X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי הוותיק אלתר וולנר, מלווה את העיתונות הישראלית במשך שנות דור מאז שנות ה-40 ושימש בשורה של תפקידים בכירים בעיתונות הישראלית ומוסדותיה שמו וסיפור חייו ופעליו לא מוכר לציבור הרחב הינה סיפור חייו
▪  ▪  ▪
כתב בעיתון הצפה [צילום: פלאש 90]

שמו של העורך והעיתונאי הוותיק אלתר ולנר לא מוכר לציבור הרחב. הוא איש צנוע. אבל בחוגי הברנז'ה העיתונאית הישראלית ובמיוחד זו הוותיקה מוכר שמו וידוע. ולנר המתקרב כיום לגיל 92, מלווה את העיתונות הישראלית לאורך שנות דור ושימש לאורך שנים רבות בשורה של תפקידים בכירים בעיתונות הישראלית ומוסדותיה. הוא החל פעילותו העיתונאית עוד בשנות ה-40 של המאה הקודמת עוד לפני הקמת המדינה. כשהיה כתב בעיתון "הצפה".
בהמשך הוא מילא בעיתון זה שורה של תפקידים: כתב כללי עורך לילה, כתב מדיני, כתב צבאי ובהמשך מנהל כללי של העיתון. בנוסף לכך ובמקביל לעבודתו ב"הצפה", היה וולנר במשך עשרות שנים, חבר בוועדות ובמוסדות אגודת העיתונאים ואף שימש מזכ"ל ועדת העורכים המיתולוגית. בשנת 1976 מונה למנהל ועורך ראשי של סוכנות החדשות עתי"ם.
עלה פעמיים לארץ ישראל. בגיל 16 החל לעבוד ב"הצפה" כנער שליח. אלתר ולנר נולד בשנת 1923 בעיר בנדין שבדרום פולין. בנם של חנה רחל (1903-1978) וחיים יצחק ולנר (1895-1980) שהיה איש תנועת "הפועל המזרחי" עוד בפולין. בשנת 1924 בהיותו כבן שנה, עלה אלתר לארץ ישראל עם הוריו, אולם אב המשפחה חיים יצחק ולנר, התקשה במציאת עבודה ופרנסה, החסכונות אזלו, ולאחר שנה חזרה המשפחה לפולין. כעבור כ-10 שנים בשנת 1934 עלו הוריו של אלתר שוב לארץ ישראל עם שני ילדיהם: אלתר, שהיה אז כבן 11 ושמחה, בן השלוש שנולד בשנת 1931. המשפחה השתקעה ברחוב הרצל בתל אביב בשנת 1939 והוא בגיל 16 בלבד החל אלתר לעבוד כנער שליח ומחלק עיתונים על אופניים בעיתון "הצפה" ששכן אז ברחוב הרצל 16 בתל אביב.
באותה שנה לערך והוא כאמור כבן 16, הצטרף "להגנה" ובהמשך הצטרף לפלוגה הדתית חי"ש תל אביב ופעל ולחם במסגרתה בקרבות מלחמת השחרור.
בספר העיתונאים שיצא בשנת 1946 לפני קום המדינה, מופיע שמו של אלתר וולנר ככתב ברשימת חברי מערכת "הצפה" לצידם של העורך הראשי מאיר בר-אילן (ברלין) והעורך ישעיהו ברנשטיין. מכאן אני למד, כי ולנר החל לעבוד ב"הצפה" ככתב עוד החל בשנות ה-40 של המאה הקודמת.
לפני קרוב ל-70 שנה, כתובת מגורים רשומה של ולנר באותה תקופה: רחוב סאלמה 25 בתל אביב. ולנר מספר כי באותה תקופה היה כמעט הכתב יחידי ב"הצפה" שכתב ידיעות וחדשות וכתב על מגוון רחב של נושאים ותחומים כמו, משטרה, סיקור מוניציפלי ועוד, כתב צבאי של "הצפה" במשך שנים רבות. לאחר מלחמת השחרור, בשנות ה-50, המשיך לעבוד ב"הצפה", היה כתב מדיני, ועורך לילה בעיתון זה.
בשנות ה-60 וה-70 היה במשך שנים רבות הכתב צבאי של "הצפה" וסיקר במסגרת זו את אירועי תקופת מלחמת ששת הימים ואת אירועי מלחמת ההתשה. בהמשך מונה ולנר למנהל הכללי של "הצפה". במקביל לתפקידיו ב"הצפה", היה ולנר במשך שנים רבות, עוד בשנות ה-50, חבר פעיל בוועדות ובמוסדות הנהלת אגודת העיתונאים.
בשנת 1958 נבחר לגזבר אגודת העיתונאים הוא היה, חבר בתא הכתבים הצבאיים של אגודת העיתונאים ואף היה מזכ"ל "וועדת העורכים" המיתולוגית שפעלה ליד אגודת העיתונאים. בנוסף, היה יו"ר וחבר מועצת המנהלים של סוכנות החדשות הישראלית עתי"ם (עיתונות ישראלית מאוגדת). בשנת 1976 עם פרישתו של חיים בלצן מתפקיד מנהל ועורך ראשי של עתי"ם, מונה אלתר ולנר לתפקיד זה.
אמו של אלתר ולנר, חנה רחל ולנר, נפטרה ביוני 1978 והיא בת 75. אביו חיים יצחק ולנר נפטר בספטמבר 1980 בגיל 85. השניים קבורים בבית העלמין בקריית שאול.
אלתר ולנר כתב מספר ספרים. הידוע בהם הוא "חמושים לפני המחנה" המספר סיפורה של הפלוגה הדתית בהוצאת משרד הביטחון. ספרים נוספים שחיבר: "אומה במאבקה", "עשרת הרוגי מלכות" בהוצאת "מוסד הרב קוק" ועוד.
אחיו, ד"ר שמחה ולנר ז"ל, היה איש מחקר בתחום פיזיקה גרעינית. אחיו של אלתר ולנר, ד"ר שמחה ולנר ז"ל היה מדען לפיזיקה גרעינית וחוקר ומרצה במחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן ובמוסדות נוספים, שמחה ולנר נפטר לפני למעלה משלוש שנים בינואר 2011 בגיל 80 בעקבות מחלה קשה.
אלתר ולנר, נשוי מזה עשרות שנים לרעייתו רבקה רחל לבית משפחת ביק שעבדה כמנהלת חשבונות. השנים מתגוררים ברחוב שקט במרכז תל אביב לא הרחק מבניין עירית תל אביב. להם שלושה ילדים, שני בנים ובת: אלי ולנר, כיום איש היי-טק, מיכה ולנר, וחגית כתר יועצת חינוכית במוסדות חינוך.

תאריך:  24/07/2014   |   עודכן:  24/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלתר ולנר - סיפור חייו של העורך והעיתונאי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שמח שוולנר זכה לאריכות ימים...
ירון זכאי 1  |  24/07/14 12:05
2
אלתר ולנר
מנדלה משינקין  |  24/07/14 16:59
3
אלתר ולנר איש של מידות אמת
ד"ר חיים שטנגר  |  25/07/14 05:42
4
וולנר היה עיתונאי ברמ"ח איבריו
משפחת קיפר  |  25/07/14 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
אנו עכשיו, מדברים ומקשיבים רק לקולות מלחמה, לקיום, לחיים ולמוות. בימים "כתיקונם", זה שנים אחדות שכל התוכן המקיף אותנו, במדיה, איזו שלא תהיה, נוגע אך ורק לישראלים וליהודים, למה שמתרחש בארץ ולחיים המצומצמים של 7 מיליון תושבי ישראל - ממדים של עיר קטנה בארה"ב
עו"ד חיים שטנגר
בעוד שממשלת-ישראל רואה בחמאס, לכל היותר, כנופיית מחבלים, שיש לחסל - ראש וראשונה - מנהרות הטרור שלה, הרי אנשי החמאס רואים עצמם, כמי שהינם בדרך להקמת יישות פלשתינית מדינית. הם מבססים הקמת המדינה הפלשתינית הקיימת בעזה, כדי לחבור לפלשתינים בגדה המערבית
דן מנור
אחדים מן השמאל הרדיקלי הם אותם תלמידים פורקי עול, שעליהם דברתי קודם, הישגיהם בלימודים היו תמיד מתחת לממוצע. רובם מתפרנסים היום מעסקי בידור, או אמנים כפי שהם מכנים את עצמם. התואר אמן נוסך בהם תחושת עליונות כפיצוי לבורותם
הרב יובל שרלו
הפתרון לבעיית נחלתן של בנות צלפחד מלמד אותנו, שלא מתקנים עוול אחד על-ידי יצירת עוול אחר, אלא על-ידי ניסיון לממש את המירב שניתן מטענות הצדק שבכל הכיוונים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בין חופש הביטוי לחופש ההסתה    עזמי בשארה - הגירסה הנשית    על צאצאים ויורשים - לא על הכסף לבדו    מיהו הזַמר החושב?    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il