X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
איך ההורים יכולים ליהנות מהעובדה שהילדים קמים מאוחר, ללא הכנת מערכת וכריכים בבוקר, ללא טלפונים מבית-הספר ובכלל ליהנות מעצם העובדה שקיץ והילדים בחופשה
▪  ▪  ▪
מה מרגיע אתכם? [צילום: פלאש 90]

הרבה מאוד כותבים על החופש הגדול. איך להתמודד עם הילדים? איך לעזור להם להכניס מסגרת בחופש הגדול? להעסיק אותם, למנוע מריבות, לאן לנסוע ואיך לחסוך כספים. דבר אחד עוד לא ראיתי שכתבו וזה על ההורים. איך ההורים יכולים ליהנות מהעובדה שהילדים קמים מאוחר, ללא הכנת מערכת וכריכים בבוקר, ללא טלפונים מבית-הספר ובכלל ליהנות מעצם העובדה שקיץ והילדים בחופשה.
לאחרונה עשיתי סקר קצר בקרב ההורים שאני מנחה ומדריכה. שאלתי - "אם אכין מדריך לחופש הגדול, מה הייתם רוצים שיהיה במדריך?" קיבלתי תשובה גורפת מרובם: נמאס לנו מהעצבים והמריבות עם הילדים.
תקופת הקיץ - ים, בריכה, חופש, משפחה, כייף - השאלה מאיפה מגיעים כל-כך הרבה כעסים ורעש בבית? אחת הסיבות העיקריות היא שמדובר בחופש. יש בלבול ענקי בין המילה חופש - חופשה, בילויים, הנאה, אין בית-ספר, שיעורי בית וכדומה, לבין חופש מגבולות, מחויבויות וכללים. אם אתם חושבים, הורים יקרים, שהבלבול הוא רק אצל הילדים - יש לכם טעות ענקית.
חוסר היכולת לעשות הבדל הוא קודם כל אצל ההורים. הרי ההורים הם אלו שקובעים את הגבולות, הם אלו המחליטים על המחויבויות והם אלו אשר אמורים להעביר את האחריות המלאה לילדיהם. ישנו עוד גורם אשר בגללו נוצרות מריבות וכעסים בבית שלכם והוא העייפות שלכם ההורים. הרי לא יכול להיות שבמקום ליהנות עם הילדים בזמן החופשה, תהיו עסוקים בלהגיד להם 10 פעמים כל דבר.
אז אני חוזרת ושואלת, מי אמר שהחופש הגדול הוא "זמן החופש" רק של הילדים? אין צורך לקום בבוקר מוקדם ולהכין כריכים ולארגן את הילדים ליציאה מהבית. הורים בעלי המזל הגדול יותר אף ימשיכו לישון מעבר לשעה 7:00 בבוקר או שיהיו כאלה שיספיקו לשתות כוס קפה.
אין צורך להזכיר לילד ארבע פעמים בכל ערב: לסדר מערכת, לעשות שיעורים, ללמוד למבחן. אין טלפונים מהמורה - הוא הפריע, הוא יצא באמצע השיעור, הוא לא מפסיק לפטפט. אין מחברת קשר. גם ההורים שילדיהם הולכים לקיטנה ועדיין צריכים לקום מוקדם, עדיין ישנן כמה הקלות בדרך.
אז למה הסוללה שלכם במצב אדום? למה אתם חסרי סבלנות, מתעצבנים וצועקים על ילדכם? (אגב, יש עוד מישהו אצלכם בבית שמתפוצץ מהר על כל דבר?)
איך ממלאים את הסוללה?
אחד הדברים החשובים באמת הוא לדעת מה ממלא אתכם. מה מרגיע אתכם. מהו הדבר שגורם לכם להגיד - הלוואי והיה לי עוד קצת מהזמן הזה לעצמי, לשבת ולשתות כוס קפה בניחותא. ללכת לעשות הליכה או כל ספורט שהוא עם חבר/ה, או לבד עם מוזיקה טובה. האם עושה לכם ההורים טוב כשיש מוזיקה שמתנגנת בבית?
למה אתם לא עושים את זה?
אם הייתי מקבלת שקל על כל פעם ששמעתי את התירוצים: "אין לי זמן", או "הלוואי והייתי יכול/ה, או "אשתי תהרוג אותי אם אני אצא בשעות הערב להתאמן וההפך", הייתי עכשיו משתזפת בחוף ים קסום אי-שם ברחבי העולם. אז תבינו כמה פעמים שמעתי את התירוצים האלה. ובכן, לפני שאתם אומרים את אותם המשפטים, קראו את הנוסחה המונחת לפניכם:

באיזה מסלול תעדיפו ללכת, האדום או הירוק?

העייפות היא מובנת. בית, עבודה, ילדים, דאגות, בית, עבודה, ילדים, דאגות ואם יש זמן גם נוסיף זוגיות וחברים. אבל רק אם יש זמן, כי אחרת אולי נוותר גם עליהם?
כמה פעמים חשבתם שהזוגיות נפגעת בגלל עומס היום? הורים אשר מעוניינים להוות דוגמה אישית עבור ילדיהם, עדיף כי לא יסתובבו בבית עצבניים, חסרי סבלנות וצועקים.
הורים הם הסוללה של המשפחה. אם אתם לא תהיו מלאים, קשה לראות כיצד תהיה אווירה רגועה ונעימה בבית שלכם.

הכותבת היא מנהלת מרכז לאימון התנהגותי קוגנטיבי, הדרכה והנחיית הורים
תאריך:  20/07/2014   |   עודכן:  20/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת אגמון-גונן: רק 10% מעורכי הדין יודעים לחקור    השופטת אברהמי: העד לא צריך לצבוע את השאלה בצבעים עליזים
יואב יצחק
שניהם עורכי דין; שניהם הוצגו בתקשורת כמצליחנים; שניהם ביצעו מעשים מפוקפקים באופן שיטתי - עבירות מין, עבירות מס, עבירות מרמה והונאה ועוד; ושניהם רימו את לקוחותיהם וסחטו מהם כספים    ב-News1 חשפנו את שניהם    פישר נעצר לאחר שנתפס "על חם"    זמנו של יוסי כהן קצוב
אלעזר לוין
מייקל זלמנסון עוסק לדבריו 20 שנה ברכישת קרקעות חקלאיות ובמכירתן ברווח    סימני שאלה לגבי עסקה ברחובות    מי היו הבעלים של הקרקע בכפר תבור    "אי-אפשר להפסיד על רכישת קרקע חקלאית"
טובה ספרא
נדרשת סבלנות בלי ציפיות מאחרים. להשתחרר להאמין ביכולת שלנו. היזהרו בסגנון הדיבור, יש נטייה למניפולציה, ומילה מדוברת וכתובה משפיעה מעבר למה שהתכוונו
יהונתן דחוח-הלוי
טרוריסט קנדי חושף את המניעים שלו ראשית להתאסלם ולאחר מכן להצטרף לארגון המזוהה אידיאולוגית עם אל-קאעידה. מסמך היסטורי חשוב אשר מדליק נורות אדומות לגבי מוחשיות הסכנה של פיגועי טרור על אדמת קנדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il