X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיקו בין ישראל וישות עזה הנפרדת מ"הרשות" ב"צוק איתן", יוצר היתכנות ל"הסדרה", שתביא לפירוז עזה מטילים ומנהרות תמורת הסכם להסרת המצור מעזה ולשיקומה בפיקוח בינלאומי של בעלי עניין פיענוח התנגשות עמדות ליברמן-נתניהו - המפתח להבנת המציאות
▪  ▪  ▪
עזה. להשאיר נפרדת [צילום: פלאש 90]

על מדינת ישראל "לשנות דיסקט" ולהחליט "להכיל" את החמאס, כממשל אפקטיבי נפרד מ"הרשות הפלשתינית" בטריטוריית עזה, ששטחה כ-350 קמ"ר ובה כ-1.8 מיליון תושבים בציפייה שיתמתן ויהפוך פרגמטי, כדי להפסיק לזגזג במלחמת התשה מחזורית שנגרמת עקב הוואקום המדיני שיוצר מבוי סתום.
מצב זה נגרם כתוצאה מההינתקות החד-צדדית בתקופת אריאל שרון בשנת 2005, שבוצעה ללא השגת הסכמות מראש בין הצדדים. בוואקום מדיני זה יש לטפל במשא-ומתן ובהסכמות "הסדרה" בין ישראל וישות עזה בשיחות שמתקיימות כעת בקהיר.
בתיקו האסטרטגי שנוצר בשל שימוש בנשקי הטילים והמנהרות, לא מוכן החמאס יותר להפסקת אש, שבבסיסה העיקרון של "שקט תמורת שקט", אלא דורש כמו טורקיה של ארדואן לאחר "פרשת המרמרה" לשנות את הסטטוס-קוו.
מכיוון שנתניהו לא מוכן לקחת סיכון ולחסל את מנהיגות החמאס – עליו לנהל מו"מ עם החמאס השולט שלטון אפקטיבי בטריטוריה ובאוכלוסיית עזה. בפועל מתקיים דיאלוג סמוי כל הזמן, כפי שהיה בנושא החטוף גלעד שליט ששוחרר תמורת יותר מאלף אסירים, וכן בהקשרי "עופרת יצוקה", "עמוד ענן" ו"צוק איתן".
כן מתקיים דיאלוג מתמיד בנושאי לוגיסטיקה שוטפים ופיתוחיים, הנוגעים לרצועת עזה, שכוללים: גביית מסי מכס ויבוא דרך נמל אשדוד לעזה, וכן בנושאי מעבר טובין, מים, חשמל, דלק, מלט וחומרי ותשומות בנייה מישראל לעזה דרך מעברי יבשה: "ארז", "סופה" ו"קרני". צריך להוסיף שעם טורקיה מתנהל דיאלוג בנושא פרשת ה"מרמרה" כשקטר שימשה בעבר צינור תקשורת בין ישראל לחמאס.
כמו שאש"ף על מרכיביו ובראשם הפתח עברו תהליך פרגמטיזציה והתמתנות מדינית עד כדי הקמת רשות מדינית בדרך למדינה, לפי הסכמי אוסלו בין ישראל והפלשתינים ב-1993, ומאז עברו אבולוציה התפתחותית מערפאת לאבו-מאזן, כך גם החמאס הפך בפועל לישות מדינית – ממשלית אפקטיבית המהווה מעין ריבונות השולטת בעזה.
החמאס שואף כיום לאיזרוח ופרגמטיזציה על-ידי ביטול המצור הימי, האווירי והיבשתי על עזה, בהסכם הסדרה משותף לישראל ולמצרים של הנשיא א-סיסי (כולל התייחסות לציר פילדלפי).
מצרים, כמו החמאס, קטר וטורקיה מעוניינת בהסדרה פרגמטית ומרגיעה בתאום עם ישראל מול החמאס בעזה, וכן בשיקום אזרחי של עזה שכולל הסדרת פתיחה גמישה של המעברים היבשתיים, נמל ימי, שדה תעופה והסרה מוסדרת של המצור. בנוסף יש עניין בפיתוח תשתיות חינוך, בריאות, רווחה, חשמל ואנרגיה, מים והתפלתם, ביוב, פארקי תעשיות לתעסוקה, שטחי חקלאות אינטנסיביים, בינוי מגורים מאסיבי לפתרון בעיית הפליטים ותקשורת, דבר שישפר את חיי התושבים בעזה וירגיע אותם, ויבטל את הצורך באונר"א, שהיא מנציחת הפליטות.
כל הדברים האלה צריכים להיעשות תוך פירוז עזה מטילים ומנהרות בפיקוח בינלאומי ואיזורי שיסיר את האיום האסטרטגי שמהווה עזה.
עדיף לישראל ולמדינות הערביות המתונות להשאיר את עזה כטריטוריה נפרדת מהגדה המערבית (אולי כקנטון אוטונומי נפרד במסגרת הרשות הפלשתינית), כדי לשמור על יציבות הרשות הפלשתינית ביו"ש וכדי למנוע זליגת החמאס בבחירות בגדה המערבית, כשבהמשך יכולה להתפתח סכנה אסטרטגית של השתלטות החמאס על מדינת ירדן, שבה יש רוב פלשתיני. דבר זה מייתר את הצורך ב"מעבר בטוח" בעייתי בין הגדה לרצועה דרך ישראל.
בשיחות "ההסדרה" בקהיר יש צורך להגיע לפשרות בין האינטרסים המתנגשים של השחקנים המעורבים שהם: גוש המדינות המתונות: מצרים, ירדן, סעודיה, הרשות הפלשתינית ואיחוד אמירויות המפרץ יחד עם ישראל, כשסעודיה והאמירויות אמורות להחליף את קטר במימון שיקום עזה בתמורה לפירוזה מטילים ומנהרות. מנגד נמצא גוש השחקנים: טורקיה, קטר וחמאס. שחקניות חשובות נוספות הן: ארבע חברות הקוורטט: האו"ם, ארה"ב, האיחוד האירופאי ורוסיה שמשחקת תפקיד חשוב בפירוז סוריה מהנשק הכימי.
בתוך ישראל המאבק המרתק על עיצוב ההסדרה הוא בין: נתניהו וליברמן.

תאריך:  06/08/2014   |   עודכן:  06/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל – על פרשת דרכים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חלום באספמיה
לבל משה כפר סבא  |  6/08/14 14:03
2
מוחמד דף הצהיר המשך הפסקת האש
יוסי--ס  |  6/08/14 18:31
3
להתעלם מעקרונות האיסלם
שמעון פרס ניסה   |  7/08/14 02:14
4
כמו יהודי גרמניה בשנות השלושים
אלון פלג  |  7/08/14 09:12
5
פרגמטיזציה של מחבלים מתאבדים.
אהוד פרלסמן  |  8/08/14 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
מנחם רהט
הציבור שהפגין נגד 'צבא המינות והכפירה' פעל בדביקות, בדרכו שלו, לנצחון חיילינו צה"ל    צד שני למטבע: 'חקירה ישיבתית' עקומה ומעוותת, בשאלה אם יש לייחל למותם של החיילים בקרב
גד פניני
ביום שאחרי - אותם פצועים שעם ישראל הרעיף עליהם חום ואהבה יגישו את תביעותיהם להכרה כנכים. כאן חברי הפצועים תקבלו את סטירת הלחי הראשונה, הכואבת, והמשפילה ביותר. אותה מערכת ששלחה אתכם אלי קרב תעמיד מולכם סוללה של פקידים ויועצים משפטיים שכל מטרתם תהיה לתת לכם כמה שפחות. התכוננו לכך ואל תגידו שלא אמרתי לכם
עופר וולפסון
הדוברת של קרי, ג'ן סאקי, אמרה לכתבים בוושינגטון כי נתניהו וקרי לא שוחחו מאז שיחת טלפון קצרה על המצב בעזה ש"התנתקה מסיבות טכניות"
משה חסדאי
תודה רבה לראש הממשלה בנימין נתניהו    תודה רבה לשר הביטחון משה יעלון    תודה רבה לרמטכ"ל בני גנץ    תודה רבה למקבלי ההחלטות ולמבצעיהם    תודה רבה לצה"ל ולשב"כ ולכל זרועות הביטחון    תודה רבה לעם ישראל הגיבור    תוך כדי הפקת לקחים נתחזק ונחזק את גיבורינו במלחמת העולם השלישית
עידן יוסף
הושבת בתחילת מבצע צוק איתן    קווי הלילה בדרום עדיין אינם פועלים
רשימות נוספות
צוק איתן במספרים  /  עידן יוסף
הקצין שהסתער למנהרה ביקר את משפחת גולדין  /  מחלקה ראשונה
הקרב הבא: בזירת המשפט הבינלאומי  /  עידן יוסף
התותחים נדמו, המוזות מתעוררות  /  ציפורה בראבי
המשתמטים בעם  /  עמוס אריכא
פרשן קטן ולא חכם  /  ישראל רוזנבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il