X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טרם הסתיים מבצע "צוק איתן" ניתן כבר לקבוע ביום ה-22 של הלחימה שמבחינת מדינת ישראל המבצע הוא כישלון מערכתי –רוחבי, ששורשיו בכל שדרות החברה הישראלית כמעט כל אזרח ישראלי יודע עמוק בליבו שהתארגנות החמאס תחזור על עצמה ורק תתחזק ותשתכלל בעתיד מסקנה: הפסדנו
▪  ▪  ▪
כשלון מערכתי [צילום: פלאש 90]

טרם הסתיים מבצע "צוק איתן" ניתן כבר לקבוע ביום ה-22 של הלחימה שמבחינת מדינת ישראל המבצע הוא כישלון מערכתי–רוחבי, ששורשיו בכל שדרות החברה הישראלית. כמעט כל אזרח ישראלי יודע עמוק בליבו שהתארגנות החמאס תחזור על עצמה ורק תתחזק ותשתכלל בעתיד. מסקנה: הפסדנו.
גם השגת המטרה שצומצמה בכוונה להשיג אותה, מטרה של הבאת ביטחון ושקט לאזרחי ישראל, תהיה אולי תקפה לזמן קצר בלבד. שוב, הפסדנו.
גם אם נשים את עצמנו במקומם של חאלד משעל ואיסמעיל הנייה נראה שהם יכולים להיות מרוצים. לראייתם, הם ניצחו. כשיש שני מתמודדים ואחד (החמאס) מרגיש כמנצח, בהכרח הצד השני (מדינת ישראל), הוא שהפסיד. לחמאס יש את כל הסיבות להרגיש מנצח משום שתוצאות המבצע ברורות: נזק כלכלי של מיליוני שקלים למשק הישראלי, ערעור מעמדה הבינלאומי של ישראל, גשם טילים על עריה המרכזיות של ישראל ובעקבותיו אובדן ההרתעה הלאומית הישראלית, פרסום עולמי להשבתת פעילות נמל התעופה בן-גוריון, טראומה נפשית לאלפי אזרחי ישראל, והעיקר והחשוב ביותר: נסיגה ישראלית (שוב) מעזה. אכן, מדינת ישראל הפסידה גם הפעם. זו הסיבה לזחיחות הדעת והשחצנות של איסמעיל הנייה. החמאס כבר ניצח.
הפסד תודעתי
מה שקובע את תוצאות העימות הצבאי היא תודעת הנצחון-הפסד שמתגבשת אחריו. נסיגת צה"ל מהשטחים אותם שיחרר, היא שמקבעת באופן חוזר ונשנה את תחושת הניצחון של אויבינו. כמו שהמצרים בטוחים בנצחונם במלחמת יום הכיפורים, בשל נסיגת ישראל מסיני, כך גם ירגיש החמאס מנצח גם הפעם, לאחר נסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה. ככה זה עובד. ביום ה-22 למבצע 'צוק איתן' כמו גם ביום הראשון למבצע, ברור לכולם שאובססיית הנסיגה של מדינת ישראל וצה"ל משטחים שנכבשו במלחמה תתממש גם הפעם, העיקר שלא יהיה "כיבוש". כשאין העברת ריבונות מהערבים ליהודים, הערבים תמיד ירגישו מנצחים. כל עוד תמשיך הנהגת המדינה לחשוב במונחים של אי-החזרת הריבונות היהודית על שטחי ארץ ישראל, היא תפסיד תמיד במישור התודעתי. ביום שבו תחליט הנהגת המדינה להחזיר אליה את שטחי עזה שנכבשו מאיתנו לפני כ-1380 שנה, באותו יום יתחיל הניצחון התודעתי. בהקשר זה מומלץ לקוראים לעיין בתוכנית המפורטת שהציג ח"כ פייגלין בנושא עזה. מומלץ.
צמצום מטרת המבצע כדי להוכיח הישג
בימים הראשונים של המבצע, הוזכרה המטרה כ"להפסיק את ירי הרקטות מרצועת עזה". בהמשך, כשראו הקברניטים שהפסקת ירי הרקטות אינה אפשרית ומצד שני לא הירשו לעצמם להשיב את הריבונות הישראלית על רצועת עזה, התחילה מערכת תעמולה משומנת להאדיר את נושא המנהרות כדי שהשנוא יתפח ויקבל ממדים מספיקים להוות את מטרת המבצע.
ואכן, תוך ימים ספורים התחילה מערכת הביטחון וצה"ל בראשה לטפטף לאוזנינו שמטרת המבצע היא "לפגוע במנהרות" מאחר שהן מהוות "איום אסטרטגי". המסר טופטף באינטנסיביות בכל רשתות התקשורת. ברגע שהמנהרות נופחו בכוח התעמולה שלנו למטרה עצומה שונתה המטרה הצבאית ל-"לפגוע בתשתית המנהרות". המילה 'תשתית' שהוצמדה ע"י הקופירייטר הצבאי ל'מנהרות' העצימה את הדחליל המנופח והביאה את מערכת הביטחון למצב בו היא תוכל להימדד כמי שתצליח במידה זו או אחרת לעמוד במשימתה. זה מה שהרמטכ"ל ושר הביטחון היו צריכים...
חוסר יכולת להפסיק את ירי הטילים
ירי הטילים לא ייפסק ומספרם רק יתרבה בעתיד. למרות נזקם הישיר המועט, השימוש בטילים יימשך והם רק יהפכו בעתיד למדויקים יותר ולמסוכנים יותר. אפשר לנחש בביטחון די רב שזמן קצר לאחר שמדינת ישראל תתמכר שוב לאובססיית הנסיגה הכפייתית שלה ותצא מרצועת עזה, ישוגרו שוב מספר טילים לעבר ערי ישראל, ככה בכיף, כדי להראות ליהודים מי באמת ניצח כאן...
צה"ל לא יוכל לטפל בכל המשגרים. כמו בלבנון, רוב המשגרים שיופעלו בעתיד יהיו קבורים בתוך מבנה יצוק קבור באדמה, מוגנים בכיסוי מוסווה בעפר ובצמחיה ומופעלים רק בשעת כושר. ברור שאין אפשרות לזהות משגר כזה אלא רק לאחר הפעלתו.
הרמטכ"ל ושר הביטחון כבר נכשלו בעבר במצב דומה
לשר הביטחון ולרמטכ"ל יש עבר של מחדל בטיפול ובמניעת איום הרקטות מצד החיזבאללה בלבנון. אין בכך פלא. כזכור, הרמטכ"ל הוא מי שצה"ל כבר ויתר על שירותיו בעבר ונקרא מחדש ע"י אהוד ברק רק בגלל נכונותו לציית לפקודת גירוש יהודים מיהודה ושומרון. שר הביטחון הוא מתכנן הגירוש מגוש-קטיף ומי התבכיין שלא נותנים לו לבצע את הגירוש שתיכנן למרות שהתנגד לו. מחוסר המעש של הצמד-חמד הביטחוני הזה סבלנו כבר בעבר הלא רחוק. למי שלא זוכר, נזכיר את אמירותיהם האומללות של יעלון וגנץ כשנה לפני מלחמת לבנון 2: "הרקטות שלהם (של החיזבאללה) יכולות להחליד" (הרמטכ"ל יעלון 11/05/2005). ושל אלוף פיקוד הצפון גנץ (14/01/2005): "סרבני הימין (המתנחלים) מסוכנים יותר מכל רקטה (של החיזבאללה)". לסיכום, לשני האחראים לחוסר המעש במניעת האיום החמאסי בעזה יש עבר ביטחוני כושל גם בטיפול באיום הטילים של החיזבאללה בלבנון. לשניהם יש סגנון חיים זהה של 'לא לעשות גלים, לא להפוך אבנים, לא להרגיז אף אחד'. ככה הם התקדמו בכל תפקידיהם. לא גנץ ולא יעלון הם לא האנשים שישנו משהו, יעשו מהפיכה כלשהי, או ירגיזו מישהו במערכת הביטחון או בממשלה. מדיניות "תנו לישבנינו להחליד בכסאותיהם" שלהם כבר גרמה לנו נזק בלבנון. בעת שהחיזבאללה בנו לו מתחת לאף בונקרים מבטון עבה ומשגרי טילים, והטמינו מטען קטלני בהר דב טען אז אלוף פיקוד הצפון גנץ "אנו מגיבים באופן מדוד". מזכיר לכם משהו?
מצער, אבל אלו הדברים.
הגיע הזמן שציבור הבוחרים יתפכח ויבחר בעתיד במנהיגים שקוראים את המציאות נכון והמצויידים בפתרונות מעשיים, נטולי תעמולה ומלאי מעש ובעיקר, מגובים בתודעה הנכונה.

עמנואל גרטל הוא פעיל ציבור, חבר מרכז הליכוד מקבוצת המייסדים ומנהל חברה להנדסת מים וסביבה
תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבצע צוק איתן – הפסד ידוע מראש
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
חשיבה מבריקה, מסקנה מדאיגה
אברהם שלום  |  29/07/14 15:26
 
- כל הזכויות שמורות לח"כ פייגלין
עמנואל גרטל  |  31/07/14 19:52
2
הסייפא מגלה את צפונותיך:להפיל  ל"ת
את רוה"מ. שכח מזה  |  30/07/14 14:08
 
- קשקוש.
עמנואל גרטל  |  30/07/14 21:52
 
- לא קשקוש=אתה סמול מחופש לימין!
ע_הראל  |  31/07/14 03:20
3
ניתוח מדוייק ואמיתי אבל לא שלם
רותי איזיקוביץ  |  30/07/14 19:12
4
האם זה לא המילכוד המושחת
דר יוסף מנחם  |  30/07/14 19:16
 
- לא ידעתי=יש ד"ר לתחפושות פורים
ע_הראל  |  31/07/14 03:42
 
- הליכוד הוא רק מסגרת
עמנואל גרטל  |  31/07/14 23:23
5
ניתוח שקרי, שמסקנתו ידועה מראש
חיים אבגד  |  30/07/14 20:31
 
- אתה לא מסוגל להבין את המציאות
דר יוסף טילס  |  30/07/14 22:56
 
- כל מילה אמת ואתה לא הפרכת כלום
עמנואל גרטל  |  31/07/14 03:05
6
חיילינו נלחמים עכשיו.
אמא לחייל גבעתי  |  31/07/14 09:52
7
תגובה לאמא של חייל בגבעתי
עמנואל גרטל  |  31/07/14 19:45
8
תקראו את דו"ח מבקר המדינה
עמנואל גרטל  |  5/05/16 21:24
9
גלנט טוען שגנץ נכשל
עמנואל גרטל  |  12/07/19 02:43
10
אל''מ אורי הלפרין: מחיר גבוה
עמנואל גרטל  |  6/09/19 01:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
מירב ארד
קק"ל הצליחה בתוך ימים לגייס את הסכום מיהדות התפוצות    המיגוניות החדשות יוצבו באופקים, בבני שמעון, בגן יבנה, בשדרות, בנווה, בבני נצרים, בשדות נגב, באשכול, בחוף אשקלון, במרחבים, בשער הנגב, בנתיבות ובישובי המגזר הבדואי
אלברט שבות
מי שקורא היום את המפה האזורית יכול לראות בנקל כי ישראל ממשיכה להתקיים למרות ועל אף האינטרס של המערב שעניינו בנוזל השחור הולך ומתחזק, וישראל נתפסת כמי שמערערת מטבע קיומה את איזון האזור, ועל-כן היא רק יכולה להפסיד ממשחק הדיפלומטיה בו מפזרים ערפל    יש מקום להגיד לארה"ב "צבועה את"
ראובן לייב
למרות מאוויי ישראל, ארה"ב, מצרים וסעודיה - אין שום סיכוי שראש הרשות הפלשתינית יצליח לשלוט על עזה במקום החמאס. זה הזמן להתפכח מן האשליה הזו שאינה מחזיקה מים
הרב אליהו קאופמן
אומרים שחבל כל דאבדין, וכך גם כאן, ובמיוחד כאשר אפשר היה למנוע בקלות את המלחמה האחרונה, בהכרה רשמית ופוליטית בחמאס, שכמו אש"ף בשעתו היה עובר למחויבות פוליטית. אבל מישהו כאן רוצה - כנראה, לא להפסיק את המלחמות ולא לפרוע את ההבטחה של יהורם גאון, על ה"מלחמה האחרונה"
מתי דוד
לעולם לא עוד כניעה לתמימות העולם הנאור    חלק מהדיפלומטים ואנשי רוח הנחשבים בעיני עצמם אנשים סופר חכמים עד כדי כך שהם אינם מסוגלים להבין את המובן מאליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il