X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמאס ניסה לגרור את צה"ל למלחמה בעזה ולגרום לו נפגעים רבים, כפי שגררו המוסלמים במאה ה-7 את הכופרים למלחמה על העיר מדינה ב"קרב החנדק", כשלפני כן חפרו המוסלמים בחשאי תעלה שלתוכה נפלו הכופרים, וכך הושג הניצחון
▪  ▪  ▪
שחמאס לא יצא מן המערכה הנוכחית עם "תמונת ניצחון" [צילום: פלאש 90]

חמאס - תנועת התנגדות איסלאמית ולא פלשתינית ברצועת עזה - חרת על דגלו מלחמת חורמה על היהודים ועל ישראל. סיסמתו היא "האיסלאם הוא הפתרון" - לכל בעיותיה ותחלואיה של כל חברה. חמאס רואה באיסלאם המונותאיסטי דרך להתנהלות פוליטית, כלכלית, חברתית ומשפטית. מבחינתו, פלשתין ההיסטורית כוללת את ישראל, יהודה ושומרון ורצועת עזה, מהווה חלק מהאדמה הערבית והאיסלאמית והיא זכות השייכת לעם הפלשתיני לעולמי עד.
חמאס (שפירושו התלהבות ורוח לחימה) רואה בג'יהאד -מלחמת קודש, ובשהאדה -הקרבה אישית, דרך למימוש העקרונות הלאומיים הפלשתינים, שהם סיום הכיבוש, הקמת מדינה בריבונות מלאה שבירתה ירושלים וכמובן מימוש זכות השיבה לפליטים. אך לפני הכל - שחרור האסירים.
חמאס פעל במבצע "צוק איתן" כפי שנהג הנביא מוחמד במלחמתו עם בני מכה, שחתם איתם על הפסקת אש, "חודייביה", למשך עשר שנים, אך הפר אותה כעבור שנתיים, לאחר שצבר עוצמה צבאית. חמאס ניסה לגרור את צה"ל למלחמה בעזה ולגרום לו נפגעים רבים, כפי שגררו המוסלמים במאה ה-7 את הכופרים למלחמה על העיר מדינה ב"קרב החנדק", כשלפני כן חפרו המוסלמים בחשאי תעלה שלתוכה נפלו הכופרים, וכך הושג הניצחון.
בדבריו המוקלטים (ששודרו ב-29.7.2014, ביום ה -22 למבצע "צוק איתן"), הכריז מוחמד דף, המפקד הצבאי של חמאס בעזה, כי אנשיו מקדשים את המוות, לעומת הישראלים המקדשים את החיים. זוהי, אם כן, השהאדה - ההקרבה האישית שבאמצעותה מקדם את מלחמתו הפסיכולוגית בישראל המיועדת לזרוע פחד בלב הישראלים - חיילים כאזרחים.
שהאדה של אחרים
השאיפה למוות כמובן אינה אמיתית, שכן ראשי חמאס אינם מתייצבים בראש לוחמיהם, אלא במעמקי המקלטים המאובזרים שהכינו לעצמם, כשעליהם מסוככת שכבת מגן אנושית.
במהלך "עופרת יצוקה", ביקר המשורר העזתי עבד אלפתאח שחאדה (במאמר שפורסם ב-8.1.2009 ב"אילאף" היוצא לאור בלונדון), את הנהגת חמאס שישבה ב"מנהרות מצוידות", בהותירה את בני העם לקבל את "זעמה" של ישראל, ללא מקלוט והגנה. קולו של שחאדה גרם אז נזק למנהיגי חמאס, ולכן הפעם דאגו שקולו וקולם של רבים אחרים המתלוננים על המציאות שנקלעו אליה, לא יישמע.
מנהיגי חמאס הופתעו מהצלחתה של "כיפת ברזל" לגונן על חיי אזרחי המדינה. הפתעה זו ודאי שיבשה את תוכניותיהם האסטרטגיות וחשפה את חוסר התוחלת בהשקעה האדירה לבניית מערך הטילים והקסאמים. הם קיוו שעימות פיזי עם חיילי צה"ל יגרום להקזת דם רב של חיילינו, וכך יירתע צה"ל מלחשוף את כל מנהרות התופת. הם טעו בהערכתם את כוח העמידה של החיילים והאזרחים. ישראל התלכדה למטרה אחת: להחזיר את חיי השקט והשלווה לאזרחי ישראל.
נטייתנו הטבעית שוחרת החיים והשלום מתנגשת עם תיאולוגיית הלחימה של חמאס, שהיא משותפת לג'יהאד האיסלאמי, לחיזבאללה, לאל-קאעידה, לג'בהת אל נוסרה, לדאע"ש ולבוקו חראם. לנוכח חולשתם הצבאית של ארגונים אלה, הטקטיקה שהם נוקטים היא הצקה מתמדת ליריב ומניעת חיי-שלווה ממנו. מבחינתם, אין מדובר בהכרעה צבאית. מטרתם היא הקזת דם, ובמקרה הנוכחי - דמם של היהודים. ראיית המוות היא פסגת חייו של איש חמאס, ומנהיגיו מדרבנים אותו להילחם עד מוות, למען האיסלאם ולמען הקמתה של הח'ליפות האיסלאמית, שניצניה נראים בצפון עירק. לח'ליפות זו, מעצם הגדרתה, אין גבולות.
התנאים שהציב ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, להפסקת אש: סיום הכיבוש ופירוז ישראל מנשקה, הם בלתי קבילים בעליל. כך הוא גרם להמשך התקפותיה של ישראל בעזה, שהגדילו את מספר נפגעינו ואת קורבנות האזרחים בעזה. כך הוא קיווה לעורר את דעת הקהל העולמית וגם הישראלית נגד ממשלת ישראל, דבר שהיה מביא לו לפחות ניצחון תודעתי. ניסיונותיו של חמאס להשיג את תמיכתה של התקשורת הבינלאומית לא צלח הפעם כפעמים הקודמות, משום שהעולם נכח בהתאפקותה של ממשלת ישראל שנמנעה במשך זמן רב מלהגיב בירי על התקפותיה של חמאס. בנוסף, הפעם חשפה כתבת הטלוויזיה הפינית את ירי הטילים של חמאס מבית החולים "שיפא " בעזה על ישראל.
חמאס ניצל אזרחים, ובעיקר ילדים, כמגן אנושי כדי להגדיל את מספר ההרוגים בקרב הפלשתינים, במטרה לדרדר את דימויה של ישראל בעולם. בעבר פעל תכסיס אכזרי זה, ותמונות הזוועה הביאו להפגנות קשות בעיקר באירופה ובעולם הערבי, שהביאו להגברת הלחץ על ישראל להפסיק את הלחימה בתנאים הנוחים לחמאס. אולם נראה כי מנהיגי חמאס לא לקחו בחשבון כי בעקבות "האביב הערבי", מדינות ערב כגון סוריה, עירק, ירדן ומצרים שמאסה בחמאס והכריזה עליו כעל תנועה בלתי חוקית במצרים, נמצאות בעצמן במאבק הישרדות מול האיסלאם הפונדמנטליסטי.
לפיכך, חשוב לא ליצור תרחיש שבו חמאס יצא מן המערכה הנוכחית עם "תמונת ניצחון", אחרת נהייה צפויים בעתיד למערכה קשה פי-כמה. יש לשאוף לפגיעה בראשי ארגוני-הטרור. לאורך ההיסטוריה, ארגוני טרור הפסיקו להתקיים ולהפיץ את אמנותם הרצחנית רק כשחוסלו מנהיגיהם. כך יש לנהוג במנהיגי חמאס הפוגעים בישראל ומביאים אסונות על האוכלוסייה הפלשתינית האזרחית.
בו-בזמן, על ישראל להבהיר לממשלות, לאמצעי התקשורת ולציבורים רחבים בעולם את מטרותיו של חמאס, ואת הסיבות למלחמתנו בו - מלחמתו של העולם הדמוקרטי בטרור הפונדמנטליסטי, שבה ישראל היא חוד החנית.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  08/08/2014   |   עודכן:  08/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השיקולים המוטעים של חמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר טוב, מאיר על המצב ושופע
חזקי שנאן  |  9/08/14 04:40
2
מאמר מעולה, ונכון. הייתי אבל
יוסי אבידור  |  9/08/14 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יובל ברנדשטטר
נסיונם של היהודים בתפוצות להציג את שנאת ישראל כנפרדת משנאת יהודים מתנפץ אל סלע המציאות
צבי גיל
איך אפשר לומר שאלוהים הוא מלא רחמים כאשר נלקח בן צעיר מהוריו, בעל צעיר מרעייתו, אב צעיר מילדיו?
עידן יוסף
הממשלה תאשר את הצעת ראש הממשלה והשרים אריאל ושלום לחיזוק ההתיישבות בעוטף עזה ושדרות
עופר וולפסון
אזעקת 'צבע אדום' ראשונה נשמעה בשעה 04:00 ▪ ב-08:00 החלו מטחי טילים לעבר עוטף עזה ואשקלון ובערב שבת הגיעו לבירת הנגב    2 בתים בשדרות נפגעו ישירות    לחץ על הצדדים להפסקת אש    הצעה חדשה לפרוזדור ימי עלתה במו"מ
עידן יוסף
בחמאס לא תובעים היענות לדרישה להסרת המצור, ומסתפקים בהסכמה עקרונית לפתיחת נמל ימי    מאשימים את ישראל בסחבת ומאיימים בחידוש הלחימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il