X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפיצויים לעסקים לדרום - מה מגיע לכם ולמה חשוב לעמוד על שלכם מול רואה החשבון שמטפל בפיצויים המגיעים לכם
▪  ▪  ▪
הבדל של 3,000 שקל לחנות הנעליים [צילום: AP]

הנזק הישיר והעקיף בעקבות מבצע צוק איתן לעסקים עבר את קו מיליארד השקלים. מה מצפה לכם ובמה חשוב להתמקד?
הכנסת אישרה, לגבי החודשים יולי ואוגוסט, כי הפיצוי בעקבות נזק עקיף יהיה במתווה זהה לזה שהיה בעמוד ענן. העסקים הזכאים לפיצוי נכון לעכשיו הם אלו שנמצאים במרחק של עד 40 ק"מ מהרצועה. נזק עקיף הוא אובדן הכנסות ורווח בשל ירידה במכירות על-רקע המצב הביטחוני. נסביר בדוגמה מספרית.
לאלי, בעלי חנות נעליים, הייתה הכנסה חודשית ממוצעת של 50 אלף שקל בשנת 2013. בחודש יולי 2014 הסתכמה ההכנסה ב-10,000 שקל בלבד. 50 פחות 10 כפול 85% - זהו פחות או יותר הפיצוי המגיע לאלי במסלול הפיצוי הפופולרי ביותר. אלי יקבל פיצויים בסך 34 אלף שקל.
כעת ניקח לדוגמה את בית הקפה של משה, לו הייתה הכנסה חודשית ממוצעת של 250 אלף שקל בשנת 2013. ביולי השנה הסתכמו ההכנסות ב-50 אלף שקל בלבד250 פחות 50 כפול 85%. משה יקבל פיצויים בסך 170 שקל.
איך רואי החשבון קשורים? על-מנת להגיש את בקשת הפיצויים לגורמים הרלוונטיים, יש צורך באישור רואה חשבון של הנתונים הכספיים - הדוח של 2013 ומאזן הבוחן של 2014. מנסיוני אני יודע, כי יש רואי חשבון הגובים על שירות זה 2,000 שקל דמי טיפול בנוסף ל-15% מסך הפיצויים.
נחזור לדוגמאות שלנו. מתוך 34 אלף שקל שמגיעים לאלי, רואה החשבון המטפל יקבל 7,100 שקל, מה שמשאיר לאלי קצת פחות מ-27 אלף שקל. מתוך 170 אלף שקל שמגיעים למשה, רואה החשבון המטפל יקבל 27,500 שקל, מה שמשאיר למשה 142 אלף שקל.
הוגן? לא בטוח. כל העסקים שזכאים לפיצויים: אתם חייבים לבצע השוואת מחירים על-מנת למצוא רואה חשבון מהימן, שלא מנצל את המצב הרגיש לטובתו העסקית. אני כותב זאת בתור מי שטיפל בפיצויים הקשורים לעמוד ענן ונוכח לראות כיצד יש רואי חשבון שמנצלים את המצב. התשלום המירבי לעניות דעתי צריך להיות דמי טיפול של 2,000 שקל בנוסף ל-5% מסך הפיצויים. במצב זה אלי יקבל 30 אלף שקל ומשה יקבל 160 אלף שקל.

הכותב הוא יועץ כלכלי ועסקי
תאריך:  04/08/2014   |   עודכן:  04/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
אופנוען ירה בבטנו של חייל שעמד ליד תחנת אוטובוס ברחוב יצחק הנדיב - ונמלט
עו"ד חיים שטנגר
לא רק שצה"ל לא פעל, כלל וכלל, כדי להפתיע לוחמי החמאס, אלא הוא הודיע להם - מראש - להיכן לא ייכנסו כוחות החי"ר, ההנדסה, השריון ושאר המעורבים בפעולה היבשתית, ברצועת עזה. בכך נמנע יתרון ההפתעה של צה"ל כפי לוחמי החמאס
איתן קלינסקי
תושבי עוטף עזה זכאים לחיות לא תחת איום הטילים ולא תחת איום של מנהרות מוות. כדי להיחלץ ממעגלי האימה דרושה ממשלה שתעדיף את מחירי השלום על פני מחירי המלחמה
יוסי בלום הלוי
66 שנים לאחר הקמת המדינה, וחרף כוחה הכלכלי, הטכנולוגי, המדעי, והצבאי, הנסיבות של מלחמה עזה, מצביעות על כך, שחזרנו אל ימיה של מלחמה העצמאות, והאיום על קיומה של המדינה הפורחת והמשגשגת שלנו, חמור יותר מבכל תקופה אחרת
ישראל רוזנבלט
על ארגון "גישה" שנציגתו איימן ג'אבור הוזמנה שלוש פעמים לתוכניתם של לונדון וקרישנבאום בערוץ 10. באתר הארגון שמגדיר את עצמו כארגון זכויות אדם ישראלי למימוש חופש התנועה בעזה לא תמצאו הסבר אמיתי להקמתן של המנהרות וגם מילים כמו "רקטה או טיל" נעדרות מהלקיסיקון של המנהרות בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il