X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קטר המפרצית הקטנה היא מעצמה איזורית-גלובלית חתרנית המושכת בחוטי חמאס וקוראת תיגר על ישראל ב"צוק איתן" ומחשקת את ארה"ב
▪  ▪  ▪
קרי ור"מ קטאר [צילום: AP]

קטר בשטח כ-11,000 קמ"ר על חצי אי-הגובל בסעודיה, במפרץ הפרסי/הערבי, עם אוכלוסייה של כרבע מיליון אזרחים ממוצא בדואי, לא כולל כ-2 מיליון עובדים זרים, והכנסה שנתית מנפט וגז (שיש להנזילו במתקני חוף ולשלחו במיכליות) בסך כ-200 מיליארד דולר ועם ברית צבאית מדינית וכלכלית הדוקה עם ארה"ב של ממשל אובמה - הופכת לאתגר קשה מאוד לישראל המחייב את ישראל להתמודד עם אילוץ קשה זה, שמרים ראש ב"צוק איתן".
לקטר כמממנת ראשית וכתומכת בחמאס בעזה ובאחים המוסלמים במצרים בשיתוף טורקיה של ארדואן - יש דיפלומטיה ורשת אל-ג'זירה כמנופי השפעה על ארה"ב, טורקיה והחמאס. היא קוראת תיגר על: ישראל, מצרים של הנשיא א-סיסי, סעודיה, ירדן, הרשות הפלשתינית ואיחוד אמירויות המפרץ. היא דוחקת בחמאס להתעקש ולהקצין את דרישותיו ומשתפת פעולה עם טורקיה של ארדואן לקראת בחירתו לנשיא, כדי לדחוק את ישראל לפינה ולהביאה לוותר על דרישתה לפירוז עזה מנשק טילים ומהמנהרות וכך לתת לתופעה לצבור תאוצה לקראת סיבוב עתידי נוסף, קטלני ומסוכן לביטחון הלאומי ולקיימות הישראלית. ישראל צריכה למצוא דרכים לנטרול נזקי חתרנותה המתעתעת של קטר.
ארה"ב של ממשל אובמה שבויה בידי קטר מאילוצי כלכלה, שכוללים: מיזמים משותפים רבים במימון קטרי, שחשובים לכלכלה המשברית והגרעונית האמריקנית, שכוללים בין היתר: רכישות נשק ומערכות הגנה מאסיביות של קטר בארה"ב בסכומי עתק; פרויקטים עצומים של בינוי רב-תכליתי כולל גורדי שחקים, באמצעות חברות אמריקניות בדוחה הבירה ובקטר כולה; הקמת בסיס אווירי אמריקני ענק בקטר בנוסף לבסיס הימי, במימון מלא של קטר (דבר שנותן לקטר מטריית הגנה וחסות אמריקנית); אספקת מטוסי נוסעים אמריקניים רבים לחברת התעופה הקטרית הגלובלית הגדולה מאוד, הקמת "קריית החינוך" בדוחה ביוזמת השיח'ה מוזה, אמו של השליט האמיר תמים א-תאני, שבו ישוכנו "מרכזי מצויינות" של אוניברסיטאות אמריקניות מובילות מהשורה הראשונה, שיקבלו מימון עצום מקרנות המו"פ האדירות של קטר עבור פעילויותיהן.
בנוסף, קטר תארח את משחקי המונדיאל 2022. המתקנים בהשקעות עתק מועברים לביצוע על-ידי חברות אמריקניות בעיקר. ארה"ב וקטר פועלות במיזמים ובפרויקטים משותפים רבים בעולם הגלובלי, כולל מיזמי תרבות ומימון מו"פ מדעי ואקדמי במימון קטרי נדיב.
כל זה נותן מנוף השפעה עצום לקטר הזערורית על ארה"ב המעצמתית. יש להניח, שלכאורה קיימות שדולות שפועלות עבור קטר בארה"ב. אמיר קטר, תמים ואמו שייח'ה מוזה א-תאני, "הנאורה ברעלה", האישה, החזקה באמירות - מוזמנים למועצה האמריקנית היוקרתית ליחסי חוץ.
מודגש, שהאמיר הצעיר, שליט קטר הוא פונדמנטליסט שפועל לאיסלום פגאנים באפריקה. הוא מושפע מגישותיו האיסלאמיות הקיצוניות של המטיף המוסלמי הקיצוני יוסוף קרדאוי המתגורר בקטר כבר שנים רבות. יועץ בכיר ומשפיע ביותר עליו הוא מיודענו: עזמי בושארה הנוצרי. חאלד משעל לוחש על אוזניו מאז גורש מסוריה לקטר.
קרן ההשקעות עתירת המזומנים של קטר רוכשת קבוצות כדורגל אירופאיות, כמו ברצלונה, וכן נרכשה גם בעלות ברשתות מותגים אירופאיות יוקרתיות ברמת פרימיום הן באופנה והן במוצרי מותרות, כדי לחדור לתודעה האירופאית ולהשפיע בעיקר על האליטות.
קטר הלא דמוקרטית, שאין בה בחירות, מייצרת דימוי חיובי באמצעות שידורי הטלוויזיה של אל-ג'זירה שמציגים מדינה עם: ביטחון סוציאלי, קידום נשים שהן 70% מבוגרי האוניברסיטאות במדינה, צדק חברתי, הזדמנויות תעסוקה, רכישת השכלה, שמירת מורשת תרבות לוקלית מול העולם הגלובלי. זה נכון רק לגבי כשמינית מאוכלוסיית המדינה ולא כולל עובדים זרים, שהם רוב מוחלט - שלהם זכויות עובדים מינימליות בלבד.
באל-ג'זירה מתקיימים "דיוני דוחא" - המשודרים גם ב-BBC הבריטי שעוסקים ב"נאורות" רב-תרבותית ורב-שיח בין ציוויליזציות בעוד שבפועל תומכת קטר בקיצוניות הפונדמנטליסטית האיסלאמית, בכסף גדול ובדיפלומטיה מתוחכמת.

תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קטר - דיפלומטיה, כסף, אל-ג'זירה ומוזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך קורה שבועת הגז קטאר
ספוילר  |  30/07/14 20:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עמי דור-און
מנקודת הראות של עיתונאות מקצועית אני יכול לומר בוודאות כי עורך מקצועי ואחראי לא היה מאשר את הפרסום של הנאצות מבית מדרשו של רכלבסקי, כיוון שלאישור כזה יכולה להיות משמעות פלילית-לכאורה
מרק בריל
מזה ששה שבועות הציבור מותקף בשלושה ערוצי טלוויזיה עם שידורי חרום שתפקידם לדווח מאה פעמים את אותו הדבר עם תמונות החוזרות על עצמן
מנחם רהט
שוליים קנאים בחרדיות הספרדית והאשכנזית, מכתימים את ציבור שומרי המצוות כולו    כמה אירוני הדבר, שהכרזת חֹש"ך שלא צריך צבא, נאמרה דווקא בשבוע שבו קרא עם ישראל את תוכחתו הנוקבת של משה לבני גד וראובן: "הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה, וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?"
ליאורה קוזלובסקי
ישראל רוזנבלט
הדמגוגיה של ynet נועדה לרמוז כי צה"ל נחשף לסכנה מיותרת רק בשל התמזמזות כושלת של הקבינט המדיני בראשות ר"מ הססן שאינו מסוגל לקבל החלטה להרחבת המבצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il