמצעי התקשורת כי כל רקטה הנוחתת בישראל תפסיק את אספקת החשמל לעזה למשך 5 שעות, שתי רקטות 10 שעות וכן הלאה
איציק וולף
למרות הפסקת האש ההומניטרית ירו מחבלים רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול    סרטון שפרסם דובר צה"ל מתעד את חדירת 13 המחבלים לפנות בוקר באזור כרם שלום    כלי טיס של חיל האוויר הפציץ מן האוויר    חמאס טוען: כל אנשינו שבו בשלום לאחר שהשלימו את משימתם    דובר צה"ל: סיכול הפיגוע הוא הצלחה גדולה, אחרת היינו מתעוררים בבוקר לגלות שיש 13 מחבלים בקיבוץ
אורנה מרקוס בן-צבי
צריך להיות מעשיים, לתרגם את הרציונאל והתובנה, לצעדים אופטיביים. לגרום להם שם בעזה לחיות, חיים אנושיים, עם כבוד,
וחינוך ובתים יפים, חיים שיהיה קשה לוותר עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il