X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו התכוון המראיין של ynet לבחון את פרופ' שאבאס ביחס לעמדתו האמיתית לגבי ישראל, היה יכול בנקל להקשות עליו ולשאול מדוע הזכיר גם את הנשיא לשעבר שמעון פרס, כמי שגם הוא ראוי להימצא על ספסל הנאשמים בהאג
▪  ▪  ▪
שאבאס. חסיד אומות עולם

החבר החדש של מדינת ישראל, פרופ' ויליאם שאבאס, לא יכול היה לאחל לעצמו ראיון מלוקק יותר מזה שהעניק לו ביום רביעי ynet - אתר החדשות המקוון של ידיעות אחרונות. חסרים היו רק תמונתו של חוזה המדינה בנימין הרצל, כשברקע שר שלומי שבת את המנון גולני, כדי שתמונת תשדיר השירות שקיבל המשפטן הקנדי במתנה, תהיה מושלמת.
פרופ' שאבאס, שהתמנה זה עתה לעמוד בראש ועדת החקירה של מועצת האו"ם לזכויות האדם - עליה הוטל לחקור את כל ההאשמות בדבר הפרת המשפט הבינלאומי שנעשו על-ידי ישראל בעזה, וגם את הפרת זכויות האדם בשטחים הפלשתינים הכבושים, לרבות מזרח ירושלים - זכה למה שהכתבים הפרלמנטריים מכנים "שאילתה מוזמנת". כלומר, שאילתה שיוזם שר כלשהו כדי שבתשובה לשאלתו של חבר סיעתו, יתאפשר לו לדבר מעל דוכן הנואמים בכנסת על כל מה שמתחשק לו.
יום קודם לכן התראיין אותו פרופ' שאבאס אצל דני קושמרו בערוץ 2, ואז נחשף פרצופו האנטי ישראלי כמעט במלואו. הוא התחמק מתשובה כאשר נשאל האם הוא רואה בחמאס ארגון טרור, וגם נתגלה כמי שאינו בקיא בעובדות הבסיסיות, שעה שקישר בין מבצע "עופרת יצוקה" (2008) לבין בנימין נתניהו (שאז היה ראש האופוזיציה).
עמדתו האמיתית
תחת הכותרת "אינני אנטי ישראלי", פורסמה שיחה שערך עמית קוטלר באולפן ynet עם שאבאס. הפרופ' ניסה לתקן את ההתחמקות המשמעותית שלו יום קודם לכן בערוץ 2. מישהו (אפשר לנחש מי), הסביר למשפטן הדגול כי הראיון שהעניק הסביר לצופי הטלוויזיה בארץ, מדוע ראוי לה לישראל להישמר מן הוועדה שהוא הוצב בראשה.
בגירסה המתוקנת שלו ב-ynet המפרגן, הסביר שאבאס כי הדברים שהשמיע בנאום שנשא בשנת 2011 - ובו טען כי נתניהו הוא שצריך להימצא על ספסל הנאשמים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - נאמרו על-רקע האשמות נגדו בנושא ההתנחלויות.
אילו התכוון המראיין של ynet לבחון את פרופ' שאבאס ביחס לעמדתו האמיתית לגבי ישראל, היה יכול בנקל להקשות עליו ולשאול מדוע הזכיר גם את הנשיא לשעבר שמעון פרס, כמי שגם הוא ראוי להימצא על ספסל הנאשמים בהאג (ציטוט: "למה אנחנו רודפים אחרי נשיא סודן בעניין דרפור, ולא אחרי נשיא מדינת ישראל בעניין עזה?").
ועדה בינלאומית
אבל כאמור, מטרת הראיון הזה לא הייתה להקשות יתר על המידה על המרואיין החמקן. בסך-הכל נזדמן לאתר ynet שותף אידיאלי לשינאת נתניהו. מי שרק בקרקס תוצרת האו"ם יכול היה להתמנות לעמוד בראש ועדה בינלאומית, שתחקור ראש ממשלה שהוא עצמו כבר חרץ את דינו לפני כמה שנים.
אחרי שאובמה ותום פרידמן איכזבו קשות את ידיעות אחרונות ו-ynet, אולי יצליח פרופ' שאבאס להגשים את החלום הרטוב שלהם, ולהדיח את ביבי. לכן הוקדש רוב רובו של השיחה להבלטת הגילוי המסעיר, כי שאבאס יהודי (הוא יהודי לפי פסיקת רבני ynet, לא על-פי ההלכה, כי אימו אינה יהודיה).
אילו באמת ביקש המראיין של ynet לתהות על קנקנו של חברנו החדש, ולא ליחצ"ן אותו כידידו הוותיק של העם בישראל, היה טורח מעט ושואל את פרופ' שאבאס, מדוע דיבר על "הפשעים שביצעה ישראל לאורך ההיסטוריה", ומדוע פירסם בשנת 2009 פוסט שהיווה כתב הגנה על הכרזותיו האנטישמיות של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד.
מכחיש שואה סדרתי
וכך כתב פרופ' שאבאס: "העולם צריך לא רק להתעלם מהצהרותיו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, אלא עליו גם להפסיק להגזים בחשיבות ההצהרות הללו. מי שאשם בכך - כתב שאבאס - הן ישראל וידידותיה, שעיוותו את את האמת ביחס לעבודת האו"ם, והגזימו בצורה קיצונית ביחס לתפקידם ולהתערבותם של כמה פאנאטים".
שנתיים לאחר כתב ההגנה הזה שניפק למכחיש השואה הסידרתי, מחמוד אחמדינג'אד, יצא שאבאס לאירן כדי להיות אחד משני האנשים שניהלו את הכנס של המרכז לזכויות האדם(!) שהתקיים בטהרן, והוא עצמו היה אחד הנואמים המרכזיים בו.
ynet דאג שלא לפרסם את המידע הזה. הוא עלול היה לשבש את כוונתו לצייר את שאבאס כחסיד אומות העולם. זה רק עניין של זמן לפני ששיפר וברנע יפרסמו כי פרופ' שאבאס התפקד בצעירותו לליכוד.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החבר החדש ששידך ynet לישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
המפתיע, שיש לך ציפיות מ ynet
שאול א.  |  17/08/14 14:41
2
שאבס, פרעה, ידיעות אחרונות
א.כ  |  17/08/14 15:20
3
יהודים תמיד יש לזכור אינם
ספויחר  |  17/08/14 20:46
4
מה האמת
אידאי  |  18/08/14 08:11
5
וכל זה על פי פקודת שטן אחד
יעקב יעקב  |  18/08/14 09:56
6
"היהודי" שייבעס שאמו גויה...כך ל"ת
נשמע שעטנז!!!  |  18/08/14 22:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יורם הר-לב
כאשר האירופים נושאים עיניים למזרח, אין הם מבינים שישראל המוקפת במוסלמים עוינים, היא בעצם סטלינגראד של המערב במלחמת העולם השלישית שפרצה בלי ששמו אליה לב
איתן קלינסקי
אין לי אף לא מילה טובה אחת על החמאס    עם כל סלידתי משלטון החמאס בעזה, אינני יכול שלא להאשים את עצמנו שאנחנו נותנים יד לסיקול ממוקד למוצא הצודק של כינון שתי מדינות לשני העמים
שמעון זיו
הכל היה טוב אם בארץ היה פלורליזם עיתונאי ואפשר היה ליהנות מעיתון אוביקטיבי, אבל המצב אינו כזה ומאחר שהעיתונים מוטי השקפה מי לשמאל ומי לימין
אלכס נחומסון
ההחלטה של נתניהו שלא לשתף פעולה עם התועבה הזאת היא החלטה נכונה    נתניהו צריך להוכיח שאין לו אחות כשאין לו אחות    הדינאמיקה של הצגת האבסורד הזאת ידועה מראש    יישב לו הצוות של שאבאס על המדוכה, בצלם וחמאס יערימו עליו "ראיות" כמידת הרשעות והדמיון המקומי שעל בסיסן ייכתב כתב הפלסטר "גולדסטון ב'"
רפי לאופרט
לכל מי שעוקב אחר ההתפתחויות של הימים האחרונים ברור, שבמנטליות לאומית המושתתת על "תורת האילוצים", גם המהלך הלאומי הבא יקבע על-פי דימוי ציבורי של חומרת האילוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il